Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min bror fortalte meg en vittig historie her om dagen fra når han jobbet i kassen på MENY.

Det kom en mann frem til kassen, tydelig stresset og hadde på seg en stor lue, noe som min bror la merke til i og med han hakket tenner samt det var midt på sommeren. Før min bror rakk i det hele tatt å si Hei så svimte karen av og gikk rett i bakken, han hadde nemlig fylt luen sin full av frosne koteletter, noe som han også nektet for etterpå.

Dagens smarteste tyv...

• Liker 4
Lenke til kommentar

I gangen min har det flyttet inn en italiensk utvekslingsstudent. Jeg er ikke kunde, men det føles virkelig slik hver gang jeg treffer henne på kjøkkenet. Hun sier først "hi, how are you?" og selv om jeg bare rekker å si "I'm well," svarer hun "I'm good, thank you". Og hver gang hun forlater kjøkkenet sier hun "bye, enjoy your meal". Jeg har en sterk mistanke om at hun har jobbet på restaurant og fortsatt går på autopilot.

Hun høres også slik ut, omtrent:

http://www.youtube.com/watch?v=bKwOoRd5tHk

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frister å gi gode råd, men er like håpløs og flau selv til tider. Bonuspoeng for metaforen sosial bomgiring :D

Ja, jeg har normalt sett null problem med å finne bølgelengden med folk, men akkurat i dette tilfellet så var rett og slett antenne mine skrudd av. Det rareste var å observere meg selv mens samtalen totalt havarerte. Det var som å se en kollisjon i slow motion.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Etter å såvidt rukket å introdusere meg over telefon går samtalen omtrent slik.

Jeg ringer fra N...

- Hva gjelder det?

Jeg ringer fra ...

- Hva gjelder det?!

Jeg ringer ...

- Hva gjelder det!?!

...

- Hva gjelder det?!?!

Jeg ringer fr...

-Hva gjelder det!!??

Jeg ring...

- Hva gjeld ...

*klikk*

Dæven for en herlig måte for å irritere av seg telefonselgere på, må vel kanskje prøves ut neste gang !:)

• Liker 3
Lenke til kommentar

I gangen min har det flyttet inn en italiensk utvekslingsstudent. Jeg er ikke kunde, men det føles virkelig slik hver gang jeg treffer henne på kjøkkenet. Hun sier først "hi, how are you?" og selv om jeg bare rekker å si "I'm well," svarer hun "I'm good, thank you". Og hver gang hun forlater kjøkkenet sier hun "bye, enjoy your meal". Jeg har en sterk mistanke om at hun har jobbet på restaurant og fortsatt går på autopilot.

Hun høres også slik ut, omtrent:

Av en eller annen grunn vet ikke mange nordmenn om det (sier ikke at du ikke gjør det), men "How are you" er "Hei, du har det fint og takk det samme". Svaret er "Good, and how are you?", ikke livshistorien, som jeg merker mange legger fra seg når folk får det spørsmålet.

Bare en liten avsporing for future reference :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn vet ikke mange nordmenn om det (sier ikke at du ikke gjør det), men "How are you" er "Hei, du har det fint og takk det samme". Svaret er "Good, and how are you?", ikke livshistorien, som jeg merker mange legger fra seg når folk får det spørsmålet.

Bare en liten avsporing for future reference :p

Hæ? Null mening.

Norske varianten av "how are you?" er "åssen går det?" og svaret (hvis positivt) er "bra, og med deg?" (good, and (and with) you."

Sier man det du mener er riktig, så vil man bli sett på som en kandidat til å vinne et lengre opphold i et hvitt og polstret rom.

Og grunnen til at enkelte vil fortelle om dagen sin, eller noe viktig i livet sitt, til deg, er at Norge gikk fra alle-kjenner-alle til ikke-snakk-til-meg for ganske så kort tid siden. Trenger ikke tenke tilbake i tid enn 10 år hvor det var fullstendig normalt å slå av en prat med kassepersonalet i stambutikken sin.

Og dere synes ikke det er noe ekstremt hyklersk av dere når dere surver over at folk er så upersonlige i kassa, for så å deretter surve over at folk snakker til dere på jobb?

"Si hei til folk dere møter!" "He..." "IKKE SNAKK TIL MEG FOR FAEN!"

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og grunnen til at enkelte vil fortelle om dagen sin, eller noe viktig i livet sitt, til deg, er at Norge gikk fra alle-kjenner-alle til ikke-snakk-til-meg for ganske så kort tid siden. Trenger ikke tenke tilbake i tid enn 10 år hvor det var fullstendig normalt å slå av en prat med kassepersonalet i stambutikken sin.

Å, hei, der borte på østlandet! Sånn har vi det fortsatt her i Rogaland i hvert fall. En av de tingene jeg liker aller best med denne landsdelen kontra østlandet, at man kan slå av en prat med personalet uten at de med stivt blikk leter etter stillealarmen og får deg bortreist av tyttebærpolitiet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...