Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antakelig ikke. Altså, det er vel ikke ulovlig, men ikke noe arbeidsgiveren vil sette pris på. Jeg var på Platekompaniet en gang for noen år siden og spurte etter den første plata av et band. Mens den ansatte søkte på PC-en sin glapp han seg og sa "det er den som er best," kjapt etterfulgt av "det kan jeg egentlig ikke si, beklager."

• Liker 3
Lenke til kommentar

De har ikke lov å uttale seg om hvilke album de liker best? :huh: Det er subjekivt ja, men det vet jo kunden og. Må være den eneste arbeidsplassen hvor selgere ikke har lov til å snakke om det de selger.

Endret av Nik0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så om jeg går på en platebutikk og spør noen som jobber der etter anbefalinger har de ikke lov til å si noe? Det er jo ren idioti. Hvordan ville det vært om det samme fungerte på en skobutikk? Eller hos en bilforhandler? For den saks skyld er jeg ofte innom Gamestop da det er den eneste bra spillbutikken her, og jeg kjenner flere av de ansatte der. Har jeg ikke lov å småprate med dem om spill når de er på jobb? :huh:

Lenke til kommentar

Tips: Aldri krangle med fulle folk. Som regel er det best å la dem slippe frem, så unngår du sånt tull. Er det ikke bedre å vente noen minutter i stedet for å risikere slåsskamp?

Ser poenget ditt. Personlig kan jeg godt ta en slosskamp med arrogante drittsekker som mener reglene ikke gjelder for dem. Om man alltid bøyer nakken, så oppfordrer man jo nærmest folk til å snike, tror det blir mer av det da.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Joda, ser den. Men det kommer nok ann på situasjonen. Jeg er bare tre grader igjen til svart belte i karate, men bruker det selvsagt kun til forsvar. Om en fjott sniker i køen burde jeg ikke ha noe særlig problem med å få ham på andre tanker om jeg ville. Men om fjotten ser sterk ut og oppfører seg aggresivt lar jeg ham som regel gå. Den beste selvforsvarsteknikken er jo å unngå konfrontasjon i første omgang. ;)

Btw for å si det på denne måten begynte en fyr å krangle med meg av en eller annen grunn da jeg gikk hjem fra byen, og det var tydelig han var i humør til en kamp. Jeg sa rett ut at jeg ikke var i humør til det tullet hans, men da ble han bare enda mer ivrig etter å sloss. I stedet for å heve stemmen slo jeg like greit knyttneven så hardt jeg kunne i murveggen ved siden av meg, snudde meg rolig mot ham (med litt blod på hånden) og spurte om han fortsatt ville sloss. Det ville han ikke, for å si det sånn. :p

Endret av Lykketrolling
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...