vebbiii Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Vel, tilfeldigvis leste jeg lars sin post på side 1, og derfor ble jeg inspirert Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Aldri opplevd det som kleint når det kommer automatiserte ord fra meg når kunden sier noe som ikke er "det vanlige". Pleier som regel bare å le det av, beklage, korrigere det og ønske kunden en super kveld/helg/dag. Dog jobber jeg i en jobb som innebærer å hjelpe mennesker, men har en lei uvane ved at jeg ikke klarer å si "bare hyggelig" (gjør bare jobben min og føler meg dum ved å anerkjenne meg selv ovenfor kunden). Så når folk takker meg pleier jeg bare å svare "greit det!" eller "den er grei" og si hei. Aner ikke hvordan kunder tenker, men det er i hvert fall behagelig for meg. Går litt inflasjon i bare hyggelig, noe som egentlig er synd. Ideelt sett bør det være noenlunde harmoni mellom ord og følelser, derfor synes jeg du gjør det helt riktige og ville nesten helt sikkert like dette som kunde. Vil generelt anbefale folk å variere litt, for trivselens og den mentale helsens skyld Kan tenke meg at noen «profittmaksimerende» ledere etc. kommer opp med regler som «vi skal alltid ønske kunden en god dag» og lignende. Noen ganger blir det ekstremt kleint/upersonlig, og gjør ikke at jeg har lyst til å komme tilbake. Det er de som klarer å være seg selv på jobb og gi kundene en god opplevelse, som er de beste butikkmedarbeiderne. Endret 21. november 2012 av Aiven 5 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Død over den personen som nevnte ordet "kleint" i en post her tidligere, hvor på nå alle plutselig føler de må bruke det i en post. 7 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Og dette har hva å gjøre med tråden? --- Noen andre som får en utrolig trang til å facepalme når kassefolk kommer (f. eks.) "Ja, da blir det 19 000 kroner" når man skal betale 19,-? Hadde du visst hvor daukjørt du blir i skallen av å sitte å gjøre den jobben hadde du skjønt det bedre. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 20. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2012 Død over den personen som nevnte ordet "kleint" i en post her tidligere, hvor på nå alle plutselig føler de må bruke det i en post. Isj, så kleint da gitt. 13 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Lille rød knappen bakpå strømforsyningen var for noe. Ja, hva er (eller var?) den knappen egentlig? 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Har flere ganger sagt typ 895, når det egentlig er 89,50,-. Man tar seg i det akkurat i det man får sagt det. Har flere ganger sagt "nittenhundre" når det er snakk om 19 000 (eller generelt stryke en null når det er snakk om femsifra beløp) eller omvendt, uten at jeg tenker over det etterpå. Det ender alltid opp med at kunden enten sier "jøss, det var jo en hyggelig pris", eller så setter dem i kortet for å så tenke lenge før de taster koden, og så ser de på meg uten å si noe. Hvorpå jeg skjønner at jeg har sagt noe rart og spør "hva sa jeg egentlig nå..?". Så må jeg korrigere, og så ender det i at begge lirer av seg en påtatt latter 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 En bryter for å velge mellom 110V og 230V. Ikke rør den. 8 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Død over den personen som nevnte ordet "kleint" i en post her tidligere, hvor på nå alle plutselig føler de må bruke det i en post. Kleint har blitt bruk her jeg kommer fra siden år 0 så ser ikke helt problemet. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Boll1 Skrevet 21. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2012 Skulle kjøpe meg busskort, var ikke like enkelt som jeg skulle trodd... Meg: skal fylle på 3månder på ungdoms busskortet. Selger: ja, da blir 2993kr. Meg: HÆ? har prisen økt? Selger: Ja, fra 1.okt. Meg: ok, da skal jeg ikke ha det. *pakker ned kortet og er på vei vekk fra disken* Selger: sorry, jeg tok feil. Det blir 1544kr Meg: nei, det kostet 510kr før skal ikke ha dette. Selger: Selvfølgelig, det er jeg som tar feil, det blir 560kr. Enten er selger totalt idiot eller så prøver de å lure kunder til å kjøpe svindyre distriks kort (disse har annen farge enn hva jeg viste til selger). 21 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Det må være VKT! Jeg lurer på en ting, kan man "uheldigvis" komme til å spytte på kunden sin? Det er så mange som frister... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg lurer på en ting, kan man "uheldigvis" komme til å spytte på kunden sin? Det er så mange som frister... Nei, men hvis man gestikulerer er man arrogant, noe jeg så fint ble opplyst om på mandag. På mandag var jeg veldig irritert... Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg lurer på en ting, kan man "uheldigvis" komme til å spytte på kunden sin? Ikke at jeg prøver å gi deg tips, men et nys kan jo komme raskt og uventet av og til... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Det må være VKT! Jeg lurer på en ting, kan man "uheldigvis" komme til å spytte på kunden sin? Det er så mange som frister... Om dette ikke endrer seg, vil jeg råde deg til å bytte yrke 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 "Det står bare vent her...." Ja du vet hva det betyr? >< 1 Lenke til kommentar
nosrotkah Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 I hvilken sammenhemg var dette? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 I hvilken sammenhemg var dette? Sikkert i sammenheng med kortterminal! Fått høre den selv ofte, og "det står sett inn kortet på nytt". Ja da setter du inn kortet på nytt da vel. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 , og "det står sett inn kortet på nytt". Ja da setter du inn kortet på nytt da vel. Blir jeg belastet 2 ganger da???!!!??? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Blir jeg belastet 2 ganger da???!!!??? Hahaha! Klassiker Kan forstå det hvis det er gamlinger som ikke har så mye peiling, men relativt ungdommelige folk (18 og opp til 50 år) burde ha såpass kontroll på nettbank at de kan sjekke om noe blir trekt dobbelt, i alle fall hvis de er i tvil. Ellers, så har jo Jekta hatt åpning (av utbyggingen) her i Tromsø, sikkert mye kundehistorier for de som jobber der. 31 000 tok turen innom første dagen, halvparten av Tromsøs befolkning det. Jeg personlig ventet et par dager så det skulle roe seg litt. Tok tiden til å gi litt skryt til de som jobber at det er et fint senter og fine butikker de har (Mange setter pris på det, det gjorde jeg også når jeg jobbet i butikk), men jeg føler meg fortsatt litt slem når jeg må si at jeg bare er innom for å se, når jeg ser at de er ivrig etter å komme i gang å hjelpe kunder. Sikkert mange nyansatte som er ivrig etter å gjøre gode inntrykk. Positiv opplevelse innom de aller fleste butikker i alle fall. 2 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Har dere blitt sjekket opp på jobb før? I så fall, hvordan reagerte dere? Kleint og plagsomt, eller sjarmerende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå