Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En litt annerledes onsdag;

Hverdagshelter dere vettu!

Godt folk viser litt medfølelse, selv om det er synd det må gå så langt :p

Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting :p

Lenke til kommentar

En litt annerledes onsdag;

Hverdagshelter dere vettu!

Godt folk viser litt medfølelse, selv om det er synd det må gå så langt :p

Til dere som jobber på telebutikker/elkjøp/etc. Regner med dere får folk inn ofte som trenger ny mobil/sim-kort etter helga? Vært der sjøl, etter at min havnet på havet. Fikk følelsen av at det er relativt vanlig. Hjalp ikke at de ikke hadde noen billigmodeller (ikke billig nok), så da måtte man jo kjøpe toppmodellen istedet. Finnes ingen mellomting :p

hmmm god business ide...å tilby billig telefoner

Lenke til kommentar

Ingenting slår en lørdags morgen en dresskledd mann, som er tydelig fyllasjuk og på vei hjem fra nach, kommer innom og kjøper ny telefon, laptop og tilbehør, Klager over at han er fyllasjuk og sliten men må ha nytt utstyr hvor han da selvfølgelig bare kjøper det beste =)

• Liker 8
Lenke til kommentar

En beruset/fyllesyk person har dårlig dømmekraft. Om du mistenker at vedkommende ikke ville ha gjort de samme valgene dersom han var edru, så burde du faktisk vurdert og ikke selge vedkommende noe i det hele tatt.

Prøv å nekt å selge en beruset person noe, så ser du hvor oppegående du er etterpå ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En beruset/fyllesyk person har dårlig dømmekraft. Om du mistenker at vedkommende ikke ville ha gjort de samme valgene dersom han var edru, så burde du faktisk vurdert og ikke selge vedkommende noe i det hele tatt.

Med andre ord er det uetisk av kebabsjapper, pizzeriaer og liknende å selge mat natt til søndag?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Kunde: Jeg trenger tilgang til xxx for å kunne gjøre yyy.

Meg: yyy er ikke fysisk mulig å gjøre uten at jeg er til stedet, men ta kontakt med zzz så vil de hjelpe deg med tilgang.

Kunde: Men om men og hvis skjer så trenger jeg tilgang til xxx for å gjøre yyy.

Meg: Jeg har ikke mulighet til å gi deg tilgang. Ta kontakt med zzz.

Kunde: Det hadde vært veldig fint å kunne gjøre yyy men jeg må ha tilgang til xxx.

Meg: Ta kontakt med zzz...

Hvor jævla vanskelig kan det være å oppfatte da? Jeg har forstått problemet ditt. At du ignorerer at ditt løsningsforslag på et hypotetisk problem er fysisk umulig er greit nok, men jeg får ikke magisk mulighet til å gi deg tilgang selv om du fortsetter å gjenta ønsket ditt. Jeg har allerede gitt deg den eneste mulige måten å få tilgang på.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om det var noe jeg ble overrasket over da jeg jobbet i en slik butikk, så var det alle de som skulle ha nytt SIM-kort. For meg, som aldri har ødelagt eller blitt frastjålet en telefon, så var det ganske sjokkerende at det enkelte dager nesten gikk i ett med folk som skulle ha SIM-kort eller både telefon og SIM-kort. De fleste fortalte jo naturligvis ikke hvorfor de skulle ha det (og jeg spurte ikke), men enkelte sa det var grunnet tyveri og andre fordi de hadde mistet telefonen.

Men det er god butikk å selge SIM-kort, siden de ikke koster noe for butikken.

Lenke til kommentar

Jobber i en liten mobilbutikk.

hadde kunde innom som jeg viste noen mobil høytakere til og etter det gikk han og tastet åp lumia 800 som sto på demostand. da hjalp jeg annen kunde. etter en stund når han går ut ser jeg nokiaen er vekk og han erstattet den med en htc desire c "dummy" telefon. løper ut ettter han og sier rett ut at han switchet på telefonene og han kom inn i butikken og satt den på plass igjen og sa unskyld og gikk raskt ut. kunne jo ikke holde han igjen. vekterne fant han ikke da de kom for sent,

blir irritert! sku vært tatt og kastet ut av landet!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...