Rolf_X Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jupp... den kjenner jeg til . Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 For oss som ikke kan så mye om hvordan en bil fungerer, hva skjer da? F.eks. -eller så tar du med deg enda litt mer av pumpa... Lenke til kommentar
Populært innlegg Schwarzwald Skrevet 26. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Faren min parkerte på feil side av bensinpumpen en gang for noen år siden. Da han fant det ut, svingte han over til andre siden av pumpen bare for å finne ut at når han bare svingte rundt pumpen, så var den jo fortsatt på feil side. Da ble han så oppgitt over seg selv at han ga opp og kjørte inn på neste bensinstasjon i stedet Endret 26. september 2012 av Bergendahl 30 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 For oss som ikke kan så mye om hvordan en bil fungerer, hva skjer da? F.eks. -eller så tar du med deg enda litt mer av pumpa... Dang it, jeg leste feil, trudde det stod at de starta motoren mens de fylte. :3 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Har noen av dere gjort dette? http://www.youtube.com/watch?v=fiDtZsvTIVE Jeg så én (mann tror jeg) som fyllte på denne måten hos Statoil Moa (ålesund). Så ut som han fikk det til. Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 26. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Har en historie som angår meg selv som kunde. Jeg poster den her, da jeg ikke ser noen "kundehistorier" tråd. Jeg har akkurat slengt på røret i en samtale med netcom. Grunnen til det er dette: Jeg har vært kunde hos netcom så lenge jeg kan huske. I mars ble jeg kontaktet av en av deres kundebehandlere som lurte på om jeg var interessert i å fornye min bindingstid i bytte mot billig telefon. Jeg sa da "Nei, jeg venter på iphone 5, så jeg er ikke interessert i å binde meg for 12 nye måneder nå!" Kundebandleren kontret da med at jeg skulle få iphone 5 billigere "sålenge jeg binder meg til netcom til den kommer ut!" I tillegg fikk jeg litt billigere månedsavgift. Dette var jo selvfølgelig veldig interessant for meg og jeg sa ja til det. Dette var også veldig viktig for meg, så jeg memorerte samtalen i tilfelle noe skulle gå skeis. Idag ringte jeg netcom for å forhøre meg hva dette tilbudet eventuelt ville bli på, da jeg ikke har anledning til å møte i oslo på midnattslansering. Netcom impliserte derimot at jeg løy pga "kundebehandleren er såpass proff og sier ikke slike ting" og at jeg "måtte være fornøyd med å få billigere avgift på regningene mine!" Jeg er ikke en type mann som TRENGER billigere månedsavgift! Dette var bare ekstra service fra netcom sin side for å holde på meg som kunde. La meg omformulere det: En GOD kunde! Netcom har regelrett lurt meg trill rundt for å holde på meg som kunde. Er det noe jeg ikke tolererer etter mer enn 10 år i serviceyrket er det å bli lurt! Pga. dette bytter jeg operatør så fort jeg finner ut hvilken leverandør som har mest iphone 5 inne. Endret 26. september 2012 av Corey 19 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Er da ikke noen hemmelighet at Netcom svindler folk på denne måten. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 26. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2012 Er da ikke noen hemmelighet at Netcom svindler folk på denne måten. Ikke vet jeg, jeg har aldri hatt problemer med dem før angående slike saker. Jeg er bare så hylforbanna nå. Di ringte opp igjen å sa: "Du kan få 600 kr i avslag på fakturaene dine!" hvorpå jeg sa:"600 kr i avslag på faktura til en telefon som koster meg ca. 10 000 kr, og i tillegg har du implisert at jeg lyver til deg?" Han hadde ikke så mye å si da.... 10 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har. 3 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det beste er alltid å kjøpe telefonen upfront. Telefon koblet til bindingstid er aldri lønnsomt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det kan umulig stemme Lunalotic, med mindre du har en annen definisjon av "lønnsomt". Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Har nettopp flyttet, og takket i den anledning ja til tre ukers gratis Aftenposten. I går fikk jeg telefon. (tl;dr-versjon) - Ja, hei, det er fra Aftenposten, jeg ser du har tre ukers "prøvetid" - Eh .. ja? - Ja, du, jeg ringer bare for å høre om den kommer frem riktig, du skjønner, det har vært litt problemer med leveringen - Neida, det går fint, det - Så flott. Nå synes vi tre uker er litt lite, så jeg kan forlenge den perioden med 10 uker. - Joda, fett nok det. - Er din adresse XXX XXX XXX? - Nei, det er den forrige. Dere har min nye. - Riktig, det er XXX XXX XXX - Da må jeg bare be om en liten egenandel for å dekke papir og frakt, 59 kroner i uka. - Nei, hvis det koster noe er jeg ikke interessert *legger på* Altså sier han først at han skal forlenge gratisperioden, og så koster det plutselig penger. Hadde jeg giddet, kunne jeg nok kranglet meg til de ti ukene gratis. Og koster det så veldig mye mer enn 59 kroner uka med et vanlig abonnement, egentlig? En ting er at det er en umåtelig sleip måte å selge på, men er det virkelig så effektivt at det er verdt å bruke så lang tid på å bygge opp "fellen"? Det var en ganske lang samtale, og jeg håper virkelig folk flest takker nei. EDIT: Etter en kjapp titt på Aftenpostens hjemmesider ser jeg at 59 kroner i uka er bare en femtilapp billigere i måneden enn et vanlig abonnement. "Forlenget gratisperiode" meg i fisern. Endret 26. september 2012 av Isbilen 9 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har. Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket. I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner. 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det beste er alltid å kjøpe telefonen upfront. Telefon koblet til bindingstid er aldri lønnsomt. Var meget lønnsomt for meg når iphone 4 kom ut. Bestilte den hos Djuice med abbo som fikk en totalpris på 4800kr for en 32gb, noe som ble billigere enn å kjøpe den i butikk. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har. Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket. I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner. Helt klart at det er Netcoms ansvar på ledernivå ja Jeg har ikke vært Netcom-kunde på mange år, kjenner tilfeldigvis noen som jobber med support/feedback for disse "svindlerselskapene" som jobber for dem for tiden, og der er det mye snusk.. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har. Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket. I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner. Helt klart at det er Netcoms ansvar på ledernivå ja Jeg har ikke vært Netcom-kunde på mange år, kjenner tilfeldigvis noen som jobber med support/feedback for disse "svindlerselskapene" som jobber for dem for tiden, og der er det mye snusk.. Joda, det jeg egentlig prøvde å få frem er at det finnes mange seriøse firmaer som tar på seg outsourcing innen salg, kundestøtte og churn men så er det jo alltid de store selskapene som skal presse på pris og da er sjansen større at de tiltrekker seg useriøse aktører. Jeg vet at Netcom var spesielt dyktige til å velge samarbeidspartnere før i tiden men for en del år tilbake (5 ca?) merket man en tydelig forandring i den strategien og over til det jeg vil kalle ren melking. De har vel fått god nytte av å holde til i Nydalen ... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 26. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2012 Har nettopp flyttet, og takket i den anledning ja til tre ukers gratis Aftenposten. I går fikk jeg telefon. (tl;dr-versjon) - Ja, hei, det er fra Aftenposten, jeg ser du har tre ukers "prøvetid" - Eh .. ja? - Ja, du, jeg ringer bare for å høre om den kommer frem riktig, du skjønner, det har vært litt problemer med leveringen - Neida, det går fint, det - Så flott. Nå synes vi tre uker er litt lite, så jeg kan forlenge den perioden med 10 uker. - Joda, fett nok det. - Er din adresse XXX XXX XXX? - Nei, det er den forrige. Dere har min nye. - Riktig, det er XXX XXX XXX - Da må jeg bare be om en liten egenandel for å dekke papir og frakt, 59 kroner i uka. - Nei, hvis det koster noe er jeg ikke interessert *legger på* Altså sier han først at han skal forlenge gratisperioden, og så koster det plutselig penger. Hadde jeg giddet, kunne jeg nok kranglet meg til de ti ukene gratis. Og koster det så veldig mye mer enn 59 kroner uka med et vanlig abonnement, egentlig? En ting er at det er en umåtelig sleip måte å selge på, men er det virkelig så effektivt at det er verdt å bruke så lang tid på å bygge opp "fellen"? Det var en ganske lang samtale, og jeg håper virkelig folk flest takker nei. EDIT: Etter en kjapp titt på Aftenpostens hjemmesider ser jeg at 59 kroner i uka er bare en femtilapp billigere i måneden enn et vanlig abonnement. "Forlenget gratisperiode" meg i fisern. Hahahaha . AKKURAT samme greia fikk jeg. Har hatt 3 uker gratis, takket nei til å fortsette når de ringte meg. Så et halvt år senere ringte det en fyr fra aftenposten igjen. Han kunne tilby meg GRATIS Aftenposten i 10 uker. Nydelig tenkte jeg, sa kjør på, bare å bestille. "Vent litt, det skal jeg ordne. Du betaler bare en egenandel på 59 i uka". DOH. Det er jo vanlig pris. Idiot. 10 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Lurer på om jeg skal ta kontakt og si at jeg faktisk har takket ja til ti uker gratis, og at de værsågod har å levere. Det er kanskje ikke så lurt å ta sånne gratisabonnement. Da har de jo lov til å ringe deg selv om du er sperret for telefonsalg. Bt har ikke ringt meg på en stund etter at jeg fortalte dem at jeg var fullt klar over at de eksisterte, synes de lager en bra avis, og vil vurdere det når jeg får råd, men jo mer mas, jo mindre sannsynlig blir det. Endret 26. september 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 GD pleide å ringe meg omtrent hver andre uke for å prakke på meg abonnement. Mens jeg jobbet for GD og fikk avisa gratis hver dag. 4 Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Lurer på om jeg skal ta kontakt og si at jeg faktisk har takket ja til ti uker gratis, og at de værsågod har å levere. Det er kanskje ikke så lurt å ta sånne gratisabonnement. Da har de jo lov til å ringe deg selv om du er sperret for telefonsalg. Bt har ikke ringt meg på en stund etter at jeg fortalte dem at jeg var fullt klar over at de eksisterte, synes de lager en bra avis, og vil vurdere det når jeg får råd, men jo mer mas, jo mindre sannsynlig blir det. Telefonselgarar gjer katten i om du er registrert mot telefonsalg... Og dei får tak i nummeret ditt uansett om det er skjult frå opplysningssider. Nokre telefonar legg eg tvert på... spessielt når det kjem slik automagisk stemme... "Dette er fra ......., Trykk 1 for ....., 2 for ...., 3 om du ønsker mer informasjon, eller vent på svar." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå