Sexylubb1 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk! Jeg: Okei... Jeg har langt lyst hår, blå øyne og snakker trøndersk. Foruten at jeg er litt enig i at trøndere bør lære seg å snakke skikkelig norsk så forstår jeg at jeg egentlig er en rimelig oppegående fyr ut i fra det du skriver. Er så glad at jeg stort sett ikke møter på kundene i yrket mitt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jobbet på en matbutikk da jeg gikk på VGS; Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg? Jeg: Selvfølgelig! Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt. Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen? Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette. Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort? Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE????? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG? Jeg: Da begynte jeg faktisk å grine.. Heldigvis etter han hadde gått. Uff, håper du kan le av det i dag. Det burde jo være lattermateriale på jobben, når du forteller om det Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... Not cool. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Folk som kommer med sånne utskjellinger burde jo havne rett i nekteboka på livstid. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kommer akkurat inn ifra gulvet hvor en dame i midten va 30-årene spurte meg: "Hvor langt er 2 meter?" 8 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk! Jeg: Okei... Jeg har langt lyst hår, blå øyne og snakker trøndersk. Foruten at jeg er litt enig i at trøndere bør lære seg å snakke skikkelig norsk så forstår jeg at jeg egentlig er en rimelig oppegående fyr ut i fra det du skriver. Er så glad at jeg stort sett ikke møter på kundene i yrket mitt. Snakke skikkelig norsk? Så en dialekt er ikke skikkelig norsk? Kan skjønne at det er litt vanskelig å forstå for noen, men at det ikke er skikkelig norsk er vel å ta i litt 9 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Uff, håper du kan le av det i dag. Det burde jo være lattermateriale på jobben, når du forteller om det Ja, heldigvis ler jeg av det i dag, men han er nok en av grunnene til at jeg ALDRI kommer til å jobbe i butikk igjen! Lenke til kommentar
branick Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... Jeg sier ikke at det er riktig... ...men du ser nå himla søt ut hvis det er deg selv i avataren din, så kan dog skjønne fristelsen 9 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jobbet på en matbutikk da jeg gikk på VGS; Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg? Jeg: Selvfølgelig! Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt. Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen? Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette. Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort? Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE????? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG? Jeg: Minner meg om en episode da jeg jobbet i butikk. Utenfor døren er det sånn "rist" med små hull i slik at snø og vann og slikt bare kan renne unna. Dette er rimelig vanlig og inn kommer det ei skikkelig fjolle i høye hæler, fra byen. Hun begynner umiddelbart å skjelle ut jenta som sitter i kassa fordi vi har den type inngangsparti. Hun hadde visstnok knukket ene hælen på skoen sin i rista. Hva det feiler slike folk det aner jeg virkelig ikke. 5 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... Jeg sier ikke at det er riktig... ...men du ser nå himla søt ut hvis det er deg selv i avataren din, så kan dog skjønne fristelsen Haha, det er nok meg på bildet! Tok det ikke så veldig tungt akkurat, men skvatt hver gang det skjedde! Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjeven Skrevet 18. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2012 Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... Hva sa de du var på jobb med til dette? Om noen hadde klypt noen av mine kvinnelige kollegaer i rumpa sånn helt uten videre, så hadde jeg virkelig lagt alt som heter kundeservice til side og fortalt dem hvor landet ligger. Ærlig talt, hvilket århundre lever man i? Men uansett. Vet ikke hvor mye det har meg kunder på jobben å gjøre, men sjefen min er altså en forbanna tosk. Torsdager jobber jeg vanligvis fram til tre. I dag sendte han meg en melding og spurte om jeg kunne jobbe litt lengre, fordi han måtte på kurs eller møte eller hvilken unnskylding det var han brukte i dag. Torsdag ettermiddag (mellom fem og seks) får vi hovedleveransen vår av varer fra Asko (jobber i en liten butikk, vet ikke hvordan det er i større butikker, men vi får i alle fall bare varer fra Asko en gang i uka), så jeg tenkte at jeg sikkert skulle jobbe fram til fem, da han og en annen kollega (la oss kalle ham Johnny) kom og avløste meg. Igjen, det er en liten butikk med dårlig økonomi, så vi er for det meste alene på jobb, med unntak av torsdag ettermiddag da vi må være to for å få satt ut varene før stengetid. For å gjøre en lang historie kort, Johnny dukker opp klokka fem, alene, og forteller at sjefen ikke kunne komme og at det nå er oss to som skal sette ut varene fra Asko fram til butikken stenger klokka ni. Sjefens definisjon av litt lengre er altså seks timer. Kjekt å vite. I dag ble altså dagen da jeg åpnet butikken klokka sju, og stengte den klokka ni, 14 timer senere. Føkk arbeidsmiljøloven, lissom. Og til deg, nazifascistkunden som puttet en tier full av tyggegummi i cashguarden ti minutter før stengetid: Måtte du brenne for evig i det svarteste innerste helvete, din familie bli rammet av pesten, og dine barn bli født uten kjønnsorganer. Takk og god natt. 20 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Og til deg, nazifascistkunden som puttet en tier full av tyggegummi i cashguarden ti minutter før stengetid: Måtte du brenne for evig i det svarteste innerste helvete, din familie bli rammet av pesten, og dine barn bli født uten kjønnsorganer. Takk og god natt. Glad jeg kunne hjelpe. 5 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk! Jeg: Okei... Jeg har langt lyst hår, blå øyne og snakker trøndersk. Foruten at jeg er litt enig i at trøndere bør lære seg å snakke skikkelig norsk så forstår jeg at jeg egentlig er en rimelig oppegående fyr ut i fra det du skriver. Er så glad at jeg stort sett ikke møter på kundene i yrket mitt. Snakke skikkelig norsk? Så en dialekt er ikke skikkelig norsk? Kan skjønne at det er litt vanskelig å forstå for noen, men at det ikke er skikkelig norsk er vel å ta i litt Han kommer fra Rogaland selv. Det er vel de jæveligste dialektene man finner, særlig de fra Jæren... Men kjenner jeg ham rett, var det nok en spøk Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Han kommer fra Rogaland selv. Det er vel de jæveligste dialektene man finner, særlig de fra Jæren... Men kjenner jeg ham rett, var det nok en spøk Eg e faen ikkje fra Jæren! 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Er ikke du fra Bergensområdet? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Han kommer fra Rogaland selv. Det er vel de jæveligste dialektene man finner, særlig de fra Jæren... Men kjenner jeg ham rett, var det nok en spøk Eg e faen ikkje fra Jæren! Det tar eg rennafært og drite loddrett i! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Haugesundsk er en fantastisk dialekt. En av de få egenskapene jeg har som har dratt dame for meg. Kunderelatert? Nei. Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 19. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober 2012 Apropos jenter på jobb, jeg hadde opplæring av ei ganske søt jente i kassa her, og da kom det en kar inn, fast kunde rar som pokker Kunde: "Er dere kjærester?" Hun: "Uh, nei, det er vi ikke" Kunde: "Ok, det burde dere, og hvis dere gifter dere så har jeg ett sølvfat i brullypsgave til dere!" Hun: "uuhhhh ok, takk?" *Kunde går* Jeg: "WAahahahhahwhaHAHHAHAhahahHAHAhahahahhAa!!" 23 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... Hva sa de du var på jobb med til dette? Om noen hadde klypt noen av mine kvinnelige kollegaer i rumpa sånn helt uten videre, så hadde jeg virkelig lagt alt som heter kundeservice til side og fortalt dem hvor landet ligger. Ærlig talt, hvilket århundre lever man i? De fleste var forduftet før jeg faktisk skjønte hva som hadde skjedd, så vanskelig å gjøre noe med. Men allierte meg med den største bamsen på jobb som min personlige livvak! Husker også det var spesielt morsomt hver gang vi fylte på varer (noe som var konstant, vet dere hvor mye Läkerol folk spiser eller?) og vi hadde lagerdøra åpen. Den lukker seg automatisk etter 30 sec. og ufattelig mange kunder forvillet seg inn på det lageret og skjønte det ikke før døren var på vei igjen. Er bare å trykke på en knapp innenfra så døren åpner seg igjen, men var mange rødsprengte fjes som kom ut fra lageret, til stor glede for resten av reisefølget! Skulle egentlig på jobb igjen i natt, men her ligger jeg med bronkitt og uten stemme. Jaja, Oslos borgere får komme seg hjem i natt uten min hjelp! Endret 19. oktober 2012 av Sommernatt 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 19. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober 2012 Mye rart som skjer i butikken av og til. Bare ett par historier fra i dag: 1. Fast kunde som spør etter en vare, jeg hjelper han med å finne varen og sier samtidig at nå har vi fått inn smøret han har ventet på i noen uker(vi har ikke fått det inn i det siste). Han ble så fornøyd at han bare måtte finne kollegaen min som har med den bestillingen å gjøre for å takke henne. 2. Sitter i kassa og eksederer to kunder. La oss bare si kunde 1 og kunde 2. Kunde 1 er ferdig med å betale, og jeg er i gang med å ekspedere kunde 2. Plutselig sier kunde 2 til kunde 1 "Deg tror jeg at jeg har gått på skole med". Joda, viste seg de hadde gått i paralellklasse på ungdomsskolen og begge het faktisk det samme. Da måtte jeg bare le. Made my day. 3. "Posedama" var innom hos min kollega. Da hun skulle betale, mistet hun en 100-lapp på gulvet. Kollegaen min var snill og tok den opp til henne, MEN den kunne hun ikke ta på, den hadde ligget på gulvet. Endte med at kollegaen min måtte veksle til en annen 100-lapp i kassa. OMG for en dame må jeg si, Det var dagens historier. Har nok noen mer på lager etterhvert. 11 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Da hun skulle betale, mistet hun en 100-lapp på gulvet. Kollegaen min var snill og tok den opp til henne, MEN den kunne hun ikke ta på, den hadde ligget på gulvet. Endte med at kollegaen min måtte veksle til en annen 100-lapp i kassa. OMG for en dame må jeg si, Hun skulle visst hvor mange skitne hender de begge 100lappene har vært i før hun fikk dem.. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå