Isbilen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Spøk til side, det er en god tanke, men ikke så lett å snu terminalen og få den til å bli stående snudd med alle ledningene som stikker ut bak. Lenke til kommentar
Populært innlegg Abellen Skrevet 23. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2013 Min bror fortalte meg en vittig historie her om dagen fra når han jobbet i kassen på MENY. Det kom en mann frem til kassen, tydelig stresset og hadde på seg en stor lue, noe som min bror la merke til i og med han hakket tenner samt det var midt på sommeren. Før min bror rakk i det hele tatt å si Hei så svimte karen av og gikk rett i bakken, han hadde nemlig fylt luen sin full av frosne koteletter, noe som han også nektet for etterpå. 45 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Er bare å legge på røret når du ikke vil høre på mer Det var i forbindelse med en onsite-jobb.Veien ned til oss er heller ikke så lang.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Min bror fortalte meg en vittig historie her om dagen fra når han jobbet i kassen på MENY. Det kom en mann frem til kassen, tydelig stresset og hadde på seg en stor lue, noe som min bror la merke til i og med han hakket tenner samt det var midt på sommeren. Før min bror rakk i det hele tatt å si Hei så svimte karen av og gikk rett i bakken, han hadde nemlig fylt luen sin full av frosne koteletter, noe som han også nektet for etterpå. Dagens smarteste tyv... 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) I gangen min har det flyttet inn en italiensk utvekslingsstudent. Jeg er ikke kunde, men det føles virkelig slik hver gang jeg treffer henne på kjøkkenet. Hun sier først "hi, how are you?" og selv om jeg bare rekker å si "I'm well," svarer hun "I'm good, thank you". Og hver gang hun forlater kjøkkenet sier hun "bye, enjoy your meal". Jeg har en sterk mistanke om at hun har jobbet på restaurant og fortsatt går på autopilot. Hun høres også slik ut, omtrent: http://www.youtube.com/watch?v=bKwOoRd5tHk Endret 23. januar 2013 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 23. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2013 Etter å såvidt rukket å introdusere meg over telefon går samtalen omtrent slik. Jeg ringer fra N... - Hva gjelder det? Jeg ringer fra ... - Hva gjelder det?! Jeg ringer ... - Hva gjelder det!?! ... - Hva gjelder det?!?! Jeg ringer fr... -Hva gjelder det!!?? Jeg ring... - Hva gjeld ... *klikk* 18 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Frister å gi gode råd, men er like håpløs og flau selv til tider. Bonuspoeng for metaforen sosial bomgiring Ja, jeg har normalt sett null problem med å finne bølgelengden med folk, men akkurat i dette tilfellet så var rett og slett antenne mine skrudd av. Det rareste var å observere meg selv mens samtalen totalt havarerte. Det var som å se en kollisjon i slow motion. 4 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Det rareste var å observere meg selv mens samtalen totalt havarerte. Kjenner til den, gjør det hele enda kjipere. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Etter å såvidt rukket å introdusere meg over telefon går samtalen omtrent slik. Jeg ringer fra N... - Hva gjelder det? Jeg ringer fra ... - Hva gjelder det?! Jeg ringer ... - Hva gjelder det!?! ... - Hva gjelder det?!?! Jeg ringer fr... -Hva gjelder det!!?? Jeg ring... - Hva gjeld ... *klikk* Dæven for en herlig måte for å irritere av seg telefonselgere på, må vel kanskje prøves ut neste gang ! 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kunne du ikke bare svart på spørsmålet? 4 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Dæven for en herlig måte for å irritere av seg telefonselgere på, må vel kanskje prøves ut neste gang ! Vedder på at han ringte fra Norsk Tipping, så kan fyren bare ha det så godt Lenke til kommentar
Populært innlegg hightow Skrevet 23. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2013 Kjenner en som jobbet hos Norsk Tipping sin IT-avdeling. Når han skulle ringe noen, startet han samtalen slik: - "Hei, Dette er fra Norsk Tipping..." (Lang kunstpause) - "Ehh, ja-a-a-ha ....?" 19 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 I gangen min har det flyttet inn en italiensk utvekslingsstudent. Jeg er ikke kunde, men det føles virkelig slik hver gang jeg treffer henne på kjøkkenet. Hun sier først "hi, how are you?" og selv om jeg bare rekker å si "I'm well," svarer hun "I'm good, thank you". Og hver gang hun forlater kjøkkenet sier hun "bye, enjoy your meal". Jeg har en sterk mistanke om at hun har jobbet på restaurant og fortsatt går på autopilot. Hun høres også slik ut, omtrent: Av en eller annen grunn vet ikke mange nordmenn om det (sier ikke at du ikke gjør det), men "How are you" er "Hei, du har det fint og takk det samme". Svaret er "Good, and how are you?", ikke livshistorien, som jeg merker mange legger fra seg når folk får det spørsmålet. Bare en liten avsporing for future reference 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kvakk godt da en mus satt på gulvet inne på matavfallkjøla på butikken idag. Det ble en 5-minutterskamp sammen med sjefen som endte fatalt (for musa) 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kunne du ikke bare svart på spørsmålet? Var jo det jeg prøvde på Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Av en eller annen grunn vet ikke mange nordmenn om det (sier ikke at du ikke gjør det), men "How are you" er "Hei, du har det fint og takk det samme". Svaret er "Good, and how are you?", ikke livshistorien, som jeg merker mange legger fra seg når folk får det spørsmålet. Bare en liten avsporing for future reference Hæ? Null mening. Norske varianten av "how are you?" er "åssen går det?" og svaret (hvis positivt) er "bra, og med deg?" (good, and (and with) you." Sier man det du mener er riktig, så vil man bli sett på som en kandidat til å vinne et lengre opphold i et hvitt og polstret rom. Og grunnen til at enkelte vil fortelle om dagen sin, eller noe viktig i livet sitt, til deg, er at Norge gikk fra alle-kjenner-alle til ikke-snakk-til-meg for ganske så kort tid siden. Trenger ikke tenke tilbake i tid enn 10 år hvor det var fullstendig normalt å slå av en prat med kassepersonalet i stambutikken sin. Og dere synes ikke det er noe ekstremt hyklersk av dere når dere surver over at folk er så upersonlige i kassa, for så å deretter surve over at folk snakker til dere på jobb? "Si hei til folk dere møter!" "He..." "IKKE SNAKK TIL MEG FOR FAEN!" 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Og grunnen til at enkelte vil fortelle om dagen sin, eller noe viktig i livet sitt, til deg, er at Norge gikk fra alle-kjenner-alle til ikke-snakk-til-meg for ganske så kort tid siden. Trenger ikke tenke tilbake i tid enn 10 år hvor det var fullstendig normalt å slå av en prat med kassepersonalet i stambutikken sin. Å, hei, der borte på østlandet! Sånn har vi det fortsatt her i Rogaland i hvert fall. En av de tingene jeg liker aller best med denne landsdelen kontra østlandet, at man kan slå av en prat med personalet uten at de med stivt blikk leter etter stillealarmen og får deg bortreist av tyttebærpolitiet. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Var jo det jeg prøvde på Nei. Smtalen gjaldt sannsynligvis en reparasjon, et produkt, et problem eller noe annet, og ikke hvor du ringte fra. Måtte bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå