WhatWorld Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det veit eg ikkje heilt Argoniel, men i nokon kort terminalar, så må du sette kortet ned på ein spessiell måte, ellers kjem det berre melding om at ein skal prøva att og prøva att, og deretter bruka magnetstripa. Men det veit eg ikkje om er tilfelle der du snakkar om, så når eg handlar på ein spessiell butikk, då legg eg berre kortet fram... akkurat pga. at dei kort terminalane ikkje er heilt gode. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Var innom Studia her om dagen. Jenta bak disken spurte meg om jeg ville ha kvittering samtidig som hun legger den på boka. Jeg sier nei takk. Hun spør ikke om pose. Lett å blingse 4 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hvorfor klarer ikke alle kunder å sette kortet i terminalen? Jeg tenker ikke på feil vei eller opp-ned som de gjør ellers hele tida, men at de bare slenger kortet på disken eller gir meg kortet. Jaha, hva skal jeg med det? Får jeg koden så spanderer du lunsj eller? Eller er de bare overlegne blærer som er altfor viktige til å sette inn sitt eget kort i en terminal? For noen av de ser jo ut som de mener de er konger, med nesa høyt i sky, og de værste blærete klærna og holdningene.. Kan hende noen av de fortsatt tenker på gamle apparatene som faktisk de bak kassen måtte ha kortet for å dra. Men noen av de er nok blærer og desverre Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Man skal ikke se bort fra at de vanker på steder det ikke er uvanlig å gi fra seg kortet for deretter å taste inn totalsum og kode. Da kan man pent og høfflig si "Her er terminalen selvbetjent". Endret 14. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Kanskje de er redde for å drite seg ut når de setter inn kortet selv, så går Argoniel rundt og hater dem for det.. 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Skal ikke se bort i fra det. Det overasker meg hvor mange forskjellige metoder det er for å betale med en kort i en terminal. Skulle ikke tro at det var så vanskelig å lage en standard? Stripen opp, stripen ned, bakvendt og forlengs, chip opp eller ned, mot deg eller fra deg. Kunne man ikke gjort det slik at du alltid holdt chip opp når man førte kortet mot sprekken. Endret 14. november 2012 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 90% Av vanlige matbutikker har jo et greit system. Chippen ned, og mot deg. Enkelt og greit. Problemet er jo alle andre, som forvirrer folk. Og for å være on topic. Selv om jeg har jobbet i kassa, klarer jeg fortsatt å en gang i blant gi personen bak kassa myntene når de skal opp i cashguarden.... 1 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det må være irriterende, å jobbe i butikk med Cashguard og få pengene i hånda. Har selv gitt personen i kassa mynter så må de strekke seg og legge myntene i Cashguarden rett foran meg. Føler meg rimelig dum da. 8 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det må være irriterende, å jobbe i butikk med Cashguard og få pengene i hånda. Har selv gitt personen i kassa mynter så må de strekke seg og legge myntene i Cashguarden rett foran meg. Føler meg rimelig dum da. Ærlig talt, har man ikke større problemer, har både kasserer og kunde veldig bekymringsfrie liv og burde kanskje rette fokuset mot hyggeligere ting? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Det må være irriterende, å jobbe i butikk med Cashguard og få pengene i hånda. Har selv gitt personen i kassa mynter så må de strekke seg og legge myntene i Cashguarden rett foran meg. Føler meg rimelig dum da. Det som forundrer meg er når folk i kassa insisterer på å gi meg pengene i hånda når de har en cashguard. Tenkte at dette kom av hygieneårsaker men greit nok for meg. Endret 14. november 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Fikk nettopp et sangønske på jobb "Børnhoft med Simon talk. Det skrives Bernhoft." Endret 14. november 2012 av MartinF 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lykketrolling Skrevet 16. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. november 2012 Jeg tror jeg møtte Jokke fra Pondus i dag. Var innom et kjøpesenter og måtte på dass, og jeg kjente det begynte å bli litt hastverk. Da jeg kom inn i dassen kom en fyr ut av den eneste båsen, smilte og sa han beklaget hvis det luktet litt. Og om det gjorde...! Jeg måtte drite noe innmari, men jeg klarte ikke å holde ut lenge nok til å få gjort noe som hels. Seriøst, det stinket så mye at jeg hadde problemer med å puste. Skulle ønsket jeg køddet, men jeg er seriøs. Skjønner ikke at det er mulig. Har aldri opplevd noe så inn i helvete jævlig før. 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 16. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. november 2012 Morsom episode fra i går: Psykologen var innom som vanlig. Vi stod og prata litt og så står han ved kjøttdisken og sier: "Det var ikke så bra utvalg her i dag, er jo ingenting som frister". Jeg ser opp på han og svarer rett fra levra :"Jeg er jo her" Trodde han skulle le seg ihjel av kommentaren min. Det samme gjorde jeg. Etterpå sa han at det var første gang jeg hadde satt han ut slik, han visste ikke hva han skulle svare. 11 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg tror jeg møtte Jokke fra Pondus i dag. Var innom et kjøpesenter og måtte på dass, og jeg kjente det begynte å bli litt hastverk. Da jeg kom inn i dassen kom en fyr ut av den eneste båsen, smilte og sa han beklaget hvis det luktet litt. Og om det gjorde...! Jeg måtte drite noe innmari, men jeg klarte ikke å holde ut lenge nok til å få gjort noe som hels. Seriøst, det stinket så mye at jeg hadde problemer med å puste. Skulle ønsket jeg køddet, men jeg er seriøs. Skjønner ikke at det er mulig. Har aldri opplevd noe så inn i helvete jævlig før. Jeg opplevde også det en gang. Jeg var på skolen og kjente en noe så gudsjammerlig vond eim i bygget. Jeg klarte ikke å peile hvor det kom fra før jeg måtte gå til toalettet for å snyte meg. Ikke overraskende ble duften sterkere og jeg skjønte at kilden var i nærheten. Jeg mumlet "å, fy faen" for meg selv da en stemme plutselig svarte "du kjente lukta, ja?" Jeg svarte som sant var, at "ja, jeg kjente lukta helt inne i kantina". Jeg fikk aldri vite hvem stemmen tilhørte. 9 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hahahaha, har vært på begge ender av den Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Var innom Studia her om dagen. Jenta bak disken spurte meg om jeg ville ha kvittering samtidig som hun legger den på boka. Jeg sier nei takk. Hun spør ikke om pose. Lett å blingse Spør om hun kan skrive telefonnummeret sitt på kvitteringen. Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Vel, i dag begynte jeg "samtalen" med en kunde med å si "Vil du ha kvitteringen?", hmm, jada Endret 17. november 2012 av Punainen Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kjære kunde, takk for bildene jeg nå fikk i hodet mitt etter at du skulle absolutt klå på visse arealer av din frues kropp. Det hjalp ikke mye da dere er begge godt over 60-åra. Da var helgen min komplett. 8 Lenke til kommentar
whistle Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Vel, i dag begynte jeg "samtalen" med en kunde med å si "Vil du ha kvitteringen?", hmm, jada Haha, sånt er så kleint. Hvis kunden sier "ha det bra!" eller noe annet som ikke er "takk" og jeg svarer "selv takk!" av vane (pleier for eksempel å si det hvis de sier takk etter å ha fått posen, noe de fleste gjør). Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Eller de gangene noen sier "Lykke til", etter å kanskje ha hatt en samtale og du automatisk svarer "du også". Føler deg ganske klein etterpå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå