Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i Posten i ferier og har gjort det i 7 år nå. Hvis folk er misfornøyde med servicen så MÅ dere ringe inn til kundeservice (selv om de som jobber der er komplette idioter). ALT i posten henger sammen med statestikk og det blir nøye kontrollert. Hver eneste klage blir oppført i statestikken hos det aktuelle teamet, noe som betyr at teamets rykte går ned. Vanskelig å forklare, men hvert postbud får alltid en utskrift av klagen personlig i hånda. Både teamleder og de andre ansatte blir gjort oppmerksom på det. Hvert team vil jo prøve å oppnå minst klager per mnd, så hvis et team har mange vil det skje endringer kjapt. Tilbakemelding er gull!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når problemet er hele posten og dens innsnevra system så hjelper det ikke å klage på enkelte team. Jobber selv i post i butikk og ser lett hvorfor det oppstår så mye feil. Blir kvalm hver gang de skryter av seg selv og systemene sine. PULS faenskapet deres hører ikke hjemme noe sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når problemet er hele posten og dens innsnevra system så hjelper det ikke å klage på enkelte team. Jobber selv i post i butikk og ser lett hvorfor det oppstår så mye feil. Blir kvalm hver gang de skryter av seg selv og systemene sine. PULS faenskapet deres hører ikke hjemme noe sted.

 

PiB eller ikke, alle kan gjøre feil iblant. Men du tar feil ang klagingen. For hvis TEAM-LEDER ikke gjør noe med klagene, så blir det en sak for ledelsen/OPEX. Det skjer endringer hele tiden for å tilpasse kundenes behov og en teamleder er ikke ansatt lenge om han/hun ikke følger retningslinjene. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i Posten i ferier og har gjort det i 7 år nå. Hvis folk er misfornøyde med servicen så MÅ dere ringe inn til kundeservice (selv om de som jobber der er komplette idioter). ALT i posten henger sammen med statestikk og det blir nøye kontrollert. Hver eneste klage blir oppført i statestikken hos det aktuelle teamet, noe som betyr at teamets rykte går ned. Vanskelig å forklare, men hvert postbud får alltid en utskrift av klagen personlig i hånda. Både teamleder og de andre ansatte blir gjort oppmerksom på det. Hvert team vil jo prøve å oppnå minst klager per mnd, så hvis et team har mange vil det skje endringer kjapt. Tilbakemelding er gull!

Jeg har ringt inn flere ganger for å klage på feilsendinger og slikt, noen ganger fått beskjed om å måtte betale når pakken kommer fram. Men forrige gang tok kaken. Kundebehandleren var veldig frekk mot meg som kunde, og ba meg holde kjeft og legge på. I tilleg sa kundebehandleren at han skulle stoppe forsendingen min som jeg ringte angående den gang. Den kom heldigvis fram... Det var etter dette jeg gikk over til tollpost

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke så mye Posten sin feil, uten at jeg skal si det for sikkert..

Er bare så forbanna på at ei pakke jeg bestillte fra England for 14 dager siden (med ekspress) først nå er imellom importbehandling og midlertidig lagring.. :confused:

Nå venter pakka på fort®olling av Posten, før den blir sendt videre til Drammen også til meg..

I 2012 så bør det være systemer som får fortgang på denne prossessen..

Skal dem ha stikkprøver av pakkene som kommer inn til landet, så må det da gå ann å ta det med en gang, og ikke legge de på lager. Ser liksom ikke hva som er poenget.

Må legge til at forje pakka jeg bestillte fra samme plass brukte 4 dager før jeg hadde den i hånda..

Noen må ta kritikk, type SKARP!!

Men hvem? Posten eller Trollvesenet?

 

Får ta med en kunde historie også. :)

Detta var når jeg gikk på videregående og hadde jobb på Fina i helgene og etter skoletid. (Ja, det er så lenge siden.)

Det kom inn ei dame i 40 åra som ville kjøpe motor olje.

Jeg hjalp henne med å velge riktig type olje, hun betalte og gikk.

Etter noen minutter kom hun inn igjen for å spørre om jeg hadde ei trakt å låne ut.

Jeg hadde et sett med trakter i forskjellige størrelser til utlån bak kassa, så jeg la dem frem og fortsatte å ekspedere andre kunder.

Ei stund seinere, når det var tomt for kunder, la jeg merke til at hu fortsatt sto ute og holdt på..

Jeg gikk ut for å spørre om hu trengte hjelp, og det gjorde hun virkelig...

Hu sto med den minste trakta og prøvde å fylle olje ned i røret til peilepinnen. :D

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke så mye Posten sin feil, uten at jeg skal si det for sikkert..

Er bare så forbanna på at ei pakke jeg bestillte fra England for 14 dager siden (med ekspress) først nå er imellom importbehandling og midlertidig lagring.. :confused:

Nå venter pakka på fort®olling av Posten, før den blir sendt videre til Drammen også til meg..

I 2012 så bør det være systemer som får fortgang på denne prossessen..

Skal dem ha stikkprøver av pakkene som kommer inn til landet, så må det da gå ann å ta det med en gang, og ikke legge de på lager. Ser liksom ikke hva som er poenget.

Må legge til at forje pakka jeg bestillte fra samme plass brukte 4 dager før jeg hadde den i hånda..

Noen må ta kritikk, type SKARP!!

Men hvem? Posten eller Trollvesenet?

Spørs på fraktmetoden du valgte. Skal du ha ekspress fra utlandet må du velge en leverandør som leverer også til deg på døra. For meg er det DHL og UPS som kan gjøre dette. Selger du Fedex eller EMS og slikt tar Posten over transporten i Norge og da går det som vanlig sneglepost og fortolling kan ta noen dager, ja...

 

Sist jeg bestilte med ekspressfrakt tok det 2 dager fra USA til jeg hadde den i hånda. :)

post-42397-0-02750300-1346331813_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sorry Europris, men i dag klikka det for meg. Kommer til kassa, ei dame i den ene køen, to folk i den andre, stiller meg bak dama. Men her skjer det jo ingenting. Dama bak kassa plinger som en gal på noen i butikken, mens hun diskuterer med dama. Ser bort på den andre køen, her står det yttligere to til med fulle handlevogner fulle av vaskeutstyr, såpe osv, så jeg velger å stå.

 

Hører at krangelen handler om noe ang. retur av en vare samt innbytte i to nye par sokker, som det visstnok var 2for1 på, som ikke skulle gi noe diff ved retur av den ene varen. Dette er tydligvis et helvete å fikse for de ansatte, og hun sier at hun må vente på en som skal komme og hjelpe til, og at hun trenger signatur osv. på en lapp hun må få ut.

 

Nå har jeg stått samme sted i 15 minutter,(!!!!) og kassa ved siden av er det ordentlig kø i. Jeg spotter kunder som jeg så gå inn i butikken mens jeg sto i kassa, og som nå betaler i den andre kassa. Ingen står bak meg, så nå har jeg driti meg skikkelig ut, tenker jeg. Vurderer å gå frem og kaste frem en 100-lapp bare for å få sjansen til å betale min egen lille ting. Ingen dukker opp for å hjelpe, og etterhvert kommer kunden med forslaget om å kun slå i en av de to sokkene, istedenfor 2 for å få 2for1. Dette gjør kassedama et forsøk på, og jøss, det gikk! Så fikk hun en lapp hun skulle skrive under på, og så var det i orden. Mens hun gikk smilte jeg forsiktig til henne og klappet mot hun, samtidig som jeg prøvde å skjule dette for kassedama for å ikke virke hånlig.

 

Endelig min tur, og jeg sa ikke et ord under hele prosessen. Får beskjed om hva jeg må betale (27 kr), og jeg tar ingen annen sjans enn å gi vedkommende en 50-lapp og stikke umiddelbart i frykt for at det igjen skulle bli kaos. Stemningen rundt kassa var helt taus, og vedkommende i kassa var det flere som ga oppgitte blikk til. Sorry til deg, men her var det like før jeg eksploderte..

Endret av Nik0
Lenke til kommentar
Hører at krangelen handler om noe ang. retur av en vare samt innbytte i to nye par sokker, som det visstnok var 2for1 på, som ikke skulle gi noe diff ved retur av den ene varen.

 

Muligens ikke lett å holde hodet kaldt når trailertrash begynner å lage et helvete pga et par sokker.

Hva annet skulle den stakkars kassadamen gjort?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var på RIMI i stad. Der så jeg en kar som putta ett eller annet oppi jakka si. Var obvious at han skulle stjele det, da han hadde ei handlekurv med noen småting oppi. Siden jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre eller om betjeningen kunne gjøre noe, gjorde jeg ikke noe mer med saken, men jeg angrer nå i ettertid. Kjenner jeg er mektig irritert på folk som ikke kan følge spillereglene såpass som å betale for varer som andre har jobbet med å produsere og levere.

Hva ville du gjort?

Endret av rioi
Lenke til kommentar

Noen i teknisk telefonsupport som har opplevd at noen sier shibboleet, og virker det? :hmm:

Nope, men har opplevd at kundene blir ekstremt overakset over fjenstyrt feilsøking. Hadde en samtale som gikk ca slik: Etter startet feilsøk på et modem

 

Ja vet du hva? nå blinker alle lampene på modemet.

Ja det jeg som feilsøker.

Kan du gjøre det fra der du sitter? :confused:

Ja. mens meg innvendig: :wallbash:

 

Og en annen som kom på nett etter vi fikk resatt modemet; Hva er dette for noe trylling du holder på med a? :lol: Trylling ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...