Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært vanvittig mye kunder innom oss nå i romjulen; skulle nesten bare mangle med de romjulskampanjene vi kjører.

Her om dagen var det en forvirret, gammel mann som hadde kjøpt seg en 42" TV. Jeg tilbød meg å bære den ut i bilen for ham, i den tro at bilen sto utenfor døren til vareutleveringen. Da vi kom ut, pekte han mot hjørnet på bygget, og jeg forsto det slik at han sto parkert rundt hjørnet. Dermed diltet jeg etter ham med TV i armene. Vi endte opp med å gå rundt både vårt eget bygg og nabobygget fordi han hadde parkert ved sportsbutikken ved siden av. Da vi kom frem til parkeringsplassen så han enda mer forvirret ut, og trengte noen minutter på å finne ut hvor han hadde satt bilen. Stakkars fyr...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære kunde som reiser ut i Norden.

Kvotereglene vi må forholde oss til er det ikke vi som har bestemt, men vi må likevel følge dem. Jeg vil derfor ikke risikere min og mine kollegaers jobb ved å selge deg den halvflaska med sprit.

Om det er nok til å ødelegge din ferie må jeg bare beklage, men da ville jeg ikke brukt pengene på en ferietur.

Hilsen en butikkmedarbeider på et av landets taxfreebutikker.

PS. Hvis det at vi har tomt for et produkt ødelegger din ferie(uavhengig av destinasjon) - se over.

Edit: Presisering.

Endret av sleggefett
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Uhm, fikk nettopp kjeft av en kunde fordi han mente vi lurte kundene til og spille mer, siden vi tar betaling etter at de har spilt bowling...

1. Ja, selvfølgelig er det bevisst av oss at vi tar betaling etterpå!

2. Vi lurer da ingen. Hvis du har planlagt to serier, men blir så revet med at du spiller fire, så er det faen ikke vårt problem.

:hrm:

Spør han neste gang om han betaler på forhånd i restauranter, matbutikker osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære kunde som reiser i Norden.

Kvotereglene vi må forholde oss til er det ikke vi som har bestemt, men vi må likevel følge dem. Jeg vil derfor ikke risikere min og mine kollegaers jobb ved å selge deg den halvflaska med sprit.

Om det er nok til å ødelegge din ferie må jeg bare beklage, men da ville jeg ikke brukt pengene på en ferietur.

Kan ikke tax-free selge mer enn 1 liter sprit pr. kunde? Man kan jo fortolle det ~50 meter lengre bort i korridoren.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hørtes rart ut, kunne man ikke bare informert kundene om at det oversteg kvoten, og at det måtte fortolles.

Hva om kunden allerede har med seg noen flasker?

Tollerne vil ha mindre smugling - letteste måten er å begrense handel. Hvordan gjøre det? Tillate tax-free, men sette begrensning på hvor mye kundene kan handle. Hvis det ene selskapet ikke vil følge opp det kravet, er det nok av andre aktører som vil drive butikk.

Om kunden kjøper to flasker sprit, er det nok en hel del som glatt ville gått på grønn sone med god samvittighet - uavhengig om de blir opplyst at det må fortolles.

Om kunden har med seg flasker fra før av er det ikke stort å gjøre med. Men det kan gjøres noe med de som handler ved ankomst. Og mtp. hvor oppbrakte folk blir når de blir fratatt alkohol, så er det nok en del som ikke tar med seg så mye, men forventer å kunne kjøpe en del på tax-free butikken ved ankomst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det jeg ville ha bekreftet :) Siste spørsmål, gjelder det da også "unntaket" butikkene ombord i de berømte "dansebåtene", kielfergene osv.?

Når fly og båter forlater norsk farvann/luftterritorie er de ikke underlagt norske lover lenger derfor kan de selge mer.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...