Schwarzwald Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror du quotet feil der,for jeg kan ikke huske å ha skrevet det som står i quoten. Hehe... jeg trykte først svar på deg, men fant ut at det var han over jeg skulle sitere, så jeg gikk tilbake og trykte svar på han i stedet. Det skjønte tydeligvis ikke forumet Lenke til kommentar
holar Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jobber nattevakt annenhver helg på en taxisentral i Oslo. Oh Lord! Her ringer det inn mye rart! Er både los, psykolog, samlivsterapaut og Gud-vet-hva i løpet av en natt.. Folk aner ikke hvor de er, hva de selv heter, hvor mange de er osv. Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Enkel jobb, veldig godt betalt og møter på de rareste folk Ja, er de ikke morsomme? Skulle jo tro at de skjønner såpass st vi må vite hvor de er, gjerne også når de skal ha bilen. Og klassikeren for oss på sentralen: Vi: Da er bestillingen ok, vi har ledig bil på holdeplassen, den kommer nå. Kunde: Når kommer bilen, er det lang ventetid? Jeg (tenker) Det har jeg fortalt deg. Svarer: Neida, den kommer nå. Kunde: Å, er den her? Da får jeg gå ut da. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jobber nattevakt annenhver helg på en taxisentral i Oslo. Oh Lord! Her ringer det inn mye rart! Er både los, psykolog, samlivsterapaut og Gud-vet-hva i løpet av en natt.. Folk aner ikke hvor de er, hva de selv heter, hvor mange de er osv. Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Enkel jobb, veldig godt betalt og møter på de rareste folk Ja, er de ikke morsomme? Skulle jo tro at de skjønner såpass st vi må vite hvor de er, gjerne også når de skal ha bilen. Og klassikeren for oss på sentralen: Vi: Da er bestillingen ok, vi har ledig bil på holdeplassen, den kommer nå. Kunde: Når kommer bilen, er det lang ventetid? Jeg (tenker) Det har jeg fortalt deg. Svarer: Neida, den kommer nå. Kunde: Å, er den her? Da får jeg gå ut da. "Kan du ikke gi meg et tidspunkt, a?" - Tja, 5 - 10 minutter. "Harru ikke noe mer spesifikt, a?" "Kan jeg ta på meg jakka nå?" "Da sees vi etterpå!" "Kan du komme og hente meg?" Utrolig mange som ikke forstår at det ikke jeg som kommer og henter de... "Blir moro med kvinnelig sjåfør!" 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 I dag tidlig jobbet jeg på Rygge stasjon. Litt før klokka 7 satt jeg i en buss og pratet med bussjåføren (som er gymlærer til vanlig). Så kom en bil med en kvinnesjåfør og en fyr som går av bilen, løper bort til bussen og sier at han må til Oslo fortest mulig. Han ble skuffet da det ikke gikk noe dit før en time senere, og bussjåføren satt ved siden av meg og sa "Haha, se hun er stygg a!" så snart han snudde. Morsom type. Da jeg kjørte til jobb rundt klokka 6, så jeg en fyr som gikk bortover veiskulderen til motorveien. Jeg trodde han skulle kaste seg foran bilen da han brått snudde seg og viftet med tommelen. Han var sikkert en av dem som ikke rakk siste bussen hjem etter festen i går. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 7. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. oktober 2012 Å kalle noen stygg er morsomt? 21 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Kanskje spesiel er et bedre ord. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 8. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2012 Mener du "spesiell"? 13 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Ja, det er riktig. Som sagt var jeg på jobb før klokka 7 i dag tidlig og det er nesten et døgn siden jeg sto opp. Nå tar jeg kvelden, før jeg mishandler flere ord her. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Sikkert off topic, men hadde det ikkje vært enklere dersom ein kunne bestille taxi ved hjelp av tekst melding? Då hadde bestillinga vært tydelig, og dersom taxien dukker opp på feil adresse så kan ikkje kunden skylde på at operatøren har misforstått. Hadde eit liknande problem i helga der taxien blei sent til ei heilt anna adresse enn kva som var bestillt. Løysninga vart då å ringe konkurrenten som svarte med å sende ein trivilig kar som kunne ta turen for halve prisen. Det skal ikkje så mykje til å gjette på kva taxi-selskap eg ringer neste gong eg treng taxi. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykake Skrevet 8. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2012 Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Sikkert off topic, men hadde det ikkje vært enklere dersom ein kunne bestille taxi ved hjelp av tekst melding? Då hadde bestillinga vært tydelig, og dersom taxien dukker opp på feil adresse så kan ikkje kunden skylde på at operatøren har misforstått. Hadde eit liknande problem i helga der taxien blei sent til ei heilt anna adresse enn kva som var bestillt. Løysninga vart då å ringe konkurrenten som svarte med å sende ein trivilig kar som kunne ta turen for halve prisen. Det skal ikkje så mykje til å gjette på kva taxi-selskap eg ringer neste gong eg treng taxi. "Skallll hag eghl taxxi ti shcyråpgaveiegn 1245" <--- Eksempel på hva slags meldinger som hadde spammet innboksen i helgene. 12 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hvordan skal "Kunder fra jobben din" fungere?Dei som vil vere med å definere retningslinjer for tråden må ta del i diskusjonen. 1 Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Sikkert off topic, men hadde det ikkje vært enklere dersom ein kunne bestille taxi ved hjelp av tekst melding? Då hadde bestillinga vært tydelig, og dersom taxien dukker opp på feil adresse så kan ikkje kunden skylde på at operatøren har misforstått. Hadde eit liknande problem i helga der taxien blei sent til ei heilt anna adresse enn kva som var bestillt. Løysninga vart då å ringe konkurrenten som svarte med å sende ein trivilig kar som kunne ta turen for halve prisen. Det skal ikkje så mykje til å gjette på kva taxi-selskap eg ringer neste gong eg treng taxi. Problemet er da, som tidligere nevnt, vi kommer ikke til å skjønne hva som står 80 % av tiden. I tillegg trenger vi navn, en fysisk adresse (ikke en bussholdeplass, trikkestopp, nabohuset til Ola osv.) og hvis det er en liten feil på tekstmeldingen, må vi ringe opp kunden for å få all informasjon. Ontopic: Skulle og ønske at kunder kunne lære seg å stave med ord i stedet for bokstaver :-( feks. B for Birger. "Sier du F eller S nå?" Også veldig mange som sier P for pikk og F for fitte... Etter sketsjen fra Ylvis med han som skulle ta taxi med liten puddel (men som viser seg å være en lama når taxien kommer) er det maaaange som sier de har med seg lama.. Sier bare at jeg sender en lama-taxi, jeg Endret 8. oktober 2012 av Sommernatt Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 8. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2012 Kommer en kunde til kassa, hu har driiitfin rumpe. Kunden bak står å måper og stirrer. 11 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kommer en kunde til kassa, hu har driiitfin rumpe. Kunden bak står å måper og stirrer. Haha, been there. Både som kunde og som mannen i kassa. 2 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 We love the 90's sirkuset var i Bodø lørdagsnatta, jeg var på jobb som fotograf for lokalavisa. I tillegg til bilder av band og alt det jeg faktisk var der for å gjøre, fikk jeg klemmer og kyss av 15 forskjellige jenter i 18 - 20 årsalderen som takk for at jeg tok bilder av dem... Dvs, jeg prøvde å gå rundt i fotopiten (området mellom sikkerhetsgjerdet og scene), men relativt ofte når jeg kom for nærme gjerdet, var det en eller annen random jente som tok tak i meg, rev meg bakover for å klemme \ kysse meg på kinnet og spørre om jeg kunne ta bilde av hu og venninna.... Fortsatt litt usikker på om jeg trives med det eller ei. 5 Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) We love the 90's sirkuset var i Bodø lørdagsnatta, jeg var på jobb som fotograf for lokalavisa. I tillegg til bilder av band og alt det jeg faktisk var der for å gjøre, fikk jeg klemmer og kyss av 15 forskjellige jenter i 18 - 20 årsalderen som takk for at jeg tok bilder av dem... Dvs, jeg prøvde å gå rundt i fotopiten (området mellom sikkerhetsgjerdet og scene), men relativt ofte når jeg kom for nærme gjerdet, var det en eller annen random jente som tok tak i meg, rev meg bakover for å klemme \ kysse meg på kinnet og spørre om jeg kunne ta bilde av hu og venninna.... Fortsatt litt usikker på om jeg trives med det eller ei. Du er ikke på utskikk etter en lærling tilfeldigvis? Endret 8. oktober 2012 av Punainen 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Du er ikke på utskikk etter en lærling tilfeldigvis? Hehe beklager. Men er faktisk ganske populær blant det svake kjønn når jeg er på jobb med kamera... Men det er skummelt ofte kvinner i alderen 40 + som huker tak i en, og da jeg kun er 23 selv, så er det ikke akkurat det mest foretrukne.. 3 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Ja han trengte en teknisk forklaring, og han så på meg og sa "du kan nok ikke en dritt du!" (som han selv så fint uttrykte seg) om stekovner. Slik har jeg det opptil flere ganger hver dag. Gjerne fordi kunden uttrykker seg feil/sier noe feil slik at jeg ikke forstår, eller at de skyter løs før jeg rekker å svare. Endret 8. oktober 2012 av Spritty Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kommer en kunde til kassa, hu har driiitfin rumpe. Kunden bak står å måper og stirrer. Haha, been there. Både som kunde og som mannen i kassa. ... og mannen med kikkerten? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 9. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. oktober 2012 Hva er det med kunder som gjør at de har vanskeligere for å ta til seg beskjeder enn andre vesner? Hos oss har vi egen avdeling for vareutlevering og reklamasjoner, som ligger i en adskilt del av butikken med inngang utendørsfra. I dag hadde jeg en kunde som hadde kjøpt et headset i juli og returnert det tre dager senere fordi han ikke kunne bruke det, og lurte på om han kunne få pengene tilbake. Normal prosedyre for oss ved retur av en vare er at kunden 1) får pengene tilbake, 2) får gavekort på tilsvarende beløp eller 3) handler for tilsvarende/høyere beløp og får summene slått mot hverandre i kassen. Normalt må kunden gjennom kassen for å få gjort opp returen sin, uavhengig av hvilken løsning det ender opp med. Det er heller ikke uvanlig at kunder vil titte litt i butikken før de evt. bestemmer seg for å hente ut pengene, som da skjer nettopp i kassen. Kunden i dag påsto imidlertid han var blitt fortalt av min kollega en gang for noen måneder siden at originalkvitteringen gjaldt som tilgodelapp - noe min rutinerte kollega vet, og visste dengang, ikke er tilfelle overhodet. Problemet er at et returbilag hos oss slettes over natten hvis det ikke gjøres opp i kassen, derfor må kunden innom kassen i slike tilfeller, noe min kollega også helt garantert har opplyst kunden om slik vi alle gjør tjue ganger om dagen. Men neida, kunden har gått plystrende avgårde, vel fornøyd med at han har levert inn et produkt uten noe som helst skriftlig kvittering på at han ikke lenger besitter headsettet han ikke har bruk for. På den annen side kan jeg selvsagt ikke forutsette at kunden kjenner til datasystemet vårt. Nettopp derfor gir vi alltid klare og tydelige beskjeder i slike tilfeller. Og nettopp det er essensen i ranten min her: hvis jeg f.eks. ber deg, gjerne to ganger, om å komme rundt hjørnet på bygget, bare rett rundt hjørnet, slik at jeg kan trille kjøleskapet ditt ut lagerporten vår, hvorfor i hel**** fortsetter du da 300 meter bortover veien, forbi nabobutikken? Og hvis jeg forteller deg tre ganger at du må ringe forsikringsselskapet for å melde skade på ipoden din med knust skjerm, og attpåtil gir deg en flyer med telefonnummeret du skal ringe og deres åpningstider og forteller deg at ipoden ikke blir sendt på verksted før du har gjort dette, hvorfor i all verden kommer du da innom og purrer på ipoden din etter to uker når du enda ikke har gjort dette? Samme går for skilt: hvorfor står dere og hamrer på nødutgangen vår når det står et digert skilt klistret over hele denne som sier at vareutlevering foregår bak døren tre meter til høyre - samt et skilt med IKKE PARKER FORAN DØREN, NØDUTGANG? Og hvorfor i svarte helgoland valser dere forbi to "adgang kun for ansatte"-skilt, rett INN PÅ LAGERET der ansatte bruker verneutstyr, kjører truck og stabler kjøleskap i høyden? Hva tenker dere på? Jeg er normalt tålmodig og forståelsesfull, et absolutt kriterie for å kunne gjøre den jobben jeg gjør, men noen ganger er jeg farlig nære å renne over, og det eneste jeg hater mer enn dumskap blant kunder er kunders egen ignoranse overfor sin egen dumskap. Kundekrek! 26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå