Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Haha, dagens!

Lenge siden jeg har hatt en skikkelig negativ kundeopplevelse nå. Bare greie kunder, hvilket betyr at det snart dukker opp en skikkelig case. I can feel it in my bones! :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke. Kundene mine er stort sett veldig greie også i julebords- sesongen. Men det er vel forskjellig fra sted til sted går jeg ut ifra. I løpet av 8 år i bransjen kan jeg ikke komme på en negativ opplevelse som står frem... kanskje en når jeg tenker meg om, men det var jo ikke noen krise.

Hentet 4 stk som skulle til byen, dette var da midt i julestribords sesongen. Først etter at alle hadde satt seg inn oppdaget jeg at det var en i midten i baksetet som hadde et glass med sprit. Jeg ba han rolig og vennlig legge fra seg glasset utenfor og da ble sidemannen min veldig furt. "Kom hit med det jævla glasset", sa han og strakk hånden bak seg og røsket tak i glasset så kanskje 1/3 av innholdet rant ut på midtkonsollen.

Det er det eneste jeg husker :p

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Da var fredagsrushet over. Bare hyggelige kunder i dag også. Blir jo ikke noen interessante kundehistorier av dette.

"Da er vi fremme, turen kom på 55,-"

-"Hæ, ikke mer?"

"Nei han kompisen din betalte det meste av den regningen, det monner litt å ha gode venner ser du"

*kunde blar opp noen penger*

-"Behold resten, jeg er student, så jeg får dessverre ikke gitt mer i tips"

"Da er det jo en ekstra hyggelig gest. Tusen takk skal du ha"

Fyren ga 40 kroner i tips. Jeg hadde ment det var mye, selv om han ikke var student jeg da.

Edit: Og så kjørte jeg denne karen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066013 ikke rart dette ble en hyggelig kveld :D

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg taxisjåfør, men hendte at jeg hentet venner og bekjente på byen for noen år siden da jeg bodde i Oslo-området. Rundt 3-tiden er det helt umulig å få taxi i den byen, og når jeg stopper utenfor et utested tror folk jeg er pirat. En gjeng på tre stk kom bort til meg og spurte om jeg kunne kjøre de til hotellet sitt. Jeg sa først nei, men så bladde de opp en 500-lapp og da jeg skjønte hvor hotellet deres lå (ca. 4 minutter å kjøre dit), så var ikke jeg vanskelig å be! Letttjente penger det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Politiet i område eg har vore har ikkje hatt problem med det, haah!

To kompisar som har fått inndratt førarkort i 3-6mnd..

Kan du ikke bare si at du kjører bekjente, da?

Nå har jeg stort sett bare kjørt bekjente, så det har ikke vært noe problem, men om det er heftig straff, så vil jeg ikke kjøre andre :p

Lenke til kommentar

Men som regel skal det godt gjøres å bevis at du faktisk er pirattaxi, og ikke bare gjør noen venner eller bekjente en tjeneste.

De stopper potensielle pirater i helgene og stiller sjåføren forskjellige spørsmål, som for eksempel hvordan han og passasjerene kjenner hverandre, hva de heter, osv. Hvis man ikke kan svare på de spørsmålene, er man fort avslørt. Jeg har aldri blitt stoppet selv, men en kompis av meg i Oslo ble det en gang. Jeg har inntrykket av at politiet oftere stopper sjåfører i Oslo enn uti Østfold, der jeg bodde, for eksempel.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg støtter pirattaxier, men siden når ble det forbudt å ta på haikere etter ett visst klokkeslett i helgene? Det som er ulovlig er å ta betalt for å kjøre folk hjem, og det kan fort ordnes med å ta betalt når de er hjemme, og ikke rett foran øynene på purken nede i byen. Om folkene som vil sitte på later som om de kjenner sjåføren og ikke visr antydning til å betale noe som helst blir det verre å avsløre pirater. Men samme det, ikke mitt problem. Nye kundehistorier, takk? :)

Lenke til kommentar

Tror ikke politiet hadde blitt så imponert av det forsøket på flisespikking, Lykketrolling.

Kundehistorie: Jeg har ringt Get 5 ganger i år, og hver gang fått kreditert en måneds internettregning. Det er tydeligvis noe de kaster på alle kunder som er misfornøyde nok til å ringe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...