Javisst Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Press og vri? Ikke "korken", men selve dekslet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Åpnes inni bilen så vidt jeg husker fra Pappas 2001 Octavia stasjonsvogn. 1 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Du trykker på selve lokket - venstresiden, da popper det ut. Kan hende bilen og må være ulåst, da sentrallåsen også låser lokket på mange biler. Endret 25. september 2012 av laurell Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nå vet jeg at dette er litt off topic, og at jeg sikkert er helt idiot på dette, men hvordan i helsikke åpner man tanklokket på en tidlig 2000 modell Octavia? Brekkjern? Bare tulla, er sikkert en spak inne i bilen. Eventuelt som andre skrev over her, dytt inn på venstre side Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 hvordan i helsikke åpner man tanklokket på en tidlig 2000 modell Octavia? Uansett merke og modell bruker det å hjelpe å lese bruksanvisninga (instruksjonsboka) som, når det gjelder bil, oftest er å finne i hanskerommet. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 RTFM!!! Gjelder alle mine kunder og. Sukk. 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen. Endte med at - som dere sier over her - at jeg måtte bare dytte inn på venstresiden så poppet det opp. Endret 25. september 2012 av Zeromac Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Uansett merke og modell bruker det å hjelpe å lese bruksanvisninga (instruksjonsboka) som, når det gjelder bil, oftest er å finne i hanskerommet. Du er ikke mann om du leser instruksjonsbok vet du Endret 26. september 2012 av vebbiii Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen. Var i akkurat same situasjon med mor mi si bil, samtalen gjekk som dette: - Eg finn ikkje spaken til å åpne bensinlokket med, kor er den? - Spake? - Ja, sånn hendel eller noke, på min bil er den nede på venstre sida men eg finn ikkje noko. - Er ikkje nokon spake, du berre stikke fingeren inn holet og trekk ut loket. - Hol? På dashbordet meiner du? - Nei, på bensinloket. - ... ja har du sett! 6 Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen. Endte med at - som dere sier over her - at jeg måtte bare dytte inn på venstresiden så poppet det opp. Men følte du deg ikkje ekstra mykje kar då du fylte Diesel på Bensin-tanken ? (mtp. "bensinlokket") 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det er da ingenting. Da svogeren min kjøpte seg en gammel Mercedes brukte vi en halvtime på å finne bensinlokket. Husker ikke om det endte i at vi ringte forrige eier eller at vi fant det selv like før. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Men følte du deg ikkje ekstra mykje kar då du fylte Diesel på Bensin-tanken ? (mtp. "bensinlokket") Haha! Jeg fylte diesel, altså. Jeg er bare vandt med å kalle det for bensinlokk. Har ikke hørt noen si "Hey, gidder du å åpne diesel-lokket for meg? Jeg skal fylle" Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Men følte du deg ikkje ekstra mykje kar då du fylte Diesel på Bensin-tanken ? (mtp. "bensinlokket") Haha! Jeg fylte diesel, altså. Jeg er bare vandt med å kalle det for bensinlokk. Har ikke hørt noen si "Hey, gidder du å åpne diesel-lokket for meg? Jeg skal fylle" Hehe, forstod det... men var bare nøydd til å poengtere det Men om det hadde vore tilfelle... då hadde du hatt god grunn til å føla deg kar! Eg seier som oftast berre "tank-lokket", " Er tank-lokket på høgre eller venstre side?" 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Har noen av dere gjort dette? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sveern Skrevet 26. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2012 Haha, den der minnte meg på i sommer når jeg var å spiste lunch på Shell. Det kom en fyr og parkerte på innsiden av den ytterste pumpen, han går ut og ser at lokket er på feil side, det han da gjør, uten å flytte bilen, er å bruke den innerste pumpen. Han dro altså pumpeslangen på tvers over mellom pumpene (ble litt knotete så legger ved en flott illustrasjon) 12 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Pleier som regel når jeg låner en bil å sjekke hvor tanklokket er plassert. Mercedes har jeg vært borti at det er på høyre sia, Peugeot - venstre, Hyundai - Venstre og mener det var samme plassering på opel/ford jeg var borti en gang Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hehe. Masse morsommer bensinstasjonhistorier her. Husker litt fra når jeg selv jobbet på bensinstasjon. Masse som går igjen. Bl.a. de som ikke fikk opp bensinlokket, eller klarte å stikke kortet inn der kvitteringa skal komme ut... Som har mothaker for å rive av kvitteringen noe som vil si at om de prøver å dra ut kortet vil de ripe opp hele greia. Ble noen telefoner til han som hadde ansvar for pumpene som måtte komme og låse opp gitt. Men det jeg tror jeg husker best er de som klarte(ja, flere tilfeller!) å starte bilen og kjøre mens slangen enda sto i bilen. Heldigvis overlevde den alle gangene. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Men det jeg tror jeg husker best er de som klarte(ja, flere tilfeller!) å starte bilen og kjøre mens slangen enda sto i bilen. Heldigvis overlevde den alle gangene. For oss som ikke kan så mye om hvordan en bil fungerer, hva skjer da? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Pleier som regel når jeg låner en bil å sjekke hvor tanklokket er plassert. Mercedes har jeg vært borti at det er på høyre sia, Peugeot - venstre, Hyundai - Venstre og mener det var samme plassering på opel/ford jeg var borti en gang En enklere måte å finne ut av det på, spesielt på nyere biler (regner ikke med at det er slik på alle gamle modeller), er å se på displayet som viser hvor mye du har igjen på tanken. Den siden selve pumpen sitter på ikonet/tegnet angir i de fleste tilfeller hvilken side du har lokket på i den bilen du sitter, av og til kan det være en liten pil eller noe som indikerer hvilken side lokket sitter på. Uansett skal du kunne se det i displayet på tankmåleren. F.eks har bilen med denne måleren lokket på høyre side: og denne har det på venstre side: Endret 26. september 2012 av Solaar 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå