€uropa Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg har ikke blitt forsøkt vervet som brannmann før, men da jeg var kunden på et utested, ble jeg forsøkt vervet som vekter. Det var litt uventet, men hyggelig. Endret 24. november 2012 av Zarac 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ikke på min jobb, men jeg var innom Prix i dag. Litt forran meg står en dame som tydeligvis har benyttet seg av Prix sin Brød Deal. Problemet er bare at hun har tatt med feil salami, for å få dealen. Hun presterer da å kjefte ut personen i kassen, pga. en feil som hun selv har gjort. Jeg skjønner meg ikke på enkelte mennesker. 3 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ikke på min jobb, men jeg var innom Prix i dag. Litt forran meg står en dame som tydeligvis har benyttet seg av Prix sin Brød Deal. Problemet er bare at hun har tatt med feil salami, for å få dealen. Hun presterer da å kjefte ut personen i kassen, pga. en feil som hun selv har gjort. Jeg skjønner meg ikke på enkelte mennesker. "Det blir 79,90. Å, brød deal? Det hadde du bare fått hvis du tok den andre salamien." 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Digger disse kundene. Samme greia med "3 for 2"-tilbudet på RIMI. 2 Lenke til kommentar
riroil Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hva synes dere om denne samtalen med Canal Digital? David (14:55):Hei, du snakker med David, hva kan jeg hjelpe deg med? User (14:56):Jeg skal kjøpe IDTV (Samsung). Hos Komplett kan jeg få med kortleser og kort for kr 1,- siden jeg er kunde hos dere. Kan jeg få den muligheten andre steder? Elkjøp f.eks. David (14:57):Hei. ja du kan kjøpe kortleser fra forhandlere som leverer canal digital. elkjøp,lefdal,euronix,expert ect David (14:57):Eller fra kundeservice User (14:58):Men til kr 1? Eller må jeg da ut med 499? David (14:58):Da må du ut med 490 fra oss. Fra forhandler vet jeg ikke User (14:59):Ok, så det er kun gjennom Komplett dere subsidierer? David (15:01):Det er komplett som da velger å selge produktet sitt til den prisen,samme gjelder for forhandlere. De avgjør selv utsalgsprisen User (15:03):Iflg Komplett så er det dere som subsidierer kortleser. User (15:03):Se dette produktet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634616 David (15:05):J. det er da avtaler Komplett har utarbeidet med Canal Digital. Dette re da ikke noe jeg kan gå inn på David (15:06):er* User (15:07):Å? Men spørsmålet mitt er jo om det er andre forhandlere som har utarbeidet slike avtaler med dere, eller om jeg da MÅ kjøpe tv hos Komplett? David (15:08):Det må du sjekke med de forskjellige forhandlerene. Vi har vår pris på Canal digital kundeservice mens andre kjeder/butikker har da avtaler og kampanjer vi ikke setter User (15:09):Og dere er ikke informert om hvilke avtaler som gjelder? David (15:11):Vi har ikke noe med hva forhandlere selger produktene for. Samme gjelder andre produkter. Alt fra vaskemaskiner til PC. Forhandlerene går inn på avtaler der de kjøper hardwaren til en pris. Forhandler kan da selge produktet ut til forbruker til ønsket pris. dette gjelder også dagligvare. User (15:13):Hehe... Tror du misforstår kraftig nå. Jeg er fullt klar over at forhandler kan sette sin egen pris, men du sier at Komplett har utarbeidet en avtale med dere, og jeg spør om også andre har utarbeidet slike avtaler med dere. Det regner jeg med at dere har en oversikt over. Eller har dere ikke det? David (15:15):Det er opp til hver enkelt butikk å kjøre sine kampanjer. Vi vet ikke dette fordi vi selger vårt utstyr til våre kunder med våre priser ect. Hva elkjøp ect gjør er opp til de. Men jeg vet at elkjøp har hatt kampanjer med CAM og tv fra oss. Men akkurat hva slags kampanjer forhandlere har gående er ikke noe vi skal ha oversikt over David (15:16):Dette er da kunde selv som må sjekke ut. Vi forholder oss til våre produkter. User (15:18):Motsier ikke dette det du sa om Komplett sin avtale med dere? Eller det slik at Komplett kan utarbeide en avtale med dere, mens de andre forhandlerene kan kjøre sine egne kampanjer? David (15:21):Hva komplett gjør er opp til de. Vi har avtaler om å levere våre produkter til forhandlere. Hvor ellers skulle forhandlere få sine varer fra? Hva avtale forhandlerene har med oss er ikke noe vi har oversikt over. Hva slags kampanjer elkjøp ect kjører er ikke noe vi har med å gjøre. Om dette er så viktig så anbefaler jeg deg å gå inn på de forskjellige nettsidene og sjekke priser. Det er ikke vårt ansvar å sjekke dette for kunde User (15:25):Er fristet til å spørre hvor du har lært kundebehandling, men skal forsøke å holde dette litt mer profesjonelt enn du legger opp til. Tror ikke du forstår saken i det hele tatt. Så jeg prøver igjen. Komplett kan altså selge meg en kortleser og kort til kr 1, dersom jeg er kunde hos dere og kan fremvise et aktivt kundenummer. Man må da gå utifra at de har tilgang til deres kundebase for å sjekke dette. Da må man igjen anta at de har an avtale med dere på dette. Det jeg spør om er om dere har slike avtaler også med andre forhandlere? Man må anta at dere har oversikt over hvem som har tilgang til deres kundebase? David (15:31): Nei vi har ikke det. --Takk for at du benyttet for chat-tjeneste-- 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kevlar Skrevet 24. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2012 Er du David eller User? Kunden kan hvertfall spare seg for å være "fristet til å spørre hvor du har lært kundebehandling". Å opptre profesjonelt betyr ikke at du er allvitende, og kunden kunne fått med seg fra tredje setning at kundebehandlerne ikke har noen oversikt over spesialavtaler. 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Trene Arnholdt Skrevet 24. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2012 Jeg føler at David fra kundeservice har sitt på det tørre her... Allerede 14:58 indikerer han at han ikke har oversikt over andre forhandleres kampanjer. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 24. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2012 Dette er en særdeles vrangvillig kunde. Min sympati går til David. 32 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Vanskelig kunde kanskje.. men uprofesjonell kundebehandler. Har liksom ikke CD oversikt over hvilke forhandlere som har tilgang til CD's kundedatabase? På den annen side, er det ikke sikkert en vanlig kundebehandler har tilgang til å sjekke dette, men det burde han skrevet i så fall. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det er mulig at "David" har store begrensninger i hva han kan si og gjøre. Jeg synes ikke han virker vanskelig, men kanskje unnvikende? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Han har garantert fått streng beskjed om at enkeltkampanjer informerer man ikke om, til hensyn for de leverandørene som ikke har spesialavtaler etc. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 I henhold til personopplysningsloven er det i alle fall veldig dumt om Canal Digital ikke har kontroll over hvem som kan titte inn i kundedatabasen deres. Ut over det, synes jeg at begge partene i diskusjonen kunne formulert seg annerledes. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Litt vrangvillig kunde, men synes kundebehandleren kunne formulert seg litt lettere. De er tross alt ikke politikere, de har lov å forklare ting enkelt, når kunde tydeligvis ikke forstår hva han vil fram til. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 I henhold til personopplysningsloven er det i alle fall veldig dumt om Canal Digital ikke har kontroll over hvem som kan titte inn i kundedatabasen deres. Hvor får du dette fra? Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 24. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2012 Kunden i den chatloggen fortjener å få en reddik banket opp i analen med klubbe. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Andrull Skrevet 24. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Stakkars David, dette var nok ikke dagens hans. Fikk en skikkelig vrang og lei kunde i trynet. Det kommer jo godt frem mellom linjene at kundebehandler ikke har noen åpen liste hvor det pent og pyntelig står opplistet avtalene med andre forhandlere. Og som sagt rimelig tidlig i avtalen, dette er noe ikke han kan gå inn på. (oversatt så betyr det at User ikke har noe som helst med CD sine avtaler med andre forhandlere!) Videre så er det egentlig bare kverulering og fordumming fra User sin side, hvor David egentlig bare er nødt til å jatte med og prøve å holde seg i skinnet av videre kverulering fra User sin side. Personlig så er disse kundene kanskje noe av det verste slaget når det kommer til serviceyrket, hvor kunde prøver å spille overlegen og allvitende. Som regel så ender det opp med kunden går på en smell, hvor det som regel bare blir videre kverulering og dumhet fordi kunde ønsker å beholde inntrykket om allvitende. (om det er med vilje, eller om det er noe uvitende vites ikke) Hadde ikke David vært en god kundebehandler så hadde han lagt på for lenge siden. Kreves litt for å holde seg i skinnet i slike saker. XD Måtte selv stoppe opp flere ganger for puste, til tross for at jeg ikke er David og må forholde meg til saken overhode. Jeg tror slike kunder har veldig godt av å ta et par dager i service-yrket. Da kanskje man kan se siden fra begge kanter, og gjerne også være litt mer rundt i kantene og skjønne at dette ikke bærer noen veier. Endret 24. november 2012 av Andrull 19 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Siste kunde jeg var innom har noen milliarder Euro han ikke vet helt hva han skal gjøre med Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 I just hate when that happens.. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg foreslo selvfølgelig å hjelpe til for å bli kvitt dem 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hvor får du dette fra? Personopplysningsloven slår fast at enkeltmennesker har rett til å bestemme over egne personopplysninger, altså bestemme hvem som skal ha innsyn i dem og kreve at de slettes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå