Sexylubb1 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Sto i dag i kø bak: Pensjonist (dere vet hva jeg mener!), en stk mamma som skulle klage på varer hun hadde funnet som hadde gått ut på dato så jeg måtte vente mens dama i kassa lærte seg hvordan man fikset slik samt en alkoholiker som skulle betale tinga sine med pantelapp og småpenger. Han hadde ei krone for lite. Ikke mine kunder, men det var mens jeg var på jobb. Jeg irriterte meg grønn over de minuttene unødvendig tid jeg måtte bruke inne i den butikken. Hvordan overlever dere som faktisk jobber der egentlig? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ikke mine kunder, men det var mens jeg var på jobb. Jeg irriterte meg grønn over de minuttene unødvendig tid jeg måtte bruke inne i den butikken. Hvordan overlever dere som faktisk jobber der egentlig? De får betalt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Ikke mine kunder, men det var mens jeg var på jobb. Jeg irriterte meg grønn over de minuttene unødvendig tid jeg måtte bruke inne i den butikken. Hvordan overlever dere som faktisk jobber der egentlig? De får betalt. Jeg fikk betalt de minuttene jeg sto og venta jeg og. Mer enn det hun i kassa får. Det hjalp på ingen måte. Endret 23. oktober 2012 av Sexylubb1 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Alt kassepersonell går i terapi. 4 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg koser meg når jeg jobber i kassa, jeg. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Er det ikke slik at man kan nekte en kunde i å betale med mer enn 25 stykker av samme enhet? Nå husker ikke jeg hvor dette står, så fint om noen kan linke dit! Grunnen til at jeg lurer er at jeg mer enn én gang har havnet bak noen som skal betale beløp som nærmer seg hundrelappen i mynt. Og da helst kun i kronestykker. Dette skjer selvfølgelig bare når jeg står i kø for å kjøpe lunsjen min... Den ene gangen var beløpet 98,-. Dama (som forresten var utlending, type hijab. Grunnen til at jeg nevner dette er fordi det utelukkende har vært dette folkeslaget som har betalt på denne måten) puttet på krone etter krone, helt til hun puttet på siste krona hun hadde. Da var totalt innbetalt beløp 97,-. Kassadama ga beskjed om at det manglet en krone. Da dro kunden frem visakortet og betalte hele beløpet og fikk tilbake kontantene sine... I min dyrebare lunsjtid. 7 Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Har ikke link men så det i en artikkel der noen betalte med 1000 av en mynt. Kun 25 av hver mynt, og kun 45K totalt ellers skal det varsles til rett myndighet / hvitvasking. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Er vel ingen maks grense på det, men den som sitter i kassa velger vel selv om han/hu godtar det eller ikke. Jeg betalte selv lunchen min med 36 kronestykker idag. Null problem det. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Denne retten drar man opp fra skuffa når den lokale hoboen kommer med les 1000+ av samme mynt. Da kan man gå til banken. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Har ikke link men så det i en artikkel der noen betalte med 1000 av en mynt. Kun 25 av hver mynt, og kun 45K totalt ellers skal det varsles til rett myndighet / hvitvasking. 26 kronestykker gjør deg til potensiell kriminell? Kom igjen a 3 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Står på lovdata at butikkene kan nekte. Ta imot mer en 25 av hver vallør Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Er vel ingen maks grense på det, men den som sitter i kassa velger vel selv om han/hu godtar det eller ikke. Jeg betalte selv lunchen min med 36 kronestykker idag. Null problem det. Selvfølgelig er det ingen problem å gjøre det. Men man kan, med loven på sin side, nekte kunden å betale dersom det av en eller annen grunn passer veldig dårlig der og da. Står på lovdata at butikkene kan nekte. Ta imot mer en 25 av hver vallør Du vet vel ikke hvor dette står? Prøvde å finne det for litt siden. NVM, jeg fant det! http://www.regjering....html?id=399966 Sentralbankloven § 14 første ledd første punktum fastslår at Norges Banks sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Dette innebærer at betaleren kan kreve å betale med norske sedler og mynter, og at betalingsmottakeren kan kreve å motta oppgjøret i norske sedler og mynter. Ingen er pliktig til i en betaling å ta imot mer enn 25 mynter av hver enhet, jf. annet punktum. Kilde nr. 2: http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#14 Endret 23. oktober 2012 av Mumsen Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Synes det er greit med kronestykker noen ganger jeg, er ofte tomt for det i kassa omtrent Skal huske på det til neste gang jeg sitter i kassa. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Sentralbankloven § 14 § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. Sterkt skadde sedler og mynter er ikke tvungent betalingsmiddel. Banken gir nærmere forskrifter om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter. Selv om en avtale inneholder klausul om betaling av en pengeforpliktelse i gullverdi, kan skyldneren frigjøre seg med tvungne betalingsmidler uten hensyn til denne klausul. Det er ikkje slik at ein cashguard er pålagt å stoppe i det kronestykke nr. 26 vert lagt på, men selgar kan nekte å gjennomføre kjøpet i slike tilfelle. Det er opp til selgar, og du kan ikkje gjennomføre ein sivil arrestasjon fordi du står bak nokon som har fleire kronestykke enn du tykkjer er greit. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Det er vel snarere opp til arbeidsgiver enn den enkelte medarbeider å bestemme hvordan man takler slike tilfeller? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 "Selgar" er meint som "butikken", eller det som måtte passe. "Selgar" er vanleg å bruke om slikt i juss (sjå til dømes fkjl.), eg rekna difor med at det var underforstått. 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Moderatormelding Nå har vi diskutert hvor vidt man kan betale med x antall kronestykker, lenge nok.Jeg ber dere vennligst vende tilbake til trådens tema. Mvh. r2d290-Moderator 8 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Var innom en Narvesen i dag. Foran meg i køen stod en eldre herre på ca 60. Først tok det litt tid før han klarte å finne frem tippekortet, greit nok. Så spurte han hun bak disken om de hadde "Cupido". Hun bak disken fatta ikke hva han mente, så han måtte si at det var et blad med sexhistorier. Selv da forstod ikke hun bak disken hva han mente. Vet ikke hvordan det endte, men kan nevnes at hun som stod der, knapt forstod norsk. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Alt kassepersonell går i terapi. Her. 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Var innom en Narvesen i dag. Foran meg i køen stod en eldre herre på ca 60. Først tok det litt tid før han klarte å finne frem tippekortet, greit nok. Så spurte han hun bak disken om de hadde "Cupido". Hun bak disken fatta ikke hva han mente, så han måtte si at det var et blad med sexhistorier. Selv da forstod ikke hun bak disken hva han mente. Vet ikke hvordan det endte, men kan nevnes at hun som stod der, knapt forstod norsk. Det er da du går og finner Cupido til ham da vet du. Ta gjerne en Mentos etterpå. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå