Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg klarer å få rugbytaklet et jypling når jeg er på vei ut døra på bussen, er dagen komplett. Kanskje han lærer at det går an å vente på sida også (ok, folk pleier bøye unna med redsel i øya, men satser på at effekten er omtrent den samme). Folk som sniker i køer o.l. får meg også fort oppi fjeset, det er sikkert. Velger noen å stille seg utenfor samfunnet, bør de korrigeres (ser selvsagt an situasjonen, noen har en god grunn til å snike etc).

 

Når du skal ut av bussen har du så klart lov til å gjøre det. Jeg klager på dem som skal inn eller sperrer veien før andre har kommet av.

Lenke til kommentar

Om jeg klarer å få rugbytaklet et jypling når jeg er på vei ut døra på bussen, er dagen komplett. Kanskje han lærer at det går an å vente på sida også (ok, folk pleier bøye unna med redsel i øya, men satser på at effekten er omtrent den samme). Folk som sniker i køer o.l. får meg også fort oppi fjeset, det er sikkert. Velger noen å stille seg utenfor samfunnet, bør de korrigeres (ser selvsagt an situasjonen, noen har en god grunn til å snike etc).

 

Når du skal ut av bussen har du så klart lov til å gjøre det. Jeg klager på dem som skal inn eller sperrer veien før andre har kommet av.

 

Samme her.

Lenke til kommentar
Då eg gjekk ombord i eit fly for litt sidan var det òg ei dame bak meg, som klarte å strekke fram boarding-kortet sitt til kortlesaren då eg skulle registrere mitt kort. Er det du eller bare boarding-kortet som skal med?

Har aldri skjønt det der. Nå er jeg ikke så ofte ute og flyr, men når jeg gjør det har jeg alltid plassen min skrevet opp på billetten, og jeg vil tro de andre passasjerene har det samme. Hvorfor er det da så mange som nesten prøver å presse seg frem for å være først til å få lov til å gå inn på flyet? En ting er jo at alle har fast plass, så ingen kommer og tar plassen din. (det har skjedd at en eller annen har sittet i plassen min, men da har jeg vist ham/henne billetten og at det er min plass. Uten unntak har den personen da unnskyldt seg med at h*n leste feil og setter seg på rett plass.)

 

En annen ting er jo at det er trangt på fly, så hvorfor må alle i midtgangen være de første til å komme seg inn på flyet? Men når det er sagt er det aldri så fullt at du ikke klarer å komme deg til plassen din. I verste fall sitter det en eller to mellom deg og setet ditt om du har vindusplass, men spør du pent reiser de seg og slipper deg frem. Og for det tredje drar ikke flyet straks sistemann er inne. Det venter uten unntak på en god del andre ting som klarsignal til å fly, rullebane osv, så selv om du er siste person inn i flyet må du uansett vente en stund før flyet drar. Så igjen, hvorfor har alle det så travelt?

 

Jeg har ikke lagt merke til det her i Bergen, men hjemme på Østlandet har jeg ofte irritert meg over det på toget. Når toget stopper, stimer folk på stasjonen til dørene og står i en klynge, så reisende som skal av må presse seg fram, og så snart det oppstår et mellomrom i døra, presser folk seg inn selv om flere er på vei ut. Jeg tviler på at det er mer effektivt, men selv om det var det, kjører ikke toget før alle har kommet på, så det er høyst unødvendig å være så travel.

 

Noen godbiter fra t-banen i England:

 

"To the gentleman wearing the pin-striped suit, who is trying to get in to the third carriage, what part of 'stand clear of the doors' don't you understand?"

 

"Please let the passengers off the train'.... 'Please let the passengers off the train first'....... 'PLEASE let the passengers off the train first'....... 'let the passengers off the train FIRST!'...... 'Go on then, stuff yourselves in like sardines, see if I care, I'm going home."

 

http://www.guy-sport...jokes_train.htm

 

Siden det er helg kan jeg ta en off-topic i samme stil. Noen folk var på Heathrow og bestemte seg for å ha det litt moro. Det krevde litt planlegging, men det endte med at de kledde seg ut som taxisjåfører, gikk bort til de som snakker over høytalerne og lot som om de ikke klarte å uttale navnene på folkene de skulle hente. Kanskje de kunne lese opp navnene over høyttaleren for å få passasjerene til å melde seg? Jada, det gikk jo fint...

 

Men hvilke navn? (hint: les navnene høyt...)

 

Arheddis Varkenjaab and Aywellbe Fayed

 

Arhev Bin Fayed and Bybeiev Rhibodie

 

Aynayda Pizaqvick and Malexa Kriest

 

Awul Dasfilshabeda and Nowaynayda Zheet

 

Makollig Jezvahted and Levdaroum DeBahzted

 

Steelaygot Maowenbach and Tuka Piziniztee

 

Kilde (med "løsning" for de som trenger det): http://stuffucanuse....nnouncement.htm

 

(btw de har lagt med lydfiler og en liten videosnutt, så det er ekte nok.)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 6
Lenke til kommentar
men om dem som står parat en meter unna døra når toget stopper og har så mye hastverk at de ikke kan la folk gå av før de går på.

Hat en lignende historie som Andrull. Skulle ta tog fra Geilo til Oslo og videre til Trondheim. (10-11 timers tur)

 

Står klar 2 meter fra toget når det kommer inn på stasjonen, ved riktig vogn. Folk begynner å gå av, og jeg venter. Plutselig smeller dørene igjen og toget begynner å kjøre. Jeg trykker febrilsk på åpne-knappen uten hell. Så toget kjører fra meg.

 

Var også mange som ikke kom av toget. Endte med en gjeng eldre damer som hadde mistet alle mennene sine med toget.

 

Jeg måtte råkjøre med pappa til neste stasjon (20 min bil, 10 min med tog) og ringte febrilsk NSB for å få holdt igjen toget. Lite de ville gjøre, men de fikk heldigvis problemer og måtte holde igjen på neste stasjon.

 

Siste gang jeg var høflig og ventet på folk som skulle av når jeg skal langt med toget.

Endret av Matsemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

T-bane-personellet i London går ikke av veien for å drite ut idioter som forsinker dem, nei. En gang jeg var på Paddington-stasjonen hadde en fyr satt fast foten i døra i et forsøk på å rekke banen. En av de stasjonsansatte kjørte intercom-en sin opp på anlegget: "Passengers on platform 2: Please observe, as this is what causes damage and delay to the London subway system", mens han gikk mot den stakkars tullingen som måtte hjelpes løs. Det var ikke akkurat få som fikk det med seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om jeg klarer å få rugbytaklet et jypling når jeg er på vei ut døra på bussen, er dagen komplett. Kanskje han lærer at det går an å vente på sida også (ok, folk pleier bøye unna med redsel i øya, men satser på at effekten er omtrent den samme). Folk som sniker i køer o.l. får meg også fort oppi fjeset, det er sikkert. Velger noen å stille seg utenfor samfunnet, bør de korrigeres (ser selvsagt an situasjonen, noen har en god grunn til å snike etc).

Når du skal ut av bussen har du så klart lov til å gjøre det. Jeg klager på dem som skal inn eller sperrer veien før andre har kommet av.

Samme her.

Dere får jo gå til fysisk angrep, da.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Om jeg klarer å få rugbytaklet et jypling når jeg er på vei ut døra på bussen, er dagen komplett. Kanskje han lærer at det går an å vente på sida også (ok, folk pleier bøye unna med redsel i øya, men satser på at effekten er omtrent den samme). Folk som sniker i køer o.l. får meg også fort oppi fjeset, det er sikkert. Velger noen å stille seg utenfor samfunnet, bør de korrigeres (ser selvsagt an situasjonen, noen har en god grunn til å snike etc).

Når du skal ut av bussen har du så klart lov til å gjøre det. Jeg klager på dem som skal inn eller sperrer veien før andre har kommet av.

Samme her.

Dere får jo gå til fysisk angrep, da.

 

Nå hørtes det for brutalt ut med rugbytakling (syntes sikkert jeg hørtes tøff ut). Poenget er at om kjekkaser som ikke trekker seg tilbake igjen, når de stimer rett i trynet på meg som skal av bussen, da får de seg fort en skulderdytt. Jeg er ikke så fryktelig vanskelig å se. Sammenligner man med en rugbytakling er det mer å regne som et kjærtegn på kinnet, er jo ikke ute etter å kveste folk.

 

Om man mister bussen 1/100 ganger ved å være høflig (tviler på det er så mye, har aldri mista den). Er det da verdt det å være en pest og en plage for alle som forsøker å gå av bussen 100/100 ganger?

Endret av Aiven
  • Liker 7
Lenke til kommentar
men om dem som står parat en meter unna døra når toget stopper og har så mye hastverk at de ikke kan la folk gå av før de går på.

Hat en lignende historie som Andrull. Skulle ta tog fra Geilo til Oslo og videre til Trondheim. (10-11 timers tur)

 

Står klar 2 meter fra toget når det kommer inn på stasjonen, ved riktig vogn. Folk begynner å gå av, og jeg venter. Plutselig smeller dørene igjen og toget begynner å kjøre. Jeg trykker febrilsk på åpne-knappen uten hell. Så toget kjører fra meg.

 

Var også mange som ikke kom av toget. Endte med en gjeng eldre damer som hadde mistet alle mennene sine med toget.

 

Jeg måtte råkjøre med pappa til neste stasjon (20 min bil, 10 min med tog) og ringte febrilsk NSB for å få holdt igjen toget. Lite de ville gjøre, men de fikk heldigvis problemer og måtte holde igjen på neste stasjon.

 

Siste gang jeg var høflig og ventet på folk som skulle av når jeg skal langt med toget.

 

Kast en arm eller et ben inn i døråpningen. De aller fleste automatiske dører vil åpne seg igjen hvis de møter motstand (for ikke å kveste folk), og toget får ikke kjørt før dørene er lukket, så hvis det er problemer med dårlig tid er det bare å fysisk "sabotere" så folk kommer seg på. I verste fall må du håndtere en gretten konduktør, men da er det bare å forklare at det ikke blir noen kjøring før alle har kommet seg på og av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er utvekslingsstudent i Japan, og må si at jeg aldri har opplevd et mer sivilisert togsystem enn her. For det første er det markert opp hvor på platformen toget stopper, og folk danner to rekker ved siden av hverandre ved disse markeringene. Når toget kommer trekker alle seg en halv meter til siden, og lar de som skal av gå mellom køene av de som skal på. Når alle har gått av, går man om bord i toget.

 

Opplevde det samme i Bangkok. Veldig ryddig.

Lenke til kommentar
Då eg gjekk ombord i eit fly for litt sidan var det òg ei dame bak meg, som klarte å strekke fram boarding-kortet sitt til kortlesaren då eg skulle registrere mitt kort. Er det du eller bare boarding-kortet som skal med?

Har aldri skjønt det der. Nå er jeg ikke så ofte ute og flyr, men når jeg gjør det har jeg alltid plassen min skrevet opp på billetten, og jeg vil tro de andre passasjerene har det samme. Hvorfor er det da så mange som nesten prøver å presse seg frem for å være først til å få lov til å gå inn på flyet? En ting er jo at alle har fast plass, så ingen kommer og tar plassen din. (det har skjedd at en eller annen har sittet i plassen min, men da har jeg vist ham/henne billetten og at det er min plass. Uten unntak har den personen da unnskyldt seg med at h*n leste feil og setter seg på rett plass.)

 

En annen ting er jo at det er trangt på fly, så hvorfor må alle i midtgangen være de første til å komme seg inn på flyet? Men når det er sagt er det aldri så fullt at du ikke klarer å komme deg til plassen din. I verste fall sitter det en eller to mellom deg og setet ditt om du har vindusplass, men spør du pent reiser de seg og slipper deg frem. Og for det tredje drar ikke flyet straks sistemann er inne. Det venter uten unntak på en god del andre ting som klarsignal til å fly, rullebane osv, så selv om du er siste person inn i flyet må du uansett vente en stund før flyet drar. Så igjen, hvorfor har alle det så travelt?

For min del er det to gode grunner for å komme tidlig på flyet - den viktigste er å få plass til bagasjen min i hattehyllen. Hvis jeg reiser med kun håndbagasje har jeg en bag som akkurat er innenfor minstekravene, og den er overraskende stor. Kommer man sent inn på flyet risikerer man å ikke få plass til den i hattehyllen, og ingen har lyst til å gate-checke den. Man reiser jo i utgangspunktet med kun håndbagasje nettopp for å slippe å sjekke inn bagasjen; enten fordi man har dårlig tid når man lander eller fordi man ønsker å behandle den ordentlig.

 

Den andre grunnen er at man da får god tid til å legge opp jakke i hattehyllen, ta ut iPad/blader/bøker og slikt fra lommer og kroker, og rigge seg til i setet før noen andre kommer og det blir trangt. Det er kjipt å sitte ved vinduet og prøve å ta ting opp og ned fra hattehyllen mens du rigger deg til hvis sidemannen har satt seg og du må passere han flere ganger.

Lenke til kommentar
Då eg gjekk ombord i eit fly for litt sidan var det òg ei dame bak meg, som klarte å strekke fram boarding-kortet sitt til kortlesaren då eg skulle registrere mitt kort. Er det du eller bare boarding-kortet som skal med?

Har aldri skjønt det der. Nå er jeg ikke så ofte ute og flyr, men når jeg gjør det har jeg alltid plassen min skrevet opp på billetten, og jeg vil tro de andre passasjerene har det samme. Hvorfor er det da så mange som nesten prøver å presse seg frem for å være først til å få lov til å gå inn på flyet? En ting er jo at alle har fast plass, så ingen kommer og tar plassen din. (det har skjedd at en eller annen har sittet i plassen min, men da har jeg vist ham/henne billetten og at det er min plass. Uten unntak har den personen da unnskyldt seg med at h*n leste feil og setter seg på rett plass.)

 

En annen ting er jo at det er trangt på fly, så hvorfor må alle i midtgangen være de første til å komme seg inn på flyet? Men når det er sagt er det aldri så fullt at du ikke klarer å komme deg til plassen din. I verste fall sitter det en eller to mellom deg og setet ditt om du har vindusplass, men spør du pent reiser de seg og slipper deg frem. Og for det tredje drar ikke flyet straks sistemann er inne. Det venter uten unntak på en god del andre ting som klarsignal til å fly, rullebane osv, så selv om du er siste person inn i flyet må du uansett vente en stund før flyet drar. Så igjen, hvorfor har alle det så travelt?

For min del er det to gode grunner for å komme tidlig på flyet - den viktigste er å få plass til bagasjen min i hattehyllen. Hvis jeg reiser med kun håndbagasje har jeg en bag som akkurat er innenfor minstekravene, og den er overraskende stor. Kommer man sent inn på flyet risikerer man å ikke få plass til den i hattehyllen, og ingen har lyst til å gate-checke den. Man reiser jo i utgangspunktet med kun håndbagasje nettopp for å slippe å sjekke inn bagasjen; enten fordi man har dårlig tid når man lander eller fordi man ønsker å behandle den ordentlig.

 

Den andre grunnen er at man da får god tid til å legge opp jakke i hattehyllen, ta ut iPad/blader/bøker og slikt fra lommer og kroker, og rigge seg til i setet før noen andre kommer og det blir trangt. Det er kjipt å sitte ved vinduet og prøve å ta ting opp og ned fra hattehyllen mens du rigger deg til hvis sidemannen har satt seg og du må passere han flere ganger.

 

Eller ha på taktiske bukser og shoulder sling.

Tror faktisk det finnes en Carry on jakke som er lagd for å inneholde nok ting til to dagers reise, whatever that means

 

Der fant jeg link og gitt http://www.scottevest.com/v3_store/Carry-on-Coat.shtml

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er utvekslingsstudent i Japan, og må si at jeg aldri har opplevd et mer sivilisert togsystem enn her. For det første er det markert opp hvor på platformen toget stopper, og folk danner to rekker ved siden av hverandre ved disse markeringene. Når toget kommer trekker alle seg en halv meter til siden, og lar de som skal av gå mellom køene av de som skal på. Når alle har gått av, går man om bord i toget.

 

20010925151917.jpg

 

Jeg har alltid trod det motsatte:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...