Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunde kommer inn og skal kjøpe flaxlodd. Hun sier at hun skal ha et kryssordflax, men ser skeptisk ut når jeg finner frem loddet, hun spør om det er samme som "utstillingsmodellen", og sier like etterpå "Jeg skal i hvert fall ikke ha en IQ-test eller noe når jeg kommer hjem" :D

Hmm, var kanskje en smule morsommere IRL enn på "papir".

Endret av Punainen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære fyllik. Hvis du skal ha servert av meg selv om du er snydens, hjelper det ikke å ha på seg solbriller klokka åtte om kvelden den første dagen i vinterhalvåret. Da ringer det liksom ei bjelle eller to. En annen ting: Om snøvlinga di skyldes at du har ramlet og slått deg, burde du ikke da heller vært på legevakten? Nei, velkommen skal du være - en annen dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Måtte tenke et par sekunder før jeg tok den, hehe.

On-topic: Husker tilbake når jeg jobbet bak kassa. Verste jeg vet var å spørre personer om legitimasjon, da man måtte spørre alle som så ut som de kunne være under 23. Spurte tilogmed ei på 36 som trillet på ungen sin. Følte meg dum, men tror jeg gjorde dagen hennes.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Butikken jeg jobber i ligger like ved en ungdomsskole, så jeg spør mange om legimitasjon for å si det sånn. Alle er over 18 år og alle har glemt bankkortet hjemme. "Ta med ID så skal du få kjøpe øl/røyk/snus" sier jeg. Ser dem aldri igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg virkelig hater når gamle folk betaler småting som koster type 15kr med en 1000-lapp...... Og forventer at du skal gi igjen en 500 lapp og masse smålapper. Rett etter åpningstid :omg:

I dag er nok jeg grunnen til at noen stakkars bussjåfører får ei sur gammal dame med bøttevis av 20-kroninger..

• Liker 8
Lenke til kommentar

Har opplevd å glemme leggen selv. Dog 1-2 ganger bare, og i en alder av 22 har jeg vært X antall ganger og handlet. Har jeg først glemt den, passer jeg på å kjøre tilbake til samme butikken, bare for å bevise at jeg faktisk er gammel nok. Heldigvis ikke noe problem de siste par åra å få kjøpt uten leg.

Har forsåvidt tatt et par i å være under 18. Enig i at å se de leite etter leggen er noe av det morsomste med jobben. Hjelper ikke at de ser ut som Ove Hoff heller :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det beste er kanskje de som "har glemt leg" og betaler det andre de skulle ha (utenom røyk/snus/øl) med kort.

Er ikke alle bankkort som har bilde (som man må ha for at det skal være gyldig leg), jeg har ikke bilde på mitt, og har heller ikke hatt det på endel år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke alle bankkort som har bilde (som man må ha for at det skal være gyldig leg), jeg har ikke bilde på mitt, og har heller ikke hatt det på endel år.

Jeg tok kun med meg et bankkort uten bilde når jeg skulle på bar i en alder av 33 år. Ble spurt om leg (!) og kom plutselig på at jeg ikke hadde det med meg. Så jeg spilte kraftig på at jeg var 33 år, og da ble han i baren så flau at han ikke behøvde å se leg allikevel :green:

"åja, ja, eh. ja, eh du skjønner det er så mørkt her åsså.. eh... ser du jo ung ut da".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det beste er kanskje de som "har glemt leg" og betaler det andre de skulle ha (utenom røyk/snus/øl) med kort.

Jeg har bankkort fra Skandiabanken uten bilde, samt førerkort, som jeg alltid har med meg. Men i forrige mnd. utvidet jeg førerkortet med en ekstra bokstav, og måtte levere inn det gamle i påvente av å få nytt i posten. I mellomtiden ble jeg ved en anledning nektet adgang på utested på bakgrunn av at jeg ikke hadde gyldig leg. Jeg har truckførerbevis og studentkort som begge har bilde, navn og fødselsdato, men det var visstnok ikke godt nok...

edit: For ordens skyld er jeg 24, men kan nok se ut som jeg er noe yngre.

Endret av srbz
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...