Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende med slike personer. Bruker ofte å ha resepsjon og frokost samtidig i tilegg til restaurant og noen ganger kan det bli litt mye å gjøre. Så når det da er tomt for juice blir enkelte fly forbannet og synes det er dårlig og hele pakken, og bedømmer frokosten dårlig fordi det var fritt for juice i 10 minutter.

 

Er fristende å daske til disse personene med serveringsbrette.

Lenke til kommentar
En dame kom bort til meg på Platekompaniet og spurte om jeg hadde CD-en med sånn og sånn cover. Da jeg forklarte at jeg ikke jobbet der, ga hun seg ikke, og forventet at jeg skulle finne den til henne :shrug:

Hadde en lignende opplevelse bare at jeg ikke tenkte meg om før jeg skulle ut av kantinen og kjøpe inn noe varer som vi ikke hadde nok av så kom jeg i fult kokkeutstyr og da spurte bra mange hvor varer sto osv.. :p

Lenke til kommentar
Interessant at han ikke greidde å si fra, bare ventet til regninga kom, og nektet å betale.

Det er dessverre en del kunder som tror at enkelte tjenester er overvåket slik at med en gang de opplever et problem så er noen på saken. Akkurat som når man sklir i badekaret og slår seg, og venter pent på at noen skal bry seg. Man blir sittende en stund.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de fleste gir seg når de innser at kunden ikke alltid har rett, og at det er viktigere å sette klare regler og følge dem enn å gjøre én kunde fornøyd. La oss si at du har et problem i et halvt år uten å melde i fra, og at man deretter kreve erstatning for den tiden? Hvis problemet ikke er så alvorlig kan man utsette å gi beskjed så lenge man bare vil, eller lyve om hvor lenge problemet har vart, og spare en god del penger. Når man får presentert denne logikken pleier de fleste å gå med på at man ikke kan holdes ansvarlig for en feil før etter man har blitt opplyst om den. Når 90% av feil løses på telefonen på under 5 minutter begynner man å forstå hvorfor man ikke bare kan kreve å ikke betale for manglende tjeneste man sannsynligvis er selv skyldig i.

 

Heldigvis er alle andre bedrifter som leverer slike tjenester enig om dette, slik at det ikke hjelper å bytte leverandør.

Lenke til kommentar
Virker som om de blir litt tøffere i trynet så fort det er noen venner i området der. Kommer jeg dit midt på natten så er det veldig hyggelige.

 

Kult at man kan være seg selv selv om vennene er der altså.

 

Haha, minner meg på et triks jeg dro en gang, du må gjerne kopiere:

 

Jeg var innom en bensinstasjon jeg alltid er innom når jeg kjører forbi, liker meg der. Men denne kvelden var det noen venner av den unge kassejenta på besøk, som bare hang på stasjonen. De støyet, var i veien, og generelt avskyelige. Velvel, tenkte jeg, helt til jeg så en av dem gi fingern etter bilen min når jeg dro derfra. Da tok en plan form.

Jeg drøyde en time, før jeg slo opp nr til stasjonen og ringte. Presenterte meg som xxxx xxxxxxx, og fortalte med småmorsk stemme at jeg jobbet i esso sentralt, markedsavdelingen. At jeg tilfeldigvis hadde vært innom stasjonen tidligere, og blitt ganske sjokkert. Sa som sant var, at jenta virket sympatisk nok, men at vennene ikke hadde noe på esso å gjøre utenom når de handlet. At jeg var sikker på hun var like flau av dem som jeg. Stakkars jenta ble selvsagt sykt stressa, så jeg avsluttet med "Det er helt greit å ha venner innom på kjedelige kveldsvakter, men kanskje vi skal velge litt mer med omhu neste gang? :)"

Hun var helt enig, og mens hun førte røret fra munnen til holderen, hørte jeg hun begynte å kjefte på/jage dem.

Det var en god følelse. :p

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg jobbet som medarbeider i en sportsbutikk før.

 

En dag kom det en eldre dame inn i butikken. Hun gikk rundt å kikket litt før jeg spurte om hun trengte noe hjelp. Da roper hun "NEI FYFAEN I HELVETE SÅ STYGT DET HAR BLITT HER DA, ALT VAR BEDRE I GAMLEDAGER!" så hele kjøpesenteret rister. Deretter går hun stille og rolig ut igjen. Det skal nevnes at hun virket helt oppegående og var pen i tøyet etc. Fikk et lite sjokk ja.

Lenke til kommentar
Presenterte meg som xxxx xxxxxxx, og fortalte med småmorsk stemme at jeg jobbet i esso sentralt, markedsavdelingen.

Jeg ringte faktisk til sentralbordet på Esso en natt, fikk svar gjorde jeg også! Grunnen var at jeg ikke fikk fylle drivstoff for kontanter, kun med kort, på en bemannet stasjon... Fikk ikke forhåndsbetale heller. Han nektet rett og slett å åpne pumpen for meg. Fyren på sentralbordet kunne fortelle meg at det ikke var rapportert om noe teknisk feil i hvert fall.

 

Litt forbanna ble jeg jo, for jeg hadde kun kontanter, det var midt på natten og jeg var tom for drivstoff... Hva skal man gjøre da? Jeg måtte selvfølgelig dra på Shell.

 

På sentralbordet fikk jeg nr. til distriktslederen som jeg kunne ringe dagen etterpå. Det gjorde jeg selvfølgelig, for jeg liker Essostasjonen, fyller mye der (pga. highspeed dieselpumpe :love:). Jeg har faktisk ikke sett personen som nektet meg å fylle siden det... :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet hvis du gikk med på å forhåndsbetale.

Du kunne jo lagt igjen det du skulle fylle for + en buffer, og så kan han innenfra trykke STOPP-knappen når du har nådd den summen som er avtalt.

 

Men du forteller jo ikke alt. Vile du fylle fra en hi-speed dieselpumpe?

Betyr det at du kjører lastebil, og at det kan være snakk om store summer?

 

Jeg vet jo ikke hvordan alle bensinstasjoner fungerer, men de kan han hatt en lokal policy, eller han kan ha trodd at han ikke kunne stole på deg.

 

Virker dog rart at det skulle være så vanskelig å forhåndsbetale.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har deltidsjobb på et familiedrevet hotell, nedarvet gjennom generasjoner. Sønnen er nå blitt eier, og bor på hotellet. Moren jobber som kokk, faren er pensjonert og søsteren jobber et annet sted. Rundt omkring på dette hoteller henger det da bilder flere generasjoner tilbake og frem til disse fire. Det henger bl.a. et bilde av sønnen (daglig leder og min sjef) og hans søster fra da de gikk på barneskolen, elns. Jeg ligner tilfeldigvis såpass at det bildet av søsteren like godt kunne vært meg som liten. Derfor blir jeg til staaadighet spurt om jeg ikke er søsteren av alle de eldre pensjonistene som pleier å være gjester på dette hotellet, og jeg må forklare at jeg kun er innleid hjelp. Dette skjønner de ikke helt, for de har jo vært her gjennom et par generasjoner med kun familiemedlemmer som hjelp der. "/ Så jeg blir hele tiden tatt for å være søsteren til sjefen min. Det som likevel tar kaka, er at jeg også har blitt spurt om jeg ikke var dattera hans ( Han er 30, jeg 18) og like etter spurt om jeg ikke var hans vordende kone. -.- Altså den fine kombinasjonen søster, kone og datter. Hva skjer? =P

 

Ellers kommer det jo stadig kommentarer om at jeg ligner den og den persjonen, det og det barnebarnet osv. (Er som sagt flest pensjonister som kommer hit.) Jeg har flere ganger fått laaange foredrag om dette, gjerne opptil en halvtime. Pensjonister er heldigvis som oftest av det hyggelige slaget, da. =)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet hvis du gikk med på å forhåndsbetale.

Du kunne jo lagt igjen det du skulle fylle for + en buffer, og så kan han innenfra trykke STOPP-knappen når du har nådd den summen som er avtalt.

 

Men du forteller jo ikke alt. Vile du fylle fra en hi-speed dieselpumpe?

Betyr det at du kjører lastebil, og at det kan være snakk om store summer?

 

Jeg vet jo ikke hvordan alle bensinstasjoner fungerer, men de kan han hatt en lokal policy, eller han kan ha trodd at han ikke kunne stole på deg.

 

Virker dog rart at det skulle være så vanskelig å forhåndsbetale.

Ja, nei, ikke vet jeg. Han kunne jo bare hatt pengene liggende. Kunne lagt igjen nok penger til at tanken på bilen hadde blitt full 2 ganger, men vanskelig skulle han være.

 

Akkurat den kvelden kjørte jeg en bensinbil, men det er ikke poenget. Vanligvis kjører jeg rundt i en dieseldrevet HiAce, og det er veldig behagelig å kunne fylle fra hurtigpumpen. Blir lagt igjen noen kroner når dette er min faste fylleplass, men kun som vanlig husholdning ja. Hører med til historien at noen i følget mitt hørte at han mumlet noe om "falske penger" til noen han tydeligvis kjente, men dette hørte jeg selvfølgelig ikke selv. Er 500-lapper så uvanlig?

 

Distriktssjefen sa ingenting om noe lokal policy. Fikk bare en unnskyldning med beskjed om at sånn skal det ikke være, man kan jo ikke forvente å beholde kunder om man nekter å ta i mot gangbar valuta. Hard konkurranse er det også, siden det er både Statoil, Shell, YX, Uno-X og Esso her. Men Esso er den eneste som har hurtigpumpe der man ikke trenger noen spesiell avtale.

Lenke til kommentar
En dame kom bort til meg på Platekompaniet og spurte om jeg hadde CD-en med sånn og sånn cover. Da jeg forklarte at jeg ikke jobbet der, ga hun seg ikke, og forventet at jeg skulle finne den til henne :shrug:

Hadde en lignende opplevelse bare at jeg ikke tenkte meg om før jeg skulle ut av kantinen og kjøpe inn noe varer som vi ikke hadde nok av så kom jeg i fult kokkeutstyr og da spurte bra mange hvor varer sto osv.. :p

 

Når jeg var i Forsvaret og en stund brukte båtforsvarets tjenesteuniform (den for offiserer: mørk blå, dressaktig og med kapteinlue) til å reise med fikk jeg mange henvendelser av personer som trodde jeg var pilot, lokfører, konduktør og diverse annet. Spessielt slitsomt ble det når jeg skulle reise hjem julen 2007 og det ekstreme forsinkelser. Jeg måtte vente i 36 timer på Gardermoen sammen med mange andre frustrerte reisende. Ble etterhvert veldig lei av sinte og frustrerte folk som kom til meg for å få informasjon, klage og kjefte.

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

har en "artig" sak når jeg hadde bodd på hotell i 4-5 dager. det var fredag og jeg og en kolega skulle drikke, og dro like greit hotell-barem. førte så klart alt på rommet uten problemer.

så dro vi til hotell-diskoteket, tenkte vi skulle føre alt på rommet der også. fikk vel 2 drinker hver før de sa stopp. vi var verken overstadig beruset eller ufine. fikk kjøpt uten problemer hvis vi betalte med kort.

dro da til resepsjonen og lurte på om det var noe galt, resepsjonisten ringte faktisk til diskoteket og bekreftet at vi var gjester på rommet og at alt var greit, men fortsatt ble vi nektet, og verken vi eller resepsjonisten fikk noen grunn til dette.

 

tok opp den "dårlige" behandlingen vi fikk med hotell-eieren når vi spiste frokost med han dagen derpå. vær forsiktig med hvem du behandler dårlig, du vet aldri hvem de er :)

fikk aldri høre hva som skjedde i etterkant, men regner med det fikk konsekvenser...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel en smule OT med alle disse historiene om kundebehandlere? Denne tråden handler om kunder:

 

Her tenkte jeg vi kunne samle alle de irriterende, morsomme og plagsomme tingene kunder sier og gjør på jobben vår.

Spesielt i serviceyrker opplever vi dette hver dag.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...