Corey Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Rubiks kube er noe som læres, ikke en iq-test. Det fins faktisk bruksanvisninger til den, så det var vel ikke så merkelig Har alltid lurt på om Kevlar er en rar forkortelse for kverulant 5 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Er man smart nok så klarer man å løse den uten bruksanvisning. 2 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) begynte å Jobbe på teknisk support for 1 år siden. Fikk telefon på vanlig måte: teknisk support du snakker med xxxxx. Ja æ sku ha endret flybilletten min fra Alta Unnskyld? Æ treng å endre flybilletten min fra Alta fra Onsdag te Torsdag Eeeeh javel..... Ja kem har æ komt te? firma x tekniske support Ja vett du ka æ må ringe sas Holdt på og dette av stolen etterpå :!: Endret 24. august 2012 av stc887 7 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Et firma ble lovet av leverandøren sin at varene hans skulle bli levert på sist tirsdag. Dette lot seg naturligvis ikke gjøre siden dette firmaet må ha trodd vi transporterer gods med F-16. Så enden på visa er at firmaet presterer å anklage oss for å love ting vi ikke holder samt lager et helvete for ei stakkars dame som tilfeldigvis hadde vært borti saken for å hjelpe de videre. Noen ganger får jeg lyst til å oppsøke slike firmaer og spørre de hvordan i all verden de hadde hjernekapasitet til å starte et firma. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Finnes værre... Etter å ha klikket gjennom ett par valg som flere ganger tydelig sier firmanavnet, som på ingen måte kan forveksles med noen bank: Brukerstøtte: Velkommen til X sin helpdesk(som forresten på ingen måte er en bank) Kunde: Jeg skulle overført penger fra Y til Z Brukerstøtte: Du har kommet til X nå Kunde: Ja, men kan du ikke bare gjøre det likevel? Brukerstøtte: Nei, har ikke mulighet til å overføre penger da jeg jobber i X ..... Greit nok at folk ringer feil, men å prøve å overtale noen som jobber med helt annet ett helt annet sted til å gjøre det man egentlig ville sier litt om de som ringer... 4 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Et firma ble lovet av leverandøren sin at varene hans skulle bli levert på sist tirsdag. Dette lot seg naturligvis ikke gjøre siden dette firmaet må ha trodd vi transporterer gods med F-16. Så enden på visa er at firmaet presterer å anklage oss for å love ting vi ikke holder samt lager et helvete for ei stakkars dame som tilfeldigvis hadde vært borti saken for å hjelpe de videre. Noen ganger får jeg lyst til å oppsøke slike firmaer og spørre de hvordan i all verden de hadde hjernekapasitet til å starte et firma. Jeg havner stadig oppi slike saker gjennom et verv i en studentorganisasjon, og jeg har mye kontakt med alt fra små bedrifter med et titalls ansatte til de største med titusener av ansatte. Noe som dog er gjennomgående når det oppstår misforståelser, er at det gått gjennom flere ansatte og flere departement. Noen ganger er det også feil fra vår side, og da er fellesnevneren igjen at det har blitt sendt litt frem og tilbake før det har blitt handlet. Ihvertfall, poenget mitt er at folk ikke nødvendigvis er dumme - men når man har noe som blir sagt på epost til en person, så sagt over telefon til neste, og så nevner man det i forbifarten ved vannkjøleren og så går det gjennom to-tre eposttråder til og en konferansesamtale, og så avslutter med et par møter, så er det fort at den ene fjæren har blitt til en lastebil. Jeg er uenig i at det er hjernekapasitet det går på. 7 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Et firma ble lovet av leverandøren sin at varene hans skulle bli levert på sist tirsdag. Dette lot seg naturligvis ikke gjøre siden dette firmaet må ha trodd vi transporterer gods med F-16. Så enden på visa er at firmaet presterer å anklage oss for å love ting vi ikke holder samt lager et helvete for ei stakkars dame som tilfeldigvis hadde vært borti saken for å hjelpe de videre. Noen ganger får jeg lyst til å oppsøke slike firmaer og spørre de hvordan i all verden de hadde hjernekapasitet til å starte et firma. Jeg havner stadig oppi slike saker gjennom et verv i en studentorganisasjon, og jeg har mye kontakt med alt fra små bedrifter med et titalls ansatte til de største med titusener av ansatte. Noe som dog er gjennomgående når det oppstår misforståelser, er at det gått gjennom flere ansatte og flere departement. Noen ganger er det også feil fra vår side, og da er fellesnevneren igjen at det har blitt sendt litt frem og tilbake før det har blitt handlet. Ihvertfall, poenget mitt er at folk ikke nødvendigvis er dumme - men når man har noe som blir sagt på epost til en person, så sagt over telefon til neste, og så nevner man det i forbifarten ved vannkjøleren og så går det gjennom to-tre eposttråder til og en konferansesamtale, og så avslutter med et par møter, så er det fort at den ene fjæren har blitt til en lastebil. Jeg er uenig i at det er hjernekapasitet det går på. Skal vi se. Har du hatt noe som helst med denne saken å gjøre? Nei? I hele denne saken var det kun 1 person innblandet fra det aktuelle firmaet, han ble holdt løpende oppdatert fra vår siden hele tiden. Dette har så absolutt noe med hjernekapasitet å gjøre. Når man blir lovet noe av person A kan man ikke bruke dette løftet å pålegge ansvaret på person B. Hvis man mener noe annet er man dum. Dum dum dum. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg magnusalex Skrevet 24. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2012 Så... hyggelige (?) vi er her i dag, da? Han mente selvfølgelig å fortelle om sine egne opplevelser om samme tema, ikke å endre historien din. Hans var bedre, btw. 31 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har hatt stressa taxisjåfører med bensin på dieseltanken som problem, ei sint fransk dame som hadde mista bagasjen sin på Gardermoen, en som lurte på rutetider for bussen i indre Gokkedal på Vestlandet et sted, og så videre. Mens jeg jobba på kundesupport hos en mobiloperatør. 8 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Er man smart nok så klarer man å løse den uten bruksanvisning. Fun Fact: Alle startposisjonene til kuben kan løses med 20 vridninger eller mindre. Rubriks kube er lett hvis man kan den. Det er en ganske enkel oppskrift, som man lærer seg på et par timer med knoting. Endret 24. august 2012 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 24. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2012 Var en kunde innom her nå som handlet.han kommer til kassen og slenger på varene. en av de siste varene var en ost der strekkoden hadde krøllet seg. Jeg sier jeg ikke vet prisen og vanligvis kan jeg spørre kunden om de kan hente en ny. Før jeg fikk spurt om det blir han dritsur og sier at jeg kan legge den og resten av varene tilbake før han stormer ut døra. Vet ikke hva jeg skal si om slike folk. 12 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Var en kunde innom her nå som handlet.han kommer til kassen og slenger på varene. en av de siste varene var en ost der strekkoden hadde krøllet seg. Jeg sier jeg ikke vet prisen og vanligvis kan jeg spørre kunden om de kan hente en ny. Før jeg fikk spurt om det blir han dritsur og sier at jeg kan legge den og resten av varene tilbake før han stormer ut døra. Vet ikke hva jeg skal si om slike folk. Har sett noen slike selv. Har funnet ut av at det er lettere å søke opp varen i kassen eller taste inn strekkoden manuelt, enn å få kunden til å hente en ny. Lenke til kommentar
Populært innlegg Flodec Skrevet 24. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2012 I de fleste tilfeller så gjør det ikke noe at strekkoden har krøllet seg siden tallene fortsatt er leselig, og kan tastes inn manuelt. Ved å legge den uleselige strekkoden tilbake i hylla så utsetter du kun problemet. 12 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Poenget her er at det var en ostebit. Prise er ikke i kassen og strekkoden var uleselig for meg også. Så klart spør jeg ikke kunden hente ny vare om det ikke er behov for det. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 24. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2012 Enkelte folk går meg bare på nervene. Hadde en som sjekket inn som hadde bestilt et standar rom. Han går på rommet, kommer så tilbake og krever oppgradert rom. Sier som det er at ønsker han et oppgradert rom, blir prisen annerledes. Neida, her får jeg slengt i trynet at han har X antall overnattinger på hoteller i året, at slikt som dette sprer seg og jeg er bare vanskelig av meg for vi har ledige rom og dermed skal han ha av dem. Forklare igjen at det er bestilt et standar rom, og det er det han har fått, samt at der er de som har betalt for superior rom og, noe han ikke vil høre på. Er bare jeg som er vanskelig av meg. 13 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Han har sikkert forlest seg på amerikanske "tips" om hvordan man får something for nothing. 3 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Huseieren mente brannvesen og politi brukte for lang tid på å rykke ut til huset hans i Drivarbekkdalen i natt. Dermed gikk både han og flere andre til angrep på brannmannskapene som kom først til stedet. http://www.varden.no/nyheter/gikk-til-angrep-pa-politi-og-brannvesen-1.7506709 Andre som har hørt om lignende Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Tipper de sitter med en jævlig fylleangst i dag. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 25. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 25. august 2012 Kom inn en kunde, veldig hyggelig dame med en 1 år gammel værstasjon. Første hun sier er "Denne har aldri fungert, kan jeg få returnere den?" Siden vi har en veldig åpen return-policy så tenkte jeg å gi henne en ny vare på flekken, men bare for sikkerhets skyld så gikk jeg inn på vår database for å se bilde av varen. Der var det bilde av en sensor, som nesten var større enn værstasjonen. Jeg spør høflig: "har du med deg sensoren?" Damen bare fryste og sa:" Eeeeeeeeeeeeeeeh........... Faaaeeeen. Den henger fremdeles på huset som vi solgte rett etter jeg kjøpte værstasjonen" Kanskje ikke verdens morsomste historie, men jeg lo godt for det om 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 25. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har en halv værstasjon i hagen. 35 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå