Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Haha, dagens! Lenge siden jeg har hatt en skikkelig negativ kundeopplevelse nå. Bare greie kunder, hvilket betyr at det snart dukker opp en skikkelig case. I can feel it in my bones! Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Julebordsessongen sier jeg bare... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Skulle til å si det. Må jo være alle taxisjåførers mareritt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Egentlig ikke. Kundene mine er stort sett veldig greie også i julebords- sesongen. Men det er vel forskjellig fra sted til sted går jeg ut ifra. I løpet av 8 år i bransjen kan jeg ikke komme på en negativ opplevelse som står frem... kanskje en når jeg tenker meg om, men det var jo ikke noen krise. Hentet 4 stk som skulle til byen, dette var da midt i julestribords sesongen. Først etter at alle hadde satt seg inn oppdaget jeg at det var en i midten i baksetet som hadde et glass med sprit. Jeg ba han rolig og vennlig legge fra seg glasset utenfor og da ble sidemannen min veldig furt. "Kom hit med det jævla glasset", sa han og strakk hånden bak seg og røsket tak i glasset så kanskje 1/3 av innholdet rant ut på midtkonsollen. Det er det eneste jeg husker Endret 9. november 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg gleder meg til min første julebordssesong bak bardisken. Skal holde et ekstra godt øye med de penkledde i en par-tre måneder fremover. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Da var fredagsrushet over. Bare hyggelige kunder i dag også. Blir jo ikke noen interessante kundehistorier av dette. "Da er vi fremme, turen kom på 55,-" -"Hæ, ikke mer?" "Nei han kompisen din betalte det meste av den regningen, det monner litt å ha gode venner ser du" *kunde blar opp noen penger* -"Behold resten, jeg er student, så jeg får dessverre ikke gitt mer i tips" "Da er det jo en ekstra hyggelig gest. Tusen takk skal du ha" Fyren ga 40 kroner i tips. Jeg hadde ment det var mye, selv om han ikke var student jeg da. Edit: Og så kjørte jeg denne karen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066013 ikke rart dette ble en hyggelig kveld Endret 10. november 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Tja, om regningen kom på 55 spenn og han betalte 40 tips var jo tipset nesten like mye som selve regningen? Det er litt vel mye i mine øyne. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Noen er raus med tipsinga. Kjørt drosje selv. Hadde en minstetakst-tur på 119 kroner. Fikk 300 av en ganske beruset (Men ikke overstadig) kar på rundt 20-25 år. Spurte flere ganger om han var sikker, og det var han. En ting er at man kommer langt med å være hyggelig og service-innstilt, men enkelte er mer raus enn andre! 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Høh? Skal man tipse til taxisjåfører? Det er ihvertfall ikke vanlig i denne byen. Hver gang jeg tar taxi virker det som taxisjåføren er keen på å få meg ut fortest mulig. Trekk kortet, signer, Get The FUCK Out! 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Edit: Og så kjørte jeg denne karen. http://www.vg.no/nyh...?artid=10066013 ikke rart dette ble en hyggelig kveld Er du Georg? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Nå er ikke jeg taxisjåfør, men hendte at jeg hentet venner og bekjente på byen for noen år siden da jeg bodde i Oslo-området. Rundt 3-tiden er det helt umulig å få taxi i den byen, og når jeg stopper utenfor et utested tror folk jeg er pirat. En gjeng på tre stk kom bort til meg og spurte om jeg kunne kjøre de til hotellet sitt. Jeg sa først nei, men så bladde de opp en 500-lapp og da jeg skjønte hvor hotellet deres lå (ca. 4 minutter å kjøre dit), så var ikke jeg vanskelig å be! Letttjente penger det. 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hva er straffen om du hadde blitt tatt? Jeg spør av uvitenhet. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hva er straffen om du hadde blitt tatt? Jeg spør av uvitenhet. ,Mulig straff er bøter (opp til rundt 10.000), avskilting av bilen og/eller inndragelse av førerkort. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Men som regel skal det godt gjøres å bevis at du faktisk er pirattaxi, og ikke bare gjør noen venner eller bekjente en tjeneste. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Politiet i område eg har vore har ikkje hatt problem med det, haah! To kompisar som har fått inndratt førarkort i 3-6mnd.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Politiet i område eg har vore har ikkje hatt problem med det, haah! To kompisar som har fått inndratt førarkort i 3-6mnd.. Kan du ikke bare si at du kjører bekjente, da? Nå har jeg stort sett bare kjørt bekjente, så det har ikke vært noe problem, men om det er heftig straff, så vil jeg ikke kjøre andre Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Men som regel skal det godt gjøres å bevis at du faktisk er pirattaxi, og ikke bare gjør noen venner eller bekjente en tjeneste. De stopper potensielle pirater i helgene og stiller sjåføren forskjellige spørsmål, som for eksempel hvordan han og passasjerene kjenner hverandre, hva de heter, osv. Hvis man ikke kan svare på de spørsmålene, er man fort avslørt. Jeg har aldri blitt stoppet selv, men en kompis av meg i Oslo ble det en gang. Jeg har inntrykket av at politiet oftere stopper sjåfører i Oslo enn uti Østfold, der jeg bodde, for eksempel. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ikke at jeg støtter pirattaxier, men siden når ble det forbudt å ta på haikere etter ett visst klokkeslett i helgene? Det som er ulovlig er å ta betalt for å kjøre folk hjem, og det kan fort ordnes med å ta betalt når de er hjemme, og ikke rett foran øynene på purken nede i byen. Om folkene som vil sitte på later som om de kjenner sjåføren og ikke visr antydning til å betale noe som helst blir det verre å avsløre pirater. Men samme det, ikke mitt problem. Nye kundehistorier, takk? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Tror ikke politiet hadde blitt så imponert av det forsøket på flisespikking, Lykketrolling. Kundehistorie: Jeg har ringt Get 5 ganger i år, og hver gang fått kreditert en måneds internettregning. Det er tydeligvis noe de kaster på alle kunder som er misfornøyde nok til å ringe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det minner meg på den gangen jeg ble innelåst på det gamle treningssenteret etter stengetid. Eieren kom og låste opp etter nesten to timer. Da fikk jeg to måneders gratis trening. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå