aklla Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Moderatormelding Her setter vi strek over karusell-diskusjonen.Og evt. andre OT-diskusjoner _______________________________________________________________________________________________ 3 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Par sommere tilbake forsøkte en kar foran meg i køen å kreve tilbake pengene sine... Ikke for maten men for spriten den sterke maten hadde gjort ham edru fra xD 2 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Var noen som spurte meg om vi hadde batteri drill, og når jeg fant noen, spurte han om hvorfor det ikke var kabel på den som han kunne sette i stikkontakten... 6 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Hadde en fin kundeopplevelse i helgen.. der jeg var kunde og systemet var dratt ut av bakenden på en struts. Satt på jobb og oppdaget at Elkjøp hadde tilbud på ett anlegg jeg har ønsket meg lenge, og bestemte meg for å slå til. Siden butikken har Collect@Store så bestillte jeg produktet på nettet for så å hente det i butikken. Tenkte at da blir varen reservert til meg og jeg kan hente det på vareutleveringen å spare meg for å stå i kø. Noen timer senere printer jeg ut kvitteringen å drar til butikken. Går rett til vareutleveringen, venter på min tur å viser de lappen. Før følgende til svar: "Dette må du ta med de i kassen". Ok tenker jeg.. går til kassen å venter på min tur. Viser de lappen. Kassadama tar en telefon.. "Du må gå til avdelingen og hente varen der. Vil du betale nå eller etterpå?" Jeg betaler, og går til Lyd og bilde-avdelingen. Trekker kølapp og venter på min tur. Når det blir min tur viser jeg han lappen. "Ok.. skal vi se..". Han går bort det anleggene står stablet på gulvet i esken. (Jeg hadde allerede nå prøvd å se etter anlegget, men så det ikke). Til slutt fant han EN eske. Altså det var ETT antall igjen av det produktet jeg skulle ha. Han gir den til meg og jeg er heldigvis ferdig. Hva hvis noen andre hadde tatt produktet? Og enda værre, hva hvis noen andre hadde tatt produktet i tiden mellom jeg hadde betalt og ikke hadde fått det? Jeg trodde at når man brukte Collect@Store så hadde man reservert produktet? Og slapp å lete etter syvende far i huset. På nettsiden stod det 50+ på lagerstatus, men jeg tok altså den siste. Blinkset på varebeholidningen, men jeg fikk iallefall den siste de hadde. Aldri mer, aldri mer Collect@Store. Og de eneste gangene jeg setter min fot innenfor Elkjøp er når de har billigst pris.. aldri noen annen grunn og det er sikkert derfor de fortsatt er i bussiness. Endret 3. september 2012 av xibriz 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde en kunde som ville ha grunning til fugemasse.. Da jeg forteller han at vi ikke har det, men at vi har 8-10 forskjellige lim- og fugemasser, alle med varierende limeegenskaper, som vil erstatte en eventuell grunning og fugemasse, får jeg beskjed om at han ikke vil at det skal sitte for godt, men grunning for bedre heft skal han likevel ha. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde en fin kundeopplevelse i helgen.. der jeg var kunde og systemet var dratt ut av bakenden på en struts. Satt på jobb og oppdaget at Elkjøp hadde tilbud på ett anlegg jeg har ønsket meg lenge, og bestemte meg for å slå til. Siden butikken har Collect@Store så bestillte jeg produktet på nettet for så å hente det i butikken. Tenkte at da blir varen reservert til meg og jeg kan hente det på vareutleveringen å spare meg for å stå i kø. Noen timer senere printer jeg ut kvitteringen å drar til butikken. Går rett til vareutleveringen, venter på min tur å viser de lappen. Før følgende til svar: "Dette må du ta med de i kassen". Ok tenker jeg.. går til kassen å venter på min tur. Viser de lappen. Kassadama tar en telefon.. "Du må gå til avdelingen og hente varen der. Vil du betale nå eller etterpå?" Jeg betaler, og går til Lyd og bilde-avdelingen. Trekker kølapp og venter på min tur. Når det blir min tur viser jeg han lappen. "Ok.. skal vi se..". Han går bort det anleggene står stablet på gulvet i esken. (Jeg hadde allerede nå prøvd å se etter anlegget, men så det ikke). Til slutt fant han EN eske. Altså det var ETT antall igjen av det produktet jeg skulle ha. Han gir den til meg og jeg er heldigvis ferdig. Hva hvis noen andre hadde tatt produktet? Og enda værre, hva hvis noen andre hadde tatt produktet i tiden mellom jeg hadde betalt og ikke hadde fått det? Jeg trodde at når man brukte Collect@Store så hadde man reservert produktet? Og slapp å lete etter syvende far i huset. På nettsiden stod det 50+ på lagerstatus, men jeg tok altså den siste. Aldri mer, aldri mer Collect@Store. Og de eneste gangene jeg setter min fot innenfor Elkjøp er når de har billigst pris.. aldri noen annen grunn og det er sikkert derfor de fortsatt er i bussiness. 50+ lagerbeholdning er jo på nettsiden da. Men uansett, lageret skal plukke med seg varen og gjemme den unna. Her var det slappe folk på jobb Min lokale Elkjøp er som regel veldig gode! Med mindre jeg kommer 2 minutter over den ene timen de har på å gjøre alt klart Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde en kunde som ville ha grunning til fugemasse.. Da jeg forteller han at vi ikke har det, men at vi har 8-10 forskjellige lim- og fugemasser, alle med varierende limeegenskaper, som vil erstatte en eventuell grunning og fugemasse, får jeg beskjed om at han ikke vil at det skal sitte for godt, men grunning for bedre heft skal han likevel ha. Er det ikke artig med alle som skal ha "fugelim" og når du spør etter farge så får du svaret: "Det må vel du vite..." Selg en "fleksibel" fugemasse og be han rengjøre med salmiakk ^^ Lenke til kommentar
Myst Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Det med lagerstatus gjelder totalt tror jeg. Man bør uansett alltid sjekke lagerstatus på den gjeldende butikken man skal handle fra. Nå ser jeg de har gjort om på Elkjøp da, da de lister opp alle butikkene varen er tilgjengelig. Synd at de har fjernet hvor mange som er igjen. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 50+ lagerbeholdning er jo på nettsiden da. Men uansett, lageret skal plukke med seg varen og gjemme den unna. Her var det slappe folk på jobb Min lokale Elkjøp er som regel veldig gode! Med mindre jeg kommer 2 minutter over den ene timen de har på å gjøre alt klart Ja du har nok rett.. det var varebeholdningen på nettsiden jeg så. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Om en reservert vare blir stående i butikk og en annen kunde river den med seg, vil selger eller kasse få beskjed i systemet om at den er reservert når de prøver å selge den, eller rettere sagt når antall reserverte enheter fra før er lik (eller høyere enn) antall i beholdning. Da er det ikke verre for selger/kasse enn å si "beklager, denne er allerede holdt av til en annen kunde". Endret 3. september 2012 av srbz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Da hadde jeg blitt pissed. Skal ikke ligge ute i butikk da! Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Telenor ringte i går, og skulle tydeligvis selge "Super-bredbånd" eller noe i den duren. Etter en prat på sikkert en halv time så finner han ut at de desverre ikke har signal i området her. Han belaget seg ganske kraftig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Niks, så her var nok som nevnt noen sløve. Synes selv Elkjøp har blitt bra de siste årene, og synes kombinasjonen Elkjøp .no og Elkjøp Åsane er både kjekk og praktisk. Kjøpte en billig utgående laptopmodell på elkjøp.no fordi den jeg hadde plutselig streiket, jeg måtte ha en fort, og hadde ikke mye penger å bruke på laptop akkurat da. Maskinen var DOA, tok den med opp til Elkjøp, og jeg fikk "storeboreren" som kostet et par tusenlapper mer med meg derifra, uten diskusjon. Akkurat dette er IMO en merverdi for meg som kunde sammenliknet med andre nettbutikker, selv om enkelte (bla. Dustinhome) ofte sender ut erstatningsvare før de har mottatt varen med feil, for å redusere ventetiden. Dessverre har Elkjøp.no litt elendige på leveringstid. Tar det under en uke, er det et mirakel, tar det under to, er du heldig. Virker som alt skal innom Sverige og fire-fem lagre før det i det hele tatt sendes til deg. Endret 3. september 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Kom en tyrker-mann (kommer til hvorfor dette er relevant senere) som hadde kjøpt en ladyshave til skranken der jeg står. Tyrker: "Hei jeg vil gjerne bytte denne" Jeg: "Er den brukt? Tyrker: "Ja?" Jeg:"Beklager da kan jeg ikke ta imot den, dette går under såkalte hygiene-produkter som må være helt ubrukt hvis du skal få returnere den". Jeg ser på han at han blir sur for svaret han får, mannen går før han kommer tilbake 2 minutter etterpå. Han drar opp ermet, skrur på ladyshaven for deretter å prøve den på sin egen arm for å illustrere at produktet "ikke fungerer". Ikke rasistisk ment på noen som helst måte, men han hadde litt mer hår på armen enn det snittet har. Jeg prøver forklare at en ladyshave må du bruke på korte hår, ikke lange akkurat som en barbermaskin må du bruke på hår som allerede er stusset. Han blir forbanna, legger fra seg ladyshaven og går ut uten å ta med seg sin vare. Slike folk får meg virkelig til å fundere..... Endret 3. september 2012 av Corey Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde en fin kundeopplevelse i helgen.. der jeg var kunde og systemet var dratt ut av bakenden på en struts. Satt på jobb og oppdaget at Elkjøp hadde tilbud på ett anlegg jeg har ønsket meg lenge, og bestemte meg for å slå til. Siden butikken har Collect@Store så bestillte jeg produktet på nettet for så å hente det i butikken. Tenkte at da blir varen reservert til meg og jeg kan hente det på vareutleveringen å spare meg for å stå i kø. Noen timer senere printer jeg ut kvitteringen å drar til butikken. Går rett til vareutleveringen, venter på min tur å viser de lappen. Før følgende til svar: "Dette må du ta med de i kassen". Ok tenker jeg.. går til kassen å venter på min tur. Viser de lappen. Kassadama tar en telefon.. "Du må gå til avdelingen og hente varen der. Vil du betale nå eller etterpå?" Jeg betaler, og går til Lyd og bilde-avdelingen. Trekker kølapp og venter på min tur. Når det blir min tur viser jeg han lappen. "Ok.. skal vi se..". Han går bort det anleggene står stablet på gulvet i esken. (Jeg hadde allerede nå prøvd å se etter anlegget, men så det ikke). Til slutt fant han EN eske. Altså det var ETT antall igjen av det produktet jeg skulle ha. Han gir den til meg og jeg er heldigvis ferdig. Hva hvis noen andre hadde tatt produktet? Og enda værre, hva hvis noen andre hadde tatt produktet i tiden mellom jeg hadde betalt og ikke hadde fått det? Jeg trodde at når man brukte Collect@Store så hadde man reservert produktet? Og slapp å lete etter syvende far i huset. På nettsiden stod det 50+ på lagerstatus, men jeg tok altså den siste. Blinkset på varebeholidningen, men jeg fikk iallefall den siste de hadde. Aldri mer, aldri mer Collect@Store. Og de eneste gangene jeg setter min fot innenfor Elkjøp er når de har billigst pris.. aldri noen annen grunn og det er sikkert derfor de fortsatt er i bussiness. Her lurer jeg på en ting, jeg har brukt Collect@Store på lefdal et par ganger, og hver gang må jeg gå rundt i butikken og plukke med meg varene selv. Jeg trodde første gang jeg skulle hente varene at de var ferdig plukket til oss kunder. Hva er egentlig rett? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Tenkte at da blir varen reservert til meg og jeg kan hente det på vareutleveringen å spare meg for å stå i kø. Ok, så du har misforstått hvordan collect@store fungerer. Det er vel ingen grunn til å klandre Elkjøp for dette? Du har uansett fått varen til lavere pris enn du ville fått i butikken. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Ok, så du har misforstått hvordan collect@store fungerer. Det er vel ingen grunn til å klandre Elkjøp for dette? Du har uansett fått varen til lavere pris enn du ville fått i butikken. Ut ifra denne siden ser det ut til at varen skal kunne hentes direkte i kassen. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Man kan ikke utelukke at elkjøp har tatt en spansk en og gjemt resterende varebeholdning på lageret. Dette er dessverre veldig vanlig praksis i elektronikk-butikker at kunder ser feks. på nett at det er flust av varen på lager (pga det er et reelt tall), for deretter å komme til butikken som er "utsolgt". Dette er en av grunnene til at jeg avskyr elektronikk-bransjen. Iløpet av mine 7 år i Expert ble vi drillet på alle kunstens måter for å lure kundene, og et av triksene var å gjemme varer. On another note: side 666 ! 2 Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 On another note: side 666 ! https://www.youtube.com/watch?v=7mHe6FMs46o 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Tenkte at da blir varen reservert til meg og jeg kan hente det på vareutleveringen å spare meg for å stå i kø. Ok, så du har misforstått hvordan collect@store fungerer. Det er vel ingen grunn til å klandre Elkjøp for dette? Du har uansett fått varen til lavere pris enn du ville fått i butikken. Greit at jeg kanskje ikke skulle gått til vareutleveringen og istedet direkte til kassen, men varen lå ikke der heller. Og nei, jeg har ikke fått varen billigere enn i butikken. Det var nøyaktig samme pris. Endret 3. september 2012 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå