Sexylubb1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Altså, for en kommunearbeider så er jo print-knappen like viktig som skyteknappen i et spill, og man ville vel ikke hatt det slik at man måtte høyreklikke for så å kunne skyte i skytespill vil man vel? Nei. Dette stemmer. Det printes ut ekstreme mengder med papir på jobb. Toner til printere er sikkert største utgiften Bergen Kommune har. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lykketrolling Skrevet 26. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2012 Det finnes jo ikke verre en illsinte foreldre som lager helvete. Tja, flere sider på rad med off-topic er høyt på listen... 18 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Legg tilbake print knapp selv da vel, eller har dere låst for customizing? eventuelt trykke CTRL+P, som er raskere og bedre for armene enn mus bruk! Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 til dere som jobber i spillbutikker, har dere lov å nekte folk under 18 å handle spill med en anbefalt aldersgrense? På lik linje med at de som jobber i dagligvaren må nekte folk under 18 å kjøpe alkohol/tobakk? Eller er det bare en anbefaling/intern policy? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Som sagt er det ikke ulovlig å selge spill med (anbefalt) 18-års aldersgrense til personer under 18, det er butikken selv som bestemmer det. Endret 27. november 2012 av jdmik Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Vi har lov til å selge de varene vi vil til hvem vi vil, og nekte å selge også. Mao følger vi de anbefalte aldersgrensene og nekter barn under disse å kjøpe uten foresatt med. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) til dere som jobber i spillbutikker, har dere lov å nekte folk under 18 å handle spill med en anbefalt aldersgrense? På lik linje med at de som jobber i dagligvaren må nekte folk under 18 å kjøpe alkohol/tobakk? Eller er det bare en anbefaling/intern policy? Det å ha lov til å nekte å selge og det å ikke ha lov til å selge er ikke to sider av samme sak. Butikker er generelt ikke pliktig å selge noen noe som helst. Men det er altså heller ikke noe lovforbud som hindrer dem når det kommer til spill. Endret 27. november 2012 av srbz 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg kattungen Skrevet 27. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. november 2012 Altså, nå har ikke jeg kunder lenger, men pasienter... Tar meg den frihet å poste allikevel Der jeg var i praksis hadde vi en psykotisk pasient som hadde en ekstremt dårlig periode, var veldig fysisk utagerende, og som på et punkt i løpet av den ene vakten min hadde fått tak i dobørsten og stod oppe i senga og hytta med dobørsten etter alle som kom i nærheten - altså ingen mulighet for å få forhindret at pasienten skadet seg selv eller personalet. Alt så ganske mørkt ut, med tvangsmidler og tilkalling av bakvakt - inntil jeg kom på den geniale ideen å gå og hente vaskemiddel. "Det ser ut som om du mangler noe?" sa jeg, og holdt frem skurekremen, noe som resulterte i at pasienten klatret rolig ned fra sengen og gikk inn på badet for å vaske 58 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 27. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. november 2012 Tar en situasjon hvor jeg er kunde. Hat meg om dere må. Er på Rema, og har nettopp blitt sendt fra en kasse til en annen og til en siste fordi folk tydeligvis er på vei hjem. Greit nok. Jeg har forståelse for at folk vil komme seg hjem når arbeidstiden slutter. Når det endelig blir min tur i den kassen jeg er i har det og blitt åpna en del andre kasser. Jeg har lagt alle mine ting på båndet og en hyggelig fyr i kassa har kommet litt over halvveis gjennom skanningen. Da spør jenta i nabokassen han om han har returkortet. Dette vet han ikke hvor er. Jenta i den andre kassen ber da "min" kassemann om å gå å finne kortet i kasse x. Dette gjør han, og jeg må vente... Han kommer tilbake og sier det ikke ligger der. Jenta som trenger kortet ber da ham om å lete etter det, noe han etter litt betenkningstid gjør, uten å gjøre ferdig meg først. Jenta fortsetter så å kommandere andre folk rundt for å finne kortet før det jeg antar er daglig leder (eller skiftleder eller noe lignende) dukker opp med kortet. Heldigvis kommer det en annen ansatt og gjør ferdig meg relativt kjapt, så jeg taper jo ikke veldig mye tid på det, men jeg synes allikevel situasjonen var rar. Kunne hun ikke henta kortet selv? Kunne hun ikke ringt på en av de andre som ikke satt i kasse (og de fantes jo, ettersom det kom flere til som hun ba om å finne kortet)? Har Rema-ansatte en instruks om ikke å forlate kassa om kunder skal ha retur på noe, men få andre, helst hele butikken, til å løpe rundt for seg for å finne kortet deres i stedet for å gjøre det selv? Ellers i dag har en kunde av mitt firma kalt meg en udugelig idiot eller noe i de baner bak min rygg fordi vårt kundesenter ikke hadde informert meg om at personen ville bli oppringt når jeg utførte en ekstratjeneste for ham. Jeg kjører jo lastebil og har oftest ikke egentlig kontakt med lederne for stedene jeg er på, så det er overhodet ikke naturlig for meg å tenke på at personen gjerne ville jeg skulle ringe, selv om dette var en ekstragreie utenom ruten min. Da vet jeg hvem som ikke får noen form for særbehandling fremover i alle fall... 17 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Altså, nå har ikke jeg kunder lenger, men pasienter... Tar meg den frihet å poste allikevel Der jeg var i praksis hadde vi en psykotisk pasient som hadde en ekstremt dårlig periode, var veldig fysisk utagerende, og som på et punkt i løpet av den ene vakten min hadde fått tak i dobørsten og stod oppe i senga og hytta med dobørsten etter alle som kom i nærheten - altså ingen mulighet for å få forhindret at pasienten skadet seg selv eller personalet. Alt så ganske mørkt ut, med tvangsmidler og tilkalling av bakvakt - inntil jeg kom på den geniale ideen å gå og hente vaskemiddel. "Det ser ut som om du mangler noe?" sa jeg, og holdt frem skurekremen, noe som resulterte i at pasienten klatret rolig ned fra sengen og gikk inn på badet for å vaske Haha! genialt. Ja det gjelder å tyne ressursene man har. ^^ Endret 27. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Populært innlegg Skjelvgråt Skrevet 28. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2012 Dere som nekter cod kiddies og kjøpe call of duty is doing gods work. Jeg kan ikke putte ord på hvor flott jeg synes det er. 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 28. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2012 Ny aktivitet for å gjøre dagene mer givende. Når det kommer milfer inn på butikken og skal hente pakke eller lignende må man jo selvfølgelig sjekke ID'en. Har i det siste begynt å se på fødselsåret deres, på denne måten kan jeg lettere rangere akkurat HVOR MILF denne kvinnen var. Små gleder i hverdagen 36 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 har dlri skjønt butikker sitt problem med returkort. hvorfor har ikke alle kasser eller alle ansatte sitt eget kort? 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 har dlri skjønt butikker sitt problem med returkort. hvorfor har ikke alle kasser eller alle ansatte sitt eget kort? Er jo disse man slår retur med, gir tilbake penger og gjør avgjørelser på slike ting. Kan ikke bare la slikt ansvar ligge på en kasserer, da hadde det blitt mye snusk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det er mange ganger jeg har fått dårlige varer fra butikk, men jeg orker ikke kjaset med å skulle argumentere for en pakke dårlig pølsepålegg eller muggen tomat med daglig leder i en butikk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det er sånt du virkelig ikke trenger å argumentere for. Jeg har snakket med folk i matbutikker uten å ta med vare tilbake engang, og fått ny uten spørsmål. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Dere som nekter cod kiddies og kjøpe call of duty is doing gods work. Jeg kan ikke putte ord på hvor flott jeg synes det er. Aner jeg en viss ironi her? Uansett er jeg 100% enig i utsagnet. Legg tilbake print knapp selv da vel, eller har dere låst for customizing? eventuelt trykke CTRL+P, som er raskere og bedre for armene enn mus bruk! Minner meg om da jeg var med og drev et norsk spillnettsted og en av våre yngste forumbrukerne la ut et rart skjermbilde. Han visste ikke om printscreen-knappen viste det seg, så han tok en liten omvei. Da han fikk spørsmål, svarte han «hva mener du? jeg skrev ut fra kartet, klipte, scanet og fiksa litt med paint.» Endret 29. november 2012 av Aiven 4 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Aner jeg en viss ironi her? Uansett er jeg 100% enig i utsagnet. Ingen ironi nei. Jeg synes genuint det er særdeles flott. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Er jo disse man slår retur med, gir tilbake penger og gjør avgjørelser på slike ting. Kan ikke bare la slikt ansvar ligge på en kasserer, da hadde det blitt mye snusk. Det er tydeligvis bare enkelte kjeder som har problemer med de ansatte. Det er mange ganger jeg har fått dårlige varer fra butikk, men jeg orker ikke kjaset med å skulle argumentere for en pakke dårlig pølsepålegg eller muggen tomat med daglig leder i en butikk. Rema har en policy om at de gir ny vare selv om du ikke har kvittering. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Mobius Skrevet 29. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg tillater meg å komme med en historie der jeg selv var kunden, og håper det er greit. Jeg ruslet rundt og kikket etter julegaver, og var innom den lokale videosjappa. Jeg legger raskt merke til to narkisser som henger rundt nyhetene (her er filmene pakket i plast, og med disken inni). Jeg holder et lite øye med dem og ser at de gjentatte ganger putter DVDer og Blu rays inn i boblejakkene sine. Jeg går raskt forbi køen og snakker til dama bak kassa... "STELL DEG BAKERST I KØEN!!" gauler hun forbanna til meg. Jeg unnskylder meg og begynner å si at jeg så noen prøve å stje.... "STELL DEG BAK!!!" roper hun enda sintere... Jeg hever et øyebryn og sier igjen "Jeg ville bare fortelle deg at...." "ER DU DÆVVHØRT? DET ER MASSE FOLK I KØEN FORAN DEG!!". Greit, svarer jeg og stiller meg bakerst i køen. Jeg kaster et blikk bak meg og ser de to knarkerne forsvinne ut av døra, samtidig som alarmene uler og tuter. De er selvfølgelig borte lenge før dama bak kassa rekker å reagere. Da det etter noen minutter blir min tur, smiler jeg mitt fineste smil og sier "Det jeg ville fortelle deg i sted var at det sitter to narkisser borte ved nyhetshylla og stikker filmer innunder jakka. Du vil kanskje huke fatt i dem før de stikker av... Jeg skal forresten ikke ha noe. Jeg ville bare si det for å være en hyggelig person som bryr seg." Så rusler jeg ut av butikken, hvor flere av de bak meg i køen (som også fikk med seg kjeftinga) applauderer for meg i det jeg går. Endret 29. november 2012 av Dr. Mobius 120 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå