Alt-Ctrl Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Første gang jeg ekspederte kunde i matbutikk presterte jeg å si "hadebra" i det dama trekker kortet ut av kortleseren. Rimelig kleint når hun da stod rett i synsfeltet mitt etterpå for å pakke varene sine, Kleint! 4 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Intet mindre enn fire tilfeller av manglende hvitevarer på lageret i dag når kunder kommer for å hente. Dog sannsynligvis flere, det var kun situasjonene jeg selv håndterte. Alt løser seg, men det er pinlig å stå der og ikke ha varen kunden har kjøpt. Løsning på slike problemer innebærer alltid at butikken taper penger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 De 4 hvitevarene mangler jo sannsynligvis som følge av at andre kunder har fått feil varer in the first place..må være frustrerende å stå der da. Følgefeil er aldri morro. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Første gang jeg ekspederte kunde i matbutikk presterte jeg å si "hadebra" i det dama trekker kortet ut av kortleseren. Rimelig kleint når hun da stod rett i synsfeltet mitt etterpå for å pakke varene sine, Kleint! Hvorfor er det kleint? Alle sier hade, god helg osv når jeg betaler, ikke når jeg er ferdig å pakke varene. Synes det er like greit, både for meg og kunden bak. Da vet man at h*n snakker til meg 5 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Aldri opplevd det som kleint når det kommer automatiserte ord fra meg når kunden sier noe som ikke er "det vanlige". Pleier som regel bare å le det av, beklage, korrigere det og ønske kunden en super kveld/helg/dag. Dog jobber jeg i en jobb som innebærer å hjelpe mennesker, men har en lei uvane ved at jeg ikke klarer å si "bare hyggelig" (gjør bare jobben min og føler meg dum ved å anerkjenne meg selv ovenfor kunden). Så når folk takker meg pleier jeg bare å svare "greit det!" eller "den er grei" og si hei. Aner ikke hvordan kunder tenker, men det er i hvert fall behagelig for meg. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hvorfor er det kleint? Alle sier hade, god helg osv når jeg betaler, ikke når jeg er ferdig å pakke varene. Synes det er like greit, både for meg og kunden bak. Da vet man at h*n snakker til meg Nja, både ja og nei. Husker ikke nøyaktig hva jeg sa eller på hvilket tidspunkt i handelen. Men hele greia var merkelig. Kunden så rart på meg og hun som lærte meg opp i kassa fniste, jeg ble rød i trynet. Tror det var noe på måten jeg sa det på. Dama stod tross alt en stund for å pakke sakene sine, hadde du vært der hadde du skjønt det Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 De 4 hvitevarene mangler jo sannsynligvis som følge av at andre kunder har fått feil varer in the first place..må være frustrerende å stå der da. Følgefeil er aldri morro. En av dem manglet riktignok ikke, men istedenfor en i utstilling og en på lager, sto det fysisk to i utstilling. En av de andre varene det gjaldt hadde manglet sist gang kunden skulle hente også, og var ikke korrigert. Derimot hadde jeg en slik sak som du beskriver i dag også, bare at det ikke gjaldt salgsvarer. Noen hadde swappet PCer som var ferdige på service, slik at to ulike kunder hadde fått hverandres laptoper. Vanvittig flaut! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jobber på Eurospar hvor en kunde kom på onsdag å spurte - Hvor har dere sånn knekkebrødting? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Voksen mann spør om "knekkebrødting". Det er et ord jeg aldri har hørt før, skjønte selvfølgelig betydningen, men meningsløst å ikke bare si knekkebrød. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Hvor mange år var vedkommende? Ellers er det kjekt om de ansatte på Elkjøp faktisk vet hva collect@store er for noe. Endret 17. november 2012 av ^fmj 4 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hvor mange år var vedkommende? Ellers er det kjekt om de ansatte på Elkjøp faktisk vet hva collect@store er for noe. 35-45 husker ikke helt utseende, men antar Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jobber på Eurospar hvor en kunde kom på onsdag å spurte - Hvor har dere sånn knekkebrødting? 6 Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Den kleine situasjonen som oppstår når man sier hade med en dum vits eller hilsen til en kunde, og han/hun kommer tilbake om 2min fordi de har glemt noe Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg har også en hel haug med kunder som gjør det ulogiske valget å betale for et par greier, for så å gå videre inn i butikken for å finne stuff å kjøpe. Butikken er i 2 etasjer, og det er spesielt mange som kommer inn og finner noe nede, betaler for det og går opp. Det virker som det var planen deres hele tiden å gå opp. Ville det ikke vært mer logisk å begynne oppe og jobbe seg mot utgangsdøra? Så det å si hade til folk som såvidt har begynnt å handle har jeg gjort mange ganger. Lenke til kommentar
Populært innlegg vebbiii Skrevet 20. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2012 Når jeg var rundt 13 hadde vi en stasjonær pc i klasserommet. Den var type stor og stygg hvit boks med et sånt grått gammelt IBM tastatur. Hvertfall, jeg trodde selv at jeg visste det meste om pc på den tiden, men likevel visste jeg ikke hva den lille rød knappen bakpå strømforsyningen var for noe. Så i matpausen midt på dagen fant jeg denne knappen, og måtte selvsagt trykke på den( mens pcen var av). Prøve og feile, ikke sant? Tilfeldigvis skrudde jeg ikke på pcen der og da, og noen minutter etterpå finner en kompis i klassen ut at han skal innpå nettet og sjekke noe. Det øyeblikket han trykker på knappen, kommer det et lite smell, og pcen begynner å røyke. Så hele klassen snur seg, begynner å kjefte på han og han får skylden for å ha ødelagt pcen vår. Han vet fortsatt ikke 10-11 år etterpå at det egentlig var min feil at pcen ble ødelagt 21 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Og dette har hva å gjøre med tråden? --- Noen andre som får en utrolig trang til å facepalme når kassefolk kommer (f. eks.) "Ja, da blir det 19 000 kroner" når man skal betale 19,-? 5 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Er det noen som sier det? Som en dårlig spøk? 2 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Har flere ganger sagt typ 895, når det egentlig er 89,50,-. Man tar seg i det akkurat i det man får sagt det. Endret 20. november 2012 av multisync 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Har flere ganger sagt typ 895, når det egentlig er 89,50,-. Man tar seg i det akkurat i det man får sagt det. jaja, jeg har sett folk som oversetter "six to seven tons" til 67 000 tonn så det bør vel gå ann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå