Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Eller ha på taktiske bukser og shoulder sling.

Tror faktisk det finnes en Carry on jakke som er lagd for å inneholde nok ting til to dagers reise, whatever that means

Der fant jeg link og gitt http://www.scotteves...y-on-Coat.shtml

Enkelte foretrekker å se ut som normale mennesker også, så da er egentlig alle alternativene dine uaktuelle.

Høres forøvrig ikke spesielt digg ut å gå lesse en bok på 500 sider, to notatbøker, et par ladere og en god bunke med sakspapirer inn i en jakke, for ikke å snakke om laptop og skift til to-tre dager. Har en jakke med en stor jaktlomme på ryggen, men det er ukomfortabelt å ha noe mer enn et skjerf og noen hansker der. Har prøvd å ha en melkekartong og et brød der, og det var ikke spesielt behagelig - i tillegg til at det så ganske latterlig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk det finnes en Carry on jakke som er lagd for å inneholde nok ting til to dagers reise, whatever that means

Enkelte foretrekker å se ut som normale mennesker også, så da er egentlig alle alternativene dine uaktuelle.

Høres forøvrig ikke spesielt digg ut å gå lesse en bok på 500 sider, to notatbøker, et par ladere og en god bunke med sakspapirer inn i en jakke, for ikke å snakke om laptop og skift til to-tre dager. Har en jakke med en stor jaktlomme på ryggen, men det er ukomfortabelt å ha noe mer enn et skjerf og noen hansker der. Har prøvd å ha en melkekartong og et brød der, og det var ikke spesielt behagelig - i tillegg til at det så ganske latterlig ut.

Ingen behov for å insinuere ting min gode mann... Setter ikke pris på slikt.

Lenke til kommentar

For min del er det to gode grunner for å komme tidlig på flyet - den viktigste er å få plass til bagasjen min i hattehyllen. Hvis jeg reiser med kun håndbagasje har jeg en bag som akkurat er innenfor minstekravene, og den er overraskende stor. Kommer man sent inn på flyet risikerer man å ikke få plass til den i hattehyllen, og ingen har lyst til å gate-checke den. Man reiser jo i utgangspunktet med kun håndbagasje nettopp for å slippe å sjekke inn bagasjen; enten fordi man har dårlig tid når man lander eller fordi man ønsker å behandle den ordentlig.

Den andre grunnen er at man da får god tid til å legge opp jakke i hattehyllen, ta ut iPad/blader/bøker og slikt fra lommer og kroker, og rigge seg til i setet før noen andre kommer og det blir trangt. Det er kjipt å sitte ved vinduet og prøve å ta ting opp og ned fra hattehyllen mens du rigger deg til hvis sidemannen har satt seg og du må passere han flere ganger.

Da håper jeg at du respekterer normal folkeskikk og at andre mennesker også ønsker å komme på tidlig. Det er bedre å møte opp ved gaten tidlig og stille seg i kø enn å være en av tullingene som presser og dytter og scanner boardingkortet sitt før personen foran i køen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi jeg liker ikke å ha ting jeg skal ha på meg stappet på et gulv som ble vasket for ukjent antall dager siden.

At man ikke tar ned ting er for at man egentlig ikke trenger dem, eller at man får behov for dem under reisen. F.eks et kamera. Ting kan skje, men man kan ikke sitte med kameraet klart hele livet i påvente av noe.

Lenke til kommentar

Ta deg ei bolle a. Den frakken ser da helt grei ut, om man ikke har behov for de siste og dyreste innen merkeklær. Hva er normalt egentlig og hvorfor skal man se slik ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Lykketrolling: Har jakken i hattehyllen fordi jeg i hovedsak pleier å velge nødutgang, så da kan jeg ikke ha noe på gulvet.

Ser absolutt poenget ditt med å ta ut det man trenger, for all del, men det er fort gjort å glemme noe. Jeg har for uvane å glemme noe nesten hver gang jeg er i den situasjonen, dessverre.

@Zarac: Selvfølgelig, jeg har da noe dannelse. Jeg sniker ikke i køen, og har ikke et ekstremt behov for å komme på først - jeg ville bare påpeke at det er flere grunner til at man ønsker å komme tidlig på flyet.

@Aiven: Jeg ville aldri gått med en så klumpete jakke gjennom en flyplass, du kommer jo til å bli mistenkt for å ha et bombebelte hver eneste gang. Militærbukser er også videre spesielt å gå med dersom du ikke tjenestegjør.

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi prater litt forbi hverandre? Men til venstre er det jeg vil kalle en camobukse - egentlig en cargobukse med kamuflasjemønster, men det er nå så. Får jo vanlige bukser med kamuflasjemønster også (høyre bilde). Det er disse jeg mener er spesielle å gå med hvis man ikke tjenestegjør og det er en del av uniformen.

41CYCY7TJYL.jpg3344.jpg

Vanlige cargobukser syns jeg derimot kan være kult. Har faktisk et par i skapet selv, men de har ikke kamuflasjemønster og har en betydelig smalere passform enn den jevne camobukse, så det er egentlig ikke sammenlignbart.

259516-8-1349695516852.jpg

Lenke til kommentar

På jobben min har vi en stamkunde som er blind, og følgelig trenger litt assistanse når hun skal handle. Hun er en veldig hyggelig gammel dame, for all del, men jeg begynner å bli så lei av å løpe rundt og finne varer for henne. For det første kommer hun alltid midt i et rush, i dag dukket hun opp ti på seks (ølsalg og lotto stenger klokka seks på lørdager, alltid litt ekstra trykk rundt da), andre populære tider er midt i skolerushet og midt i det verste søndagsrushet. Skulle nesten tro hun planla det bare for å være jævlig, har aldri sett henne der utenom et rush. For det andre har hun aldri noen konkret handleliste i tankene. Hun bruker mange minutter på å tenke og fundere på hva hun skal ha, og når hun først finner ut av det, er hun altfor vag. I dag skulle hun f.eks. ha epler og God Morgen yoghurt, uten å spesifisere hva slags eller hvor mange, så må jeg spørre "hva slags epler, og hvor mange?" og "hvilken God Morgen yoghurt?", mens køen bare blir lengre og lengre. Så skal hun selvfølgelig småprate litt, og hvis hun har handlet mye må jeg bære varene ut i taxien for henne. Jeg er liksom alene på jobb, går vel an å ta litt hensyn? Har ikke noe imot blinde folk, men trenger hun å ta seg så jævlig til rette bare fordi hun har et handicap?

Lenke til kommentar

På jobben min har vi en stamkunde som er blind.......

Hah, vi har akkurat det samme. En blind gammel mann som trenger hjelp til å handle. Han vet aldri hva han skal ha, så han står og tenker lenge, fyren stammer også i tillegg så jeg må gjerne stå mange minutter å høre på han før han klarer å stotre frem hva han skal ha. Fyren er utrolig hyggelig og grei, ålreit å slå av en prat når han er innom, men noen av gangene han er innom er det få personer på jobb + mye kunder og da er det ikke alltid like lett å være til hjelp... Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...