Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var kunde i dag, og tror jeg var fantastisk skummel...

 

Skulle handle noe knagg-greier på ClasOhlson borte i gata her, og hadde med meg noen tusenlapper vi hadde liggende fra et eller annet. Tenkte jeg skulle veksle de ned, men hadde ikke akkurat lyst til å rope ut "kan du veksle ned en tusenlapp eller fem?". Så i all min snartenkthet spør jeg jo stakkaren i kassa om han har mye penger i kassa... Stakkars mann trodde jo han skulle få oppleve sitt første ran.

 

Kan legge til at jeg er rett under to meter høy og forholdsvis bredskuldret, har i tillegg litt armer som ser ennå større ut i den skjorten jeg hadde på meg. "Hvor mye penger har du i kassa?". Stakkars mann.

 

Han ble forhåpentligvis beroliget av at jeg dro frem lappen fra lommeboka samtidig med at jeg sa det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe mye humor her :)

husker en gang det skjedde noe merkelig der jeg jobber.

jeg skulle ut med to søppelsekker med restavfall som jeg skulle kaste i konteineren,

jeg så når jeg åpnet den ene døren så så jeg en gubbe som hadde lagt seg der :dontgetit: .

jeg sa til han at han ikke kunne ligge der og måtte gå.

tror ikke han var helt stabil i hodet,pratet veldig usammenhengende.

ca en halvtime senere så jeg samme personen oppe i andre ettasjen der vi har kontorer og utstilling over det vi selger.

han dreiv og surret rundt og fiklet med alt mulig og ville ikke dra.

ble til at vi måtte ringe politiet.

vet ikke om dette akkurat var en kunde på jobben akkurat.

noe som jeg synes var merkelig var at han lå i konteineren med stinkende restavfall og to meter unna har vi en konteiner

til papp og papir.som jeg tro vil være mer fristene for gubben.

om du først skal krasje i konteiner hadde det ikke være bedre med den isteden tro?

hehe jaja.

 

god helg folkens. :)

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Hadde ei idag som ble sikkelig sur fordi ho ikke fikk bytte en vare uten kvittering, spurte om ho hadde kvittering, ho svarte nei som om det var en selvfølge at ho ikke hadde tatt vare på den. Spurte om ho husket når hun kjøpte den, det huska ho ikke fordi det var så lenge siden.

 

Ropte ut at dette var for dårlig og for strenge regler osv.

Litt eldre dame :/

 

Men hva forventer man når man skal prøve å bytte en vare uten noe slags bevis for at du har kjøpt varen hos oss

Lenke til kommentar
1. Ta vare på kvittering eller annen dokumentasjon på kjøpet.

 

Når du reklamerer på en vare, hender det at selger er i tvil om varen er solgt i butikken. Det kan også være tvil om tidspunktet for salget. For å fjerne slik tvil, er det greit å kunne legge fram kvittering eller annen dokumentasjon på kjøpet. Annen dokumentasjon kan være for eksempel garantibevis eller kontoutskrift. Det er kjøper som må sannsynliggjøre at kjøpet fant sted som påstått, men det er ikke noe formelt krav om skriftlig dokumentasjon.

Lenke til kommentar

I dag ble jeg imponert over kundene mine, samtidig som jeg synes jeg var god kunde selv. :)

 

1: Bankterminalene på jobben gikk ned, altså vi kunne bare ta kontant betaling, noe langt under halvparten hadde. Til tross for at køen bygget seg opp og folk ble frustrerte, var det ingen som klaget (det er lov å vise at det er irriterende å vente) på oss ansatte, som om det var vår feil, og de skjønte at vi gjorde så godt vi kunne. :)

 

2: Jeg kjøpte pizza fra Peppes i dag, og kjørte og hentet selv. Den var litt forsinket pga. datafeil, så det var ca. 5 minutter å vente. Han tilbød meg kaffe, jeg spurte pent om jeg kunne få litt brus i stedet (drikker ikke kaffe), og fikk dette. Men han var litt for rask på avtrekkeren, og tappet Solo uten å ha spurt hva jeg ville ha. Før han kastet den, sa jeg at det gikk fint og at jeg kunne drikke den. Den var jo tross alt gratis. :) Ventet litt til, så kom pizzaen, og jeg betalte kontant, og lot han beholde vekslepengene pga. han hadde så lite kontanter igjen. Jeg merker faktisk at jeg liker å være god kunde, siden jeg vet hvor mye jeg selv setter pris på slike kunder. :)

Lenke til kommentar
1: Bankterminalene på jobben gikk ned, altså vi kunne bare ta kontant betaling, noe langt under halvparten hadde.

Bankterminalene gikk ned ganske mange steder i dag (kanskje hele landet for alt jeg vet) for vi fikk også bare teknisk feil med våre terminaler en stund i dag. Butikken ligger i et kjøpesenter, med en minibank rett utenfor butikken. Den virket faktisk! Men ettersom ingen av butikkene i senteret kunne ta kort i denne perioden, ble det rimelig lang kø foran den minibanken :) Men det var faktisk ingen som klagde til oss heller... tror folk har forståelse for at det kan skje ting som er langt utenfor det butikkene kan lastes for.

Lenke til kommentar
2: Jeg kjøpte pizza fra Peppes i dag, og kjørte og hentet selv. Den var litt forsinket pga. datafeil, så det var ca. 5 minutter å vente. Han tilbød meg kaffe, jeg spurte pent om jeg kunne få litt brus i stedet (drikker ikke kaffe), og fikk dette. Men han var litt for rask på avtrekkeren, og tappet Solo uten å ha spurt hva jeg ville ha. Før han kastet den, sa jeg at det gikk fint og at jeg kunne drikke den. Den var jo tross alt gratis. :) Ventet litt til, så kom pizzaen, og jeg betalte kontant, og lot han beholde vekslepengene pga. han hadde så lite kontanter igjen. Jeg merker faktisk at jeg liker å være god kunde, siden jeg vet hvor mye jeg selv setter pris på slike kunder. :)

 

De som tar imot takeout skal faktisk spørre kunden om de vil ha kaffe mens de venter ^^

Lenke til kommentar

Tror ikke vi hadde noe problem i dag. Men har alt sammen har kræsja i over en time ved tidligere anledninger. Sykt fett når man står med 4-5 kasser åpne på en lørdag og ingen får betalt med kort. Utrolig nok var det også da ingen som klagde nevneverdig, minibanken rett utenfor funka heldigvis. Sånn som mange folk oppfører seg ellers skulle man jo tro noen av oss ansatte ville blitt skikkelig skjelt ut, men virker som folk tar sånne ting med fatning. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg var servitør i USA og hadde et litt kjent par og ungene deres på bordet mitt, og dama ser på menyen og sier at den ene sønnen hennes skal ha chicken nuggets. Jeg prøver å forklare at det har vi faktisk ikke, men vi har pizza, pasta og kjøttboller, hot dog og kyllingfilet. De fleste unger klarer helt fint å velge noe av det, men nei. Sønnen hennes spiste BARE chicken nuggets og aldri noe annet, og det var jeg pent nødt til å skaffe på en eller annen måte. Jeg gikk til kokken og forklarte situasjonen, han bare himlet med øynene og ba meg gå ut igjen og si beklager, men nei. Har vi ikke så har vi ikke! Men på veien bort kom det en annen sjefskokk bort til meg og sa hun skulle ordne det, så satt hun seg i en sånn golfbil og kjørte til en restaurant like i nærheten og fikk chicken nuggets derfra som denne sønnen hennes fikk. Det irriterte meg grenseløst egentlig, fordi hadde dette vært vanlige personer hadde de aldri fått denne behandlingen, det var kun fordi det var "kjendiser".. Åååh.

Lenke til kommentar
Jeg var servitør i USA og hadde et litt kjent par og ungene deres på bordet mitt, og dama ser på menyen og sier at den ene sønnen hennes skal ha chicken nuggets. Jeg prøver å forklare at det har vi faktisk ikke, men vi har pizza, pasta og kjøttboller, hot dog og kyllingfilet. De fleste unger klarer helt fint å velge noe av det, men nei. Sønnen hennes spiste BARE chicken nuggets og aldri noe annet, og det var jeg pent nødt til å skaffe på en eller annen måte.

Tror jeg bare hadde sagt noe om at de vil ha Chicken Nuggets, så finnes det en McDonalds/Burger King rundt hjørnet/nedi gaten/whatever. Enkelte kjendiser tror de kan gjøre akkurat som de vil.

 

Heldigvis har alle de større kjendisene jeg har ekspedert vært over middels hyggelige kunder. Har muligens skrevet det i denne tråden før, men både Eric Clapton og Tracy Chapman var veldig ålreite, og sistnevnte hadde jeg en hyggelig samtale med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...