Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jobbet tidligere på bensinstasjon, og det med bensinpriser er noe som til de grader opptar livet til enkelte. En gang var bensinen 1 krone billigere i nabokommunen enn der hvor jeg jobbet. I den perioden var det flere kunder som var innom stasjonen kun for å fortelle at de ikke skulle fylle her fordi de skulle til nabokommunen å fylle i stedet. Begrunnelsen var at det var mye å spare. Til opplysing var det 2 mil hver vei og 80 kr i bompenger hver vei til stasjonen i nabokommunen. Når jeg forsiktig prøvde å hinte frem at de faktisk taper stort på det, ble jeg møtt med hånlatter. De trodde tydeligvis dette var noe jeg hadde fått instruksjoner om å si.

 

Tror mange faktisk ikke tenker over hvor lite de faktisk sparer på å fylle på en stasjon som er noen øre billigere. Slik som de oppfører seg skulle en tro de var tusener å spare på å fylle på en annen stasjon, når det i realiteten som regel kun er snakk om noen usle kroner.

Endret av sovepute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet tidligere på bensinstasjon, og det med bensinpriser er noe som til de grader opptar livet til enkelte. En gang var bensinen 1 krone billigere i nabokommunen enn der hvor jeg jobbet. I den perioden var det flere kunder som var innom stasjonen kun for å fortelle at de ikke skulle fylle her fordi de skulle til nabokommunen å fylle i stedet. Begrunnelsen var at det var mye å spare. Til opplysing var det 2 mil hver vei og 80 kr i bompenger hver vei til stasjonen i nabokommunen. Når jeg forsiktig prøvde å hinte frem at de faktisk taper stort på det, ble jeg møtt med hånlatter. De trodde tydeligvis dette var noe jeg hadde fått instruksjoner om å si.

 

Tror mange faktisk ikke tenker over hvor lite de faktisk sparer på å fylle på en stasjon som er noen øre billigere. Slik som de oppfører seg skulle en tro de var tusener å spare på å fylle på en annen stasjon, når det i realiteten som regel kun er snakk om noen usle kroner.

Haha! Har de f.eks 60 liter tank og det er f.eks 1kr billigere en annen plass sparer de kanskje 60 kr, om vi går utifra at det koster 11kr kontra 12kr literen og tanken er tom før de fyller. Nå er vel 1 kr prisforskjell ikke ofte én ser.

 

Har de en svær bensinsluker kan det jo bli en del penger etterhvert. Ler når jeg ser disse svære bilene (Hummer og Dodge Ram f.eks) folk bruker når de skal på butikken for å handle et par ting. De frakter jo aldri mer enn seg selv og en handlepose i disse bilene.

 

Har selv bare 33l tank (0,5l pr mil) og bryr meg minimalt om hva literprisen ligger på.

Lenke til kommentar

En dame med østeruropeisk aksent i butikken i dag overhørte at jeg fortalte en kunde som hadde fått ødelagt kameraet sitt at det kunne koste en del å få det reparert (støtskade).

 

Hun syntes det var så utrolig frekt av oss å kreve penger for å få kameraet reparert. Jeg fortalte at han hadde mistet kameraet i bakken, og at det ikke ble dekket av garanti eller reklamasjon. Men hun mente at så lenge produsenten ikke lagde kameraet solid nok til å tåle støt, så var det frekt å kreve at kunden skulle betale for reparasjon.

 

Prøvde å forklare dama at noen kamera er laget for å tåle støt og fukt, men at de da blir større, tyngre, dyrere og får dårligere bildekvalitet ettersom objektivet må beskyttes. Men ingenting sank inn... hun mente fortsatt at vi var frekke.

 

Forklarte da at vi har en slik forsikring som vil dekke alle uhell, slik at de som er redde for å ødelegge sitt utstyr kan kjøpe den... den koster uansett mindre enn merkostnaden det er å kjøpe et støt og vannsikkert kamera, så kan de som bryr seg om det betale, og de som er forsiktige med sitt utstyr slipper da den kostnaden. Samtidig beholder kameraet god bildekvalitet.

 

Plutselig utrbyter hun, med sur stemme:

 

-Jeg er i godt humør i dag, så jeg gidder ikke å diskutere dette med deg, men vil vite litt om et Sony kamera dere har

 

Nå var det jo hun som dro opp saken, og terpet på at det var frekt. Ettersom hun hadde hatt en sur, kverulerende og frekk tone gjennom hele samtalen mens jeg hadde holdt meg saklig og høflig, så ble jeg irritert og svarte:

 

-Ja, jeg kan vise deg det. Men du får ikke kjøpe det uten at du kjøper forsikring samtidig, for jeg gidder heller ikke å diskutere dette mer med deg når du kommer inn og har ødelagt kameraet ditt.

 

Litt frekt, kanskje? Pratet vel før jeg tenkte. Men det føltes utrolig godt å si det :)

Lenke til kommentar

Utfor butikken vår har vi en elretur kasse der folk skal kaste mobiler, pærer og lignende i. men alltid noen som bruker den som en søppelkasse:@ :wallbash:

 

er så sykt iriterende og respektløst av de. når det ligger mye matrester i kassa må vi kaste alt i vanlig søppelkasse pga elretur vil ikke ha all søpla. her snakker vi 20 prosent elretur og 80 prosent søppel.

 

er det virkelig så hardt for folk å lese at det et elretur når hele kassa er markert med elretur

Lenke til kommentar
"Kunder" på jobben min klarer dette:

 

post-34686-1250636244_thumb.jpg

 

 

Blir så oppgitt :ph34r:

post-34686-1255827880_thumb.jpg

Quoter meg selv fra tidligere i tråden ifm. elretur diskusjon. Dette er et MILDT eksempel.

 

Det må taes med en gang noe dukker opp, hvis ikke samles det et FJELL av hvitevarer og alt mulig dritt, rett under skiltet.

 

Måtte senest idag fjerne en oppvaskmaskin + masse blybatteriet som lå oppå. Elretur mottaket er skiltet 20m lengre bort..

 

Har fjerna klær, barneleker, esker med gamle blader, brukte sokker, frysere stappfull av hjorten som ble skutt under jakta ifjor, bær som renner ut etcetc.

 

Men noen har vasket hvitevaren før de kommer med dem ^^, Vanligvis eldre folk/damer.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Vi har også en del tilbakestående som bruker el-returen som sin private søppeldynge. Grunnen til at jeg kaller dem tilbakestående er at, de uten unntak så langt, også har kastet kvitteringer, brev, o.l i samme slengen. Ergo, ikke spessielt vanskelig og finne ut hvem vedkommende er, og ta en kjapp telefon over til dem. Det har blitt ryddet opp ganske kjappt.

Lenke til kommentar

Ei kollega av meg ble kalt for ei jævla hore i går. Grunnen var at kunden ikke fikk ta ut 3000 kr. Hadde jeg hørt det, hadde jeg bedt denne kunden gå ut døra og aldri kommet tilbake, makan til frekkhet.

 

Ellers hater jeg de kundene som "glemmer" ut hvor dyrt ting er. Kommer og klager på at ting er dyrt og at det de har handlet aldri i livet kan koste så mye. Neida, de har bare kjøpt litt øl og cider og sånt.

Lenke til kommentar

Haha. Var på butikken ved påsketider i fjor, og havna bak en familie med STAPPFULL vogn. Alkohol, kjøtt, snop, you name it. Bak meg igjen sto en litt sliten mamma som hadde en liten handlekurv med First Price-varer. "Det er dyrt å bo i Norge", presterte mannen i familien å si når han skulle betale. Er det MULIG?

Lenke til kommentar

Jeg fikk en interessant mail for noen dager siden hvor en kunde forklarte at han ikke hadde noen planer om å betale regningen for en måned fordi han hadde opplevd problemer med linjen. Han hadde ikke tatt kontakt med oss for å nevne det, han hadde ikke gjort noe for å fikse problemet selv, han hadde bare tatt en avgjørelse om å ikke betale og regnet med at vi respekterte det. For et liv sånne mennesker må leve, de blir konstant skuffet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...