Punainen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Kommunen generelt sett skyr jeg som pesten. Det skal være bra prekært før jeg faktisk tar kontakt med kommunen. Kom f.eks inn på rådhuset og skulle til service torget for å spørre om noe råd om Husbanken og hvordan jeg skulle gå frem der (forsøker å kjøpe meg bolige, men det er vistnok enklere å sende en mann til månen). Så jeg kommer inn, og der er ikke en kjeft. Jeg er stein muts alene der. Så jeg vandrer bort til skranken og sier "Unnskyld men, kan du hjelpe meg med noen Husbank spørsmål?". Damen ser opp på meg med et blikk som kunne fått Djevelen selv til å fryse og sier bryskt "Du må altså trekke kølapp her". Ser meg rundt forfjamset, ser bort på kølappmaskinen og ser på henne og sier "Erm, joda, men nå er det jo ingen her som står i kø da, så du kan vel bare svare meg kanskje?" Tror du det? Neida. "Du må trekke kølapp som alle normale folk her". Ser igjen rundt, forfjamset og sier smilende til henne "Jeg ville kanskje oppsøkt legehjelp, for du må ha en drøss med imaginære kunder fremfor deg. Du får ha en god dag", så gikk jeg. Og det var siste gangen jeg satte foten min på Servicetorget her i kommunen. Holder meg til å lese meg opp på nettet. Kan være at de vil registrere antall "kunder" de har i løpet av en dag? Men vet ikke om det faktisk er slik. Men da hadde det jo vært en smal sak å bare si det. Endret 12. september 2012 av Punainen 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Da kunne jo hu trukket en egen lapp selv etterpå og ikke være så bitchat. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 De registrerer sikkert antall hendvendelser med lappen;). Er slik på postkontoret også selv m jeg er eneste der Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Har en som kanskje ikke er så håpløs.. men det er jo litt artig. Kunden: Jeg får ikke logget meg på Citrix, jeg har glemt passordet. Jeg: Ok, jeg skal resette det for deg (Begynner arbeidet med å finne brukeren, noe som tar litt tid så kunden føler at han må si noe) Kunden: Jeg vet ikke hva som har skjedd. Dette gidder jeg ikke å kommentere, men jeg brude egentlig si: Du vet ikke hva som har skjedd? Du har glemt passordet ditt !"#!"¤!" 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg WhatWorld Skrevet 13. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2012 Dette her gjeld meir på privat basis då, men sånn sett så kan ein jo rekna det som kunde. **** som ringde meg hinn dagen. Les fyrste spoiler før du åpnar andre spoiler. Meg: Ja ****: Ja, hei, det er ****. Og så kjem litt babling osv... ****: Men du, Jeg ringte egentlig fordi jeg trenger hjelp til noe. Meg: Javel... kva då? ****: Nei pc'en min er begynt å bli så treig, så jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å avinstallere og installere windows på nytt. Meg: Okei, har du tatt backup av alle filer du ynskjer? (Eg orka ikkje prøve å finne ut kva som var problemet,) ****: Nei, det var godt du sa. Jeg gjør det nå. Venting... ****: Ja da var jeg ferdig. Meg: Ja, då set du inn Windows CD'en. ****: Windows CD'en? Meg: Ja, den som står Windows 7 på, med logo osv. ****: Ja da fant jeg den. Meg: Sett den inn i cd'rommet. Og start masina på nytt. når logoen som det står HP på kjem opp. Trykk F12 gjentatte ganger til det kjem opp ei liste på skjermen... ....... ****: Ja, da har jeg gjort det. Meg: Står det på skjermen Hard Disk/hard drive, cd rom osv.? ****: Ja. Meg: Bla ned til cd rom og trykk enter, og trykk kva som helst tast når du får beskjed. ****: Jeg får beskjed om "No bootable device." Meg: Har du satt i cd'en? ****: Ja. Meg: Ta bilde av cd'en og send det på mail til *********@gmail.com. *****: Ok. Omsider så fekk eg bilete på mail, men når eg såg bilete, så bestemte eg meg for å sei at eg diverre ikkje kunne hjelpe han. 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg WhatWorld Skrevet 13. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2012 Men ein av dei beste er vel når eg skulle reparere ei maskin for ein, han hadde beskrevet problemet slik: "Denne dataen har fått et hakk i operativsystemet, da den falt i gulvet Torsdag kveld." 15 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Får inn ymse forskjellige folk om dagen egentlig på jobben. Vi har jo selvfølgelig den gjerrige studenten. Har mini pc. Gjerne 10" med Atom prosessor. Denne personen bruker maskinen til kun internet og facebook samt litt musikk, men å kjøpe ny maskin til IT-studie, det er uaktuelt. Den er da tross alt bare 3 år og den fungerer jo. Blir like forbauset når maskinen bruker 6 timer på å installere 40 programmer via et ninite script, men vise forståelse for at ting tar tid, har personen ikke tenkt å gjøre. Også har vi selvfølgelig den krasse. Gjerne en person med utenlandsk opprinnelse. Snakker gebrokkent norsk og er veldig krass i tonen. Ikke nødvendigvis frekk, men krass og rett på sak. Denne personen står også på sitt. Personen har alltid rett, og å komme med saklige fakta og korreksjoner, det må man for guds skyld ikke gjøre. Må også nevne at sterotypen om at kommuner/statlige virksomheter er ueffektive stemmer godt fra det jeg har sett. Veldig forskjellige type mennesker som skulle hatt et kurs eller to ja 2 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Å ha en velfungerende maskin på it studie er ett must. En atom prossesor er ikke på langt når kraftig nok når man skal bedrive kompilering av koder... Går man på IT er det noe man burde innse Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 13. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2012 Jobber for kommunen. Alle fordommer dere måtte ha stemmer + mer. 30 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) De aller fleste som jobber innenfor staten og vegvesen generellt er håpløse å ha med å gjøre. Bare det å få foretatt en endring i vognkort på en bil er ikke lett. Selv om ett typegodkjenningsnummer fra tilsvarende bil skal i teori være nok er det ikke det når man treffer på en i vegvesenet. Nei... man må jo bygge om bilen selvfølgelig å ha dokumentasjon fra fabrikk... Gah... Typegodkjenningsnummer er en reffereanse... Endret 13. september 2012 av Rolf_X 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) De registrerer sikkert antall hendvendelser med lappen;). Er slik på postkontoret også selv m jeg er eneste der Jeg tenkte det samme, men isåfall burde det være mulig å ha en slags manuell registrering for slike tilfeller, rett og slett for å slippe å irritere kundene. Om "juks" med statistikken er et problem, kan man jo tenke seg at de ansatte vel så gjerne kunne ha trukket kølapper selv, og manuell registrering av en kunde er i så måte ikke mindre "sikkert". Hos oss er problemet omvendt. Jeg har jobbet der i drøyt to år nå, vi har kølappmaskin, og vi har ikke brukt den en eneste dag så lenge jeg har jobbet der. Ca annenhver kunde, når det ikke er kø, går først bort til kølappmaskinen selv om jeg allerede har hilst på dem, trykker litt på den og spør "jeg trenger vel ikke å trekke kølapp nå vel?" Nå har vi nettopp fått ny avdelingsleder, og han har lovet meg at vi skal fjerne den maskinen Endret 13. september 2012 av srbz 1 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Men ein av dei beste er vel når eg skulle reparere ei maskin for ein, han hadde beskrevet problemet slik: "Denne dataen har fått et hakk i operativsystemet, da den falt i gulvet Torsdag kveld." Haha, made my day... 2 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jobber for kommunen. Alle fordommer dere måtte ha stemmer + mer. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 15. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. september 2012 Sitter i kassen på matbutikk Jeg; skal du ha pose? Kunde; Ja, må ha noen *slenger ned 2 poser* Kunden får kvittering etterpå Kunde; Betalte jeg 90 øre for en pose!?!?! DA SKAL DU FÅ TILBAKE DEN ENE! Dette var dagen jeg slo retur på 0,9 kroner for å ikke ødelegge den ellers perfekte diffen :) Den eldre damen ble selvfølgelig kjempefornøyd da hun fikk tilbake 1 kr 15 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 hadde kunde som ga meg hans lodd i bh konkuranse. sa jeg kunne gi til jæresten min. jeg sa jeg ikke har kjæreste og han svarer med er du jomfru du da? må jo ha kjærste.... 7 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Men ein av dei beste er vel når eg skulle reparere ei maskin for ein, han hadde beskrevet problemet slik: "Denne dataen har fått et hakk i operativsystemet, da den falt i gulvet Torsdag kveld." Haha, made my day... Det verste med folk som sier sånne ting er at de tror de er så himla fiffige når de gjør det. "Det heter jo egentlig ikke data, det heter harddisk". 3 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Kjære jentegjeng på min egen alder som satt og så på meg arbeide i en halvtime før dere bestilte mens dere maste om hvor "søøøøt" og "direkte nusselig!" jeg er og så "spennende" det er med folk som farger håret sitt: FoaD. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg J. Verlander Skrevet 15. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. september 2012 Jobber som telefonselger ved studiene og kom til en som ikke hadde tid fordi han måtte finne skjegget.. 25 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Kjære jentegjeng på min egen alder som satt og så på meg arbeide i en halvtime før dere bestilte mens dere maste om hvor "søøøøt" og "direkte nusselig!" jeg er og så "spennende" det er med folk som farger håret sitt: FoaD. Jeg synes du er ganske søt! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå