Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg begynte å jobbe på rimi for noen år siden tror jeg jeg hadde hjelp i ca 2 timer, og etter det brukte jeg kun en jukselapp til tider. Nå er det vel 4,5 år siden jeg sluttet der.

Her hin dagen var jeg på Ica, som også eier rimi, og såvidt meg bekjent har de samme PLU koder. Hun i kassen var tydeligvis ganske ny, og drev å fiklet med å finne PLU koder på det meste, bl.a agurk og paprika.. Og etter å ha jobbet 2 år på rimi, så kan jeg faktisk PLU koder på ganske mye. Så samtalen gikk noe i denne duren:

Meg: - Hei :)

- Hei

.... (Lete etter agurk på listen.. Så ble fristelsen for stor.)

- 4315.

- Ehh.. hæ?

- Førtitrefemten. PLU-koden på agurk.

- Åja... takk :)

Virket som hun ble litt småflau da, men jeg tok likegodt PLU-kodene på de andre tingene også :) Det er så gale at jeg fortsatt kan de over 4 år etter at jeg sluttet..

• Liker 8
Lenke til kommentar

Når jeg jobbet på den lokale Lidl butikken for herrens år siden måtte vi kunne alle PLU kodene før vi fikk lov til å sitte i kassa alene. Kunne vi de ikke (og vi ble testet) måtte det stå en person bak meg hele tiden. Lærte de fort da :)

Nå var jo Lidl litt vel ekstremt når det kom til slikt, og litt for mannevondt for det norske marked til å akseptere det.

Standard i Tyskland. Fortsatt er det slik at flere butikkjeder, som Lidl og Aldi, ikke bruker strekkodeskannere i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk desverre aldri testet en Lidl butikk i Norge, var det vareutvalget som var av for dårlig kvalitet?

Nå er vel ikke norske butikker kjent for god kvalitet? Har vel mer en sammenheng med at det er ukjente produkter på ca. samme nivå(pris/kvalitet) i konkurranse med etablerte navn. Da feiler man.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Nestle virker ikke altfor ukjent? Men dette blir en annen diskusjon i en annen topic. Ellers synd jeg ikke rakk å oppleve Lidl, skremmende at det er så vanskelig å komme inn i det norske markedet som er altfor tungt dominert av 2 konserner.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi nordmenn er vanedyr, og vi innbiller oss at vi kjøper kvalitet, billig. Og mange er lært opp til at det som smaker annerledes er dårligere. Da blir det problemer når det kommer en ny aktør med ny kultur, nye butikkmønstre, nye produsenter, annen innpakning, store kvanta og til lavere pris. Da er det lett å føle at det man kjøper ikke er kvalitet, billig, men bare billig.

Lenke til kommentar

Hvem vet, kanskje typen på Platekompaniet bare mente at det første albumet ikke var det beste likevel, og angret på at han hadde påstått det. Men det er i så fall rart, for det første albumet er det overlegent beste etter min mening.

Kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hvilket band det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg liker å høre på god musikk når jeg står i kassa, type Led Zeppelin, Pink Floyd, Johnny Cash osv.

Kunder kommer til meg etter å ha vært ute i butikken der de har spilt slik nymotens "musikk"

Kunde: Åååhhh! Så fiiin musikk!

Meg: Ja, det er herlig :D

K: Fikk så vondt i huet av alt bråket uti her! Men det hjalp nå!

M: Så flott da :)

K: Jasså, så de spiller god musikk NOEN steder hvertfall!

Får mye gode tilbakemeldinger, orker ikke den forfærdelige musikken de spiller uti butikken uansett :p

Så det blir win/win!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Zarac: Ah, ikke verst.

Fikk også noen gode tilbakemeldinger på musikken jeg spilte når jeg jobba i en musikksjappe. Den beste kunden jeg hadde var en eldre mann på rundt 65 år som var ikledd svart jeans, converse, Machine Head hettegenser og skinnjakke. Sto i ca 1 time og prata om masse metalband og diverse konserter vi hadde vært på osv. Utrolig morro!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ikke noe i veien med Lidl kontra tilsvarende billigbutikker i Norge. Synd de dro. De hadde enkelte greie produkter billigkjedene ikke har noe tilsvarende til.

Vi nordmenn er vanedyr, og vi innbiller oss at vi kjøper kvalitet, billig. Og mange er lært opp til at det som smaker annerledes er dårligere. Da blir det problemer når det kommer en ny aktør med ny kultur, nye butikkmønstre, nye produsenter, annen innpakning, store kvanta og til lavere pris. Da er det lett å føle at det man kjøper ikke er kvalitet, billig, men bare billig.

Jeg tror det største problemet til Lidl var uviljen til å starte et eget norsk konsept. Det skulle gjøres så billig som mulig, og de kjørte på med mer eller mindre nøyaktig det samme opplegget de var vant til hjemmefra. Samme farger, samme navn. Det ble for kontinentalt og fremmed. Synd, for de hadde noen bra saker man ikke fikk andre steder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...