Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Fulle folk viker eg unna. Argumentet med om at man alltid gir etter så lærer de aldri.... vel, gjett hva? Fulle folk lærer aldri. Fulle folk fulle av alkohol, testosteron og faenskap vil alltid oppsøke bråk. Alltid. Man kan da enten tilfredstille trangen de har til å hevde seg, eller vike unna. Eg viker unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer som sagt ann på situasjonen. Det er aldri så sort/hvitt at man enten er full eller edru, og mange vil bare tøffe seg for dama eller kameratene og tror de ikke møter motstand. Når de først gjør det vanker det ofte en dårlig unnskyldning og lite annet. Men dette begynner vel å bli off-topic igjen. Rart, har på følelsen jeg har sagt det før? :p

Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Joda, ser den. Men det kommer nok ann på situasjonen. Jeg er bare tre grader igjen til svart belte i karate, men bruker det selvsagt kun til forsvar. Om en fjott sniker i køen burde jeg ikke ha noe særlig problem med å få ham på andre tanker om jeg ville. Men om fjotten ser sterk ut og oppfører seg aggresivt lar jeg ham som regel gå. Den beste selvforsvarsteknikken er jo å unngå konfrontasjon i første omgang. ;)

Btw for å si det på denne måten begynte en fyr å krangle med meg av en eller annen grunn da jeg gikk hjem fra byen, og det var tydelig han var i humør til en kamp. Jeg sa rett ut at jeg ikke var i humør til det tullet hans, men da ble han bare enda mer ivrig etter å sloss. I stedet for å heve stemmen slo jeg like greit knyttneven så hardt jeg kunne i murveggen ved siden av meg, snudde meg rolig mot ham (med litt blod på hånden) og spurte om han fortsatt ville sloss. Det ville han ikke, for å si det sånn. :p

Pussig at det der med fulle folk, mangel på køkultur og kampsport skulle komme opp. Jeg kjenner en kar som i sin tid var ganske ram på kampsport og endte opp i en krangel i drosjekøen. Det endte med at han tok et rundspark på vedkommende og knakk nakken på ham. Fyren døde momentant. Han satt en god del år inne i buret for det.

Å ende opp i slosskamp selv om "retten" er på din side er ikke verdt det. Aldri. Det beste er å bare akseptere at verden vil være full av drittsekker og hvis du skulle klare å lære en drittsekk en lærepenge vil en annen drittsekk komme og erstatte plassen hans neste dag. Det er en tapt kamp.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarte han å ta et rundspark på en fyr i drosjekøen? Om det kommer til kamp er det beste er å få lagt ham i bakken så snart som mulig og holde ham der til han roer seg. Men det aller beste er jo som sagt å unngå kamp i første omgang. Tapt kamp? Tenk litt på denne, du:

Et hus hadde tatt fyr, og selv om folkene som var inne ble reddet ut var det fortsatt en del dyr der inne. En fyr prøvde desperat å redde dem, men klarte bare å få dem ut en og en. Brannvesenet var på vei, men huset var allerede begynt å bli overtent. Med andre ord ville han aldri klare å redde alle dyrene. En annen fyr spurte hvorfor han gadd prøve, siden han aldri ville klare å redde alle? Han som prøvde å redde dem svarte bare: "Prøv å si det til de jeg klarte å redde."

Kanskje er det en tapt kamp å prøve å gi en idiot en lærepenge. Jeg kan umulig stoppe alle idiotene som vil skape bråk, men jeg kan stoppe noen få. Det er bedre enn å ikke prøve å stoppe noen i det hele tatt. Hadde jeg ikke stoppet en fyr en kveld hadde han kanskje banket opp deg neste dag. Da ville jeg sagt det var verdt det om jeg stoppet ham.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan han klarte det,jeg var ikke der. Det jeg vet IIRC var at han satt inne i 7 år, det er uansett ikke poenget med det jeg sier. Prøv heller å ta moralen og hvor ille det kan gå hvis man skal gå rundt og være superhelt.

Trenger du en kappe, forresten?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan han klarte det,jeg var ikke der. Det jeg vet IIRC var at han satt inne i 7 år, det er uansett ikke poenget med det jeg sier. Prøv heller å ta moralen og hvor ille det kan gå hvis man skal gå rundt og være superhelt.

Trenger du en kappe, forresten?

Synd for kompisen din og det kan selvsagt skje. Sjansen for at det skal skje vil jeg si er nokså lav. Merkelig synspunkt at kampen mot drittsekker er en tapt kamp. Er vel ikke noen som ikke godter seg litt når en selvopptatt frekkas tryner?

Blir ikke helt det samme, men jeg og en kompis la i bakken en psykiatricase som drev og trakasserte en somalier utenfor blokka mitt. Vi var først innendørs, men ville bry oss. Politiet ble tilkalt og han ble tatt hånd om. Ikke ofte, men noen ganger, er det håndmakt som skal til.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du missforstår. Tro meg, selvfølgelig gjør jeg det. Poenget jeg prøver å få frem er at man ikke fullstendig herre over sin egen skjebne og livet kan ta mange brå og uforutsette vendepunkt. Utfordringen ligger i å minimalisere risikoen for at slike vendepunkt får negative konsekvenser for en selv. Det betyr i praksis at når man treffer fulle idioter er det mer hensiktsmessig noen ganger å svelge stoltheten enn å konfrontere idioter. Fordi idioter vil alltid være der, det er nok av de og rekken av idioter blir ikke mindre av at man går for en konfrontasjon. Det er rett og slett ikke verdt det.

btw: han er ikke kompisen min, han er bare en nærmere bekjent og en kompis av fattern. Hyggelig kar som alltid har noen interessante anekdoter på lur, det virker som om han ofte er på feil sted til feil tid.

Lenke til kommentar

Du missforstår. Tro meg, selvfølgelig gjør jeg det. Poenget jeg prøver å få frem er at man ikke fullstendig herre over sin egen skjebne og livet kan ta mange brå og uforutsette vendepunkt. Utfordringen ligger i å minimalisere risikoen for at slike vendepunkt får negative konsekvenser for en selv. Det betyr i praksis at når man treffer fulle idioter er det mer hensiktsmessig noen ganger å svelge stoltheten enn å konfrontere idioter. Fordi idioter vil alltid være der, det er nok av de og rekken av idioter blir ikke mindre av at man går for en konfrontasjon. Det er rett og slett ikke verdt det.

Jeg synes du har et godt poeng. Vil si at det kommer an på enkeltsituasjonen og at fullhet kommer i flere former og promiller. Roer meg sikkert litt når jeg får familie etc. ;)

Edit: Vanligvis klarer jeg å unngå slosskamp uansett, ved å bruke hodet - og fortsatt få sagt ifra om ting som ikke er greit.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Du missforstår. Tro meg, selvfølgelig gjør jeg det. Poenget jeg prøver å få frem er at man ikke fullstendig herre over sin egen skjebne og livet kan ta mange brå og uforutsette vendepunkt. Utfordringen ligger i å minimalisere risikoen for at slike vendepunkt får negative konsekvenser for en selv.

Ja, det handler selvsagt om å minimalisere risikoen for sånne konsekvenser. Derfor er slosskamp alltid siste utvei. Men om det først kommer til det gjør jeg det jeg kan for å få fyren lagt i bakken så snart som mulig. Da mener jeg ikke å sparke ham i hodet, men heller gi ham et saftig spark i ballene eller knærne og vri hånden hans bak ryggen. Det er feigt, men kjapt og effektivt.

Jeg reagerer derimot litt når du sier (og uthever) at det kun gjelder deg selv. Personlig synes jeg akkurat den biten bør strykes. Jeg er i stand til å forsvare meg, men ser jeg en som blir trakassert uten å være i stand til å gjøre noe gjør jeg det for ham eller henne. Det handler ikke om å være "superhelt", som du kaller det, men om å bry meg om andre mennesker. Det er alt for mange i dag som kun tenker på seg selv, og personlig synes jeg det er en stygg utvikling. Jeg så en dame besvime i lobbyen på et sykehus en gang, men selv om rommet var fullt var det ikke en dritt som gadd hjelpe henne. Det sier jo sitt om hvordan verden er blitt.

Men for n'te gang: Dette er vel strengt tatt off-topic for lengst?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg reagerer derimot litt når du sier (og uthever) at det kun gjelder deg selv.

Nei jeg sier ikke det, du tar ting helt ut av kontekst og begynner å dikte opp ting fra din egen fantasi nå og det begynner strengt talt å bli litt slitsomt.

Lenke til kommentar

Btw for å si det på denne måten begynte en fyr å krangle med meg av en eller annen grunn da jeg gikk hjem fra byen, og det var tydelig han var i humør til en kamp. Jeg sa rett ut at jeg ikke var i humør til det tullet hans, men da ble han bare enda mer ivrig etter å sloss.

Bråkmakere tiltrekkes mot svakhet, så det overrasker meg ikke akkurat. Feig fyr.

Lenke til kommentar

Nei jeg sier ikke det, du tar ting helt ut av kontekst og begynner å dikte opp ting fra din egen fantasi nå og det begynner strengt talt å bli litt slitsomt.

Ja vel, ja. Nå dikter jeg opp ting som står klart og tydelig i posten du skrev. Beklager, jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. Jeg har hintet flere ganger om vi vennligst kan gå on-topic igjen, men nå holder det. Jeg er ferdig med dette tullet ditt.

Lenke til kommentar

Ja vel, ja. Nå dikter jeg opp ting som står klart og tydelig i posten du skrev. Beklager, jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. Jeg har hintet flere ganger om vi vennligst kan gå on-topic igjen, men nå holder det. Jeg er ferdig med dette tullet ditt.

Bra.

Til din informasjon er det du som bringer inn sammenligninger om brennende hus og om å redde folk i øst og vest. Jeg holder meg til det vi snakker om, fulle folk på byen som skal yppe mot deg. Og da sier jeg det er best for din egen del å svelge stoltheten og ignorere dem fullstendig. Så ja, du dikter opp ting når du tilegner meg meninger om at det kun gjelder meg selv, det er ikke det jeg har sagt i det hele tatt.

Utfordringen ligger i å minimalisere risikoen for at slike vendepunkt får negative konsekvenser for en selv

*epic facepalm*

Lenke til kommentar

Utfordringen ligger i å minimalisere risikoen for at slike vendepunkt får negative konsekvenser for en selv

*epic facepalm*

Det ser veldig ut som en klassisk misforståelse, kan det være tilfellet? :)

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Dette er ingen kafé-tråd, det skal handle om topic. Kunder på jobben din, historier fra kunde-relasjoner, fra når du selv var kunde eller tilsvarende. Tråden ligger under humor-delen av forumet og formålet er nettopp det.

La oss se om vi klarer å holde det slik nå

- Reaksjoner tas som vanlig på PM eller i kategori for klager på moderatoravgjørelser.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at denne tråden er i humorforumet, så om jeg nå gjør meg selv til latter, så har jeg i alle fall utrettet noe. Uansett, fler som sliter litt med formalitetene som kunde til tider? Flott og si hei og alt det der, men så skal man helst smile litt og slik også. Å være hyggelig er ikke alltid så lett, avhengig av dagsform. Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...