Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Har faktisk ingen betenkligheter med å la vær å svare på numre jeg ikke kjenner på en SØNDAG.

Greit at de prøver å gjøre sin jobb, men når jeg lar vær å svare eller legger på burde de skjønne hintet.. Blir som å påstå at jeg er slem bare fordi jeg ikke kjøper alt telefonselgere prøver å prakke på meg, for du vet, ''det er jobben deres'', og mange av de jobber jo for provisjon. Stakkars selger som jeg ikke gidder kjøpe abonnoment av for en avis jeg ikke har noen interesse å lese!

Jeg føler ikke at jeg har noen obligasjoner til denne personen å måtte ta meg tid å forklare hvorfor jeg ikke gidder kjøpe/delta heller..

Man trenger ikke være en selvsentrert dust bare fordi man ikke ønsker å bli nedringt av fremmede, gamle bekjente eller plagd av telefonselgere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har blitt oppringt av EN selger etter at jeg registrerte meg for mange år siden. Det var Telenor som ville selge meg mobilabbonement. Jeg har aldri vært kunde hos Telenor, men de rodde seg visst unna med at jeg bor på en adresse som har fasttelefon fra Telenor.

Hadde uansett bindingstid hos Netcom så han kom ikke så veldig langt.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at noen blir oppringt av selgere på søndager. Skulle likt å visst hvem som drev på slik i hvert fall, da jeg er rimelig sikker på at det er ulovlig.

Nå i det siste har det vært TNS Gallup, som jeg skrev tidligere.

Men de selger jo ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at noen blir oppringt av selgere på søndager. Skulle likt å visst hvem som drev på slik i hvert fall, da jeg er rimelig sikker på at det er ulovlig.

Ok, mulig spørreundersøkelser har lov til det.

Lenke til kommentar

Nå sa jeg ikke at du skulle kjøpe, man kan være hyggelig. Bare å legge på er som å møte en kunde som bare peker på det de skal ha, og gir deg fingeren samtidig. Er ikke så vanskeligt å si ifra på en hyggelig måte :)

Ikke sammenlignbart overhode. Går jeg inn i en butikk oppsøker jeg en selger villig, forteller høffelig hva jeg vil ha og sier takk for meg når jeg går og for hjelpen jeg får.

Blir jeg oppringt av Gallup eller en selger ser jeg absolutt ingen grunn for hvorfor jeg skal kaste bort min eller den andre personen sin tid ved å drive å forlenge samtalen lenger enn nødvendig. Jeg sier høffelig hei, og med en gang jeg hører enten ''Jo, det er fra TNS Gallup..'' eller ''Hei! Jeg ringer fra xxxxx selskap og lurte på om du kunne tenke deg..'', så legger jeg på, så slipper vi begge å late som om vi bryr oss noe særlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

TNS Gallup er ikke salg, så du kan ikke reservere deg mot det.

Ble faktisk oppringt av SSB engang, og hadde vært så "heldig" å bli trukket ut til å være med i en undersøkelse som skulle foregå over 2-3 år (med 3-4 samtaler hvert år). Disse var jeg lovpålagt til å gjennomføre....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ble ringt opp vedrørende flere spørreundersøkelser, ga andre svar enn alternativene jeg fikk, personen i andre enden ble oppgitt fordi jeg svarte "feil", han ble til slutt spydig, før han bare takket for at jeg tok meg tid.

Ble aldri oppringt igjen :)

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå sa jeg ikke at du skulle kjøpe, man kan være hyggelig. Bare å legge på er som å møte en kunde som bare peker på det de skal ha, og gir deg fingeren samtidig. Er ikke så vanskeligt å si ifra på en hyggelig måte :)

Ikke sammenlignbart overhode. Går jeg inn i en butikk oppsøker jeg en selger villig, forteller høffelig hva jeg vil ha og sier takk for meg når jeg går og for hjelpen jeg får.

Blir jeg oppringt av Gallup eller en selger ser jeg absolutt ingen grunn for hvorfor jeg skal kaste bort min eller den andre personen sin tid ved å drive å forlenge samtalen lenger enn nødvendig. Jeg sier høffelig hei, og med en gang jeg hører enten ''Jo, det er fra TNS Gallup..'' eller ''Hei! Jeg ringer fra xxxxx selskap og lurte på om du kunne tenke deg..'', så legger jeg på, så slipper vi begge å late som om vi bryr oss noe særlig.

Skal love deg jeg har hatt folk som nekter å prate og jeg synes det er frekt, de går uten å si ett ord. Jævlig frekt og jeg mener det kan sammenlignes, folk som ringer er folk det også, de er heller ikke roboter slik "vi er".

Lenke til kommentar

Ble ringte av Djuice 4 ganger for noen uker siden.

Den første gangen tullet jeg litt med selgeren før jeg takket nei.

Den andre gangen svarte jeg nei takk og la på.

Den tredje gangen svarte jeg nei takk og la på.

Den fjerde gangen ba jeg dem ikke å ikke ringe meg mer. Fikk i svar om at jeg måtte registrere meg på et eller annet sted for å reservere meg mot tlf-selgere(?) Kunne de ikke bare sette meg som "ikke ring" i sin database?

Uansett har jeg ikke hørt noe mer fra dem siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Artig å handle på polet.

"Må du ikke drikke alt på en gang..." :angry:

neste gang den kommer får du åpne flaska og styrte innholdet, vis det har en prosent som tilsier at det er mulig:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...