Vertical^ Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Var vel nervøs som pokker antar jeg. Ikke lett å være ny 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 5. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2012 Kom på en historie idag, som er litt egen ifra min tid på Expert. Jeg holdt på med en reklamasjons-sak for en eldre herre ifra balkan-området, hvor en mobil kom tilbake fuktskadet. Eieren kom inn for å hente mobilen sin, hvor jeg da forklarte: "Dessverre kunne vi ikke reparere mobilen din, da den var fuktskadet"! Kunde: "Ikke ny mobil?" Jeg: "Nei, det blir dessverre ikke dekket av garantien!" Kunde: "DO ER DÅRLIG FOTBALLSPILLER!" Jeg: "Eh, okay?" Kunde: "Eg husker deg! Do er dååååårlig fotballspiller! DÅRLIG!!" Jeg: "Hehe, javel.. Hva har det med saken å gjøre??" Kunden braser ut å gjentar di samme frasene om at jeg er en dårlig fotballspiller. Litt senere på dagen ringte jeg en kompis som er fra balkan-området, og han husket at jeg hadde skamtaklet sønnen hans i en kamp mange år før denne hendelsen. Nesten ubegripelig at han ennå husket meg. Morsomt var det dog! 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 5. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2012 Var innom Spaceworld i dag, sånn tilfeldigvis mens jeg ventet på bussen. Mens jeg står og måper av prisen på en WD 2 TB USB2.0-disk (1395, ffs, koster 795 alle andre steder), hører jeg en av disse balkanfjottene spørre etter hjelp. "Jeg skal ha ettuiii på nokka tellefon halv pris" (han peker på en dunk med div. Iphone-deksler til halv pris) "Det er kun til Iphone som det er halv pris på. Vi har ett deksel som passer din Nokia, og det koster 199" "Jeg sporr til nokka halv pris!" "Vi har ikke til halv pris" "Ike halv pris?" "Nei" "Do er dorli butik" 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyperio Skrevet 5. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2012 Var vel nervøs som pokker antar jeg. Ikke lett å være ny Nei, det er sant. Var i sommer og handlet på en eller annen Coop-butikk da det var ei helt fersk berte i kassa. Jeg har en del varer, ikke minst ganske mange ulike frukt- og grøntvarer. Etter hvert som varene nærmet seg scanneren la hun nettopp de varene bakerst hele tiden. Jeg så tegninga så når hun dessverre var nødt til å taste inn de grusomme PLU-kodene sa jeg like godt kodene. Etter hvert som jeg ramset de opp og hun tastet ble hun omtrent like rød som eplene jeg kjøpte. 34 Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Når jeg jobbet på den lokale Lidl butikken for herrens år siden måtte vi kunne alle PLU kodene før vi fikk lov til å sitte i kassa alene. Kunne vi de ikke (og vi ble testet) måtte det stå en person bak meg hele tiden. Lærte de fort da Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Snedig. Kompisen min som jobber på Rema 1000 i hjembyen har alle kodene i ei lita blokk med bilder som henger i kassa. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Nå var jo Lidl litt vel ekstremt når det kom til slikt, og litt for mannevondt for det norske marked til å akseptere det. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Når jeg begynte å jobbe på rimi for noen år siden tror jeg jeg hadde hjelp i ca 2 timer, og etter det brukte jeg kun en jukselapp til tider. Nå er det vel 4,5 år siden jeg sluttet der. Her hin dagen var jeg på Ica, som også eier rimi, og såvidt meg bekjent har de samme PLU koder. Hun i kassen var tydeligvis ganske ny, og drev å fiklet med å finne PLU koder på det meste, bl.a agurk og paprika.. Og etter å ha jobbet 2 år på rimi, så kan jeg faktisk PLU koder på ganske mye. Så samtalen gikk noe i denne duren: Meg: - Hei - Hei .... (Lete etter agurk på listen.. Så ble fristelsen for stor.) - 4315. - Ehh.. hæ? - Førtitrefemten. PLU-koden på agurk. - Åja... takk Virket som hun ble litt småflau da, men jeg tok likegodt PLU-kodene på de andre tingene også Det er så gale at jeg fortsatt kan de over 4 år etter at jeg sluttet.. 8 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Når jeg jobbet på den lokale Lidl butikken for herrens år siden måtte vi kunne alle PLU kodene før vi fikk lov til å sitte i kassa alene. Kunne vi de ikke (og vi ble testet) måtte det stå en person bak meg hele tiden. Lærte de fort da Nå var jo Lidl litt vel ekstremt når det kom til slikt, og litt for mannevondt for det norske marked til å akseptere det. Standard i Tyskland. Fortsatt er det slik at flere butikkjeder, som Lidl og Aldi, ikke bruker strekkodeskannere i det hele tatt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg fikk desverre aldri testet en Lidl butikk i Norge, var det vareutvalget som var av for dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Jeg fikk desverre aldri testet en Lidl butikk i Norge, var det vareutvalget som var av for dårlig kvalitet? Nå er vel ikke norske butikker kjent for god kvalitet? Har vel mer en sammenheng med at det er ukjente produkter på ca. samme nivå(pris/kvalitet) i konkurranse med etablerte navn. Da feiler man. Endret 6. november 2012 av 1814_ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Nestle virker ikke altfor ukjent? Men dette blir en annen diskusjon i en annen topic. Ellers synd jeg ikke rakk å oppleve Lidl, skremmende at det er så vanskelig å komme inn i det norske markedet som er altfor tungt dominert av 2 konserner. Endret 6. november 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det var ikke noe i veien med Lidl kontra tilsvarende billigbutikker i Norge. Synd de dro. De hadde enkelte greie produkter billigkjedene ikke har noe tilsvarende til. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Vi nordmenn er vanedyr, og vi innbiller oss at vi kjøper kvalitet, billig. Og mange er lært opp til at det som smaker annerledes er dårligere. Da blir det problemer når det kommer en ny aktør med ny kultur, nye butikkmønstre, nye produsenter, annen innpakning, store kvanta og til lavere pris. Da er det lett å føle at det man kjøper ikke er kvalitet, billig, men bare billig. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hvem vet, kanskje typen på Platekompaniet bare mente at det første albumet ikke var det beste likevel, og angret på at han hadde påstått det. Men det er i så fall rart, for det første albumet er det overlegent beste etter min mening. Kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hvilket band det er snakk om. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det var Evanescence. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg liker å høre på god musikk når jeg står i kassa, type Led Zeppelin, Pink Floyd, Johnny Cash osv. Kunder kommer til meg etter å ha vært ute i butikken der de har spilt slik nymotens "musikk" Kunde: Åååhhh! Så fiiin musikk! Meg: Ja, det er herlig K: Fikk så vondt i huet av alt bråket uti her! Men det hjalp nå! M: Så flott da K: Jasså, så de spiller god musikk NOEN steder hvertfall! Får mye gode tilbakemeldinger, orker ikke den forfærdelige musikken de spiller uti butikken uansett Så det blir win/win! 3 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Zarac: Ah, ikke verst. Fikk også noen gode tilbakemeldinger på musikken jeg spilte når jeg jobba i en musikksjappe. Den beste kunden jeg hadde var en eldre mann på rundt 65 år som var ikledd svart jeans, converse, Machine Head hettegenser og skinnjakke. Sto i ca 1 time og prata om masse metalband og diverse konserter vi hadde vært på osv. Utrolig morro! 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det var ikke noe i veien med Lidl kontra tilsvarende billigbutikker i Norge. Synd de dro. De hadde enkelte greie produkter billigkjedene ikke har noe tilsvarende til. Vi nordmenn er vanedyr, og vi innbiller oss at vi kjøper kvalitet, billig. Og mange er lært opp til at det som smaker annerledes er dårligere. Da blir det problemer når det kommer en ny aktør med ny kultur, nye butikkmønstre, nye produsenter, annen innpakning, store kvanta og til lavere pris. Da er det lett å føle at det man kjøper ikke er kvalitet, billig, men bare billig. Jeg tror det største problemet til Lidl var uviljen til å starte et eget norsk konsept. Det skulle gjøres så billig som mulig, og de kjørte på med mer eller mindre nøyaktig det samme opplegget de var vant til hjemmefra. Samme farger, samme navn. Det ble for kontinentalt og fremmed. Synd, for de hadde noen bra saker man ikke fikk andre steder. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det største problemet deres for min del var at de skulle ha betalt i kontanter. Tyder på dårlig research. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå