Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke sånn det skal være, de er kunder på lik linje og om de forventer mer enn den servicen de får (og gitt at den service er på topp) er det bare storforlangenes og kan reise til hsikke med første og beste fly for min del.

 

Arrogante prippene snørrhovende kjendiser vil jeg ikke ha noe av på hotellet her og ser jeg noen er jeg ikke redd for å sette dem på plass et par sekunder om de skulle begynne å bli snørrhoven. Har ikke måtte gjøre det enda dog, for de kjendiser jeg har had med har vært ganske så snille av seg.

Endret av Bear^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var servitør i USA og hadde et litt kjent par og ungene deres på bordet mitt, og dama ser på menyen og sier at den ene sønnen hennes skal ha chicken nuggets. Jeg prøver å forklare at det har vi faktisk ikke, men vi har pizza, pasta og kjøttboller, hot dog og kyllingfilet. De fleste unger klarer helt fint å velge noe av det, men nei. Sønnen hennes spiste BARE chicken nuggets og aldri noe annet, og det var jeg pent nødt til å skaffe på en eller annen måte.

Tror jeg bare hadde sagt noe om at de vil ha Chicken Nuggets, så finnes det en McDonalds/Burger King rundt hjørnet/nedi gaten/whatever. Enkelte kjendiser tror de kan gjøre akkurat som de vil.

 

Heldigvis har alle de større kjendisene jeg har ekspedert vært over middels hyggelige kunder. Har muligens skrevet det i denne tråden før, men både Eric Clapton og Tracy Chapman var veldig ålreite, og sistnevnte hadde jeg en hyggelig samtale med.

 

En grei løsning jeg hadde benyttet meg av har vært å dratt å handlet disse Nuggetsene men smekket på en del på prisen selvsagt...

Har enda til gode å støte på noen merksnodige kunder dog, har hatt den prutende typen, men da var det sjefen selv som styret på, og når de to er kompiser utenom jobb så må jeg si det var komisk til tider.

Lenke til kommentar
"Kjendiser får alltid det de vil ha. Det er sånn det skal være. "

-----------------------

Det er det dummeste jeg har hørt noengang...

Dersom bedriften tenker markedsføring og god PR er det faktisk helt riktig å gi kjendisene bedre service, så du er sikker på at de kommer tilbake.

Lenke til kommentar
"Kjendiser får alltid det de vil ha. Det er sånn det skal være. "

-----------------------

Det er det dummeste jeg har hørt noengang...

Dersom bedriften tenker markedsføring og god PR er det faktisk helt riktig å gi kjendisene bedre service, så du er sikker på at de kommer tilbake.

 

Ja, altså dette var i Disney World og de er jo helt syke på dette med god service osv. Dessuten filmet de det der reality showet sitt, så de hadde kameracrew på slep, så det var ekstra styr pga det. Men det var likevel litt drøyt synes jeg. Det var ikke måte på hva de skulle få lov å forlange.

Lenke til kommentar

HAr noen artige historier sjøl:P

Jobber på et relativt stort varehus, der man har det meste innenfor alt.

Jobbet først i Elektro Avdelingen der jeg var så heldig å stå alene fra 16-22. Kom en dame inn kl. 21.55, som hadde dårlig tid som skulle ha en "fleshlight".(damen var fra asia en plass, snakket ikke norsk, kun "engelsk". Prøver da og forklare henne at dette ikke er en butikk man kan kjøpe sexleketøy i, hvor hun da fortsetter med å skrike fleshlight og gestikulerer en grei "runkebevegelse" med hendene. Etter 10 minutter med jatting om at dette hadde vi ikke fant jeg til slutt ut at hun skulle ha en flashlight. Noe jeg heller ikke hadde inne atm XD

 

Var artigt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Kjendiser får alltid det de vil ha. Det er sånn det skal være. "

-----------------------

Det er det dummeste jeg har hørt noengang...

Dersom bedriften tenker markedsføring og god PR er det faktisk helt riktig å gi kjendisene bedre service, så du er sikker på at de kommer tilbake.

en missfornøyd vanlig person kan skape mye negativitet for firmaet også... er overhode ikke riktig å gi noen bedre status bare forde de er kjente..

 

selv om Jørn Hoel var innom jobben får han samme hjelp av meg som andre:)

Endret av Estella!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
en missfornøyd vanlig person kan skape mye negativitet for firmaet også... er overhode ikke riktig å gi noen bedre status bare forde de er kjente..

 

selv om Jørn Hoel var innom jobben får han samme hjelp av meg som andre:)

Det er ingen som har sagt at man skal gi "vanlige" kunder dårlig service.

 

Og Jørn Hoel er ikke akkurat kjendis. Hvis Britney Spears og Paris Hilton kommer innom og kan gi deg gode omtaler derimot, har du straks en haug av rike og trendy mennesker innom :p

Lenke til kommentar
en missfornøyd vanlig person kan skape mye negativitet for firmaet også... er overhode ikke riktig å gi noen bedre status bare forde de er kjente..

 

selv om Jørn Hoel var innom jobben får han samme hjelp av meg som andre:)

Det er ingen som har sagt at man skal gi "vanlige" kunder dårlig service.

 

Og Jørn Hoel er ikke akkurat kjendis. Hvis Britney Spears og Paris Hilton kommer innom og kan gi deg gode omtaler derimot, har du straks en haug av rike og trendy mennesker innom :p

han er kjent i norge så, jo han er kjendis... nei skrev ikke dårlig jeg skrev at kjendisser ikke skal ha noe bedre service bare forde de har trykka trynet sitt foran kamera..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir dumt å ignorere hvilken påvirkning ekstra god service kan gi en kjent person. Det blir som å si at en kokk ikke skal bry seg om det er meg eller en matkritiker som spiser måltidet han forbereder - selvsagt skal han bry seg. Jeg har ingen platform, jeg har ingen troverdighet, folk har ingen grunn til å høre på meg hvis jeg sier at sausen hans ikke var god. Hvis det derimot er en matkritiker så er det klart at folk hører på hva han sier, og da gir man ham den beste servicen mulig.

Lenke til kommentar

Var en kunde innom som mente han kunne få The Unit ses 2 til halve prisen på nettet (noe vi såklart ikke kunne matche).

 

Av nysgjerrighet sjekker jeg prisene på et par av dem største norske nettbutikkene og ser at han hadde maks spart 10% om han valgte den rimeligste nettbutikken (tar minst 3 dager å få varen også). :roll: Særmøringer!

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg også på folk som kommer og krever billigere i butikk pga. man får det billig på nettet, spesielt de som går utifra utenlandske priser. Når det er sagt, er det ikke sikkert at han bare hadde spart 10% eller lignende. Jeg har i det siste kjøpt en del sesonger fra play.com, som ligger i England, og da får jeg for eksempel sesonger av Dexter, Simpsons og Lost og lignende (ikke de nyeste) til 12-16 pund, som er mellom 110 og 150 kroner. Det er veldig gode priser etter min mening.

Lenke til kommentar

Hehe, artig tråd :) Jobber i en matvarebutikk som er godt plassert blant såkalte hjelpe - og omsorgsboliger, så er en del forskjellige folk som handler der.

 

- En kunde skulle absolutt ha en klem av meg, og la til i samme slengen at han hadde nettby og var singel, så hvis jeg var interessert var det bare til å finne han der inne.

 

- Så har vi de berømte småttisene som nærmest stormer butikken og har med seg 30 kronestykker hvor de utbryter "oi, mangler visst 50 øre." Snill som jeg er, lar jeg det ofte gå gjennom, noe de utnytter grovt. I de senere tider har jeg som oftest sagt nei, så nå har de skjerpet seg :p

 

- Kunder som tror vi er en bank. "Kan jeg ta ut 1000 kr i tillegg?" Svarer høflig at jeg ikke har så mye i kassen, og da får jeg ofte slengt tilbake "Neivel, hva med 800,- da?"

 

- Eldre mennesker som prater så mye at de glemmer varene og jeg må løpe etter dem. Koselige folk det :)

 

- Så har vi de sure eldre menneskene som klager over prisene. "På Rema koster Dole bananene bare 11 kr pr kilo, her tar dere hele 13 kroner!" Gå og handle på Rema istedet da! :p

 

- Kresne folk som absolutt må ha enten Skruf Original Portion eller Marlboro Light 20. Er vi utsolgt er det krise!

 

- Har hatt kunder som ikke har godtatt veiingen av frukt og grønnsaker. Må korrigere hele driten og veie på nytt, som kan resultere i 12,- istedenfor 12,50. Da blir de så blide og fornøyde siden de "hadde rett angående den veiingen." :p

 

- "Vil du ha kvitteringen?" For noen er dette en selvfølge, andre driter i det.

 

- "Vil du ha pose?" De som ikke vil ha det begynner å legge ut om prisen, og at det samler seg så mange poser hjemme at de ikke vet hvor de skal gjøre av de. Veldig interessant å høre på folks posehistorier.

 

- Folk som ikke rekker alkoholtidene. Alltid like artig å bli skjelt ut av kunder som sier at "Jammen jeg var jo i butikken to minutter på åtte, da kan du ikke nekte meg å kjøpe det." Kom inn i butikken en halvtime før salget stenger, så skal jeg heller vurdere det.

 

- De smarte sekstenåringene som viser meg førerkortlegget. "Du er under 18." Jepp, sjekker om de har førerkort for klasse B eller for moped. Ikke prøv dere hos meg suckers! :p

 

- Og til slutt har vi selvfølgelig sinkene som kommer løpende inn to minutter før stengetid, for deretter å sulle rundt i et kvarter. Det heter faktisk åpent fra - til, da skal man ikke utnytte oss stakkars arbeidende mennesker fordi de ikke klarer å bestemme seg for om de skal ha Firkløver eller Helnøtt.

 

Sånn, godt å få dette ut as :w00t:

 

Edit: Skriveleifer her og der :p

Endret av Missen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
- Folk som ikke rekker alkoholtidene. Alltid like artig å bli skjelt ut av kunder som sier at "Jammen jeg var jo i butikken to minutter på åtte, da kan du ikke nekte meg å kjøpe det." Kom inn i butikken en halvtime før salget stenger, så skal jeg heller vurdere det.

 

Akkurat der synes jeg du er ganske drittsekk. Høres ut som en god beskrivelse av meg disse synderne, og de søte snille jentene på nærbutikken her har alltid forståelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...