Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

- Folk som ikke rekker alkoholtidene.

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Er klokken over åtte, har faktisk kassepersonalet ikke lov til å slå inn øl på kassa. Om kunden faktisk er en kontrollør, kan butikken i verste fall miste retten til å selge øl. Derfor må butikken være streng på dette. Hvis dette er et problem for deg, vil jeg anbefale at du beregner litt bedre tid.

 

Du kan faktisk risikere at "din" butikk ikke selger øl neste gang du skal kjøpe det der, om de er like "forståelsesfulle" mot alle.

 

 

Apropos tider og sånt, så undrer jeg meg over en ting. Der jeg jobber, åpner vi ti. Vi som jobber der kommer jo litt før åpningstid, og må la gitteret stå litt åpent (en meter eller noe over gulvet) så vi kommer oss inn, og det kan kun åpnes og lukkes fra utsiden. Da burde jo folk skjønne at butikken ikke er åpen, men allikevel så klarer folk det kunststykket å krype under gitteret kvart på ti.

 

Her om dagen kom en person inn i butikken et kvarter før åpningstid.

 

Sjefen sa noe lignende "Ja, hva gjelder det?" klar til å vise personen veien ut. Viste seg at det var en kontrollør fra arbeidstilsynet. Han var glad etterpå at han ikke hadde tatt en langt frekkere variant, noe han fikk lyst til når en eller annen tufs ikke skjønner at et nesten helt lukket gitter betyr at butikken ikke er åpen :)

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Folk som ikke rekker alkoholtidene.

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Er klokken over åtte, har faktisk kassepersonalet ikke lov til å slå inn øl på kassa. Om kunden faktisk er en kontrollør, kan butikken i verste fall miste retten til å selge øl. Derfor må butikken være streng på dette. Hvis dette er et problem for deg, vil jeg anbefale at du beregner litt bedre tid.

 

Du kan faktisk risikere at "din" butikk ikke selger øl neste gang du skal kjøpe det der, om de er like "forståelsesfulle" mot alle.

 

Da så. Nei, det er ikke noe problem for meg, ville bare få ytret min fulle sympati og forståelse for disse slabbedaskene. Det er vel bare fordi de på nærbutikken kjenner meg at de bøyer regelverket litt da sikkert.

Lenke til kommentar
- Folk som ikke rekker alkoholtidene.

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Er klokken over åtte, har faktisk kassepersonalet ikke lov til å slå inn øl på kassa. Om kunden faktisk er en kontrollør, kan butikken i verste fall miste retten til å selge øl. Derfor må butikken være streng på dette. Hvis dette er et problem for deg, vil jeg anbefale at du beregner litt bedre tid.

 

Du kan faktisk risikere at "din" butikk ikke selger øl neste gang du skal kjøpe det der, om de er like "forståelsesfulle" mot alle.

 

 

Apropos tider og sånt, så undrer jeg meg over en ting. Der jeg jobber, åpner vi ti. Vi som jobber der kommer jo litt før åpningstid, og må la gitteret stå litt åpent (en meter eller noe over gulvet) så vi kommer oss inn, og det kan kun åpnes og lukkes fra utsiden. Da burde jo folk skjønne at butikken ikke er åpen, men allikevel så klarer folk det kunststykket å krype under gitteret kvart på ti.

 

Her om dagen kom en person inn i butikken et kvarter før åpningstid.

 

Sjefen sa noe lignende "Ja, hva gjelder det?" klar til å vise personen veien ut. Viste seg at det var en kontrollør fra arbeidstilsynet. Han var glad etterpå at han ikke hadde tatt en langt frekkere variant, noe han fikk lyst til når en eller annen tufs ikke skjønner at et nesten helt lukket gitter betyr at butikken ikke er åpen :)

 

Mhm, akkurat det du beskriver angående ølsalget har jeg og fått beskjed om, derfor kan jeg ikke være "snill" og la folk få kjøpe etter kl åtte, evt. seks på lørdager.

 

Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Jeg har hatt kunder som kommer rett før ølsalget stenger og kjøper seg en sekspakning, for så å handle dagligvarer.

Lenke til kommentar
- Folk som ikke rekker alkoholtidene. Alltid like artig å bli skjelt ut av kunder som sier at "Jammen jeg var jo i butikken to minutter på åtte, da kan du ikke nekte meg å kjøpe det." Kom inn i butikken en halvtime før salget stenger, så skal jeg heller vurdere det.

 

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Hvorfor skal jeg ha forståelse for at kunder kommer for sent? Man har tross alt man - fre fram til klokken åtte + lørdager til å kjøpe drikke. Det burde absolutt ikke være noe problem å få kjøpt seg alkohol med så fleksible tider.

Lenke til kommentar
Apropos tider og sånt, så undrer jeg meg over en ting. Der jeg jobber, åpner vi ti. Vi som jobber der kommer jo litt før åpningstid, og må la gitteret stå litt åpent (en meter eller noe over gulvet) så vi kommer oss inn, og det kan kun åpnes og lukkes fra utsiden. Da burde jo folk skjønne at butikken ikke er åpen, men allikevel så klarer folk det kunststykket å krype under gitteret kvart på ti.

 

Her om dagen kom en person inn i butikken et kvarter før åpningstid.

 

Sjefen sa noe lignende "Ja, hva gjelder det?" klar til å vise personen veien ut. Viste seg at det var en kontrollør fra arbeidstilsynet. Han var glad etterpå at han ikke hadde tatt en langt frekkere variant, noe han fikk lyst til når en eller annen tufs ikke skjønner at et nesten helt lukket gitter betyr at butikken ikke er åpen :)

Hehe ja, vi har også kunder som kommer når gitteret er halvåpent kvart på ni om morgenen. Som oftest går de og suller utenfor fram til klokken ni, men vi har de som prøver seg likevel :p

Lenke til kommentar
- Folk som ikke rekker alkoholtidene. Alltid like artig å bli skjelt ut av kunder som sier at "Jammen jeg var jo i butikken to minutter på åtte, da kan du ikke nekte meg å kjøpe det." Kom inn i butikken en halvtime før salget stenger, så skal jeg heller vurdere det.

 

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Hvorfor skal jeg ha forståelse for at kunder kommer for sent? Man har tross alt man - fre fram til klokken åtte + lørdager til å kjøpe drikke. Det burde absolutt ikke være noe problem å få kjøpt seg alkohol med så fleksible tider.

 

Med så strenge regler som det tydeligvis er så skjønner jeg at du ikke tør å bryte dem. Men stort sett synes jeg man bør ha forståelse for det meste, og stort sett være fleksible med mennesker som gjør så ubetydelige feil. Man vet aldri hva grunnen kan være.

Lenke til kommentar
Med så strenge regler som det tydeligvis er så skjønner jeg at du ikke tør å bryte dem. Men stort sett synes jeg man bør ha forståelse for det meste, og stort sett være fleksible med mennesker som gjør så ubetydelige feil. Man vet aldri hva grunnen kan være.

For all del, jeg aner jo ikke hva grunnen er til at folk ikke klarer å holde de tidene som er satt. Har også hatt mange kunder som har kommet både en og to timer etter ølsalget har stengt for å kjøpe seg drikke. Og med en gang jeg sier at ølsalget stengte kl seks (som oftest på lørdager dette skjer) har de full forståelse for dette, og sier at de glemte at det var lørdag el. Men jeg vil heller ikke si at det er en ubetydelig feil av andre å bli forbanna fordi jeg ikke kan selge dem alkohol etter salget er stengt når det er deres egen feil at de ikke kom før.

 

Jaja, nok om den saken, har ihvertfall hatt mange artige epioder med kunder som dere kan se i mitt første innlegg, og det blir nok flere i framtiden :roll::D

Endret av Missen
Lenke til kommentar
Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Det står ikke noe om det i det aktuelle regelverket. Der står tidene som "absolutt", og det står ingenting om at dispensasjon kan gis om kunden sier fra før tidsfristen.

 

Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke aksepterer det en person bak kassen sier, og da er det greit at kassesystemet automatisk låser muligheten slik at kunden vet at det ikke er noen vei utenom.

 

Er borte i lignende situasjoner om vi har hatt en kampanje på et kamera for eksempel, i en viss tidsperiode. Om en kunde kommer dagen etter kampanjen og krever samme pris, så er prisen allerede satt opp igjen i systemet. Vi kan endre prisen, men har i utgangspunktet ikke lov til dette. Enkelte kunder er for trange i nøtta til å skjønne at vi må følge reglene vi er gitt og at det går ut over oss om vi bøyer etter for kundens krav. Ofte er kampanjepriser tapspriser.

Lenke til kommentar
Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke aksepterer det en person bak kassen sier, og da er det greit at kassesystemet automatisk låser muligheten slik at kunden vet at det ikke er noen vei utenom.

Det har jeg og hørt, men vet ikke om kassesystemet hos oss automatisk stenger. Likevel er det utrolig mange kunder som tar frustrasjonen ut på oss som sitter i kassen. Kan forsåvidt forstå det hvis det er 18-åringer som skal på fest ol., men når middelaldrene mennesker begynner å diskutere og kjefte på butikkarbeiderne, synes jeg det er ganske lavmål av dem.

 

Edit: Som oftest er det faktisk disse middelaldrene personene som kommer for sent, har sjeldent opplevd unge gjøre det. Der har de eldre noe å lære av den yngre generasjonen :p

Endret av Missen
Lenke til kommentar
Å ha en egen stengetid på ølsalget er en uting, som for meg virker typisk norsk.

Det er jeg helt med på, men det er verken de ansatte eller eierne som har bestemt. Jeg får en del "Kan du ikke bare...?" på jobben, og jeg påpeker hver gang hvor uhøflig det er av dem å be meg gå imot det jeg har fått beskjed om ved å spille på samvittigheten min eller autoriteten deres.

Lenke til kommentar
Det er jeg helt med på, men det er verken de ansatte eller eierne som har bestemt. Jeg får en del "Kan du ikke bare...?" på jobben, og jeg påpeker hver gang hvor uhøflig det er av dem å be meg gå imot det jeg har fått beskjed om ved å spille på samvittigheten min eller autoriteten deres.

Da er vi to, bortsett fra at jeg ikke tør å påpeke det :p

Lenke til kommentar

Jeg strekker meg langt for å hjelpe kunder. Da er det trist når man kan gjøre nada.

En som har kjøpt en garasjeportåpner(via andre kanaler, men jeg er importør og support), og fjernkontrollene er helt fjerne(høh). virker 15% av tida. Jeg prøver å bytte kontroller, kretskort og mottaker, uten kur. Så får jeg motoren ned på kontoret for å teste, og den funker fint i flere døgn. Altså er det en eller annen forstyrrelse i nabolaget hans som er årsaken. Når han da trenger portåpner, og det er standard frekvens(men forskjellig kode) på alle merker, er det rett og slett ingen løsning. Eneste jeg kan be ham gjøre er å få penga igjen av butikken, men det er jo ingen hjelp. Når kunden blir frustrert og skjønner han bare kan kaste hele greia, men er hyggelig og forstår det ikke er vår feil, er det ganske surt å sitte i denne enden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...