Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

begynte å Jobbe på teknisk support for 1 år siden. Fikk telefon på vanlig måte:

teknisk support du snakker med xxxxx.

Ja æ sku ha endret flybilletten min fra Alta

Unnskyld?

Æ treng å endre flybilletten min fra Alta fra Onsdag te Torsdag

Eeeeh javel.....

Ja kem har æ komt te?

firma x tekniske support

Ja vett du ka æ må ringe sas

Holdt på og dette av stolen etterpå :!:

Endret av stc887
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Et firma ble lovet av leverandøren sin at varene hans skulle bli levert på sist tirsdag. Dette lot seg naturligvis ikke gjøre siden dette firmaet må ha trodd vi transporterer gods med F-16.

Så enden på visa er at firmaet presterer å anklage oss for å love ting vi ikke holder samt lager et helvete for ei stakkars dame som tilfeldigvis hadde vært borti saken for å hjelpe de videre.

Noen ganger får jeg lyst til å oppsøke slike firmaer og spørre de hvordan i all verden de hadde hjernekapasitet til å starte et firma.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Finnes værre...

Etter å ha klikket gjennom ett par valg som flere ganger tydelig sier firmanavnet, som på ingen måte kan forveksles med noen bank:

Brukerstøtte: Velkommen til X sin helpdesk(som forresten på ingen måte er en bank)

Kunde: Jeg skulle overført penger fra Y til Z

Brukerstøtte: Du har kommet til X nå

Kunde: Ja, men kan du ikke bare gjøre det likevel?

Brukerstøtte: Nei, har ikke mulighet til å overføre penger da jeg jobber i X

.....

:wallbash:

Greit nok at folk ringer feil, men å prøve å overtale noen som jobber med helt annet ett helt annet sted til å gjøre det man egentlig ville sier litt om de som ringer...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Et firma ble lovet av leverandøren sin at varene hans skulle bli levert på sist tirsdag. Dette lot seg naturligvis ikke gjøre siden dette firmaet må ha trodd vi transporterer gods med F-16.

Så enden på visa er at firmaet presterer å anklage oss for å love ting vi ikke holder samt lager et helvete for ei stakkars dame som tilfeldigvis hadde vært borti saken for å hjelpe de videre.

Noen ganger får jeg lyst til å oppsøke slike firmaer og spørre de hvordan i all verden de hadde hjernekapasitet til å starte et firma.

Jeg havner stadig oppi slike saker gjennom et verv i en studentorganisasjon, og jeg har mye kontakt med alt fra små bedrifter med et titalls ansatte til de største med titusener av ansatte. Noe som dog er gjennomgående når det oppstår misforståelser, er at det gått gjennom flere ansatte og flere departement. Noen ganger er det også feil fra vår side, og da er fellesnevneren igjen at det har blitt sendt litt frem og tilbake før det har blitt handlet.

Ihvertfall, poenget mitt er at folk ikke nødvendigvis er dumme - men når man har noe som blir sagt på epost til en person, så sagt over telefon til neste, og så nevner man det i forbifarten ved vannkjøleren og så går det gjennom to-tre eposttråder til og en konferansesamtale, og så avslutter med et par møter, så er det fort at den ene fjæren har blitt til en lastebil.

Jeg er uenig i at det er hjernekapasitet det går på.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg havner stadig oppi slike saker gjennom et verv i en studentorganisasjon, og jeg har mye kontakt med alt fra små bedrifter med et titalls ansatte til de største med titusener av ansatte. Noe som dog er gjennomgående når det oppstår misforståelser, er at det gått gjennom flere ansatte og flere departement. Noen ganger er det også feil fra vår side, og da er fellesnevneren igjen at det har blitt sendt litt frem og tilbake før det har blitt handlet.

Ihvertfall, poenget mitt er at folk ikke nødvendigvis er dumme - men når man har noe som blir sagt på epost til en person, så sagt over telefon til neste, og så nevner man det i forbifarten ved vannkjøleren og så går det gjennom to-tre eposttråder til og en konferansesamtale, og så avslutter med et par møter, så er det fort at den ene fjæren har blitt til en lastebil.

Jeg er uenig i at det er hjernekapasitet det går på.

Skal vi se. Har du hatt noe som helst med denne saken å gjøre? Nei? I hele denne saken var det kun 1 person innblandet fra det aktuelle firmaet, han ble holdt løpende oppdatert fra vår siden hele tiden.

Dette har så absolutt noe med hjernekapasitet å gjøre. Når man blir lovet noe av person A kan man ikke bruke dette løftet å pålegge ansvaret på person B.

Hvis man mener noe annet er man dum. Dum dum dum.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har hatt stressa taxisjåfører med bensin på dieseltanken som problem, ei sint fransk dame som hadde mista bagasjen sin på Gardermoen, en som lurte på rutetider for bussen i indre Gokkedal på Vestlandet et sted, og så videre.

Mens jeg jobba på kundesupport hos en mobiloperatør.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Er man smart nok så klarer man å løse den uten bruksanvisning.

Fun Fact: Alle startposisjonene til kuben kan løses med 20 vridninger eller mindre.

Rubriks kube er lett hvis man kan den. Det er en ganske enkel oppskrift, som man lærer seg på et par timer med knoting.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var en kunde innom her nå som handlet.han kommer til kassen og slenger på varene. en av de siste varene var en ost der strekkoden hadde krøllet seg. Jeg sier jeg ikke vet prisen og vanligvis kan jeg spørre kunden om de kan hente en ny. Før jeg fikk spurt om det blir han dritsur og sier at jeg kan legge den og resten av varene tilbake før han stormer ut døra. Vet ikke hva jeg skal si om slike folk.

Har sett noen slike selv. Har funnet ut av at det er lettere å søke opp varen i kassen eller taste inn strekkoden manuelt, enn å få kunden til å hente en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...