Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle T-banehistoriene: Kom tilbake når dere har tatt T-bane i India i rush-tiden, så kan vi snakke.

Dere vil oppleve lukter dere ikke trodde fantes, og flere folk per kvadratmeter enn hva fysikkens lover skulle tilsi var mulig.

post-175760-0-53308700-1350772366_thumb.jpg

Det er tettere i japseland midt i rushtiden. Dog er ikke lukter noe problem.

Lenke til kommentar

Pff. De var alle indere frem til 47.

Ikke før 1843 ;) Det blir vel litt som å si at alle nordmenn var svensker før.

Nei, men man kan si at alle nordmenn var dansker før.

Hvorfor ikke svensker? Svenskene overtok oss i 1814, litt før Engelskmennene underla seg India.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da er det på høy tid at denne tråden hentes inn igjen! Dette er ikke tråden for diskusjon av kollektivtrafikk, mote, folkeslag eller andre kuriositeter.

- Reaksjoner tas på PM eller i kategori for moderatoravgjørelser.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke gamle damer lære seg hvordan cashguarden fungerer? Å pjåte tre femmere ned i sprekken samtidig, og deretter følge opp med en tjuekroning, får ikke handelen unna noe fortere. Hun hadde klart å tette faenskapet så bra at jeg trodde jeg måtte åpne hele greia (igjen, jf. tidligere nevnte tier full av tyggis), men jeg klarte heldigvis å lirke pengene ut med en lommekniv. Hun står selvfølgelig bare der og flirer under hele seansen. Gi meg styrke...

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke gamle damer lære seg hvordan cashguarden fungerer? Å pjåte tre femmere ned i sprekken samtidig, og deretter følge opp med en tjuekroning, får ikke handelen unna noe fortere. Hun hadde klart å tette faenskapet så bra at jeg trodde jeg måtte åpne hele greia (igjen, jf. tidligere nevnte tier full av tyggis), men jeg klarte heldigvis å lirke pengene ut med en lommekniv. Hun står selvfølgelig bare der og flirer under hele seansen. Gi meg styrke...

Har dere ikke gule lapper dere kan henge på og skrive "en mynt av gangen" ?

Lenke til kommentar

Hadde en kunde for litt siden som skulle ha et Netcom-startpakke (kontantkort). Det er en veldig enkel sak. Bare å registrere, så er det gjort. (Sånn omtrent).

Går inn på Netcom sine sider, og får legitimasjon. Skriver så inn navn, og får så en beskjed at mannen er utenlandsk statsborger. Forteller det til mannen, og han blir relativt sinna. Han har med seg en kompis, og han bryter så ut på litt dårlig norsk. "Dette er dårlig behandlig! Netcom er noen nazister! De vil ikke ha oss!".

Svarer: "Jeg får dessverre ikke gjort noe med dette. Men det du kan gjøre er å registrere abonnementet selv via telefon. Det bør gå".

Mannen blir litt tvilsom og fortsetter å være sint. Så kommer det fra vennen. "Netcom er noen nazister og noen fascister! Skal aldri ha Netcom! Telenor er i hvert fall ingen rasister eller nazister!"

Ja, han bruke faktisk nazist, fascist, og rasist i samme setning. Slet faktisk litt med å holde fliret inne, for det ble rett og slett for dumt.

Heldigvis var kunden ålreit, og sa nei takk, og gikk ut. Kompisen var fortsatt hissig, men gikk ut han også.

Måtte flire :)

Kunne du bare ikke registrert han som utlandsk selv?

Lenke til kommentar

Og hvem skulle den være for? Alle vet at kunder ikke leser lapper, selv om de er store, står midt fremfor dem med enkle, korte og klare instruksjoner. Aller minst eldre personer.

Eg skal faktisk vedde to femmere(ikke samtidig, naturligvis) på at selv om kassapersonalet la hånda si over myntinnkastet, såg kunden rett inn i øynene og sa bestemt "kun ÈN mynt om gangen", og deretter tok hånda bort, ville enkelte allikevel forsøkt. Enten pga kronisk distre, eller pga trass.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Og hvem skulle den være for? Alle vet at kunder ikke leser lapper, selv om de er store, står midt fremfor dem med enkle, korte og klare instruksjoner. Aller minst eldre personer.

Eg skal faktisk vedde to femmere(ikke samtidig, naturligvis) på at selv om kassapersonalet la hånda si over myntinnkastet, såg kunden rett inn i øynene og sa bestemt "kun ÈN mynt om gangen", og deretter tok hånda bort, ville enkelte allikevel forsøkt. Enten pga kronisk distre, eller pga trass.

Poenget med alle slike "tiltak" er vel at det vil hjelpe endel. Dermed får man mindre ekstraarbeid selv. Enkelte blir frustrerte over at ikke 100% av menneskeheten er på nett 100% av tida, andre finner smarte løsninger for å jobbe rundt dette.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Prøvde, men gikk ikke igjennom. Hadde aldri vært borti den "feilen" før heller.

vel, da kulle du ringt for kunden kanskje;)?

Ikke for å være frekk eller noe lignende, men vår lokale Spaceworld hadde ingen problemer med å registrere samboeren min fra England, man må bare ha med legitimasjon så vidt jeg husker.

Var Netcom det også.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner forlvrig veldig godt at han ikke orket å ringe inn for kunden - som oftest er det et sant helvete å reistrere noen dersom den automatiske registreringen ikke har gått gjennom. (Dette skyldtes forøvrig stort sett at kunden ikke visste hva h*n het, så sånn sett e det greiere å ha dem f2f med leg...)

Lenke til kommentar

Hadde en kunde for litt siden som skulle ha et Netcom-startpakke (kontantkort). Det er en veldig enkel sak. Bare å registrere, så er det gjort. (Sånn omtrent).

Går inn på Netcom sine sider, og får legitimasjon. Skriver så inn navn, og får så en beskjed at mannen er utenlandsk statsborger. Forteller det til mannen, og han blir relativt sinna.

Har fått samme beskjed, selv på en helt norsk mann. Det er ikke værre enn at du ringer netcom og spør hvorfor du får beskjeden, spesielt på startpakker. Er jo ingen problem å lage startpakke til en utlending..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...