Espyy Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Strengt tatt en rolig og grei dag for min del på jobben, men gikk visst glipp av en situasjon som oppstod. Det skal ha vært en nordlending som skulle gjøre et eller annet via post-seksjonen i butikken. Skulle nok sikkert hente en pakke eller noe slikt. Uansett så skal han tydeligvis ha blitt helt forbanna og skjelt ut både hu ene som opprinnelig tok seg av ham, for deretter å skjelle ut neste person som også kom for å hjelpe til. Hu ene hadde til og med måttet ta seg en tur på pauserommet og gråte litt fra seg. Skal vel sies at jenter på generell basis kanskje er litt mer følsomme enn gutter. Uansett så synes jeg det er så inn i hampens irriterende at noen folk er så fankens drittsekker. Kunne ønske jeg også var der og kunne bedt den idioten dra til helvete med seg. Skal folk handle eller ordne med post i vår butikk, så får de faen meg oppføre seg. /rage 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nicho_meg Skrevet 21. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 21. januar 2013 35 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Strengt tatt en rolig og grei dag for min del på jobben, men gikk visst glipp av en situasjon som oppstod. Det skal ha vært en nordlending som skulle gjøre et eller annet via post-seksjonen i butikken. Skulle nok sikkert hente en pakke eller noe slikt. Uansett så skal han tydeligvis ha blitt helt forbanna og skjelt ut både hu ene som opprinnelig tok seg av ham, for deretter å skjelle ut neste person som også kom for å hjelpe til. Hu ene hadde til og med måttet ta seg en tur på pauserommet og gråte litt fra seg. Skal vel sies at jenter på generell basis kanskje er litt mer følsomme enn gutter. Uansett så synes jeg det er så inn i hampens irriterende at noen folk er så fankens drittsekker. Kunne ønske jeg også var der og kunne bedt den idioten dra til helvete med seg. Skal folk handle eller ordne med post i vår butikk, så får de faen meg oppføre seg. /rage Den typen kundar er absolutt verste sort... Var en kollega av meg som hadde en kunde for ikkje så lenge sidan, som oppførte seg jævlig. Mildt sagt. Kunden hadde kjøpt noke som var mykje høgare pris enn det ho forventa, og ho vart derfor dritsur. Ettersom det var mange kundar på dåverande tidspunkt (det var på en lørdag), sa kollegaen at ho kunne gå og sjekke prisen, og få igjen mellomlegget dersom labelen viste lågare pris enn det som vart slått inn i kassa. Men det var ikkje snakk om (ja, kunden var ei gammal dame). Endte med at kollegaen måtte stikke fra kassa med mange som sto i kø, for at den eine, sta kunden skulle få viljen sin. Eg trur kanskje ho fikk tilbake pengane for varen, er iallfall noko sånn retur-policyen er her, men. Hadde eg ikkje jobba der på det tidspunktet, hadde ho nok fått høyrt det ja. (Prisen på labelen samsvara forresten med den i kassa.) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg jobber med å drifte serverpark og nettverk til flere kommuner. Er en der brukere som på død og liv skal ha oss som jobber på IT til å fikse deres private PCer i arbeidstiden. Noe vi selvsagt ikke gjør. En del blir sure, og mener vi "bare er vanskelige" selv om vi forklarer at vi har mer enn nok å gjøre. En del brukere mener og tydeligvis at det er vår plikt å bruke fritiden vår på å fikse deres private PCer, og noen blir irriterte eller fornermet når jeg forklarer at jeg ikke har tid eller lyst å bruke fritiden på deres private PC. Jeg hjelper gjerne familie og venner om de har problemer med PCen, men når folk jeg så vidt kjenner, og ikke har noe forhold til utenom jobben skal ha meg til å fikse deres private PC (gratis, selvfølgelig), sier jeg nei. Heisann, her er vi flere gitt. Jeg nektet å gi support på internettlinjen til en leder ved en videregående skole, og sa at da må han kontakte leverandøren sin. Jeg endte opp med en mann som eksploderte og skjelte meg ut etter noter med dertilhørende personangrep. Jeg tok det like greit med min leder med en eneste gang. Det er virkelig grenser for hva man skal tillate seg. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Jeg kan kanskje dele en kundehistorie hvor jeg var den rare kunden. Jeg var innom på Outland fordi jeg ville konsolidere alle enkeltkvitteringene mine på det bonuskortet de har (få stempel for hver bok du kjøper, få hver 8. bok gratis). En hyggelig ekspeditrise telte gjennom og kom frem til at joda, jeg kunne ta med meg en gratis bok siden jeg hadde nok stempler og hun foreslo en bok. Jeg takket og sa jeg skulle kikke meg litt rundt. Egentlig hadde jeg ikke tid, men jeg kikket nå rundt der inne litt fordi det var noe andre greier jeg også ville kikke på. Når jeg til slutt bestemte meg for å gå, spør ekspeditrisen om jeg finner noe. Det er her awkwardness begynner. Jeg hadde hodet mitt et helt annet sted, og av en eller annen grunn kortsluttet den sosiale delen av hjernen min, så jeg stotret bare frem "nei, ikke nå" som om det var en rektalundersøkelse det var snakk om. Ekspeditrisen oppfattet nok at jeg ikke var "helt med" i samtalen, så hun indikerte at hun hadde masse tips til bøker men hvis dette ikke var dagen kunne jeg bare spare kortet til senere. Siden jeg tross alt var åndsnærværende nok til å oppfatte at denne sosiale interaksjonen var nærmest fysisk smertefull, sa jeg meg raskt enig i det, kikket på klokka og hastet ut av butikken. En saftig sosial bomgiring der altså. Endret 22. januar 2013 av henrikwl 9 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 hahahaha du må huske å ta pillene dine før du går ut døra 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er så sykt irriterende når kundene stikker kortet i terminalen før jeg får tastet inn beløpet. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) ... En saftig sosial bomgiring der altså. Frister å gi gode råd, men er like håpløs og flau selv til tider. Bonuspoeng for metaforen sosial bomgiring Endret 22. januar 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er så sykt irriterende når kundene stikker kortet i terminalen før jeg får tastet inn beløpet. Nå har vel strengt talt de fleste butikker terminaler som får beløpet automatisk av kassa. Hadde vært verre om alle hadde stått og venta på at vedkommende bak disken skulle nsu på den saken og dasse inn noen tall hvor gang en kortterminal er i bruk. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Selvfølgelig, men når man sier ''Skal bare taste beløpet inn i terminalen først'' Og folk like vel stikker inn kortet blir jeg jævlig irritert. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Selvfølgelig, men når man sier ''Skal bare taste beløpet inn i terminalen først'' Og folk like vel stikker inn kortet blir jeg jævlig irritert. I 98% av butikkene jeg handler i, gjør det ikke noe at jeg stikker kortet i før mannen/dama i kassen har trykt noe som helst. Hvorfor gjør det det hos dere? I butikken vår kan kunden sette inn kort før jeg setter i gang et kjøp, uten at det gjør noe. Terminalen ignorerer det helt til et beløp er satt. 7 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 I 98% av butikkene jeg handler i, gjør det ikke noe at jeg stikker kortet i før mannen/dama i kassen har trykt noe som helst. Hvorfor gjør det det hos dere? I butikken vår kan kunden sette inn kort før jeg setter i gang et kjøp, uten at det gjør noe. Terminalen ignorerer det helt til et beløp er satt. Henger vel litt sammen med at det er flere forskjellige terminaler og kassasystemer. Forøvrig, da er vel hans butikk en av de 2% hvor det er et problem.. Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er så sykt irriterende når kundene stikker kortet i terminalen før jeg får tastet inn beløpet. Ganske irriterende med de kundene som stikker kortet i terminalen før det er deres tur (matbutikk) . Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Synes det er mer irriterende med de som ikke skjønner at det er klart for å putte kortet i terminalen, jeg... Blir litt usikker på om de ikke skulle betale med kort likevel og spør om de vil betale med kort eller kontant. Så svarer de "kort", og så sier jeg "værsågod, da er alt klart og det er bare å putte kortet i terminalen", og så svarer de med det retoriske spørsmået "åja, skal jeg bare putte det i her da?". Så tenker jeg "ja, helst ikke putt det inn så mange andre steder". inb4 dirty minds. Men hadde jo faktisk en episode med han eldre karen som jeg har skrevet om tidligere her, hvor han klarte å kile kortet inn i den lille sprekken mellom terminalen og den holderen som terminalen står fast i. Satt jævlig godt fast og langt inn under der, så måtte hente div verktøy for å få det ut, men var nesten umulig å få tak i 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kassemaskinen og terminalen snakker ikke sammen, så når noen skal betale med kort, må vi taste inn summen manuelt. Det blir et par ekstra tast når kunden stapper inn kortet i forventning av at ting går av seg selv, noe som i og for seg er forståelig i 2013. Litt ergerlig likevel. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Heisann, her er vi flere gitt. Jeg nektet å gi support på internettlinjen til en leder ved en videregående skole, og sa at da må han kontakte leverandøren sin. Jeg endte opp med en mann som eksploderte og skjelte meg ut etter noter med dertilhørende personangrep. Jeg tok det like greit med min leder med en eneste gang. Det er virkelig grenser for hva man skal tillate seg. Er bare å legge på røret når du ikke vil høre på mer Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kunde som hadde med ungen sin i dag, rett etter at skiftet mitt hadde startet. Tror du ikke ungen presterer å tisse på seg, slik at det ligger en stor damm og kvinnfolket ikke tørker opp halvparten av det en gang. (ja, vi vasket der. Men hun kunne fortsatt gjort mesteparten av jobben selv..uff). 2 Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Kassemaskinen og terminalen snakker ikke sammen, så når noen skal betale med kort, må vi taste inn summen manuelt. Det blir et par ekstra tast når kunden stapper inn kortet i forventning av at ting går av seg selv, noe som i og for seg er forståelig i 2013. Litt ergerlig likevel. Kan jo begynne å snu terminalen mot dere etter hver kunde? Tror ikke det er mange som stikker kortet nedi en terminal som peker en annen vei. Endret 23. januar 2013 av Punainen 8 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Ja, det kunne vi jo gjort, hvis vi ikke hadde viktigere ting å gjøre. Lenke til kommentar
Populært innlegg Punainen Skrevet 23. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2013 Ja, det kunne vi jo gjort, hvis vi ikke hadde viktigere ting å gjøre. Men dere må jo uansett snu terminalen for å taste inn tallene, eller? 15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå