Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

kunne jo ikke holde han igjen

Jo det kunne du, da han allerede hadde forlatt butikken. Da forsvinner muligheten til og avstå fra den kriminelle handlingen, selvom han leverte tilbake det han tok. Dog om du ikke ville det av mer praktiske årsaker, det er noe annet, og skal ikke legge meg opp i det.

Endret av Vizla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting :p

Hadde en gang en kunde som kom inn og ba om ny telefon etter å at både den og skoene ble frastjålet når han hadde våknet i en ukjent leilighet etter en orgie. Han hadde visst hatt en spennende tur på byen.

Sær samtale. :p

• Liker 9
Lenke til kommentar

Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting :p

Iløpet av mine 4 år i expert hadde jeg en gammel, dement og rik kunde som kom innom nesten 1 gang i uken for å få nytt simkort eller nytt nummer fordi han mistet/glemte mobilene overalt.

Han åpnet nesten alltid samtalene med: "eeeh deg er det noe kjent med"

Og siden jeg allerede er igang, så kan jeg fortelle om den mest hjerteskjærende kunden jeg har hatt.

Dette var også mens jeg jobbet for expert. En dag kommer det en 90+ (han fortalte meg alderen) gammel mann inn i butikken. Han skulle ha den mest sofistikerte mobilen på markedet. På den tiden var det i vårt sortiment en Nokia til ca. 10-12 000. Tror den het nokia 9800 eller noe slikt. Dette var jo et uhyre sjeldent spørsmål fra en kunde i den aldersgruppen så jeg måtte jo spørre hva han skulle med den?

Kunde: "Jo, det har seg slik at min sønn har fått hjerneslag, og den eneste måten han kan kommunisere med oss på er via hjelpemidler. Han kan bevege 1 fing og blunke med øynene. Denne telefonen kan man kjøpe tilleggsutstyr til for å hjelpe han å snakke med oss".... Å så begynte han å gråte.

Vet du hva det gjør med deg når en over 90 år gammel mann står foran deg å gråter? Det stikker en kniv i sjela di!

Denne mannen skulle ha levd nede på costa del sol å nytet livet nå, men pga noe så trist og forferdelig så har han dedikert sine siste dager for å hjelpe sønnen! Jeg reiser meg å applauderer denne mannen! Han var min beste kunde og min mest lojale kunde. Han mistet til og med mobilen i bakken slik at den måtte fikses for 3000 kr, men vi tok halve regninga. Det synes jeg var det minste vi kunne gjøre!

Brings a tear to my eye!

Respekt for oppegående ikke vanskelige selvklarende eldre! :)

Lenke til kommentar

Fordommer, samme kundene tenker at jentene på bensinstasjonen ikke kan en dritt

( stemmer kanskje , men en bensinstasjon er ikke verksted lenger )og de vil helst handle av arbeidskarar med bart og 60+.

Samme som eldre på gamlehjem bare godtar mannelige leger.

Eneste jeg kan trøste meg med er at den generasjonen er i ferd med å dø ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er sikker på at det er vanskelig å forholde seg rolig mens kunder snakker både uhøflig og nedsettende til en butikk ansatt men tenk på stakkars meg da som jobbe hjemme hos disse menneskene.

Jobbe som håndverker og har i flere år hatt en del jobber for kommunen med oppussing av kommunale leiligheter, da mest bad og mange ganger mens de som bor i leilighetene er hjemme.

Når man ser hvordan noen kunder behandler butikkansatte kan man jo bare tenke seg hvordan de er når de er hjemme,har så mange historier jeg kunne fortalt og at jeg ikke en gang har mistet tålmodigheten og gjort noe dumt er imponerende, selv om det har vært veldig nærme noen ganger ;)

Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i butikk, og en kunde nektet å få hjelp av en kvinnelig kollega men måtte vente til jeg var ledig, så passet jeg på å spørre denne kvinnelige kollegaen om mest mulig under samtalen med kunden (selv om jeg visste svaret selv) :D

Alltid like gøy å se hvor flau kunden ble ut over i samtalen.

Jeg tror du quotet feil der,for jeg kan ikke huske å ha skrevet det som står i quoten. :p

Lenke til kommentar

Ja han trengte en teknisk forklaring, og han så på meg og sa "du kan nok ikke en dritt du!" (som han selv så fint uttrykte seg) om stekovner.

Og hvorfor kastet du ham ikke ut av butikken? Kunder har ingen rett til å oppføre seg på den måten.

Var jo noe slik jeg burde ha gjort. Er jo ikke noen kunde jeg ønsker å beholde uansett... Men ble rett og slett så paff og sint at jeg gikk der i fra, og fant en selger som var eldre.

Det kunne nok godt hendt at det hadde artet seg annerledes den dag i dag ja. :)

( stemmer kanskje , men en bensinstasjon er ikke verksted lenger )og de vil helst handle av arbeidskarar med bart og 60+.

Samme som eldre på gamlehjem bare godtar mannelige leger.

Eneste jeg kan trøste meg med er at den generasjonen er i ferd med å dø ut.

Ja heldigvis.

Nå var denne mannen ikke fullt så gammel, noe rundt 50 år kan jeg tenke meg, men om han lar seg hisse opp støtt og stadig fordi folk ikke er like gammle som ham i samfundet, så tipper jeg nok heldigvis at blodtrykket kommer til å ta livet av denne hatefulle mannen om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

Jobber nattevakt annenhver helg på en taxisentral i Oslo. Oh Lord! Her ringer det inn mye rart!

Er både los, psykolog, samlivsterapaut og Gud-vet-hva i løpet av en natt.. Folk aner ikke hvor de er, hva de selv heter, hvor mange de er osv.

Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig :)

Enkel jobb, veldig godt betalt og møter på de rareste folk :thumbup:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...