BadCat Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Bare man ikke får en slik en i avføringen går det nok greit. Shai-Hulud ("Shaihuludata gigantica"), the sandworm in the fictional world of Dune Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 "GEVINST!!!" "Nå vant jeg igjen! " 1 Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 "GEVINST!!!" "Nå vant jeg igjen! " Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Du glemte "jackpot!".................... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Pleier alltid å rope "WOOHOOOOOO!!!!!" og ta seiersdansen til Chandler fra Friends. Alltid en slager. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hater når kunder kommer innom og ikke er interessert i å kjøpe noe, men bare vil prate med noen. Det er trist, og det er irriterende! 4 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Enkelte kunder går meg totalis på nakke. Kommer og skal betale, sier hva de skal ha og klasker kortet inn i maskinen og begynner frenetisk å skal taste koden. Ofte etterfulgt av "Fungerer ikke denne terminalen?!?". Så blir de sur når de må vente til jeg har fått slått dette inn. Joda, vi har siste skrik i "Si hva du skal ha" terminaler, alt du trenger å gjøre er å si hva du skal ha til terminalen så slår den inn dette for deg. Instant payment. 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Joda, plastikk er morsomt. I terminalen vår må kortet trekkes to ganger og noen kunder spør da selvsagt hvorfor dette er tilfelle, og jeg svarer selvsagt vennlig og informerer hvorfor. Her om dagen derimot hadde jeg ei kjerring som lurte på om jeg hadde planer om å ta betalt for turen to ganger siden jeg trakk kortet to ganger. Hvis jeg HADDE vært såpass uærlig, forventer hun da et ærlig svar tilbake?? Jeg svarte henne rolig og behersket: "Nei, det har jeg ikke tenkt til å gjøre", men inne i mitt stille sinn tenkte jeg "Uansett hva slags flyktige ambisjoner du har om fremtiden din, er det nok best du holder deg til kjøkkenet". Lenke til kommentar
Populært innlegg Kevlar Skrevet 8. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2012 Hater når kunder kommer innom og ikke er interessert i å kjøpe noe, men bare vil prate med noen. Det er trist, og det er irriterende! Dette innlegget er trist. 26 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hater når kunder kommer innom og ikke er interessert i å kjøpe noe, men bare vil prate med noen. Det er trist, og det er irriterende! Dette innlegget er trist. Jeg er der for å hjelpe kunder før et eventuelt kjøp. Når samme kunde kommer tilbake annenhver dag for å snakke om været så blir man irritert. Det er trist sat butikkansatte er noens eneste venner, men jeg er ikke støttekontakt - ei heller hobbypsykolog 5 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Ikke minst hender det ofte at man har andre kunder i kø - selv på telefon, der kunden ikke kan se dem. Da er jeg ikke så interessert i å høre kunden fortelle om da han skaffet seg sin første datamaskin og når han kjøpte sin siste terrengsykkel. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg vebbiii Skrevet 8. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2012 Hehe.. Når jeg jobbet i butikk synes jeg det var morsomt når random småunger som jeg ikke kjente kom inn og begynte å fortelle om dagen sin. Type "I dag har jeg og Mari spist is". Irriterende er det hvertfall ikke 15 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Om ungene kommer og forteller om den isen 4 ganger i uka då blir det nok irriterende. Men problemet er ikke start folk kommer jevnlig uten å handle, men at de aktivt oppsøker meg hver gang bare for småprat om ting og tang. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg synes det er artig med unger. I går var det plutselig ei lita jente (rundt to år, tenker jeg) som bare ville klemme litt mens jeg hjalp hennes mor. Men en ting jeg har blitt veldig god på etter å ha jobbet i butikk er å stoppe "tidstyver" tidlig. Veldig høflig, og nesten umerkbart svinge samtalen tilbake på spor når kundens tanker/tunge begynner å vandre. Lenke til kommentar
Populært innlegg Lyspaere Skrevet 9. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. september 2012 Ja, unger har jeg sjeldent noe i mot for å være ærlig. Det er som regel bare sjarmerende. Men problemet er det du kaller tidstyver ja. Vi har en kunde som kommer innom 3-4 ganger i uken, og hver gang har han forberedt seg på noe ultraspesielt å spørre om. Dette fører til at vi må drive research på om vi får tak i varen til kunden (og når det er spesielle ting så tar det fort litt tid), og når vi finner varen og sier prisen, så sier han bare at han kan liksågjerne bestille det over nett - for vi er for dyre (spesielle varer selger vi ofte så og si non-profit, for å skape god kunderelasjon til aktive elektronikkbrukere). Tok meg noen måneder før jeg ga opp han. I tillegg begynner han ofte å snakke politikk, kritisere enkelte arbeidsgrupper og diskutere samfunnsfilosofiske spørsmål. Dette er ikke interessant for meg, da jeg er der for å utføre en tjeneste for min arbeidsgiver. Er det da trist å si at det er trist at kunden ikke har andre på fritiden å snakke med enn meg? PS! Jeg jobber på ett veldig lite sted, og de fleste kjenner til kunden - han kjøper ingenting, men kverrulerer alltid. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hansy Skrevet 10. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2012 Ah, hva er det med kunder og "30 minutter". Hadde forøvrig 2 slike kunder på fredag. Kunde nr 1: Butikken åpner klokken 10.00, og ofte er det noen få kunder som står å venter til døren åpner. Denne dagen var det 3 kunder som skulle ha hjelp rett etter åpningstid, alle trakk kølapp, og jeg var alene på jobb en liten stund. Når jeg var ferdig med kunde nr 1 og 2, så kom jeg til kunde nr 3, som brøt ut, og lagde et voldsomt spetakkel. K: Nå har jeg stått her å ventet i 30 minutter, er det ikke noen som kan ekspedere meg?? S: Hei! Du har ikke stått å ventet her i 30 minutter siden vi kun har vært åpen i 5 minutter. At du har stått på utsiden å ventet i 25 minutter er ikke min skyld. K: HMMFHH, jeg skal ha [sett inn et lett synlig produkt]. S: Ingen problem, det har vi her. K: *Tar produktet og går ut* Jeg skal ALDRI handle her igjen. Senere utpå dagen kommer 30.minutters-kunden nr 2. I butikken er det flere avdelinger, alt avhengig hvilke produkter du skal ha. Kunde kommer bort til min avdeling å spør om jeg kan ordne produktet til han. S: Heisann, nei,dessverre. Dette er ikke noe jeg kan eller har gjort før. Det der kun han på den avdelingen som kan dette. K: Dette er for dårlig!!!!11oneoneoneone Nå har jeg stått å ventet i 30 minutter, og jeg har fremdeles ikke fått hjelp. Er det ikke noen som kan betjene meg???? S: Ikke for øyeblikket, flere selgere kommer utover dagen. Men kan jeg få se på kølappen din? K: *Gir kølappen til meg* S: Du har jo bare stått her i 6 minutter å ventet, ikke 30 minutter som du sa. K: *Ser på klokken* Nei, ja, NEI!! Dette finner jeg meg ikke i, jeg forlanger flere ansatte som kan hjelpe meg. DETTE ER FOR LENGE. S: Beklager, men jeg kan ikke trylle fram en ansatt til deg. Hvis du venter litt til, så er jeg sikker på at du får hjelp snart. K: *Går fra avdelingen* 2 minutter senere fikk han hjelp fra riktig kundebehandler :-) 21 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 I terminalen vår må kortet trekkes to ganger og noen kunder spør da selvsagt hvorfor dette er tilfelle, og jeg svarer selvsagt vennlig og informerer hvorfor. So, kvifor må ein trekke kortet to gonger? 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 10. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2012 So, kvifor må ein trekke kortet to gonger? Det er sånn at skimmeren skal få en skikkelig bra avlesning. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 10. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2012 For ett par år siden solgte jeg pcer og slikt, og holdt på med en 40-år gammal mann. Vi pratet om pc'er og han var helt normal. Så kommer det 3 somaliere. Så utrbryter han høyt "FY FAAEEEEN, slepper dere SÅNNE folk inn her også? Faaaaen, de skulle bare blitt drept på stedet!!" Folk ass.. Han kunne vel klart å holde meningen hans for seg selv når han er ute i offentligheten? Sitt gjerne sånn hjemme i stua... Hadde en kunde for 10 min siden også. Lukta så dritt at det henger fortsatt igjen.. Det slår ikke den værste kunden jeg har hatt. Det hang igjen 2 dager i etterkant. Og lukta forflyttet seg rundt om i lokalet. Er sikker på om vi hadde kastet noe fargestoffer på "skyen" så hadde vi sett det flyte rundt. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lyspaere Skrevet 10. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2012 Hadde en kunde for 10 min siden også. Lukta så dritt at det henger fortsatt igjen.. Det slår ikke den værste kunden jeg har hatt. Det hang igjen 2 dager i etterkant. Og lukta forflyttet seg rundt om i lokalet. Er sikker på om vi hadde kastet noe fargestoffer på "skyen" så hadde vi sett det flyte rundt. Hadde en slik en selv. Helt forferdelig, man blir rådløs for hva man skal gjøre - man mister jo kunder pga lukta! Min illeluktende kunde skulle bytte topplokket på en barbermaskin fra 50tallet. Jeg forklarte at dette ikke var noe vi fikk tak i, men at jeg kunne få kontaktinformasjon så kunne jeg sjekke det opp sånn just in case. Når jeg videre ba om navn og telefonnummer så sier kunden: "Jeg har ikke telefon. Du får sende BREV". Kunde var bonde, hadde dress som hadde rakna langs venstre side og hadde negler på 2cm. Lukta var til å kaste opp av. Veldig ubehagelig slutt på arbeidsdagen.. 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå