Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

For om lag en uke siden var det en kunde innom som hadde en feil på telefonen sin, og ville levere den inn hos oss. Telefonen var imidlertid kjøpt i mobiloperatørens nettbutikk, og følgelig trengte jeg en kvittering for å kunne sende den inn på garanti. Jeg ringte operatørens kundeservice på vegne av kunden, og ble stående en evighet i kø. Når jeg omsider får svar, presenterer jeg meg selv og bedriften, og forteller at jeg ringer på vegne av en kunde som trenger kvittering på telefonen hun har kjøpt. Jeg får til svar fra kundebehandleren at hun ikke har å gjøre med forhandlersaker (vi er også forhandler for samme operatør), hvorpå jeg understreker at jeg kun er ute ette en kvittering og at kunden like gjerne kunne ringt selv om mobilen hennes hadde virket. Jeg oppgir navn og nummer på kunden, blir satt på hold i ytterligere flere minutter, før kundebehandler kommer tilbake på telefonen og gjentar det forrige hun sa, at hun ikek har å gjøre med forhandlersaker. Videre gir hun meg nummer til forhandlersupport, som jeg bevisst hadde unnlatt å ringe da jeg ikke hadde forhandlerkode foran meg. Jeg spør om jeg trenger å oppgi forhandlerkode når jeg ringer dem, noe hun ikke hadde peiling på.

 

Varighet 17 minutter.

 

Jeg får bekreftet fra en av selgerne i egen butikk at forhandlerkode ikke trengs, så jeg ringer dem opp, og får ny beskjed om å ringe verkstedet - nærmere bestemt verkstedet de selv bruker for garanti-/reklamasjonsreparasjoner. De finner kvitteringen, og etter noe kluss pga. epostproblemer lokalt hos oss har jeg etterhvert kvitteringen i hendene - drøye halvtimen etter at jeg først slo nummeret til kundeservice.

 

Det er jaggu meg forskjell på telefonsupporten fra bedrift til bedrift. Selv har jeg tatt en hel del telefoner til ulike operatører i forbindelse med stillinger jeg har hatt, både som selger og som servicemedarbeider, og hjelpen du får er som natt og dag avhengig av operatør. Nevnte operatør vegrer jeg meg faktisk fra å kontakte da dette er langt fra den første negative erfaringen jeg har med telefonsupporten deres, mens en annen operatør har den klart mest hjelpsomme supporttelefonen jeg noensinne har snakket med. Der får jeg svar på det jeg lurer på innen få minutter, hver gang. Nesten så en skulle tro enkelte bedrifter spekulerer i å ha bedriten telefonsupport slik at folk skal la være å ringe dem. Selv velger jeg å heller holde meg langt unna i så stor grad det lar seg gjøre.

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tar aldri telefonen om det er skjult nummer.

 

Gi meg en god grunn til at det blir ringt med skjult nummer...

 

Gi meg en god grunn til å ikke ta telefonen når noen tydeligvis vil ha tak i deg? Hva om et sykehus bruker en privatmobil for å gi deg info om en syk slektning, som tilfeldigvis er skjult nummer?

 

Hva med å ikke være en grinebiter?

 

Og vi ringer fra skjult fordi vi ringer via et annet land med iptelefoni. Om det er en "god" grunn for deg er meg revnende likegyldig, men det er uheldigvis sånn det er. Skjønner at det for deg tydeligvis er helt grusomt om noen ringer som du høflig kan avvise.

Lenke til kommentar

Her ringer det ofte folk å lurer på om det er jobb å få :D

 

Mr. Polski : Hello. My name is Mikal. You has work for me? I can do all.

 

Beste var en som sa han var fra Russland og hadde jobbet på våpenfabrikk hele livet men godt kunne male huset

 

Har noen ganger litt lyst til å la de polere bilen :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagens spennende hendelser i matvarebutikken:

 

#1 - En middelårig mann står med to prikk like bakepapir-pakker i hånda, og lurer på hvorfor den ene er dobbelt så dyr som den andre. Vi (jeg) kommer fram til at det er muffinsformer som egentlig skulle ligget på den ene plassen han tok bakepapiret fra. Må si det er ganske imponerende å se prisen, men ikke bokstavene som danner ordet "muffinsformer" som står noen millimeter ovenfor.

 

#2 - Til min store overraskelse fant jeg en sitron i te-avdelingen. Denne lå da oppe i esken sammen med sånn gul dings med sitronsaft som man bruker i teen. Man kan vel si at jeg fikk en slik en "wtf-følelse" samtidig som jeg syntes det var noget humoristisk. Jeg undrer fremdeles på hvorfor den havnet der. Hva tenkte mennesket som plasserte den der?

 

#3 - Jeg presterte nok en gang å spørre om medlemskort da jeg skulle gi ut kvittering. Sikkert ikke siste gangen dette heller gitt.

 

#4 - Jeg møtte på en god del varer med brekkasje. Is-te med lime blant annet. Jeg blir bedt om å plassere denne, samt flere andre varer i svinn-hyllen (sted vi setter varer med brekkasje). Jeg får vite at det er hull i is-teen, og jeg kommer ikke lenger enn 5 meter før jeg blir huka tak i av en kunde som lurer på noe. Jeg tar da vekk fokuset fra is-teen, og retter det mot kunden i stedet. Tok ikke lang tid før skjorta mi fikk seg en liten sprøyt av is-teen gitt. Heldigvis var det bare litt. Dumme brekkasje. I tillegg så var det en slik matolje det også var hull i da. Tar tak i den, og kjenner hånda blir fettete og deilig samtidig som jeg ser at det plumper sakte men sikkert ut mer av den deilige oljen.

 

Så spennende var dagen min! Noen som slår det ell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når jeg leser slike velskrevne historier på nynorsk, så angrer jeg litt på at jeg har tatt så lett på nynorsk.

 

#3 - Jeg presterte nok en gang å spørre om medlemskort da jeg skulle gi ut kvittering. Sikkert ikke siste gangen dette heller gitt.

Kjenner meg veldig godt igjen i denne. Har vært noen ganger at jeg spør om boarding kort istedenfor å spørre om de vil ha kvittering, eller motsatt.

 

Og så har du jo de gangene hvor jeg begynner å skal gi tilbake pengene kunden nettopp har gitt meg.. Heldigvis har det alltid gått bra, da enten kunden er ærlig(ser forvirra på meg, sier at dette ikke blir helt riktig) eller så tar jeg meg i det.

 

Men mye av dette følges av en liten gjesp eller to. Folk er veldig forståelsesfulle når du sier at du starta på jobb klokka 5 om morran! :)

Endret av sleggefett
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest så synd på folk som jobber i kassen på matbutikker...

I kassen ved siden av der jeg betalte stod det en gjeng hissige polakker som nektet å forstå konseptet med at ølsalget sluttet kl 18.00.

Stakkaren bak kassen forklarte på engelsk at "We are not allowed to sell alcohol after 6 o'clock", mens polakkene kjeftet på både polsk og dårlig engelsk til ham at "We buy when we want to buy!" og "You sell me now! Do you understand!?!"

Jeg måtte løpe til bussen, så jeg fikk ikke med meg det endelige utfallet, men daglig leder (?) så ut tilå ta over situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest så synd på folk som jobber i kassen på matbutikker...

I kassen ved siden av der jeg betalte stod det en gjeng hissige polakker som nektet å forstå konseptet med at ølsalget sluttet kl 18.00.

Stakkaren bak kassen forklarte på engelsk at "We are not allowed to sell alcohol after 6 o'clock", mens polakkene kjeftet på både polsk og dårlig engelsk til ham at "We buy when we want to buy!" og "You sell me now! Do you understand!?!"

Jeg måtte løpe til bussen, så jeg fikk ikke med meg det endelige utfallet, men daglig leder (?) så ut tilå ta over situasjonen.

En av tusen grunner til at polakker som regel bør holde seg i Polen

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Offtopic er fjernet fra tråden :). Denne tråden er til for historier om kunder man opplever på jobben, og når det startes diskusjoner om andre ting setter vi strek. Diskusjonen forsøkt oppstartet igjen har før blitt satt strek for, og innlegget er derfor slettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...