Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk!

Jeg: Okei...

Jeg har langt lyst hår, blå øyne og snakker trøndersk.

Foruten at jeg er litt enig i at trøndere bør lære seg å snakke skikkelig norsk så forstår jeg at jeg egentlig er en rimelig oppegående fyr ut i fra det du skriver. Er så glad at jeg stort sett ikke møter på kundene i yrket mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet på en matbutikk da jeg gikk på VGS;

Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg?

Jeg: Selvfølgelig!

Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt.

Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen?

Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette.

Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort?

Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE?????

Jeg: Nei, dessverre.

Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG?

Jeg: :cry:

Da begynte jeg faktisk å grine.. Heldigvis etter han hadde gått.

Uff, håper du kan le av det i dag. Det burde jo være lattermateriale på jobben, når du forteller om det :)

Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min...

Not cool.

Lenke til kommentar

Foruten at jeg er litt enig i at trøndere bør lære seg å snakke skikkelig norsk så forstår jeg at jeg egentlig er en rimelig oppegående fyr ut i fra det du skriver. Er så glad at jeg stort sett ikke møter på kundene i yrket mitt.

Snakke skikkelig norsk? Så en dialekt er ikke skikkelig norsk?

Kan skjønne at det er litt vanskelig å forstå for noen, men at det ikke er skikkelig norsk er vel å ta i litt :)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min...

Jeg sier ikke at det er riktig...

...men du ser nå himla søt ut hvis det er deg selv i avataren din, så kan dog skjønne fristelsen ;)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jobbet på en matbutikk da jeg gikk på VGS;

Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg?

Jeg: Selvfølgelig!

Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt.

Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen?

Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette.

Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort?

Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE?????

Jeg: Nei, dessverre.

Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG?

Jeg: :cry:

Minner meg om en episode da jeg jobbet i butikk.

Utenfor døren er det sånn "rist" med små hull i slik at snø og vann og slikt bare kan renne unna. Dette er rimelig vanlig og inn kommer det ei skikkelig fjolle i høye hæler, fra byen. Hun begynner umiddelbart å skjelle ut jenta som sitter i kassa fordi vi har den type inngangsparti. Hun hadde visstnok knukket ene hælen på skoen sin i rista.

Hva det feiler slike folk det aner jeg virkelig ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er riktig...

...men du ser nå himla søt ut hvis det er deg selv i avataren din, så kan dog skjønne fristelsen ;)

Haha, det er nok meg på bildet!

Tok det ikke så veldig tungt akkurat, men skvatt hver gang det skjedde!

Lenke til kommentar

Snakke skikkelig norsk? Så en dialekt er ikke skikkelig norsk?

Kan skjønne at det er litt vanskelig å forstå for noen, men at det ikke er skikkelig norsk er vel å ta i litt :)

Han kommer fra Rogaland selv. Det er vel de jæveligste dialektene man finner, særlig de fra Jæren... Men kjenner jeg ham rett, var det nok en spøk :)

Lenke til kommentar

Hva sa de du var på jobb med til dette? Om noen hadde klypt noen av mine kvinnelige kollegaer i rumpa sånn helt uten videre, så hadde jeg virkelig lagt alt som heter kundeservice til side og fortalt dem hvor landet ligger. Ærlig talt, hvilket århundre lever man i?

De fleste var forduftet før jeg faktisk skjønte hva som hadde skjedd, så vanskelig å gjøre noe med. Men allierte meg med den største bamsen på jobb som min personlige livvak!

Husker også det var spesielt morsomt hver gang vi fylte på varer (noe som var konstant, vet dere hvor mye Läkerol folk spiser eller?) og vi hadde lagerdøra åpen. Den lukker seg automatisk etter 30 sec. og ufattelig mange kunder forvillet seg inn på det lageret og skjønte det ikke før døren var på vei igjen.

Er bare å trykke på en knapp innenfra så døren åpner seg igjen, men var mange rødsprengte fjes som kom ut fra lageret, til stor glede for resten av reisefølget!

Skulle egentlig på jobb igjen i natt, men her ligger jeg med bronkitt og uten stemme. Jaja, Oslos borgere får komme seg hjem i natt uten min hjelp!

Endret av Sommernatt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da hun skulle betale, mistet hun en 100-lapp på gulvet. Kollegaen min var snill og tok den opp til henne, MEN den kunne hun ikke ta på, den hadde ligget på gulvet. Endte med at kollegaen min måtte veksle til en annen 100-lapp i kassa. OMG for en dame må jeg si,

Hun skulle visst hvor mange skitne hender de begge 100lappene har vært i før hun fikk dem.. ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...