Eriksendrul Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 En kunde kom ramlenes inn i på bensinstasjonen og stupte omtrent inn i brus skapet , Så helte han ned en halv fariss før han endelig klarte og si , En paracet som satt seg fast i halsen. Viste seg at han ikke hadde penger igjen på kortet =P Han måtte da dra hjem for og hente penger for så at han beklaga seg utrolig mye og lenge før han faktisk dro igjen , Shit happens og vi vet det vi som jobber også 9 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hva er det med gamle damer og betaling? De aller fleste jeg ser bruker mynter, og gjerne en- og fem-kroner uansett beløp. "To hundre kroner? Tror jeg har det i smått, jeg..." og begynner å lete i pengeboken, til tross for at det er ti, tolv stykker i kø. Andre er så paranoide at fyren/damen i kassen først slår inn alt av varer og leverer ut en pose før de i det hele tatt gidder sjekke nede i vesken, lommene og fuglene vet hvor ellers etter pengeboken. Igjen, har ingenting å si hvor lang køen er. Jeg leter alltid frem pengeboken når jeg er nr to eller tre i køen, og drar frem kortet når jeg er nr to. Da er jeg klar til å betale med en gang jeg vet beløpet, så det blir bedre flyt i køen. Men ikke alle er så trege, heldigvis. Hadde en kjerring bak meg i køen i dag som dro frem kortet (!) og strakte seg etter kortterminalen for å være klar til å betale mens jeg sto og betale for varene mine. WTF? Det er en av de gangene jeg virkelig ønsket livet hadde vært som internett. Da hadde jeg gitt henne et skikkelig trollface og tatt meg viiirkelig.... gooooood.... tiiiiid... Endret 19. oktober 2012 av Lykketrolling 5 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) En kunde kom ramlenes inn i på bensinstasjonen og stupte omtrent inn i brus skapet , Så helte han ned en halv fariss før han endelig klarte og si , En paracet som satt seg fast i halsen. Viste seg at han ikke hadde penger igjen på kortet =P Han måtte da dra hjem for og hente penger for så at han beklaga seg utrolig mye og lenge før han faktisk dro igjen , Shit happens og vi vet det vi som jobber også En skulle tro de fleste hadde væske tilgjengelig når de svelger en paracet. Eller i det minste klare å ta seg en slurk av vanlig vann fra springen / toalettet i en nødsituasjon. ^^ jeg tok visst feil. Jaja, ikke akkurat noen krise, men synes visse folk tenker litt VEL ulogisk i "krisesituasjoner". Endret 19. oktober 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det er fort gjort å havne i den situasjonen, faktisk. En eller to paracet holder ikke lenge om man har en hodepine osv, men det holder lenge nok til å dra ut og handle osv. Tenk da på følgende: Du har en paracet eller to i reserve i lommen om du trenger det, og på vei hjem kjenner du hodepinen begynne å ulme opp igjen. Du er på gaten uten noe å drikke, så du dytter ned to paracet uten noe væske til. Det er ikke så uvanlig, jeg gjør det stadig vekk. Men en paracet blir sittende fast i halsene, så den kommer verken opp eller ned. I stedet for å få full panikk drar du inn i nærmeste butikk, tar en flaske brus og prøver å skylle ned paraceten. Deretter tar du med deg flasken til disken og betaler for den. At du ikke har penger på kortet er et hendig uhell som kan skje den beste. Prøv heller å stå midt på Karl Johan og kjenne du må fryktelig på dass. Hva gjør du? Spesielt når Burger King osv har begynt å kreve nøkkel til dassen? Ja, det har skjedd meg. Det gikk heldigvis bra, men du vil ikke vite hva jeg tenkte der og da. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Da hun skulle betale, mistet hun en 100-lapp på gulvet. Kollegaen min var snill og tok den opp til henne, MEN den kunne hun ikke ta på, den hadde ligget på gulvet. Endte med at kollegaen min måtte veksle til en annen 100-lapp i kassa. OMG for en dame må jeg si, Hun skulle visst hvor mange skitne hender de begge 100lappene har vært i før hun fikk dem.. Seddelen var sikkert falsk, så hun prøvde å bytte til seg en ny Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det gikk heldigvis bra, men du vil ikke vite hva jeg tenkte der og da. JOO!!!! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det er fort gjort å havne i den situasjonen, faktisk. En eller to paracet holder ikke lenge om man har en hodepine osv, men det holder lenge nok til å dra ut og handle osv. Tenk da på følgende: Du har en paracet eller to i reserve i lommen om du trenger det, og på vei hjem kjenner du hodepinen begynne å ulme opp igjen. Du er på gaten uten noe å drikke, så du dytter ned to paracet uten noe væske til. Det er ikke så uvanlig, jeg gjør det stadig vekk. Men en paracet blir sittende fast i halsene, så den kommer verken opp eller ned. I stedet for å få full panikk drar du inn i nærmeste butikk, tar en flaske brus og prøver å skylle ned paraceten. Deretter tar du med deg flasken til disken og betaler for den. At du ikke har penger på kortet er et hendig uhell som kan skje den beste. Prøv heller å stå midt på Karl Johan og kjenne du må fryktelig på dass. Hva gjør du? Spesielt når Burger King osv har begynt å kreve nøkkel til dassen? Ja, det har skjedd meg. Det gikk heldigvis bra, men du vil ikke vite hva jeg tenkte der og da. Jeg var ikke på Karl Johan, men jeg var i sentrum i hjembyen min en gang i fjor da jeg kjente at tarmene begynte å streike. Det var ca en km hjem, men jeg ville aldri rekke det. "Nå dør jeg," tenkte jeg før jeg stormet inn på Meny, ropte en gråtkvalt hilsen til kompisen min som jobbet i kassa og spraylakkerte toalettet deres. 8 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det er fort gjort å havne i den situasjonen, faktisk. En eller to paracet holder ikke lenge om man har en hodepine osv, men det holder lenge nok til å dra ut og handle osv. Tenk da på følgende: Du har en paracet eller to i reserve i lommen om du trenger det, og på vei hjem kjenner du hodepinen begynne å ulme opp igjen. Du er på gaten uten noe å drikke, så du dytter ned to paracet uten noe væske til. Det er ikke så uvanlig, jeg gjør det stadig vekk. Men en paracet blir sittende fast i halsene, så den kommer verken opp eller ned. I stedet for å få full panikk drar du inn i nærmeste butikk, tar en flaske brus og prøver å skylle ned paraceten. Deretter tar du med deg flasken til disken og betaler for den. At du ikke har penger på kortet er et hendig uhell som kan skje den beste. Prøv heller å stå midt på Karl Johan og kjenne du må fryktelig på dass. Hva gjør du? Spesielt når Burger King osv har begynt å kreve nøkkel til dassen? Ja, det har skjedd meg. Det gikk heldigvis bra, men du vil ikke vite hva jeg tenkte der og da. Jeg var ikke på Karl Johan, men jeg var i sentrum i hjembyen min en gang i fjor da jeg kjente at tarmene begynte å streike. Det var ca en km hjem, men jeg ville aldri rekke det. "Nå dør jeg," tenkte jeg før jeg stormet inn på Meny, ropte en gråtkvalt hilsen til kompisen min som jobbet i kassa og spraylakkerte toalettet deres. Det må da være en ørliten overdrivelse inni der? Eller? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg vet ikke. Du kan jo spørre den stakkars jævelen hvis jobb var å holde toalettet rent. 1 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Men ikke alle er så trege, heldigvis. Hadde en kjerring bak meg i køen i dag som dro frem kortet (!) og strakte seg etter kortterminalen for å være klar til å betale mens jeg sto og betale for varene mine. WTF? Det er en av de gangene jeg virkelig ønsket livet hadde vært som internett. Da hadde jeg gitt henne et skikkelig trollface og tatt meg viiirkelig.... gooooood.... tiiiiid... Folk som skal overeffektivisere er nesten endå verre. På bussane i Bergen er det stadig slangemenneske (ofte damer på 50+) som vrir armane i alle retningar for å strekke busskortet sitt fram til avlesaren, gjerne når det er både ein og to før dei som ikkje har registrert kortet sitt endå. Då eg gjekk ombord i eit fly for litt sidan var det òg ei dame bak meg, som klarte å strekke fram boarding-kortet sitt til kortlesaren då eg skulle registrere mitt kort. Er det du eller bare boarding-kortet som skal med? Paranoide kundar med medlemskort er heller ikkje til å spøke med. Ei gamal dame var heilt sikker på at medlemskortet måtte registreras etter at alle varene var slått inn, for at alle varene skulle telje. Ho ville ikkje betale før kassadama slo heile handelen i retur og slo inn på nytt, med medlemskortet til slutt... 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har ikke lagt merke til det her i Bergen, men hjemme på Østlandet har jeg ofte irritert meg over det på toget. Når toget stopper, stimer folk på stasjonen til dørene og står i en klynge, så reisende som skal av må presse seg fram, og så snart det oppstår et mellomrom i døra, presser folk seg inn selv om flere er på vei ut. Jeg tviler på at det er mer effektivt, men selv om det var det, kjører ikke toget før alle har kommet på, så det er høyst unødvendig å være så travel. 4 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det må være et oslo og omegn-problem. Jeg har ikke opplevd noe sånt i innlandet, utenom drittunger på skoletur. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det er også at poeng at det ikke er så mye tog i innlandet, og der det er tog, er det så få folk (sammenliknet med Oslo) som skal på at problemet ikke er så stort. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Fotograf på Karpe Diem konsert: Ei tok meg på rumpa , ei kyssa meg på kinnet, og et venninnepar på 19 og 20 spurte om jeg bodde alene og om jeg kunne kjøre rett hjem til meg selv om jeg var på jobb... Hva er det med jenter og å gå fullstendig amok på enhver med kamera?! 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Andrull Skrevet 20. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Jeg har ikke lagt merke til det her i Bergen, men hjemme på Østlandet har jeg ofte irritert meg over det på toget. Når toget stopper, stimer folk på stasjonen til dørene og står i en klynge, så reisende som skal av må presse seg fram, og så snart det oppstår et mellomrom i døra, presser folk seg inn selv om flere er på vei ut. Jeg tviler på at det er mer effektivt, men selv om det var det, kjører ikke toget før alle har kommet på, så det er høyst unødvendig å være så travel. Nåja, jeg skjønner nå folk godt jeg. Er livredd for at toget skal smelle igjen dørene i trynet på meg, og når jeg selv drar med tog så er det som regel langveis. Altså en dyr tur som koster flesk å bestille på nytt, samt at togene ikke går SÅ ofte at det ikke fucker opp planene mine. Gjelder som regel å febrilsk komme seg inn i første og nærmeste vogn. Hvorfor er jeg så paranoid? Vel, nå har jeg hatt et par uhell der toget drar mens du er på vei inn døra. Men værste historien har du her: Ps: (må vel få si at jeg tviler på at alle konduktører er såpass råtne) Vel, på Oslo S (på toget til Trondheim) for ca et år siden, en kald høstmorgen, så skulle jeg og kjæresten min ta toget opp til Trondheim hvor vi studerer. Vi har ikke råd til å miste et tog, og siden jeg hadde en viktig skoledag neste dag samt at jeg hadde med meg en del bagasje så var greit å ha god tid. Skulle gjerne tatt fly, men hadde med meg stasjonære PCen min oppover + bag, noe som jeg ikke får med på flyet uten betale i dyre dommer. Det skal vites at PCen min veier 40 KG, og er IKKE veldig gøy å bære på. Uansett, det var som vanlig kald og rimelig trasig dag på Oslo S, som de fleste høstdager, og vi ankom stasjonen 1 time for tidlig. Mener det var klokken 6 vi var der. Vi bestemte oss for å vente innenfor, da det var noen fulle folk som sov på benkene ute, og fordi det var svinkaldt. Vi ventet, og hadde utsikt til når toget kom. Toget ankom perrongen ca klokken 7, og skulle dra klokken 07:07. Problemet var bare at jeg ikke har fysisk kapasitet til å ta BÅDE bag'en OG PCen i et løft. Valgte å sette PCen min igjen hos et random par, som jeg på forhånd hadde spørt om de ville gjøre meg en tjeneste, og som ikke så ut til at de ville stjele PCen med det første (den veier strengt talt mer enn dem), og sammen med kjæresten småløp vi ut med vår bagasje (minus PCen). Jeg slang baggen på gulvet toget og løp tilbake for å hente PCen, mens dama flyttet bagasjen videre inn i toget. Plukker opp PCen min, og går så raskt jeg fysisk klarer med en massiv stålklump på 40 KG. Det går vel godt over normal gå-hastighet, for klokka var 07:06. Går langs siden av toget, og har bare 10-20m igjen før jeg kommer til inngangen min. Der ser jeg et syn som gjør meg skrekkslagen. Ja, for mens jeg gikk bortover perrongen, så hadde dama mi prøvd å forklare konduktøren at jeg holdt på å laste inn den siste baggasjen, og var der om få sekunder, ja hun sa jeg var allerede på vei bortover perrongen. Konduktøren kunne vel se meg!? Men nei, det var ikke godt nok, han valgte heller å ta seg bryet med å kaste våre to bagger ut av toget, sammen med dama (som nektet å la meg i stikken). I det klokken slo 07:07 var toget allerede på vei ut av platformen. Ettersom jeg fysisk ikke hadde så mye penger at jeg kunne bestille meg en ny billett der og da (kostet 1600kr for meg og dama), samt at neste tog som ikke var fullt gikk om 14 timer. Kort sagt: Det var rett og slett ikke nok tid å legge på plass baggasjen i toget fra det hadde ankommet platformen til konduktøren ga faen, kastet baggasjen i trynet ditt og reiste. Men når du får dama mi til å grine, gir meg jævla mye skyldfølelse, både for dama for foreldrene mine som heldigvis lånte meg penger, og i tillegg gjør at jeg misser avtalene mine og skolen. Og det fordi du synes det er lettere å kaste baggasje ut, enn å hjelpe deg med noe inn. Og det hele fordi konduktøren ikke kunne vente 30 sekunder, tross for at han fint hadde klart å rekke tidsplanen sin. Og dette på en tur som tar 8 timer... At trikken ikke venter på folk er en ting. Den går hvert 5.minutt og skal bare et par hundre meter før neste holdeplass, men langtoget!? Nei jeg skjønner folk som stresser dritten av seg, selv om toget ikke skal gå før om 5 minutter. (vet aldri når toget finner på å dra, og tro ikke konduktøren venter på deg, selv om du står på trappetrinnet opp til vogna) Endret 20. oktober 2012 av Andrull 21 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Din situasjon kan jeg forstå, men jeg tror at de aller færreste pendlerne på lokaltogene har liknende historier å vise til. Og nå snakker jeg ikke om folk som skal reise langt med mye bagasje, men om dem som står parat en meter unna døra når toget stopper og har så mye hastverk at de ikke kan la folk gå av før de går på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hehe, ja jeg synes det er en klar tendens som ser ut til å bli mer merkbar jo lenger nærmere sentrum av Oslo du kommer. Folk er frekkere, tar mindre hensyn til andre, og gir faen i om de gjør livet surt for andre. Ikke skjønner de hvordan de skal stå i kø, eller konseptet bak det. Nå kommer jeg fra drøbak, som er en 40 minutter unna Oslo, og selv da er du langt nok unna til å merke stor forskjell på rutinene til folk. For på bussterminalene på Oslo S så kan du til tider faktisk SE hvilken buss som går til f.eks drøbak og andre forstader, og hvem som er en lokalbuss eller lignende. Tok faktisk bilde av det en dag, der drøbakbussen faktisk hadde 200m langt kø (var noe forsinkelser etc. siden det var vinter), der folk stod 1 og 1 på lang lang rekke for bussen. Selv med viten om at de faktisk måtte vente for å få plass på neste buss eller neste der igjen. På naboholdeplassen så pakket folk seg så tett de kom inntill bussen, der alle desperat skulle inn, tross at det var plass til alle, og bussen gikk hvert 10 min elns. 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg er like frekk som alle andre. Jeg skal ikke bli for sen til mine planer. Presser meg gjennom en strøm med folk, selv om de går ut. Har prøvd å være høflig før, det funket heller dårlig. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Om jeg klarer å få rugbytaklet et jypling når jeg er på vei ut døra på bussen, er dagen komplett. Kanskje han lærer at det går an å vente på sida også (ok, folk pleier bøye unna med redsel i øya, men satser på at effekten er omtrent den samme). Folk som sniker i køer o.l. får meg også fort oppi fjeset, det er sikkert. Velger noen å stille seg utenfor samfunnet, bør de korrigeres (ser selvsagt an situasjonen, noen har en god grunn til å snike etc). Endret 20. oktober 2012 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Med mindre du blir taklet på vei inn. De fleste er slik, jeg lar meg ikke dyttes ut eller inn, og ikke bli forsinket heller. Beklager. "Men alle andre gjør det jo!" Beklager, jeg har lært av andre. Jeg orker ikke stå igjen og vente(kom meg ikke på) fordi jeg var høflig og ventet på at alle skulle ut fra tbanen f.eks. Det har skjedd mange ganger før, jeg bestemte meg for at det orker jeg ikke lengre. Edit #15: Jeg elsker Oslo i rushtiden. Endret 20. oktober 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå