technicality Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Mange steder i østeuropa er det også forventet at kassadama gir tilbake litt mindre veksel enn du skal ha, som "tips" Eller slå inn ekstra varer, for så å bli fornærmet over at jeg ikke er interessert i å betale for 4 liter melk når jeg bare har kjøpt to. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Nei vent... Enda en ting... Hva I helv... Er greia med å nistirre på hva jeg handler egentlig?! Går ut fra at de ikke tenker over det, og vurderer helt sikker om de skal kjøpe det samme selv eller lignende. ^^ Lenke til kommentar
technicality Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Nei vent... Enda en ting... Hva I helv... Er greia med å nistirre på hva jeg handler egentlig?! Går ut fra at de ikke tenker over det, og vurderer helt sikker om de skal kjøpe det samme selv eller lignende. ^^ Hadde de ikke blitt så fornærmet når jeg gjorde det tilbake så hadde jeg trodd det og... Men akk så enkelt er det ikke -.- Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hehe, det skakke væra lett å forstå seg på folk. ^^ Lenke til kommentar
Populært innlegg mathos Skrevet 27. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. oktober 2012 Gjorde noe som er ulikt meg her om dagen. Stod i en lengre kø på matbutikken, da kasseren ringte etter ny kasserer. Kassereren kommer, og jeg ser en pojk på 23-24 år løpe mot kassen med ølen sin. Bakerst fra køen. Tok armen rett ut og dyttet han tilbake. "HEI! Var det din tur?!" Deretter sa jeg værsågod til jenta foran meg i køen. 43 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 27. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg håper at det var rett før ølsalget sluttet. 14 Lenke til kommentar
mathos Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Da hadde det (nesten) vært forståelig. Klokken var 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 På jobben min har vi en stamkunde som er blind, og følgelig trenger litt assistanse når hun skal handle. Hun er en veldig hyggelig gammel dame, for all del, men jeg begynner å bli så lei av å løpe rundt og finne varer for henne. For det første kommer hun alltid midt i et rush, i dag dukket hun opp ti på seks (ølsalg og lotto stenger klokka seks på lørdager, alltid litt ekstra trykk rundt da), andre populære tider er midt i skolerushet og midt i det verste søndagsrushet. Skulle nesten tro hun planla det bare for å være jævlig, har aldri sett henne der utenom et rush. For det andre har hun aldri noen konkret handleliste i tankene. Hun bruker mange minutter på å tenke og fundere på hva hun skal ha, og når hun først finner ut av det, er hun altfor vag. I dag skulle hun f.eks. ha epler og God Morgen yoghurt, uten å spesifisere hva slags eller hvor mange, så må jeg spørre "hva slags epler, og hvor mange?" og "hvilken God Morgen yoghurt?", mens køen bare blir lengre og lengre. Så skal hun selvfølgelig småprate litt, og hvis hun har handlet mye må jeg bære varene ut i taxien for henne. Jeg er liksom alene på jobb, går vel an å ta litt hensyn? Har ikke noe imot blinde folk, men trenger hun å ta seg så jævlig til rette bare fordi hun har et handicap? Gamle mennesker som har vondt for å gå og som tar drosje til butikken hjelper jeg som regel å handle Kan tenke meg dere bak kassa hadde hatt en litt enklere hverdag hvis dette var vanlig praksis ... Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 27. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Var nettopp og handlet dagligvarer på Meny på Sletten. Da jeg kom til kasseområdet var det "bare" to betjente kasser, og køen strakk seg 5-6 kunder i hver. En mann (godt voksen og tilsynelatende oppegående) stiller seg bak meg, sukker høylytt og traver indignert ned til nærmeste kasse. "Dåkkar må åpne flere kassar, e jo dritlang kø jo, hærlighet gårkje an [mumlegrumle]". For moro skyld tellet jeg sekunder fra øyeblikket han begynte å klage (samme øyeblikk som han stilte seg i køen) og kom frem til at hvis ikke Meny hadde vært så dumsnille og tilkalt en til å åpne en ekstra kasse, slik at fyren hadde havnet like bak meg, ville han måttet vente i tre minutter. Jeg håpet i mitt stille sinn på en sjanse til å si drittsekken noen pauli ord, men dessverre eskalerte ikke situasjonen videre. Folkens, dere gjør verden til et dårligere sted ved å gi etter for sånt. Nesten så jeg får lyst til å begynne i matbutikk bare så jeg kan trosse sånne idioter daglig. Endret 27. oktober 2012 av Isbilen 15 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Var nettopp og handlet dagligvarer på Meny på Sletten. Da jeg kom til kasseområdet var det "bare" to betjente kasser, og køen strakk seg 5-6 kunder i hver. En mann (godt voksen og tilsynelatende oppegående) stiller seg bak meg, sukker høylytt og traver indignert ned til nærmeste kasse. "Dåkkar må åpne flere kassar, e jo dritlang kø jo, hærlighet gårkje an [mumlegrumle]". For moro skyld tellet jeg sekunder fra øyeblikket han begynte å klage (samme øyeblikk som han stilte seg i køen) og kom frem til at hvis ikke Meny hadde vært så dumsnille og tilkalt en til å åpne en ekstra kasse, slik at fyren hadde havnet like bak meg, ville han måttet vente i tre minutter. Jeg håpet i mitt stille sinn på en sjanse til å si drittsekken noen pauli ord, men dessverre eskalerte ikke situasjonen videre. Folkens, dere gjør verden til et dårligere sted ved å gi etter for sånt. Nesten så jeg får lyst til å begynne i matbutikk bare så jeg kan trosse sånne idioter daglig. Skjønner godt hva du mener. Derimot så vil jeg nå si at 5-6 kunder i hver kasse er en god del. Hvis hver kunde også har litt med seg, så vil det sannsynligvis rekke å komme flere kunder til køen, enn kassereren klarer å bemanne på den tiden. Det er ting som man må se an. Riktignok foretrekker å åpne opp en ekstra kasse selv hvis jeg er i nærheten og selv om det bare er en 3-4 stk i hver kø. De er nesten alltid mye blidere siden slipper å stå så lenge i kø, og det er jo koselig. Det handler også om å prøve å forebygge lang kø. Altså, at vi ordner opp i det før køen blir lang. Men som sagt, jeg forstår hva du mener. Tviler bare på at butikksjefene kan si seg enige... 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg velger å tro at mannens harme ikke skyldtes en forståelse for køavvikling slik du utviser, men rett og slett det at han var et forpult rasshøl. 7 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 For en dag på jobb. 1. Bankterminal i hovedkassen tok kvelden litt før 11. Hurra, Så vi måtte bytte den med en annen kasse og ringe etter noen som kunne komme å bytte. Tok ikke så lang tid før det kom noen, men tok noen timer før terminalen var i orden igjen. Ellers var det store problemer med bankterminalene ellers i dag. Kunder fikk ikke godkjent på kortet, men da var det bare å prøve noen ganger til. Heldivis var de aller fleste forståelsesfulle for det som skjedde. 2. Jente kommer inn og skal ha snus. Jeg ser at hun ser ung ut og spør om legitimasjon, Noe hun faktisk viser. Så ser jeg at hun er født i desember 94, altså hun blir 18 senere i år. Så jeg sier til henne at hun ikke er gammel nok. Hun ser på meg, smiler og går. Ganske sært å vise legitimasjon når man ikke er gammel nok. 3. En gutt kommer til kassa me 2 6-pk øl. Allerede i køen ser jeg på han at han er lettere nervøs. Det blir hans tur og jeg spør etter legitimasjon, noe han selvfølgelig ikke har. Så da ble det ikke noe øl på han. Ikke ble han noe sur heller. Så er faktisk litt usikker på om det var noen som var ute for å sjekke oss. En uke til ferie. Så da skal det bli skjønt å bare være kunde i butikker en uke 2 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Mange som viser leg i håp om at de i kassa kun sjekker året. 7 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 En kompis av meg dro fram mopedlappen hver gang han skulle handle øl fra han var 16 år gammel. Det gikk som regel fint. Kassemedarbeideren så at det var et førerkort og sjekket ikke årstallet. Jeg har inntrykk av at kassemedarbeiderne gir faen i om man er gammel nok. Før var jeg pliktoppfyllende og viste fram legitimasjon uoppfordret hver gang, men jeg har merket at de aldri spør eller ofrer mer enn et kjapt blikk uansett, å det sluttet jeg med, og jeg blir fortsatt aldri spurt. Det kan jo være at jeg ser veldig selvsikker ut, eller at jeg ser ut som jeg er gammel nok, men jeg tviler sterkt på at jeg ser eldre ut enn 25 år, så da skal de spørre i følge lappen som er klistret på kassa. Da jeg var i Tyskland i fjor skulle jeg handle drikkevarer på butikken. Jeg ble ikke spurt om legitimasjon der, men jeg var jo gammel nok. Da jeg skulle kjøpe en film med 18-årsgrense i en annen butikk derimot, da skulle kassedama ha både pass og bankkort og kontrollerte meg ved å spørre hva som sto på kortet. 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Eneste sted jeg viser legitimasjon uoppfordret er polet. Kjærlighet på pinne ftw /avsporing slutt 6 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Mange som viser leg i håp om at de i kassa kun sjekker året. Jeg pleide å gjøre det hele tiden, selv om jeg var 16. Det er jo bare slik at de ser på kamera at de sjekker leg Hjelper kanskje å kjenne vedkommende bak kassa også, men men. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Forrige helg, kjørte opp til drosjekøen. En ung dame godt over gjennomsnittlig beruset er først i køen.... med en hamburger. Og ut ifra hvordan hun behandler maten virker det mer som om hun prøver å bekle burgeren istedenfor å spise den. Jeg har autåsentral lås på bilen så det er ingen som kommer inn i bilen uten at jeg låser den opp først. Hun tar i håndtaket. Jeg ser bare dumt på henne, hun ser dumt tilbake på meg. Noen sekunder løper forbi, før jeg åpner vinduet ørlite (fulle mennesker er utilregnelige, er hun i virkelig dårlig humør kan jeg risikere å få burgeren i fleisen). "ÅPNE DØRA DA!" -"Du slipper ikke inn i bilen med den der" "HÆÆ" -"Beklager, men du slipper ikke inn i bilen med den der sier jeg!" "HÆÆÆÆÆ, HVORFOR IKKE????!!!!" Jeg signaliserer til de bak at de kan sette seg inn, idet takstameteret er startet og bilen kjører: "HAHA det var dagens, sjåfør. Du skulle sett deg selv og ansiktsuttrykket ditt idet hun prøvde å åpne døra. Du var litt oppgitt eller?" Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Dette er litt off topic, men hvor er bildet du bruker som avatar fra? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Endret 28. oktober 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) For en dag på jobb. 1. Bankterminal i hovedkassen tok kvelden litt før 11. Hurra, Så vi måtte bytte den med en annen kasse og ringe etter noen som kunne komme å bytte. Tok ikke så lang tid før det kom noen, men tok noen timer før terminalen var i orden igjen. Ellers var det store problemer med bankterminalene ellers i dag. Kunder fikk ikke godkjent på kortet, men da var det bare å prøve noen ganger til. Heldivis var de aller fleste forståelsesfulle for det som skjedde. 2. Jente kommer inn og skal ha snus. Jeg ser at hun ser ung ut og spør om legitimasjon, Noe hun faktisk viser. Så ser jeg at hun er født i desember 94, altså hun blir 18 senere i år. Så jeg sier til henne at hun ikke er gammel nok. Hun ser på meg, smiler og går. Ganske sært å vise legitimasjon når man ikke er gammel nok. 3. En gutt kommer til kassa me 2 6-pk øl. Allerede i køen ser jeg på han at han er lettere nervøs. Det blir hans tur og jeg spør etter legitimasjon, noe han selvfølgelig ikke har. Så da ble det ikke noe øl på han. Ikke ble han noe sur heller. Så er faktisk litt usikker på om det var noen som var ute for å sjekke oss. En uke til ferie. Så da skal det bli skjønt å bare være kunde i butikker en uke Haha! Det var ikke bare hos oss nei... Det gjorde så visst ting ekstra morsomt. Hos oss gikk det som regel på 2. forsøk. Noen ganger ble det "alle gode ting er 3". Derimot så var det én gang som bankterminalen gikk helt i vranglås. Det var en mann og en dame som skulle betale for en haug med varer. Tror det kosta tett oppunder 1000kr, noe som ville vært ganske mye å slå retur på for å si det slik. Først så prøver mannen å betale. Han prøver hele 4-5 ganger før han gir opp, og madammen tar over. Hun prøver kortet sitt 2 ganger uten at det fungerer. Kassadama ovenfor meg forteller meg at jeg hjelper å koble ut bankterminalen, så jeg gjør jo dette, og skrur den på igjen etter noen sekunder. Damen prøver å betale igjen uten at det fungerer. Heldigvis går det bra etter dette igjen, og både jeg og kunden sukker av lettelse. Utrolig nok så var det ikke overflod av kunder, selv om det var veldig mange tilstede, så køene ble jo heldigvis ikke gigantiske. Morsomt var det riktignok når de bakover i køen skjønte at dette ble rent som å spille lotto. "Klarer jeg å vinne muligheten til å få betale, tro?". Dette gjorde jo også slik at jeg satt i spenning hver eneste gang en kunde skulle betale med kort (som var oftere enn det pleier å være). Nok en spennende dag på jobb... Edit: Mye skrivefeil for tida.. Huff og huff. Endret 28. oktober 2012 av Espyy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå