Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jobbet i bank i 11 mnd nå, og har tilfeldigvis så og si kliss likt navn med finansdirektøren i banken. For utenlandske kunder kan navnene våre se helt like ut.

 

Er ikke få ganger hvor jeg har blitt kontaktet både på telefon og mail med forespørsler om å delta på skikkelig fancy konferanser over hele verden sammen med de virkelig store gutta.

 

Har pent forklart at de må sende dette til riktig person, og har sendt henvendelsene videre.

 

Men litt morsomt likevel:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker en gang for en del år siden. Jeg sitter i kassen på butikken, tror det var en lørdag ettermiddag. Plutselig kommer en unge til kassen(han var sikkert mellom 5-7 år) og peker på kondomene og spør hva det er. Vel, jeg ble ganske satt ut av den og sa bare til han at det ikke var noe for han.

 

Mødre som handler med ungene sine kan og være pinlig av og til. En gang spurte ungen meg om navnet mitt, jeg sa til ungen hva jeg het og ungen snudde til mora og sa: "Var ikke det ett fint navn mamma?". Du kan si vi var 2 stk som ble litt røde i toppen da, hun var jo litt søt og den mora.

 

En annen historie er ungen som ser meg sitte i kassen, jeg hadde akkurat klippa meg, så jeg hadde en liten hanekam. Plutselig utbryter ungen: "Se mamma, han ser ut som ei HØNE på hodet". Kunne ikke la være å le, og mora ble temmelig flau.

 

Er og litt morro med eldre damer som alltid må slå av en liten prat om vær og vind. Noen klager på alt, mens andre er utrolig hyggelige og pratsomme slik at du har lyst å bli stående å snakke med dem lenge.

Lenke til kommentar

haha, minna meg om da jeg stod i kø på butikken. Forran meg stod en eldre dame, og bak meg stod en far med ungen sin. Så begyner ungen å si ganske høyt "Se pappa, se så gammel hu er!" Faren prøver å hysje ned ungen, men ungen bare fortsetter "Men se da pappa! Se! Hun må være kjempegammel". Halve køen hørte det.

Lenke til kommentar
Hmm... litt OT. Men hva skulle egentlig poenget med å ikke selge de ølet være? - Javel, du skjønte at de ikke skulle på rommet med ølet på bakgrunn av at de hadde sagt nei først, men hvis de "ombestemmer" seg og (i dette tilvfellet later som) de skal ha med ølet på rommet, så har du da gjort jobben din? - Tror neppe det er meningen at de som selger ølet skal vurdere sannsynligheten av at kunden snakker sant? :p

 

God service hadde vel vært at du hadde solgt de ølet, og presisert at du kun hadde lov til å selge det hvis de skulle ha det med på rommet, og hvis du så at de drakk det et annet sted måtte du ta det fra dem?

 

Fordi vi har en skjenkebevilgning, dvs vi har kun lov å skjenke på det dedikerte området som er hotellet. Vi har ikke lov å selge alkohol til personer vi vet kommer til i bryte reglene vi er pålagt. Gjør vi det står vi i fare for å miste bevilgningen. Skjenkekontrollen er kontinuerlig oppvakt under denne helgen så vi er meget forsiktige.

 

God service betyr ikke at du må bryte reglene.

Lenke til kommentar

De beste kundene jeg vet på jobb er de jeg installerer Rikstv for og liknende.

 

I Expert bygget våres har vi flere leiligheter ovenfor som stort sett er beregnet for pensjonister. Vi tenker vi skal være litt snille når de får problemer med ting og trenger å installere ting, så vi gjør det gratis for de. Dette tar vanligvis 5min, men de siste 3mnd har jeg vært oppe der 5 ganger i rush hour på butikken for å hjelpe folk med rikstv, hver gang har jeg blitt bydd på kaffi og kaker. Dette er digg. Sitte å snakke om hvordan byen var før i tida med hyggelige folk og spise kaker, mens de andre er nede og sliter med vanskelige kunder og liknende.

 

Har og en annen historie da eg og en på 19år var ute og leverte et tv til en pensjonist, vi hadde ingen planer om å installere tv'n, men siden vi hadde god tid og det var en treg dag tenkte vi at vi bare kunne gjøre det. Pensjonisten vi hjalp ble veldig glad og takket oss mye for det vi hadde gjort, han tilbudde oss (Meg på 17år og han andre på 19år) å ta oss noe gratis fra barskapet hans. Digg.

 

 

Edit:

 

Nå når jeg allerede har startet.

Første uka mi på jobben (var skole relatert da) hadde jeg en opplevelse som fikk meg til å søke om fast jobb. Jeg stod i butikken og støvsugde golvet da det kom en pensjonist bort til meg, han stirret på meg en stund, jeg spurte om jeg kunne hjelpe, han begynte å spørre noen spørsmål om rutere, gjennom en 5min samtale nevnte han opp til flere ganger at han var veldig bløt i rumpen i dag.

Endret av frinder
Lenke til kommentar

Jeg gjør et siste, tappert forsøk :)

 

Sletter stadig innlegg som går off-topic i denne tråden. Ber instendig om at folk prøver å holde seg til emnet (fortelle historier fra servicebransjen om kunder).

 

Innlegg som kritiserer andre for "dårlig service" eller som prøver å belære om at man ikke har noe med å bedømme om andre skal gjøre ditt eller datt med et eller annet, er ikke det denne tråden er ment for. Om det ikke bedrer seg, må tråden stenges, noe jeg helst vil unngå da den er veldig underholdende når den fungerer.

 

De "skyldige" vet nok hvem de selv er, og jeg håper de tenker over dette. Som jeg har sagt før, vil off-topic slettes, og jeg vil ikke nødvendigvis legge igjen et notat når dette gjøres, da det kan bli veldig mange notater etterhvert :)

 

Som sagt, denne tråden er for historier fra servicebransjen om kunder

Lenke til kommentar
Jeg elsker kunder som viser at de ser og setter pris på den innsatsen jeg gjør. Enten det er frøken postboks 181 som kommer med is når vi har hatt det hektisk, eller det bare er "tusen takk for god service!", varmer det lenge. Jeg blir rørt, jeg.

 

Helt enig med den, fikk en gang en hundrings i tips for å kjøre en softwareupdate på en mp3 spiller samt ei eldre dame som kom med blomster, tror ikke folk aner hva det egentlig gjør med dagen til en sliten kundebehandler.. :)

Lenke til kommentar

Hadde en som skulle sjekke ut etter 2 netter hos oss. Ikke bare var han forbannet men og ufyselig mot de ansatte. Han krevde da 50% avslag på rommet (som han allerede hadde fått rabat på) fordi det var iskaldt på rommet. Sjekket systemet og joda, rommet han var på var et av rommene vi hadde egentlig stengt ned og slått av varmen på fordi de ikke skulle brukes.

 

Beklaget da til gjesten og spurte om han hadde tatt kontakt med oss om dette. Neida, de hadde han ikke gjort for han giddet ikke å flytte rom. Sa han skulle få 10% av på prisen men det var bare for å være imøtekommende, vi hadde ikke fått mulighet til å rette på situasjonen siden han ikke hadde sagt ifra. Mannen ble mer og mer irritert og forbannet. Til slutt betalte han nå, truet med rettssak, klager og hele sulamitten i tilegg til den normale "Skal sørge for at du blir sparket" fjaset mange fyrer av seg.

Lenke til kommentar
Jeg elsker kunder som viser at de ser og setter pris på den innsatsen jeg gjør. Enten det er frøken postboks 181 som kommer med is når vi har hatt det hektisk, eller det bare er "tusen takk for god service!", varmer det lenge. Jeg blir rørt, jeg.

 

Helt enig med den, fikk en gang en hundrings i tips for å kjøre en softwareupdate på en mp3 spiller samt ei eldre dame som kom med blomster, tror ikke folk aner hva det egentlig gjør med dagen til en sliten kundebehandler.. :)

 

instalerte datamaskin for en kunde siden han ikke klarte å sette den opp selv. fik 500 kr i tips:D taknemmlige kudner liker vi.

 

for 1 uke siden hadde vi en kunde som kom en kunde til butikken og forklarte hu ikke har fått montert rikstv og tven hu kjøpte hos oss for 6 mnd siden og spurte om vi kunne hjelpe. så vi kjørte opp til fjellet til hytta og gikk gjennom skogen til hytta og hjalp hu. tok 3 timer å bli ferdig og vi tok kun 200 for jobben. 2 dager senere kom det en artikkel i avisa her der hu skrev om den gode servicen og mange kunder har kommet til oss pga den artikkelen. det er godkunde og alle den jobben kun dfor 200 kr var verdt det:)

 

 

beklager skriveleifer på forhånd

Lenke til kommentar

Noen kunder er hyggelige. I dag satt jeg i kassen, og vi har en del meget gode salg på noe restprodukter. Kort fortalt var det en person som kjøpte varer for 8-10 tusen, men fikk de for litt over 3000. Han gliste helt fra han stilte seg i køen, til han kom fram og så prisen, da han begynte å le og glise enda mer og var så imponert over hvor billig han fikk alle varene. Sånne kunder er en sann fornøyelse! :)

 

Nå skal det sies at han var heldig. Trepleieprodukter til 70% avslag, dører til 1000 kr stykket til 200 kroner, maling til 1100 kroner spannet, for 100 kroner spannet og noe annet småplukk.

Lenke til kommentar
haha, minna meg om da jeg stod i kø på butikken. Forran meg stod en eldre dame, og bak meg stod en far med ungen sin. Så begyner ungen å si ganske høyt "Se pappa, se så gammel hu er!" Faren prøver å hysje ned ungen, men ungen bare fortsetter "Men se da pappa! Se! Hun må være kjempegammel". Halve køen hørte det.

 

 

Hehe, kommer på en lignende historie som min mor opplevde meg meg da eg var liten.

 

Var vel 3-4 år da eg var med mor på handling på en eller annen matbutikk. Foran oss i køen stod det en afrikaner. Dette la selvsagt eg veldig merke til. Kommenterte HØYT til mamma "Se mamma, ser du hvor mørk han mannen er?? Heeelt svart er han". Mamma må sannsynligvis ha hatt en av sine mest ubekvemme øyeblikker da. Heldigvis bare gliste og lo afrikaneren, og sa at det ikke gjorde noe. Eg var bare facinert eg:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...