Comma Chameleon Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Vi skulle hatt all norsk kundeservice utenlands. Slik kunne vi slippet å bli valset over, og samtidig få utsøkt service. Pose og sekk, som vi nordmenn er så gla i. Jeg kjenner Sarah, hyggelig jente. Tviler ikke. Og jeg skjønner godt frustrasjonen hennes. Opplever mye dårlig service på buss her også, bare i mindre skala. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ikke snodig i det hele tatt. Jepp, avhengig av jobben og på cafe ol så tjener de kun tips. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Jeg søkte på en jobb utlyst av Adecco for en liten stund siden. På fredag og mandag prøve de å ringe meg, men jeg var opptatt med skolen begge gangene og svarte ikke. Så fikk jeg en e-post der det sto at de hadde prøvd å kontakte meg og jeg ble bedt om å ringe et nummer og spørre etter en spesiell person. Så gjorde jeg det og fikk snakke med vedkommende. Jeg fortalte at de hadde ringt etter meg og at jeg ble bedt om å kontakte ham. Det var snedig, for han visste ikke hva det gjaldt. Så jeg spurte om det kunne gjelde den jobben jeg søkte på. Han tok seg et par sekunder til å sjekke navnet mitt, og nei, der sto det bare at jeg var registrert, ikke at jeg hadde søkt på noe. (Det var sikkert min egen feil.) Han jeg pratet med tok seg tid til å snakke litt og få flere detaljer om jobbsituasjonen min på plass, så jeg takket for hjelpen og avsluttet. Han var bare hyggelig og hjelpsom, men jeg synes jo at det er litt merkelig at Adecco anstrenger seg slik for å komme i kontakt når det ikke er for å varsle meg om en potensiell jobb. (For dere som lurer, er jeg fortsatt kundeveileder i NSB. I og med at jeg har flyttet til Bergen er det litt tungvint å pendle til Oslo hver helg, så jeg ser etter en ekstra jobb for å hjelpe på studielånet. Hvis noen vet om en jobb for en student, fortrinnsvis i kort avstand til Bergen sentrum, er det bare å ta kontakt.) Endret 17. oktober 2012 av Zarac Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Vil tro det er vanlig at bemanningsbyråer kontakter og tar en prat med de som har registrert seg og lagt igjen CV på siden deres for å få en litt bredere oversikt, høre hva du er interessert i og om det finnes noe passende. La selv igjen CV på Proffice sin side for et års tid siden, ble oppringt et par dager senere og bedt å komme innom en tur. Overraskende nok var dette nesten et jobbintervju, med flere personlighetsspørsmål, uten å handle om en konkret jobb. På slutten foreslo han en passende, ledig jobb, satte meg opp på en ny dag jeg skulle komme innom. Da jeg kom den gangen ble jeg bare fortalt om jobben og hva det gikk ut på, og at det egentlig ikke var nødvendig å intervjue meg noe mer, for jobben var visst min. Like greit det, og all cred til Proffice. 1 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg vil gjerne få lette litt på trykket når det gjelder min frustrasjon over en typisk kundegruppe. 40-50 år gamle kvinner. Gjerne de som kommer rett fra treningsstudioet, med et så arrogant uttrykk i trynet at jeg får lyst til å hoppe i papp-pressa. Takk. 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Merkelig å si det, men tror jeg kommer til å savne i butikk når jeg en dag slutter. Så mange fantastiske rare mennesker der ute at man alltid har en historie på lur. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 18. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2012 Måtte le litt av den, når han spurte om raufoss var på gjøvik.. Etter å ha sett på kartet ser det ut som at Raufoss er svimlande 15 minutter i frå Gjøvik, ikkje rart han tok feil. 10 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Måtte le litt av den, når han spurte om raufoss var på gjøvik.. Etter å ha sett på kartet ser det ut som at Raufoss er svimlande 15 minutter i frå Gjøvik, ikkje rart han tok feil. ca 15 min ja, men ingen andre fraktselskaper med folk som snakker gebrokkent norsk har tatt feil. Er bare dhl jeg selv også har opplevd dette med. De tok feil av Skreia og raufoss en gang også, det er litt mere enn 15 min.. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vi skulle hatt all norsk kundeservice utenlands. Slik kunne vi slippet å bli valset over, og samtidig få utsøkt service. Pose og sekk, som vi nordmenn er så gla i. Jeg skjønner meg ikke helt på folk som mener de får så dårlig service hele tiden. Det er ytterst sjelden jeg opplever under middels god service i en butikk, og som oftest bare god service. Jeg kan ikke huske sist jeg faktisk fikk regelrett dårlig service noe sted. Kan kanskje ha noe med hvordan man oppfører seg når man kommer inn i en butikk også? 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 18. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2012 Det mange ikke innser er at tonen ofte blir satt i det man møter på selger, og at ens egen innstilling har mye å si på dialogen videre. Dessverre. 27 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Damn right! Har aldri fått noe spesielt dårlig service, bortsett fra via tlf ^^ Men er jeg glad og forståelig får jeg alltid god service selv Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det mange ikke innser er at tonen ofte blir satt i det man møter på selger, og at ens egen innstilling har mye å si på dialogen videre. Dessverre. Dette stemmer selvsagt. Samtidig så blekner norsk service, i forhold til amerikansk. De som har opplevd det, skjønner nok hva jeg mener. Kanskje jeg bare er rar som liker den så godt. Som arbeidstaker i USA blir man nok mer presset til å gjøre en god jobb. Jeg vil påstå at det har både positive og negative sider. Noen trenger et spark i rumpa for å jobbe på og kan trives med det (undertegnede er blant dem). Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Merkelig å si det, men tror jeg kommer til å savne i butikk når jeg en dag slutter. Så mange fantastiske rare mennesker der ute at man alltid har en historie på lur. Litt off-topic, men har du sett serien Hardcore Pawn? Jeg hater stort sett alt som har med reality å gjøre, men akkurat den serien storkoser jeg meg med. (dvs har sett alle seks sesongene, og gleder meg til neste.) Ulikt andre serier om pantelånere handler det i stor grad om folkene som kommer innom, og når vi snakker om Detroit sier det seg selv at det er mye rart innom. Faktisk har jeg veldig lyst til å si det er mye skuespill involvert, men de påstår at alt er ekte. Det er ganske skremmende. Det mange ikke innser er at tonen ofte blir satt i det man møter på selger, og at ens egen innstilling har mye å si på dialogen videre. Dessverre. Det kan nok ha noe med at mange glatt overser at selgere, bussjåfører, taxisjåfører, varebud og så videre faktisk er helt vanlige folk. En liten teori jeg har er at vi 'lærer' det allerede i barneskolen når vi blir nødt til å forholde oss til lærere (spesielt de strenge). Hvor mange av dere tenkte over at de strenge lærerne faktisk var vanlige mennesker med et liv utenfor skolen da dere var ti, tolv år? Mange vokser det selvsagt av seg, men hos en sitter det nok igjen en del. Da blir det nok dessverre lett å behandle selgere osv som objekter, og ikke mennesker. Endret 18. oktober 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vi skulle hatt all norsk kundeservice utenlands. Slik kunne vi slippet å bli valset over, og samtidig få utsøkt service. Pose og sekk, som vi nordmenn er så gla i. Jeg skjønner meg ikke helt på folk som mener de får så dårlig service hele tiden. Det er ytterst sjelden jeg opplever under middels god service i en butikk, og som oftest bare god service. Jeg kan ikke huske sist jeg faktisk fikk regelrett dårlig service noe sted. Kan kanskje ha noe med hvordan man oppfører seg når man kommer inn i en butikk også? Spilte mer på alle klagene over dårlig service her til lands. Jeg personlig er storfornøyd, og det er som du sier hvordan man oppfører seg selv. Om det er noe jeg har å pirke på, så er de den falske selger-holdningen, der man hører på hva de sier og toneleiet at de har dette innøvd. Når jeg handler har jeg (som oftest) litt peiling på hva jeg er ute etter, og da setter jeg heller pris på en som bare er ærlig og prater med meg istedet for å være rein selger. Heldigvis kjenner jeg stort sett en eller annen de fleste butikker jeg er på, så da kan jeg heller slå av en prat med de. Apropos kunder, at folk enda ikke har skjønt hvordan man bruker en kortterminal på bensinstasjon er et under. Står i kø for å fylle drivstoff når man har det travelt, og så må vente på noen som absolutt ikke får til. Endte opp med at jeg måtte gå bort og (hyggelig) hjelpe til slik at (hun, såklart) fikk fylt drivstoff og jeg fikk min tur. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Om det er noe jeg har å pirke på, så er de den falske selger-holdningen, der man hører på hva de sier og toneleiet at de har dette innøvd. Når jeg handler har jeg (som oftest) litt peiling på hva jeg er ute etter, og da setter jeg heller pris på en som bare er ærlig og prater med meg istedet for å være rein selger. Heldigvis kjenner jeg stort sett en eller annen de fleste butikker jeg er på, så da kan jeg heller slå av en prat med de. Dette misliker jeg også sterkt. Selgere som klarer å være ekte på jobb er det folk liker. Desverre så er det mye lærebøker og teori rundt salgstriks ute og går. Å manipulere kunden for å selge mer er jo blitt nærmest akseptabel bedriftskultur i dag 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 18. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2012 (...) Dette stemmer selvsagt. Samtidig så blekner norsk service, i forhold til amerikansk. De som har opplevd det, skjønner nok hva jeg mener. Kanskje jeg bare er rar som liker den så godt. (...)Selgere som klarer å være ekte på jobb er det folk liker. Synes den amerikanske servicemodellen baserer seg på falsk vennlighet jeg, men. 13 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Eg er i regelmessig kontakt med utenlandske servicebedrifter, og blir av og til ubekvem over den påtatte og overflatiske høfligheten. De spør meg hvordan eg har det, uten å bry seg. De spør meg om de kan hjelpe meg med noe, når det var derfor eg ringte, selv om de ikke har tenkt å hjelpe meg direkte uansett. De unnskylder seg for hver minste lille ting, og når vi avslutter samtalen så ønsker de meg ofte en fantastisk dag videre, selv om eg av og til tror at det motsatte er mer riktig. Hi sir, how are you today... 6 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Innøvde replikker og falsk service kan du få hvor som helst, men jeg opplever genuint hyggelige mennesker bak kassa i Norge mye oftere enn jeg gjør i utlandet. 4 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Merkelig å si det, men tror jeg kommer til å savne i butikk når jeg en dag slutter. Så mange fantastiske rare mennesker der ute at man alltid har en historie på lur. Litt off-topic, men har du sett serien Hardcore Pawn? Jeg hater stort sett alt som har med reality å gjøre, men akkurat den serien storkoser jeg meg med. (dvs har sett alle seks sesongene, og gleder meg til neste.) Ulikt andre serier om pantelånere handler det i stor grad om folkene som kommer innom, og når vi snakker om Detroit sier det seg selv at det er mye rart innom. Faktisk har jeg veldig lyst til å si det er mye skuespill involvert, men de påstår at alt er ekte. Det er ganske skremmende. Ahhh, jeg elsker også den serien! Må vente i kø? BAD SERVICE Får ikke den prisen de vil ha? BAD SERVICE Lenke til kommentar
Populært innlegg Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2012 Jobbet på en matbutikk da jeg gikk på VGS; Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg? Jeg: Selvfølgelig! Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt. Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen? Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette. Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort? Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE????? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG? Jeg: Da begynte jeg faktisk å grine.. Heldigvis etter han hadde gått. Har også jobbet i Tax-freen på Gardermoen i sommerferien. Der møter man de utroligste folk fra alle nasjoner, og det virker som at alle hemninger og form for folkeskikk forsvinner når nordmenn skal på ferie. Det at man må vise boarding-kort når man skal kjøpe noe, er tydeligvis helt latterlig for mange og de sørger selvfølgelig for at jeg får høre dette! Det morsomme er når folk som skal reise innenlands har forvillet seg inn på utenlandsterminalen og tar det som en selvfølge at de skal få handle på tax-free... Skjønner de som skal til Longyearbyen, siden de har avgang fra utlandsterminalen, men når du skal til Molde, da.... Så har vi de som ikke snakker norsk eller engelsk. Disse er ofte russisk eller fransk, og babler i vei om alt mulig. Boarding-pass er tydeligvis alt for vanskelig for de å skjønne.. De vil helst betale i sin egen valuta og ha tilbake i samme valuta. Sorry, det går ikke! Vi må spørre om kunden skal bytte fly/er XXXXX din endelige destinasjon? Og dette er det utrolig mange som ikke vet... Hallo? Du vet vel hvor du skal? "Magda, skal vi bytte fly eller?" "Bytte fly???" "Skal bare til syden vi!" Jeg og en kollega driver og rydder litt i godteriavdelingen og siden det er klokken halv 9 på kvelden, er det få fly som går. Vi prater litt om løst og fast før jeg hører noe bak meg; Kunde: HEI, DU! Unge jente! (Noe som jeg synes er frekt i utgangspunktet) Jeg: Ja? Kunde: Hvilket land kommer du egentlig fra? Jeg: Ehm.. Norge? Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk! Jeg: Okei... Jeg har langt lyst hår, blå øyne og snakker trøndersk. Var også usedvanlig mange som tok seg den friheten ved å klype meg i rumpa! Bruke skjørt på jobb i starten (hadde bukse eller skjørt som del av "uniformen"), men måtte slutte med det siden det tydeligvis var en invitasjon til å ta seg til rette på kroppen min... 17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå