Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Fy faen, SF Kino i Lillestrøm er så sykt nazi. Da jeg var 14 var jeg og så på en 15-årsgrense film sammen med to venner, og vi hadde faktisk kjøpt billetter og kommet oss inn, men etter at filmen startet kom en ansatt INN i kinosalen mens filmen var begynt og kastet oss ut. Har kun hatt dårlig erfaringer med den kinoen.

--Og hvorfor brukte dere en time med buss til Lillestrøm? Det er mange flere kinoer i nærområdet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaller du politiet nazi når de nekter deg å kjøre videre når du er 17 og uten lappen?

Veit ikke om jeg skal le eller gråte av den sammenligninga der. facepalm.gif

Det er ikke ulovlig for noen på 14 å se en film med en anbefalt aldersgrense på 15 år.

Vil si at kinoen var litt over snittet strenge.

Var ikke det som var poenget mitt heller. Jeg er enig i at de er over snittet strenge, men en grense er der, og da skal den følges. Dersom det bare var en søt liten anbefaling fra kinoen, hadde de ikke nektet de å komme inn, de hadde sagt "du bør ikke gå inn, det er farlig der inne".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Kaller du politiet nazi når de nekter deg å kjøre videre når du er 17 og uten lappen?

Oh jesus... Dette blir faktisk så dumt at jeg ikke orker å svare, engang

Helt feil! Det er veldig smart. Når en film har anbefalt grense så har de fleste kinoer en policy som sier at du må være sammen med noen over 18 for å få slippe inn.

Lenke til kommentar

Fy faen, SF Kino i Lillestrøm er så sykt nazi. Da jeg var 14 var jeg og så på en 15-årsgrense film sammen med to venner, og vi hadde faktisk kjøpt billetter og kommet oss inn, men etter at filmen startet kom en ansatt INN i kinosalen mens filmen var begynt og kastet oss ut. Har kun hatt dårlig erfaringer med den kinoen.

--Og hvorfor brukte dere en time med buss til Lillestrøm? Det er mange flere kinoer i nærområdet...

Utrolig. Jeg trodde faktisk man var "safe" når man hadde passert billettkontrollen.

Selv så skulle jeg og en kamerat inn på en 15-års grense film når vi var 15 år gamle. Vi hadde ikke med legitimasjon, men foreldrene våre var med og skulle se en annen film. Billettkontrolløren slo seg HELT vrang og ville ikke godta foreldrenes bekreftelse av at vi var 15 år gamle. Dette var også på Lillestrøm kino. Fanken så firkanta mennesker har jeg aldri vært borti altså. Heldigvis ville jo ikke foreldern til kameraten godta dette, så diskusjonen varte jo i evigheter, men tror vi måtte ende opp med å se en annen film.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Side note ang: I jula hadde jeg et lite nash hjemme med en del randoms. En som jobber som billetør på den lokale kinoen var også der, og etter litt kinoprat endte det med at han lovte meg honørbillet. Holdte løftet gjorde han også, som i grunn var litt kult når jeg og en jente kom innom for å se en film et par dager senere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en lignende opplevelse jeg og da jeg skulle fylle bensin for litt siden. Da jeg var ferdig med å fylle, så kom det en dame bort til meg, lettere brydd, og spurte om jeg visste hvordan man fikk opp tanklokket på bilen hennes. Hun hadde akkurat vært og hentet den i butikk grunnet kjøp, og hadde aldri fylt drivstoff på den før... Jeg prøvde selvfølgelig å hjelpe henne, men etter å ha omtrent ransaket hele bilen, så hadde jeg ikke nubbesjans å få opp det fordømte tanklokket! Etter enda lengre tid med leting, så måtte jeg bare innse nederlaget. Endte med at stakkaren måtte kjøre tilbake til butikken ( som heldigvis lå rett borti hogget ) og forhøre seg med mekaniker...

Nå vet jeg at dette er litt off topic, og at jeg sikkert er helt idiot på dette, men hvordan i helsikke åpner man tanklokket på en tidlig 2000 modell Octavia?

Endret av Olimaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...