Populært innlegg Geggse Skrevet 10. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. januar 2013 Morsom hendelse på jobb i dag: Kunder kommer inn og kontakter meg, spør meg hvor lenge jeg skulle være på jobb i dag. Jeg svarer at jeg jobber til 16. Fint sier han da, tar frem 2000 kr som han gir til meg og sier: "Det kommer en innom før 16 og henter de, han heter (navnet hans) og vil ta kontakt med deg". OK sier jeg, det går bra. Litt før klokka 16 kommer så denne fyren til meg og jeg skjønner jo at det er han når han nevner navnet på den som har levert meg pengene(selv om jeg ikke vet navnet da). Men det gikk likevel bra Morsomt at man stoler såpass på de butikkansatte at en kan gjøre slik, Må jo sies at kunden som ba meg passe pengene er fast kunde og går der daglig. 17 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Vi har ofte folk som legger igjen nøkler til leiligheter og nabobutikker. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skrujernet Skrevet 10. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. januar 2013 Morsom hendelse på jobb i dag: Kunder kommer inn og kontakter meg, spør meg hvor lenge jeg skulle være på jobb i dag. Jeg svarer at jeg jobber til 16. Fint sier han da, tar frem 2000 kr som han gir til meg og sier: "Det kommer en innom før 16 og henter de, han heter (navnet hans) og vil ta kontakt med deg". OK sier jeg, det går bra. Litt før klokka 16 kommer så denne fyren til meg og jeg skjønner jo at det er han når han nevner navnet på den som har levert meg pengene(selv om jeg ikke vet navnet da). Men det gikk likevel bra Morsomt at man stoler såpass på de butikkansatte at en kan gjøre slik, Må jo sies at kunden som ba meg passe pengene er fast kunde og går der daglig. Betaling for dop? 11 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Morsomt at man stoler såpass på de butikkansatte at en kan gjøre slik, Må jo sies at kunden som ba meg passe pengene er fast kunde og går der daglig. Jeg hadde tenkt noe kriminelt skjedde. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det kan jo være, men etter å ha jobbet i dagligvarebutikk selv så kan det også være helt normalt. Man må se an personene! Som oftest kan man se på folk om de er velstående/oppegående/normale folk, eller om de er litt shabby. Klart noen klarer å opprettholde et bra image selv om de er ute å kjøre, men det er ikke mange. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kevlar Skrevet 11. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. januar 2013 90% av kriminalitet begås av velstående/oppegående/normale folk 13 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det er vel der mange driter seg ut. Anser de som ser litt slappe ut for kriminelle med en gang. Samtidig fråtser en person i dress som ser meget velstående ut i stjelte varer, etc. Dømmer heller folk etter kropsspråk da dette sier mer enn noe annet. 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 90% av kriminalitet begås av velstående/oppegående/normale folk Å? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Fartsovertredelser, skattesnyting, småsmugling osv. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Man blir sjelden rik av å kun være en ærlig og hardtarbeidende borger. Grådighet har ofte dårlig selskap. Unntak finnes så klart. Endret 11. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Helvetesdag. Bl.a. har en kunde bedt meg slutte å kjefte på ham. Jeg har vært skikkelig irritabel pga. lite søvn, underbemanning og manglende lunsjpause. Dette beklaget jeg selvsagt. Kunden misforsto meg dog, det var bare en rant mot kundesenteret vårt, ikke mot ham. Han hadde fått oppvaskmaskin som sto i utstilling, og så manglet det strømkabel. Kundesenteret hadde fortalt ham på telefon at det bare var å stikke innom og hente seg en strømkabel. Hvordan i alle dager skal jeg klare å trylle frem en proprietær Siemens-strømkabel til oppvaskmaskin når kunden har kjøpt utstillingsmodellen, som mest sannsynlig er den siste vi har igjen? Selvsagt formulert på en annen måte. Heldigvis hadde vi én utstillingsmodell til som jeg kunne hente denne fra, noe kundebehandlerne på andre siden av landet ikke kunne vite på forhånd. Snakk om å lage merarbeid på en heller hektisk dag, og potensielt gjøre både kunder og ansatte rimelig pissed. Jeg hadde ikke trivdes med å ta enda en ekstra kjøring tur-retur på tvers av byen for å bytte om hele oppvaskmaskinen om jeg var i kundens sko, og jeg hadde ikke trivdes med å fortelle kunden at han måtte gjøre nettopp dette, på tross av hva en eller annen fjott har lovet ham på vegne av oss per telefon. Endret 12. januar 2013 av srbz 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Theo343 Skrevet 12. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2013 Dette bør du sende videre oppover i systemet, for er det noe vi kunder irriterer oss over så er det å få en beskjed på telefon så kjøre 4 mil og få en annen beskjed. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 12. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2013 Dette er et forøvrig et problem vi opplever mer eller mindre daglig, spesielt på denne tiden av året når vi har mer varer enn ellers. Vi er et relativt stort varehus, og det er ikke alltid like lett å holde full kontroll på hele varebeholdningen til enhver tid. Derfor blir alle våre selgere (lokalt i vårt varehus) kontinuerlig instruert om å sjekke at varen fysisk befinner seg på varehuset før den selges, dersom datasystemet forteller at beholdningen er lik 1. Dette minsker ekstraarbeid som følge av at det selges noe vi enten ikke har eller ikke klarer å finne frem til, og sparer tid og ergrelse for både oss og kunder. Problemet er at både kundesenteret og nettbutikken vår kan selge varene våre, og begge gir en lang faen i hva lagerstatus er så lenge det er registrert at det finnes produkter som ikke allerede er reservert til andre kunder. Om det så står at vi har ett eneste eksemplar av en gitt DVD-film som ingen aner hvor befinner seg, eller at det er en vaskemaskin noen har pakket ut for å sette i utstilling men glemt å fjerne fra salgsbeholdningen, så kan dette selges til full pris. Det er jo uansett ikke deres problem om vi av ulike grunner ikke evner å finne, eller ikke har, et produkt, eller at det viser seg å være brukt når kunden ankommer butikken. At vi fysisk mangler produkter i forhold til hva som er registrert i systemet kan skyldes flere ting: tyveri, feilutleveringer, feilmottak for å nevne noe. Vi forsøker etter beste evne å ta hensyn til dette i den daglige driften. Datasystemet vårt opererer med en A-vare- og en B-varebeholdning, der B-varebeholdningen typisk ikke bare består av ustillingsprodukter, men også returvarer (som gjerne kan være defekte), samt produkter vi ikke vet hvor befinner seg, og som vi leter etter før vi evt. fjerner dem helt fra beholdningen (teller dem ut). Å plassere produkter i B-varebeholdningen i datasystemet gjør blant annet at de ikke kan selges i nettbutikken, men brødgjøken på kundesenteret har kanskje sett at det sto enda en vare i denne beholdningen. Enten det, eller så er han ikke lurere enn at han automatisk antar vi fører reservedeler til hva som helst. Selvsagt er vi interessert i å rydde opp etter oss selv, det er tross alt vi som har solgt kunden et produkt med manglende strømkabel, men når noen på kundesupport forteller en kunde at han bare kan sette seg i bilen å kjøre milevis tilbake for å få en ny strømkabel bør han DAMN WELL ha forsikret seg på forhånd at det han sier til kunden faktisk stemmer. Kabelen ligner forøvrig en vanlig trepunktkabel tilsvarende den man bruker i stasjonære maskiner og PC-skjermer, men med en noe annen størrelse/proporsjon på poler/jord, en kabeltype jeg ikke kan ta igjen å ha sett solgt løst. Vanvittig lett for kundesupport å si at vi kan gi kunden en ny, ikke like lett å få til i praksis hvis vi faktisk ikke har noe slikt. Jeg tåler vanskelige kunder hver dag. Kolleger og sårbare løsninger som gjør jobben min til et helvete, derimot, er til å spy av! 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Som kunde, må jeg si det med lagerstatussystemer som ikke fungerer er et rent helvete. Jeg har rett og slett måttet slutte å handle på Teknikmagasinet, etter at den store majoriteten av ting jeg har dratt dit for å kjøpe som er "på lager" ikke har vært det. Den kjeden er den absolutt verste på det der, og tålmodigheten min har vart lengre enn den burde, da vi snakker om de siste 5-10 tingene jeg har dratt dit etter på rad har vært feil i systemet. Er egentlig en no win situasjon. Er fysisk umulig å ha et slik system som fungerer, iallefall frem til hvert eneste produkt er merket med en trådløs sender som sier fra om det er i butikken. Den dagen kan ikke komme fort nok. På den andre siden så tror jeg alle kan se synsvinkelen til kunder som kommer enkomst uten grunn pga feil i systemet. Collect@store er kjekt i at du da får melding når produktet faktisk er sjekket av en fysisk person (slik jeg har forstått det? handler sjelden på elkjøp). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få slike systemer til å fungere. Datamaskinen i den fysiske butikken vil jo som regel være på g med korrekt lagerbeholdning. Eller, jeg tror at grunnen til at de er så dårlige, er at de er billige løsninger slengt oppå et allerede eksisterende (og antikvarisk) lagersystem. Systemer som utvikles med denne funksjonaliteten fra bunnen av, vil være nøyaktig like pålitelig som butikkdatamaskinen. Uansett er ikke Teknikmagasinet kjent for å ha ryddige butikker .. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Lagersjekksystemer fungerer helt strålende til mennesker involveres . Stille ut en vare uten å fjerne den fra beholdningen, utlevere feil vare til kunde, komme over feil og glemme å rette de opp, unøyaktighet ved mottak osv - det er det som ødelegger ethvert godt system . Hvis man opplever ofte slike feil som kunde et sted, sier dette altså mye om fysiske kontrollen og menneskelige kontrollen. Ikke nødvendigvis selve systemet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Lagersjekksystemer fungerer helt strålende til mennesker involveres . Stille ut en vare uten å fjerne den fra beholdningen, utlevere feil vare til kunde, komme over feil og glemme å rette de opp, unøyaktighet ved mottak osv - det er det som ødelegger ethvert godt system . Menneskefaktoren er helt klart et viktig poeng... Før jul var jeg på elkjøp for å kjøpe ferske iste-kapsler til kapselmaskin. Vanligvis får du kjøpt disse i normale matbutikker, men uansett hvor jeg sjekket var det tomt for akkurat den typen. Elkjøp sine systemer på nett sa de hadde på lager. Så, var innom der, fant ikke i hylla. Spurte en av de som jobbet der, og ho begynte da letingen på alle de stedene hvor de hadde satt opp kaplser av den typen. Hylla ved maskinene, en liten kurv lenger bort, enda en liten kurv litt lenger bort, en stor kasse nærmere kassa, og nederste hylle ved siden av kassa. Ho fant dem ikke noe sted, og skyldte på systemet. Dro på expert, som også viste på lager, og der sto det to esker i hylla, som jeg plukket med meg. Et par dager senere var jeg tilfeldigvis innom elkjøp igjen, og da hadde de tydeligvis funnet enda et lager med slike esker, for da var den store kassa fyllere, og med tre esker av typen jeg hadde spurt etter liggende på toppen. Dette var i julerushet, og de hadde ikke fått inn nytt i mellomtiden. MAO 6 steder de hadde slike esker liggende, i samme butikk >.< Også enig i at Teknikmagasinet er usedvanlig rotete. Det er vel den eneste butikken hvor jeg overhodet ikke stoler på de ansatte når de sier at de ikke har noe som systemet sier de skal ha, fordi det strengt talt ikke ser ut som om noen klarer å ha oversikt der inne. Varierer sikkert fra butikk til butikk, men har sett naturkatastrofer som er mer oversiktlige enn den lokale utgaven. Å ha en butikk med 300 siders katalog og mindre butikkareale enn Narvesen ender sjelden godt. Endret 13. januar 2013 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Kanskje noen burde lage et "Hellstrøm rydder opp" for elektrobutikker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvordan vet du at de ikke hadde fått inn nytt i mellomtiden? De fleste Elkjøper har levering 4 ganger i uka i jula, og kaffekapsler er en av de tingene som -virkelig- renner ut og inn konstant . Kanskje noen burde lage et "Hellstrøm rydder opp" for elektrobutikker. Stiller som programleder . 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvordan vet du at de ikke hadde fått inn nytt i mellomtiden? De fleste Elkjøper har levering 4 ganger i uka i jula, og kaffekapsler er en av de tingene som -virkelig- renner ut og inn konstant . Både fordi ho som først ikke fant dem sa at de ikke fikk inn flere før etter jul, og fordi det ikke var fyllt opp i hyllene der det skal stå. Virka bare som om noen hadde funnet en kurv med ekstra esker og tømt den oppi kassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå