Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri opplevd det som kleint når det kommer automatiserte ord fra meg når kunden sier noe som ikke er "det vanlige". Pleier som regel bare å le det av, beklage, korrigere det og ønske kunden en super kveld/helg/dag.

 

Dog jobber jeg i en jobb som innebærer å hjelpe mennesker, men har en lei uvane ved at jeg ikke klarer å si "bare hyggelig" (gjør bare jobben min og føler meg dum ved å anerkjenne meg selv ovenfor kunden). Så når folk takker meg pleier jeg bare å svare "greit det!" eller "den er grei" og si hei. Aner ikke hvordan kunder tenker, men det er i hvert fall behagelig for meg.

 

Går litt inflasjon i bare hyggelig, noe som egentlig er synd. Ideelt sett bør det være noenlunde harmoni mellom ord og følelser, derfor synes jeg du gjør det helt riktige og ville nesten helt sikkert like dette som kunde. Vil generelt anbefale folk å variere litt, for trivselens og den mentale helsens skyld :)

 

Kan tenke meg at noen «profittmaksimerende» ledere etc. kommer opp med regler som «vi skal alltid ønske kunden en god dag» og lignende. Noen ganger blir det ekstremt kleint/upersonlig, og gjør ikke at jeg har lyst til å komme tilbake. Det er de som klarer å være seg selv på jobb og gi kundene en god opplevelse, som er de beste butikkmedarbeiderne.

Endret av Aiven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og dette har hva å gjøre med tråden?

---

 

Noen andre som får en utrolig trang til å facepalme når kassefolk kommer (f. eks.) "Ja, da blir det 19 000 kroner" når man skal betale 19,-?

 

Hadde du visst hvor daukjørt du blir i skallen av å sitte å gjøre den jobben hadde du skjønt det bedre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har flere ganger sagt typ 895, når det egentlig er 89,50,-. Man tar seg i det akkurat i det man får sagt det.

Har flere ganger sagt "nittenhundre" når det er snakk om 19 000 (eller generelt stryke en null når det er snakk om femsifra beløp) eller omvendt, uten at jeg tenker over det etterpå.

Det ender alltid opp med at kunden enten sier "jøss, det var jo en hyggelig pris", eller så setter dem i kortet for å så tenke lenge før de taster koden, og så ser de på meg uten å si noe. Hvorpå jeg skjønner at jeg har sagt noe rart og spør "hva sa jeg egentlig nå..?". Så må jeg korrigere, og så ender det i at begge lirer av seg en påtatt latter :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jeg belastet 2 ganger da???!!!???

Hahaha! Klassiker :D

Kan forstå det hvis det er gamlinger som ikke har så mye peiling, men relativt ungdommelige folk (18 og opp til 50 år) burde ha såpass kontroll på nettbank at de kan sjekke om noe blir trekt dobbelt, i alle fall hvis de er i tvil.

 

Ellers, så har jo Jekta hatt åpning (av utbyggingen) her i Tromsø, sikkert mye kundehistorier for de som jobber der. 31 000 tok turen innom første dagen, halvparten av Tromsøs befolkning det. Jeg personlig ventet et par dager så det skulle roe seg litt.

Tok tiden til å gi litt skryt til de som jobber at det er et fint senter og fine butikker de har (Mange setter pris på det, det gjorde jeg også når jeg jobbet i butikk), men jeg føler meg fortsatt litt slem når jeg må si at jeg bare er innom for å se, når jeg ser at de er ivrig etter å komme i gang å hjelpe kunder. Sikkert mange nyansatte som er ivrig etter å gjøre gode inntrykk. Positiv opplevelse innom de aller fleste butikker i alle fall. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...