BadCat Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Helst bør man spise MAT og ikke fabrikkprossesertte produkter, men Lidl hadde faktisk en del bra fabrikk-"mat". For en brøkdel av prisen fikk man alternativer til overprisede Toro-produkter. Nå kjøper daglivarekundene lorten til Rieber & Søn som aldri før. Gratulerer til de som tok knekken på Lidl. Dekader kan svinne hen før neste mulighet til alternative produkter. Flertallsstyre (demokrati) i et nøtteskall. Samme hvor dumt utfallet er så får flertallet bestemme retningen på bekostning av seg selv og resten av befolkningen. Tenk om vi hadde en politikk som beskyttet interessene til det enkelte individ mot galskapen til majoriteten. Har den norske forbruker overhodet noe tankekraft som godtar å betale overpris for særdeles dårlige næringsmidler? Tviler på at hvermansen har smakt en korrekt avlet kylling med lav fettprosent eller frukt og grønsaker dyrket i næringsrik jord. Folket betaler for næringsfattig "mat" etter farge, utseende og vekt mens helsen renner ut i vasken. Symtombehandlingsvesenet har vi, men hvem skal fremme god helse? Endret 6. november 2012 av BadCat 4 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Tenk om vi hadde en politikk som beskyttet interessene til det enkelte individ mot galskapen til majoriteten. Norge kjører det motsatte. Her er det idiotene som bestemmer og får trå galskapen sin ned over hodene på majoriteten. 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Sånn er det i alle demokratier. Det er mer sannsynlig at et flertall idioter blir enige med hverandre enn at et fåtall genier blir det. 8 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det kan virke slik, men det er feil da majoriteten anerkjenner disse "idiotene" isteden for å selv ta ansvar for en bedre verden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Men majoriteten er idioter. For å bruke George Carlin, tenk på hvor dum gjennomsnittspersonen er. Halvparten er enda dummere. Endret 6. november 2012 av Isbilen 9 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 > 90 % er dumme som brød og murstein. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Nå fornærmer du skiva mi og huset mitt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 6. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2012 Det mest spennende er hvor mange som mener at de tilhører de 10 %... Og nå: Flere kundehistorier. NUH! Hop to it! ENTERTAIN ME! 10 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg liker å høre på god musikk når jeg står i kassa, type Led Zeppelin, Pink Floyd, Johnny Cash osv. Kunder kommer til meg etter å ha vært ute i butikken der de har spilt slik nymotens "musikk" Kunde: Åååhhh! Så fiiin musikk! Meg: Ja, det er herlig K: Fikk så vondt i huet av alt bråket uti her! Men det hjalp nå! M: Så flott da K: Jasså, så de spiller god musikk NOEN steder hvertfall! Får mye gode tilbakemeldinger, orker ikke den forfærdelige musikken de spiller uti butikken uansett Så det blir win/win! Når jeg står alene på jobb på kveldingen setter jeg på min musikk som er ganske sær for de fleste, type Spillmusikk + remixer, japanske sanger fra anime, battlemusic, etc etc. Mange overhører det, men kjekt når jeg får kunder som sier "Åh, den har jeg hørt før, hvor er den sangen fra???" 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 6. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2012 "Litt" overvektig dame kommer til kassen og begynner å legge på varer. Scanner gjennom noen chipsposer, cola, sjokolade, pizza, og helt til slutt en sånn liten slankesjokolade . "Helsikke, på slanking eller?" en kommentar som fristet sterkt. For all del, all ære til damen om hun prøver å legge om kosthold, men er bare litt tidig å se 24 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Noen LIKER faktisk de slankesjokoladene. Skjønn det, den som kan... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Nutrilett sine er helt ok. Fin måltidserstatter når man har dårlig tid, og vil unngå dyre og kaloribomber som fastfood... 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) jeg hører kvinnfolket si det, men eneste jeg kjenner er tunga som vrir seg i smerte. Nei, jeg kjøper mye heller en banan eller kanskje et eple. Smaker uendelig mye bedre, sunnere og ikke minst billigere. Alternativt kan man jo slå til med et knekkebrød under, om man har 5minutter til rådighet. Endret 6. november 2012 av Andrull 5 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Er det meninga man skal bli mett av de slankesjokoladene? Synes de er en jævla appetizer/teaser! 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Vil nå tro en banan metter mer enn en slik slankesjokolade. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Et eple blir mange urolig og rumlete av, man blir faktisk sulten av å spise et eple. Ellers har et eple den effekten at du kan våkne litt om morgenen. En banan kan være litt tilfredstillende men ikke noe å bli mett av i mer enn en kort stakket stund og er man heldig med banan på tom mage får man litt mageknip av stivelsen. Banan er dog optimal før en treningsøkt eller annet hvor man trenger brensel til musklatur og hjerneaktivitet. Men nå er vi veldig off-topic. Endret 6. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dofty Skrevet 7. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. november 2012 Når jeg jobba på bensinstasjon så pleide jeg å høre mye på Radioresepsjonen. En gang kom det inn en eldre herremann med hatt akkurat når Tore Sagen begynte å brøle skjellsord for full hals, hvorpå både Steinar og Bjarte gjør det samme. Har aldri sett en så forvirret mann, han ble jo helt skrekkslagen når han gikk inn døra. Jeg måtte berolige han med at det var på radio. Han syns det var et underlig program som ble kringkastet. 26 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Når jeg jobba på bensinstasjon så pleide jeg å høre mye på Radioresepsjonen. En gang kom det inn en eldre herremann med hatt akkurat når Tore Sagen begynte å brøle skjellsord for full hals Jeg jobbet en gang i en butikk som solgte mobiltelefoner, og vi hadde fått inn en sånn fin høyttaler med Bluetooth tilkobling (skikkelig high-tech på den tiden) så vi kopierte hele musikksamlingen på en kollegas mobil over til en av butikkens og koblet til denne høyttaleren. Dette var jo fint og bra det, for så vidt. Men mens det sto en gammel dame med hvitt hår og stokk og fikk hjelp til mobiltelefonen sin, så runget det plutselig ut i butikken en ganske heavy melodi med tekst som for eksempel "jeg er en satanist" og "jeg brenner vår kirke ned" En ganske ironisk og "morsom" melodi, men det tror jeg ikke den gamle damen trodde noe på. Vi fjernet den sangen ganske raskt fra mobiltelefonen vår, for å si det sånn 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg nih Skrevet 9. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. november 2012 For en del år siden satt jeg også som kassemedarbeider. Jeg hadde da fått skiftansvaret for en liten coop prix på Ullevål i rundt 2005. Vi var kun to personer på vakt, meg og en ringevikar som hadde vokst opp på østkanten av Oslo. Vet ikke om dette var grunnen til at han så at fire unge menn i 20års alderen holdt på med lugubre saker, men jeg så da ikke dette. Han tok tak i meg og hvisket ømt inn i øret mitt "Wolla, jeg tror de der bøffer øl", "Faen!" tenkte jeg. Situasjonen er som følger, en puslete kassemedarbeider som spiller WoW på fritiden mot fire veltrente, ølstjelende tyveåringer som sakte men sikkert bærer et brett med sixpacks mot personellutgangen på baksiden. Denne utgangen var på den tid usikret og førte rett ut til et halvåpent område der man kunne klatre over et lite gjerde av tre, dersom man ville inn, eller ut. Panikken sprer seg, jeg føler meg varmere og hendene mine blir klamme. Tankene raser, skal jeg kontakte politiet, skal jeg la de unslippe, trykker jeg på ransalarmen, kontakter jeg sjefen min? Ikke vet jeg hvorfor, men jeg bestemte meg for at jeg skulle følge etter denne banden som stjeler fra butikken min. Med den signalgule prix uniformen åpner jeg døren raskt klar til hva enn som skulle skje, ingen der. Titter forsiktig rundt hjørnet og ser da to stykker som lemper over tre brett med øl over til andre siden av gjerdet der to andre tar i mot. "Faen, faen, faen!" humrer jeg for meg selv. De alle har ryggen til og at de ikke har sett meg enda, adrenalinet suser i kropper, samt som jeg tenker på hva i all verden jeg skal gjøre. "HEI, HVA FAEN ER DET DERE DRIVER MED" utbryter jeg så dypt som stemmen min muligens når. Guttegjengen får panikk, de snur seg ikke. De to som allerede har klatret over gjerdet forsvinner på sekundet. De to som står på min side av gjerdet, kaster fra det siste brettet med øl de skulle lempe over. I panikken har de fortsatt ikke snudd seg men er mer opptatt i og komme seg over gjerdet. De er begge over gjerdet i løpet av sekunder, han ene går på trynet først mot asfalten på andre siden, men kommer seg fort vekk uansett. Eneste som nå er igjen på baksiden av Prix er da meg, en puslete nerd som skremte vekk fire personer kun med stemmen min. Det skal også sies at de heller ikke fikk med seg en eneste boks med øl. 82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå