Nymph Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg jobber i Posten i ferier og har gjort det i 7 år nå. Hvis folk er misfornøyde med servicen så MÅ dere ringe inn til kundeservice (selv om de som jobber der er komplette idioter). ALT i posten henger sammen med statestikk og det blir nøye kontrollert. Hver eneste klage blir oppført i statestikken hos det aktuelle teamet, noe som betyr at teamets rykte går ned. Vanskelig å forklare, men hvert postbud får alltid en utskrift av klagen personlig i hånda. Både teamleder og de andre ansatte blir gjort oppmerksom på det. Hvert team vil jo prøve å oppnå minst klager per mnd, så hvis et team har mange vil det skje endringer kjapt. Tilbakemelding er gull! 4 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Når problemet er hele posten og dens innsnevra system så hjelper det ikke å klage på enkelte team. Jobber selv i post i butikk og ser lett hvorfor det oppstår så mye feil. Blir kvalm hver gang de skryter av seg selv og systemene sine. PULS faenskapet deres hører ikke hjemme noe sted. 2 Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Når problemet er hele posten og dens innsnevra system så hjelper det ikke å klage på enkelte team. Jobber selv i post i butikk og ser lett hvorfor det oppstår så mye feil. Blir kvalm hver gang de skryter av seg selv og systemene sine. PULS faenskapet deres hører ikke hjemme noe sted. PiB eller ikke, alle kan gjøre feil iblant. Men du tar feil ang klagingen. For hvis TEAM-LEDER ikke gjør noe med klagene, så blir det en sak for ledelsen/OPEX. Det skjer endringer hele tiden for å tilpasse kundenes behov og en teamleder er ikke ansatt lenge om han/hun ikke følger retningslinjene. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Igjen så kan ikke jeg vite hvem jeg skal klage på da problemet ligger i hele prosessen og ikke et enkelt sted. Logistikk rutene er helt på jordet, men det er vel bare et problem på overflaten. Det grunnleggende hos posten er rotete og tungvindt. Derfor blir det fortere rot. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg jobber i Posten i ferier og har gjort det i 7 år nå. Hvis folk er misfornøyde med servicen så MÅ dere ringe inn til kundeservice (selv om de som jobber der er komplette idioter). ALT i posten henger sammen med statestikk og det blir nøye kontrollert. Hver eneste klage blir oppført i statestikken hos det aktuelle teamet, noe som betyr at teamets rykte går ned. Vanskelig å forklare, men hvert postbud får alltid en utskrift av klagen personlig i hånda. Både teamleder og de andre ansatte blir gjort oppmerksom på det. Hvert team vil jo prøve å oppnå minst klager per mnd, så hvis et team har mange vil det skje endringer kjapt. Tilbakemelding er gull! Jeg har ringt inn flere ganger for å klage på feilsendinger og slikt, noen ganger fått beskjed om å måtte betale når pakken kommer fram. Men forrige gang tok kaken. Kundebehandleren var veldig frekk mot meg som kunde, og ba meg holde kjeft og legge på. I tilleg sa kundebehandleren at han skulle stoppe forsendingen min som jeg ringte angående den gang. Den kom heldigvis fram... Det var etter dette jeg gikk over til tollpost 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Dette er kanskje ikke så mye Posten sin feil, uten at jeg skal si det for sikkert.. Er bare så forbanna på at ei pakke jeg bestillte fra England for 14 dager siden (med ekspress) først nå er imellom importbehandling og midlertidig lagring.. Nå venter pakka på fort®olling av Posten, før den blir sendt videre til Drammen også til meg.. I 2012 så bør det være systemer som får fortgang på denne prossessen.. Skal dem ha stikkprøver av pakkene som kommer inn til landet, så må det da gå ann å ta det med en gang, og ikke legge de på lager. Ser liksom ikke hva som er poenget. Må legge til at forje pakka jeg bestillte fra samme plass brukte 4 dager før jeg hadde den i hånda.. Noen må ta kritikk, type SKARP!! Men hvem? Posten eller Trollvesenet? Får ta med en kunde historie også. Detta var når jeg gikk på videregående og hadde jobb på Fina i helgene og etter skoletid. (Ja, det er så lenge siden.) Det kom inn ei dame i 40 åra som ville kjøpe motor olje. Jeg hjalp henne med å velge riktig type olje, hun betalte og gikk. Etter noen minutter kom hun inn igjen for å spørre om jeg hadde ei trakt å låne ut. Jeg hadde et sett med trakter i forskjellige størrelser til utlån bak kassa, så jeg la dem frem og fortsatte å ekspedere andre kunder. Ei stund seinere, når det var tomt for kunder, la jeg merke til at hu fortsatt sto ute og holdt på.. Jeg gikk ut for å spørre om hu trengte hjelp, og det gjorde hun virkelig... Hu sto med den minste trakta og prøvde å fylle olje ned i røret til peilepinnen. 9 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Dette er kanskje ikke så mye Posten sin feil, uten at jeg skal si det for sikkert.. Er bare så forbanna på at ei pakke jeg bestillte fra England for 14 dager siden (med ekspress) først nå er imellom importbehandling og midlertidig lagring.. Nå venter pakka på fort®olling av Posten, før den blir sendt videre til Drammen også til meg.. I 2012 så bør det være systemer som får fortgang på denne prossessen.. Skal dem ha stikkprøver av pakkene som kommer inn til landet, så må det da gå ann å ta det med en gang, og ikke legge de på lager. Ser liksom ikke hva som er poenget. Må legge til at forje pakka jeg bestillte fra samme plass brukte 4 dager før jeg hadde den i hånda.. Noen må ta kritikk, type SKARP!! Men hvem? Posten eller Trollvesenet? Spørs på fraktmetoden du valgte. Skal du ha ekspress fra utlandet må du velge en leverandør som leverer også til deg på døra. For meg er det DHL og UPS som kan gjøre dette. Selger du Fedex eller EMS og slikt tar Posten over transporten i Norge og da går det som vanlig sneglepost og fortolling kan ta noen dager, ja... Sist jeg bestilte med ekspressfrakt tok det 2 dager fra USA til jeg hadde den i hånda. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Sorry Europris, men i dag klikka det for meg. Kommer til kassa, ei dame i den ene køen, to folk i den andre, stiller meg bak dama. Men her skjer det jo ingenting. Dama bak kassa plinger som en gal på noen i butikken, mens hun diskuterer med dama. Ser bort på den andre køen, her står det yttligere to til med fulle handlevogner fulle av vaskeutstyr, såpe osv, så jeg velger å stå. Hører at krangelen handler om noe ang. retur av en vare samt innbytte i to nye par sokker, som det visstnok var 2for1 på, som ikke skulle gi noe diff ved retur av den ene varen. Dette er tydligvis et helvete å fikse for de ansatte, og hun sier at hun må vente på en som skal komme og hjelpe til, og at hun trenger signatur osv. på en lapp hun må få ut. Nå har jeg stått samme sted i 15 minutter,(!!!!) og kassa ved siden av er det ordentlig kø i. Jeg spotter kunder som jeg så gå inn i butikken mens jeg sto i kassa, og som nå betaler i den andre kassa. Ingen står bak meg, så nå har jeg driti meg skikkelig ut, tenker jeg. Vurderer å gå frem og kaste frem en 100-lapp bare for å få sjansen til å betale min egen lille ting. Ingen dukker opp for å hjelpe, og etterhvert kommer kunden med forslaget om å kun slå i en av de to sokkene, istedenfor 2 for å få 2for1. Dette gjør kassedama et forsøk på, og jøss, det gikk! Så fikk hun en lapp hun skulle skrive under på, og så var det i orden. Mens hun gikk smilte jeg forsiktig til henne og klappet mot hun, samtidig som jeg prøvde å skjule dette for kassedama for å ikke virke hånlig. Endelig min tur, og jeg sa ikke et ord under hele prosessen. Får beskjed om hva jeg må betale (27 kr), og jeg tar ingen annen sjans enn å gi vedkommende en 50-lapp og stikke umiddelbart i frykt for at det igjen skulle bli kaos. Stemningen rundt kassa var helt taus, og vedkommende i kassa var det flere som ga oppgitte blikk til. Sorry til deg, men her var det like før jeg eksploderte.. Endret 30. august 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hører at krangelen handler om noe ang. retur av en vare samt innbytte i to nye par sokker, som det visstnok var 2for1 på, som ikke skulle gi noe diff ved retur av den ene varen. Muligens ikke lett å holde hodet kaldt når trailertrash begynner å lage et helvete pga et par sokker. Hva annet skulle den stakkars kassadamen gjort? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 30. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2012 Å herre jemen når du tror du er forberedt på det meste, kommer en fjottnisse av en gjest og ødelegger alt. Dagens klage kommer fra en meget irritert dame som da klagde på ..... at det var for mange gjester på hotellet. Grunnen var at akkurat når hun kom til frokost - som varer mellom 6.30 og 10.00 - var det fult i restauranten (vi har en kapasitet på rundt 140 for øyeblikket nå som det er lavsesong). Det var totalt uhørt at hun måtte sitte i baren i 2 etasje fordi da måtte hun gå opp og ned trappene hele tiden. I tillegg var det ikke informert henne at hotellet var et gruppe hotell, noe som var totalt uakseptabelt. For første gang i min 6 års kariere manglet jeg ord. Jeg viste regel rett og slett ikke hva jeg skulle svare. Hun skulle egentlig bo i 3 dager, men sjekket umiddelbart ut og stormet ut av hotellet. Hadde nesten lyst å ønske henne lykke til i jakten på et hotell uten gjester. 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg rødokse Skrevet 30. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2012 Når problemet er hele posten og dens innsnevra system så hjelper det ikke å klage på enkelte team. Jobber selv i post i butikk og ser lett hvorfor det oppstår så mye feil. Blir kvalm hver gang de skryter av seg selv og systemene sine. PULS faenskapet deres hører ikke hjemme noe sted. PiB eller ikke, alle kan gjøre feil iblant. Men du tar feil ang klagingen. For hvis TEAM-LEDER ikke gjør noe med klagene, så blir det en sak for ledelsen/OPEX. Det skjer endringer hele tiden for å tilpasse kundenes behov og en teamleder er ikke ansatt lenge om han/hun ikke følger retningslinjene. Sånn er det bare. Jobber også i posten, har vikariert som team-leder for diverse avdelinger og lagde faktisk en konto bare for å svare på dette egentlig, etter å ha lusket rundt som anonym i noen år Vil for det første bare bekrefte at dette stemmer ganske så bra. Selv om det ikke vises direkte utad, så blir team målt på kvalitet, og inne i denne kvalitetsrapporten ligger også klager som kommer inn fra kundeservice. Greit nok at mange av de som jobber på ks har mange dårlige dager, kan jeg skrive under på da jeg har tilnærmet daglig kontakt med de, men dette er faktisk en jobb som ks tar seriøst.. regner med at de blir målt på antall klager som kommer inn og hvor mange de får gjort noe med. Har forsåvidt opplevd at de har ringt meg på min private telefon på dager jeg har fri for å løse enkelte klager.. noe som ikke skal skje Forsåvidt er det med kundeservice generellt ganske implementert hos oss, og vi tar klager ganske seriøst, men kan desverre ikke svare for hele landet når det kommer til dette .. Men denne tråden handler om morsomme kundeopplevelser, så skal ikke gå mer inn på dette Har en småartig historie, som ikke skjedde med meg, men med en kollega.. En litt eldre kar som har trasket samme budrute i ganske mange år.. det var en god sommer for oss oppi nord.. sol 20+ ute .. og ikke minst sommerferie for mange skoleelever unge smukke piger! Denne karen skulle da ta en snarvei gjennom en hage (dette var ofte gjort, men hageeieren hadde sagt at det var helt greit), for å komme til neste postkasse.. da la han plutselig merke til to jenter som lå å solte seg så og si toppløs borti gresset.. som alle menn gikk øynene den veien under solbrillene og han nøt synet.. Dette helt til han ikke gikk på "stien" lengre, og gikk rett i tørkesnora og føyk på rygg med brev flygende overalt, solbriller slengt avgårde og ett merke på leppa.. Men jentene fikk seg en god latter ihvertfall 27 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Å herreguuud! Kunde kan ikke forvente annet enn at jeg begynner å stusse når hun spør om jeg selger Windows for Mac... Når jeg spør om det er office pakka hun mener så er det selvfølgelig det, herregård hvor dum jeg er....... 4 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Pakken skulle egentlig vært levert på døren. Jeg var våken og spilte ikke høy musikk og fulgte med. No such luck, eyh? Eller husker jeg feil, og dette var ikke den sendingen som skulle på døren? Endret 1. september 2012 av Bundy Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kan de ikke bare sette den utenfor døren din, da? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kan de ikke bare sette den utenfor døren din, da? Det hadde blitt et fint søksmål det. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Var på RIMI i stad. Der så jeg en kar som putta ett eller annet oppi jakka si. Var obvious at han skulle stjele det, da han hadde ei handlekurv med noen småting oppi. Siden jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre eller om betjeningen kunne gjøre noe, gjorde jeg ikke noe mer med saken, men jeg angrer nå i ettertid. Kjenner jeg er mektig irritert på folk som ikke kan følge spillereglene såpass som å betale for varer som andre har jobbet med å produsere og levere. Hva ville du gjort? Endret 1. september 2012 av rioi Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Bare sleng en "husk å betale når du kommer til kassen". De fleste som driver med småtjuveri har ikke nerver til å ta det med seg uten å betale da. 6 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg og en kamerat bustet noen 14-15 åringer i å stjele snus på butikken. Sa ifra til betjeningen, og de tok det derfra. De tok navn osv, men gjorde ingenting med det. Butikksjefen ville ikke deale med foreldrene tydeligvis. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen i teknisk telefonsupport som har opplevd at noen sier shibboleet, og virker det? 3 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen i teknisk telefonsupport som har opplevd at noen sier shibboleet, og virker det? Nope, men har opplevd at kundene blir ekstremt overakset over fjenstyrt feilsøking. Hadde en samtale som gikk ca slik: Etter startet feilsøk på et modem Ja vet du hva? nå blinker alle lampene på modemet. Ja det jeg som feilsøker. Kan du gjøre det fra der du sitter? Ja. mens meg innvendig: Og en annen som kom på nett etter vi fikk resatt modemet; Hva er dette for noe trylling du holder på med a? Trylling ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå