Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som har opplevd vold/forsøk på vold?

Ja jeg hadde en kunde som trua med å drepe meg pluss en kollega assisterende butikksjef to vektere og alle i butikken.

Nå er denne personen bannlyst fra både butikken og senteret og anmeldt for drapstrusler.

Skal poste hele greia. Vil ikke si så mye om det da politiet fremdeles etterforsker denne personen.

Bare som det er sagt jeg jobber også i elektrobutikk. (Verdens mest utskjelte jobb?)

Lenke til kommentar

Skal si en ting jeg og da;

 

Igår kjøpte jeg ipod touch 32 gb. Jeg ba spesifikt om den nye versjonen, da jeg visste det var to. For det første betalte jeg 3000 (!) for den gamle (!) versjonen. Idag gikk jeg tilbake, stod der ca 20 min, for å få vite at de hadde ikke nok penger i kassa - og måtte tilbake ikveld.

 

Gikk deretter til annen ikke navngitt butikk - Spurte om den nye versjonen, 32 gb - han i kassa gikk og hentet den, Tok maks 20 sec, Spurte om navn o.l. Pris 2499 for NYE versjonen.

 

Irriterrer meg over folk som i første butikk

Lenke til kommentar

At det tok 20 min for dem å finne ut at det var for lite penger i kassa tviler jeg på, men at de skulle bruke 20 min for å sjekke hva som har skjedd er noe helt annet. Kanskje selgeren ikke var den mest oppdaterte ang hvilken som er den nye og hva som er den gamle.

 

Det at du ikke fikk penger tilbake med en gang er forståelig, de har et beløp de må holde seg over hele dagen.

Lenke til kommentar
At det tok 20 min for dem å finne ut at det var for lite penger i kassa tviler jeg på, men at de skulle bruke 20 min for å sjekke hva som har skjedd er noe helt annet.

Han ekspiderte andre kunder...

 

Det at du ikke fikk penger tilbake med en gang er forståelig, de har et beløp de må holde seg over hele dagen.

Jeg kom tilbake 3 timer før stengtetid, Da tror jeg han hadde holdt av penger til meg, som var hyggelig gjort.

Lenke til kommentar

Det er lett å tenke på de sure og vrange kundene merker og lite på de blide og hygglige.

 

Når jeg var elektrikker lærling var det alltid noen hyggelige vi var innom som kom med kaffe og noen ganger kaker :)

 

Har også lakt en del sten og da har det også hent at noen vakre blondiner har kommet med suppe i kulden, setter stor pris på det merker jeg :p

 

Alltid noen hyggelige når jeg jobbet i butikk også, noen ga meg faktisk ekstra cash og noen tok seg bryet med å snakke med sjefen og si hvor flink jeg var, hadde flere gjort det hadde sjefen blitt glad^^ hehe

Lenke til kommentar
Sammen med telefonselger er det uten tvil en jobb hvor man opplever mye kjipt. Jeg har svært lite til overs for voksne menn som er glad i pruting og å snakke ned til betjeningen som er yngre, og de ser jeg mange av på elektrovarebutikker.

 

Prøv resepsjon Hotell, ikke for å påstå at min jobb er verre enn andres, men vi er et konferanse/sommer trafikk hotell og på sommeren får du slengt mye dritt til deg, på alle verdens språk også.

 

Vi har 4 plasser til busser, hvorav 1 vi deler med naboen. Grunnet lite område med tett tre bebyggelse har vi kun lov å ha 4 busser maks her nede. Dette vet sjåførene som er her vært år, men like fult er der et problem med dem, og de forsøker å snike bussen inn der det ikke er lov. Og da er det ikke hyggelig for en liten skrantete resepsjonist å fortelle en sjåfør som er 3 ganger større enn deg med tømmerstokker til armer at han må flytte bussen sin. Blir truet med bank ca 3-5 ganger om dagen i 3 månder jeg. Ellers er det bare 1-2 ganger i uka.

 

Etter noen år (har jobbet snart 4 år med dette) blir man hardhuda som bare F, gikk mitt i trynet på en av disse sjåførene og sa som det var at hans egoisme skulle ikke få sette 600 menneskers liv på spill bare fordi han ikke gadd flytte bussen vel 500 meter lenger opp i gata. Han fikk 2 valg, enten flytter han bussen eller så får jeg den flytta for deg, og du skal få betale for siste valg. Dette var en av dem som var stor som F og i tilegg, så jeg regnet med at jeg fikk meg en på tygga, og det var ikke langt unna heller.

 

Heldigvis er det og mange snille og glade kunder her hos oss, erm, og noen rare da. En dame som bodde hos oss i 4 dager i strekk drev å ringte oss lang tid i etterkant fordi en måke som hadde et reir i fjersteinene rett utenfor rommet hennes hadde tydeligvis satt sitt preg på henne og hun lurte på hvordan det gikk med dem. En annen gjest sto å bantes høylytt fordi det var ikke kniv/gaffel satt på frokostbuffeten. Det til tross for at hele restauranten var dekket opp med kniv, gaffel, cuvert tallerken og serviett. Selv ikke etter at vi forklarte dette til han roet han seg ned.

Lenke til kommentar
Fikk dere ikke låne glass med dere på rommet? For noe tull, låner ut glass til gjestene mine støtt og stadig, så fremst de drikker vinen på rommet har vi ikke lov nekte dem heller. Det er når de setter seg i fellesområdet at det blir ulovelig.

 

de sa vi ikke hadde lov til å drikke på rommet, og brukte dette som unnskyldning for å ikke låne det ut.

men som sagt, når vi sa vann gikk det, veldig skeptisk, men fikk med oss glassene.

drakk selvfølgelig på rommet og noe ute i gangen, men det merket ikke de ansatte.

senere ut over kvelden var det drikking stort sett over alt, medbrakt etter sjenkingen stoppet. ikke noe pes pga det, usikker om de merket det da.

 

er bare glad vi slapp noe styr for det vi ødela på rommene jeg :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Blir truet med bank ca 3-5 ganger om dagen i 3 månder jeg. Ellers er det bare 1-2 ganger i uka.

 

Helt utrolig at folk oppfører seg sånn. Sånne folk ser vel ikke mye lyst på ting, hver minste ting er negativt for de. At folk takler å jobbe der det er daglig kost å bli kjefta, smellt og trua med å bli banka fortjerner litt heder. Om jeg hadde blitt kjefta huden full hadde jeg skejelvi i knærne, slutta i jobben og omtrnet ikke gått ut døra hjemme.

Lenke til kommentar

Hadde en ustabil franskmann som kom klatrene over disken og nappet med seg et nøkkelkort til et rom fordi han ikke hadde fått det rommet han hadde ønsket (men naturligvis ikke ville betale ekstra for å få). Bang i veggen, handa bak ryggen, nøkkelen revet vekk og vedkommende bortvist fra hotellet.

 

Som sagt blir man nesten "So fucking what" aktig når man jobber på hotellet. Eneste gangen man ikke er så høy i hatten er når det plutselig står en svær helvettes rotweiler mitt i resepsjonen på vei bak resepsjonen faktisk. Var ikke jeg som var på jobb, men frøkenen som var på jobb var på vei til å heise skjørte for å sprinte over disken når bikkja kom bak resepsjonen :p

Lenke til kommentar
Helt utrolig at folk oppfører seg sånn. Sånne folk ser vel ikke mye lyst på ting, hver minste ting er negativt for de. At folk takler å jobbe der det er daglig kost å bli kjefta, smellt og trua med å bli banka fortjerner litt heder. Om jeg hadde blitt kjefta huden full hadde jeg skejelvi i knærne, slutta i jobben og omtrnet ikke gått ut døra hjemme.

Avdelingen jeg er ansvarlig for prosesser og regler for har som oppgave å ta over de verste kundene på telefon, altså de som kjefter, hyler og truer. Man blir ganske fort hardhuda i en sånn jobb.

Lenke til kommentar
1. En gjeng kommer i resepsjonen på lørdag morgen før utroing. De har glemt å kjøpe seg øl. Dette er da kl 8 om morgen. Så de vil kjøpe en kasse med øl hos meg. Spør dem da om de skal ha dette med seg på rommet, noe de sier nei til, de skal ha den med seg. Beklager høflig men det går ikke, det har vi ikke lov til. Fyren sier like etterpå "Kan jeg få kjøpe 24 øl å ta med meg opp på rommet?"

Hvor dum tror de folk i resepsjon egentlig er? Beklager igjen at det går nok ikke, hvor han stormer ut, fly forbannet grunnet "dårlig service". Det de glemmer er at vi har skjenkebevilgning, ikke salgsbevilgning. 2 forskjellige ting.

 

Hmm... litt OT. Men hva skulle egentlig poenget med å ikke selge de ølet være? - Javel, du skjønte at de ikke skulle på rommet med ølet på bakgrunn av at de hadde sagt nei først, men hvis de "ombestemmer" seg og (i dette tilvfellet later som) de skal ha med ølet på rommet, så har du da gjort jobben din? - Tror neppe det er meningen at de som selger ølet skal vurdere sannsynligheten av at kunden snakker sant? :p

 

God service hadde vel vært at du hadde solgt de ølet, og presisert at du kun hadde lov til å selge det hvis de skulle ha det med på rommet, og hvis du så at de drakk det et annet sted måtte du ta det fra dem?

Lenke til kommentar

Har fått en del kommentarer fra eldre kvinner som kommer inn på Expert butikken.

 

De kommer som vanligvis inn stopper opp og ser på meg en stund, så spør de om det er noen som kan hjelpe dem. Eg svarer eg kan. Da spør de "Er det noen eldre som jobber her som kan hjelpe meg?".

 

Dette er skikkelig irriterende, men best av alt var den ene gangen en slik kunde kom inn, vi var to på jobb. Jeg hentet ut han andre siden jeg ikke gadd å diskutere med kunden, han kom ut og spurte hva hun trengte hjelp til "Jeg skal se på en ny datamaskin" svarer hun. Da snudde han seg og pekte på meg og sa "Da skal du snakke med han".

Der stod jeg og smilte, hun var ikke blid.

 

Just a notice, jeg er 17år.

Lenke til kommentar
Sammen med telefonselger er det uten tvil en jobb hvor man opplever mye kjipt. Jeg har svært lite til overs for voksne menn som er glad i pruting og å snakke ned til betjeningen som er yngre, og de ser jeg mange av på elektrovarebutikker.

 

Prøv resepsjon Hotell, ikke for å påstå at min jobb er verre enn andres

Definitivt en del rusk og andre historier på hotell. Folk oppfører seg annerledes når de er hjemmefra. Selv er jeg bare hyppig gjest, ikke ansatt, men jeg får med meg en del historier likevel.

Ene venninna mi jobber på et hotell som månedlig huser bedriftsfotballag på bortekamper. Dette er Choice-hotell, og dermed totalt røykfritt. Man får en bot på 1500 om man blir oppdaget i å røyke på rommet.

En ting er at de røykte ut av vinduet. Nå har de rett og slett begynt å spørre ved innsjekk om de kan betale boten på forhånd for ett av rommene, og dermed tenker å bruke det som røykerom.

 

Venninna mi er ganske så heit, og heter Camilla. Disse bedriftsfotballspillerne er stort sett dritings på kveldene, og det kommer mange rare kurtasjer og sjekketriks.

Det er ikke bare én gang en dritings siddis har sittet på ett kne i resepsjonen og skrålet "Camilla(og tyven)" av full hals, samt andre kreative frierier med roser og i det hele tatt. :wee:

Lenke til kommentar
Har fått en del kommentarer fra eldre kvinner som kommer inn på Expert butikken.

 

De kommer som vanligvis inn stopper opp og ser på meg en stund, så spør de om det er noen som kan hjelpe dem. Eg svarer eg kan. Da spør de "Er det noen eldre som jobber her som kan hjelpe meg?".

 

Dette er skikkelig irriterende, men best av alt var den ene gangen en slik kunde kom inn, vi var to på jobb. Jeg hentet ut han andre siden jeg ikke gadd å diskutere med kunden, han kom ut og spurte hva hun trengte hjelp til "Jeg skal se på en ny datamaskin" svarer hun. Da snudde han seg og pekte på meg og sa "Da skal du snakke med han".

Der stod jeg og smilte, hun var ikke blid.

 

Just a notice, jeg er 17år.

Har vært borti samme bemerkninger. Jeg svarer enkelt og greit at det ikke er mulig. Fortsetter de å krangle har jeg faktisk sagt at da får de dra på et annet postkontor.

 

Er heldigvis en stund siden dette har hendt :)

 

Edit: Jeg jobber forresten i post i butikk, så jeg er faktisk ofte den eneste som kan hjelpe dem.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...