Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte kunder går meg totalis på nakke. Kommer og skal betale, sier hva de skal ha og klasker kortet inn i maskinen og begynner frenetisk å skal taste koden. Ofte etterfulgt av "Fungerer ikke denne terminalen?!?".

Så blir de sur når de må vente til jeg har fått slått dette inn.

 

Joda, vi har siste skrik i "Si hva du skal ha" terminaler, alt du trenger å gjøre er å si hva du skal ha til terminalen så slår den inn dette for deg. Instant payment.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Joda, plastikk er morsomt. I terminalen vår må kortet trekkes to ganger og noen kunder spør da selvsagt hvorfor dette er tilfelle, og jeg svarer selvsagt vennlig og informerer hvorfor. Her om dagen derimot hadde jeg ei kjerring som lurte på om jeg hadde planer om å ta betalt for turen to ganger siden jeg trakk kortet to ganger. Hvis jeg HADDE vært såpass uærlig, forventer hun da et ærlig svar tilbake??

 

Jeg svarte henne rolig og behersket: "Nei, det har jeg ikke tenkt til å gjøre", men inne i mitt stille sinn tenkte jeg "Uansett hva slags flyktige ambisjoner du har om fremtiden din, er det nok best du holder deg til kjøkkenet".

Lenke til kommentar

Hater når kunder kommer innom og ikke er interessert i å kjøpe noe, men bare vil prate med noen. Det er trist, og det er irriterende!

Dette innlegget er trist.

 

Jeg er der for å hjelpe kunder før et eventuelt kjøp. Når samme kunde kommer tilbake annenhver dag for å snakke om været så blir man irritert.

 

Det er trist sat butikkansatte er noens eneste venner, men jeg er ikke støttekontakt - ei heller hobbypsykolog

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke minst hender det ofte at man har andre kunder i kø - selv på telefon, der kunden ikke kan se dem. Da er jeg ikke så interessert i å høre kunden fortelle om da han skaffet seg sin første datamaskin og når han kjøpte sin siste terrengsykkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er artig med unger. I går var det plutselig ei lita jente (rundt to år, tenker jeg) som bare ville klemme litt mens jeg hjalp hennes mor. Men en ting jeg har blitt veldig god på etter å ha jobbet i butikk er å stoppe "tidstyver" tidlig. Veldig høflig, og nesten umerkbart svinge samtalen tilbake på spor når kundens tanker/tunge begynner å vandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...