Vizla Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) kunne jo ikke holde han igjen Jo det kunne du, da han allerede hadde forlatt butikken. Da forsvinner muligheten til og avstå fra den kriminelle handlingen, selvom han leverte tilbake det han tok. Dog om du ikke ville det av mer praktiske årsaker, det er noe annet, og skal ikke legge meg opp i det. Endret 5. oktober 2012 av Vizla 5 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Eh, hvorfor holdt du han bare ikke igjen? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Vært i frontkollisjon med moped mot vil og er ikke i noen fysisk form til å holde noen igjen nå. Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har dere ikke alarm på de demotelefonene dere har ute? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja, men den ikk ikke av:( Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting Hadde en gang en kunde som kom inn og ba om ny telefon etter å at både den og skoene ble frastjålet når han hadde våknet i en ukjent leilighet etter en orgie. Han hadde visst hatt en spennende tur på byen. Sær samtale. 9 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 "alt er så mye billigere i sverige! Jeg skulle kjøpt denna der!" Jaha.. Lykke til med service på produktet ditt da 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 6. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober 2012 Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting Iløpet av mine 4 år i expert hadde jeg en gammel, dement og rik kunde som kom innom nesten 1 gang i uken for å få nytt simkort eller nytt nummer fordi han mistet/glemte mobilene overalt. Han åpnet nesten alltid samtalene med: "eeeh deg er det noe kjent med" Og siden jeg allerede er igang, så kan jeg fortelle om den mest hjerteskjærende kunden jeg har hatt. Dette var også mens jeg jobbet for expert. En dag kommer det en 90+ (han fortalte meg alderen) gammel mann inn i butikken. Han skulle ha den mest sofistikerte mobilen på markedet. På den tiden var det i vårt sortiment en Nokia til ca. 10-12 000. Tror den het nokia 9800 eller noe slikt. Dette var jo et uhyre sjeldent spørsmål fra en kunde i den aldersgruppen så jeg måtte jo spørre hva han skulle med den? Kunde: "Jo, det har seg slik at min sønn har fått hjerneslag, og den eneste måten han kan kommunisere med oss på er via hjelpemidler. Han kan bevege 1 fing og blunke med øynene. Denne telefonen kan man kjøpe tilleggsutstyr til for å hjelpe han å snakke med oss".... Å så begynte han å gråte. Vet du hva det gjør med deg når en over 90 år gammel mann står foran deg å gråter? Det stikker en kniv i sjela di! Denne mannen skulle ha levd nede på costa del sol å nytet livet nå, men pga noe så trist og forferdelig så har han dedikert sine siste dager for å hjelpe sønnen! Jeg reiser meg å applauderer denne mannen! Han var min beste kunde og min mest lojale kunde. Han mistet til og med mobilen i bakken slik at den måtte fikses for 3000 kr, men vi tok halve regninga. Det synes jeg var det minste vi kunne gjøre! 54 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting Iløpet av mine 4 år i expert hadde jeg en gammel, dement og rik kunde som kom innom nesten 1 gang i uken for å få nytt simkort eller nytt nummer fordi han mistet/glemte mobilene overalt. Han åpnet nesten alltid samtalene med: "eeeh deg er det noe kjent med" Og siden jeg allerede er igang, så kan jeg fortelle om den mest hjerteskjærende kunden jeg har hatt. Dette var også mens jeg jobbet for expert. En dag kommer det en 90+ (han fortalte meg alderen) gammel mann inn i butikken. Han skulle ha den mest sofistikerte mobilen på markedet. På den tiden var det i vårt sortiment en Nokia til ca. 10-12 000. Tror den het nokia 9800 eller noe slikt. Dette var jo et uhyre sjeldent spørsmål fra en kunde i den aldersgruppen så jeg måtte jo spørre hva han skulle med den? Kunde: "Jo, det har seg slik at min sønn har fått hjerneslag, og den eneste måten han kan kommunisere med oss på er via hjelpemidler. Han kan bevege 1 fing og blunke med øynene. Denne telefonen kan man kjøpe tilleggsutstyr til for å hjelpe han å snakke med oss".... Å så begynte han å gråte. Vet du hva det gjør med deg når en over 90 år gammel mann står foran deg å gråter? Det stikker en kniv i sjela di! Denne mannen skulle ha levd nede på costa del sol å nytet livet nå, men pga noe så trist og forferdelig så har han dedikert sine siste dager for å hjelpe sønnen! Jeg reiser meg å applauderer denne mannen! Han var min beste kunde og min mest lojale kunde. Han mistet til og med mobilen i bakken slik at den måtte fikses for 3000 kr, men vi tok halve regninga. Det synes jeg var det minste vi kunne gjøre! Brings a tear to my eye! Respekt for oppegående ikke vanskelige selvklarende eldre! Lenke til kommentar
Populært innlegg The Barnacle Skrevet 6. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober 2012 Satt noe fast i halsen i dag på jobben. Sitter i kassen. Jeg hostet og barket, men fikk an ikke opp eller ned. Tok lang tid og jeg begynte å tenke" this is how I die." Kunden som stod i kassen prøvde å overdøve hosten min med å skrike" KAN JEG FÅ EN TIL POSE, ELLERR?". Med et blikk som sa at hun virkelig ikke skjønte hva som kunne ta så lang tid. Kunder. 27 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Ingen nyhet at de fleste kunder behandler og oppfatter butikk-ansatte som mindreverdige. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Andrull Skrevet 7. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Mindreverdige var fint sagt. Noen mener (og viser det tydelig) at butikk-ansatte / selgere er en for form undermennesker som kun eksisterer for et formål, og det er å tjene dem best mulig, med alle mulige problemer. Ikke nok med det, men vi er også noen tjuvradder som hungrer etter pengene dine eller har et sterkt ønske om å gjøre andre vondt så raskt vi ikke er nedtrykt nok. Kunnskap eller intelligens har vi tydeligvis heller ikke. Når månedens/ukens kunde som mener nøyaktig dette kommer inn i butikken og forventer hjelp av deg, så vet du at det blir en rimelig dårlig dag. Forvent heller ikke at jeg yter deg 100 %. F. eks en kunde kommer inn i butikken og blir irritert og direkte sint på meg, fordi jeg var eneste selgeren tigjengelig, (og jeg var bare 23 år gammel og jobbet i hvitevareavdelingen). Ja han trengte en teknisk forklaring, og han så på meg og sa "du kan nok ikke en dritt du!" (som han selv så fint uttrykte seg) om stekovner. Vi telte rundt 10 sekunder inn i "samtalen vår", og jeg hadde enda ikke åpnet munnen, men hadde allerede blitt nedverdiget av denne mannen på alle mulige måter. Hadde kunden bare spørt, så kunne jeg selvsagt svart, men var såpass sjokkert over denne frekkheten at jeg ikke engang klarte å åpne kjeften. For selvsagt, jeg kunne fint ha informert og forklart denne mannen alt han måtte ønske å vite. For dette er et tema jeg kunne opp og ned, og kan dette ned til minste detalj, da jeg bla. går 3-året som elektroingeniør-student, men også fått opplæring og erfaring på arbeidsstedet mitt om. Kunde ble tilslutt nødt å vente til en ny og mer "erfaren" selger kom. Endret 7. oktober 2012 av Andrull 11 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Fordommer, samme kundene tenker at jentene på bensinstasjonen ikke kan en dritt ( stemmer kanskje , men en bensinstasjon er ikke verksted lenger )og de vil helst handle av arbeidskarar med bart og 60+. Samme som eldre på gamlehjem bare godtar mannelige leger. Eneste jeg kan trøste meg med er at den generasjonen er i ferd med å dø ut. 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ja han trengte en teknisk forklaring, og han så på meg og sa "du kan nok ikke en dritt du!" (som han selv så fint uttrykte seg) om stekovner. Og hvorfor kastet du ham ikke ut av butikken? Kunder har ingen rett til å oppføre seg på den måten. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schwarzwald Skrevet 7. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. oktober 2012 Fordommer, samme kundene tenker at jentene på bensinstasjonen ikke kan en dritt Når jeg jobbet i butikk, og en kunde nektet å få hjelp av en kvinnelig kollega men måtte vente til jeg var ledig, så passet jeg på å spørre denne kvinnelige kollegaen om mest mulig under samtalen med kunden (selv om jeg visste svaret selv) Alltid like gøy å se hvor flau kunden ble ut over i samtalen. 30 Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Er sikker på at det er vanskelig å forholde seg rolig mens kunder snakker både uhøflig og nedsettende til en butikk ansatt men tenk på stakkars meg da som jobbe hjemme hos disse menneskene. Jobbe som håndverker og har i flere år hatt en del jobber for kommunen med oppussing av kommunale leiligheter, da mest bad og mange ganger mens de som bor i leilighetene er hjemme. Når man ser hvordan noen kunder behandler butikkansatte kan man jo bare tenke seg hvordan de er når de er hjemme,har så mange historier jeg kunne fortalt og at jeg ikke en gang har mistet tålmodigheten og gjort noe dumt er imponerende, selv om det har vært veldig nærme noen ganger Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 7. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. oktober 2012 Er sikker på at det er vanskelig å forholde seg rolig mens kunder snakker både uhøflig og nedsettende til en butikk ansatt men tenk på stakkars meg da som jobbe hjemme hos disse menneskene. Jobbe som håndverker og har i flere år hatt en del jobber for kommunen med oppussing av kommunale leiligheter, da mest bad og mange ganger mens de som bor i leilighetene er hjemme. Når man ser hvordan noen kunder behandler butikkansatte kan man jo bare tenke seg hvordan de er når de er hjemme,har så mange historier jeg kunne fortalt og at jeg ikke en gang har mistet tålmodigheten og gjort noe dumt er imponerende, selv om det har vært veldig nærme noen ganger Hva med å faktisk beskrive noen slike hendelser? 12 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Fordommer, samme kundene tenker at jentene på bensinstasjonen ikke kan en dritt Når jeg jobbet i butikk, og en kunde nektet å få hjelp av en kvinnelig kollega men måtte vente til jeg var ledig, så passet jeg på å spørre denne kvinnelige kollegaen om mest mulig under samtalen med kunden (selv om jeg visste svaret selv) Alltid like gøy å se hvor flau kunden ble ut over i samtalen. Jeg tror du quotet feil der,for jeg kan ikke huske å ha skrevet det som står i quoten. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ja han trengte en teknisk forklaring, og han så på meg og sa "du kan nok ikke en dritt du!" (som han selv så fint uttrykte seg) om stekovner. Og hvorfor kastet du ham ikke ut av butikken? Kunder har ingen rett til å oppføre seg på den måten. Var jo noe slik jeg burde ha gjort. Er jo ikke noen kunde jeg ønsker å beholde uansett... Men ble rett og slett så paff og sint at jeg gikk der i fra, og fant en selger som var eldre. Det kunne nok godt hendt at det hadde artet seg annerledes den dag i dag ja. Fordommer, samme kundene tenker at jentene på bensinstasjonen ikke kan en dritt ( stemmer kanskje , men en bensinstasjon er ikke verksted lenger )og de vil helst handle av arbeidskarar med bart og 60+. Samme som eldre på gamlehjem bare godtar mannelige leger. Eneste jeg kan trøste meg med er at den generasjonen er i ferd med å dø ut. Ja heldigvis. Nå var denne mannen ikke fullt så gammel, noe rundt 50 år kan jeg tenke meg, men om han lar seg hisse opp støtt og stadig fordi folk ikke er like gammle som ham i samfundet, så tipper jeg nok heldigvis at blodtrykket kommer til å ta livet av denne hatefulle mannen om ikke alt for lenge. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jobber nattevakt annenhver helg på en taxisentral i Oslo. Oh Lord! Her ringer det inn mye rart! Er både los, psykolog, samlivsterapaut og Gud-vet-hva i løpet av en natt.. Folk aner ikke hvor de er, hva de selv heter, hvor mange de er osv. Spesielt stress er det når jeg faktisk ikke har mulighet til å høre hva de sier, fordi musikken er så høyt på eller det er for mye bråk rundt de generelt. Så et tips hvis du skal bestille taxi; ha det stille rundt deg, ha adressen klar og snakk tydelig Enkel jobb, veldig godt betalt og møter på de rareste folk 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå