Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intet mindre enn fire tilfeller av manglende hvitevarer på lageret i dag når kunder kommer for å hente. Dog sannsynligvis flere, det var kun situasjonene jeg selv håndterte. Alt løser seg, men det er pinlig å stå der og ikke ha varen kunden har kjøpt. Løsning på slike problemer innebærer alltid at butikken taper penger.

Lenke til kommentar

Første gang jeg ekspederte kunde i matbutikk presterte jeg å si "hadebra" i det dama trekker kortet ut av kortleseren. Rimelig kleint når hun da stod rett i synsfeltet mitt etterpå for å pakke varene sine, Kleint!

 

Hvorfor er det kleint? Alle sier hade, god helg osv når jeg betaler, ikke når jeg er ferdig å pakke varene. Synes det er like greit, både for meg og kunden bak. Da vet man at h*n snakker til meg :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Aldri opplevd det som kleint når det kommer automatiserte ord fra meg når kunden sier noe som ikke er "det vanlige". Pleier som regel bare å le det av, beklage, korrigere det og ønske kunden en super kveld/helg/dag.

 

Dog jobber jeg i en jobb som innebærer å hjelpe mennesker, men har en lei uvane ved at jeg ikke klarer å si "bare hyggelig" (gjør bare jobben min og føler meg dum ved å anerkjenne meg selv ovenfor kunden). Så når folk takker meg pleier jeg bare å svare "greit det!" eller "den er grei" og si hei. Aner ikke hvordan kunder tenker, men det er i hvert fall behagelig for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det kleint? Alle sier hade, god helg osv når jeg betaler, ikke når jeg er ferdig å pakke varene. Synes det er like greit, både for meg og kunden bak. Da vet man at h*n snakker til meg :)

 

Nja, både ja og nei. Husker ikke nøyaktig hva jeg sa eller på hvilket tidspunkt i handelen. Men hele greia var merkelig. Kunden så rart på meg og hun som lærte meg opp i kassa fniste, jeg ble rød i trynet. Tror det var noe på måten jeg sa det på. Dama stod tross alt en stund for å pakke sakene sine, hadde du vært der hadde du skjønt det :p

Lenke til kommentar

De 4 hvitevarene mangler jo sannsynligvis som følge av at andre kunder har fått feil varer in the first place..må være frustrerende å stå der da.

 

Følgefeil er aldri morro.

En av dem manglet riktignok ikke, men istedenfor en i utstilling og en på lager, sto det fysisk to i utstilling.

En av de andre varene det gjaldt hadde manglet sist gang kunden skulle hente også, og var ikke korrigert.

 

Derimot hadde jeg en slik sak som du beskriver i dag også, bare at det ikke gjaldt salgsvarer. Noen hadde swappet PCer som var ferdige på service, slik at to ulike kunder hadde fått hverandres laptoper. Vanvittig flaut!

Lenke til kommentar

Jeg har også en hel haug med kunder som gjør det ulogiske valget å betale for et par greier, for så å gå videre inn i butikken for å finne stuff å kjøpe.

Butikken er i 2 etasjer, og det er spesielt mange som kommer inn og finner noe nede, betaler for det og går opp. Det virker som det var planen deres hele tiden å gå opp. Ville det ikke vært mer logisk å begynne oppe og jobbe seg mot utgangsdøra?

 

Så det å si hade til folk som såvidt har begynnt å handle har jeg gjort mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...