Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det er en matbutikk i nærheten av der jeg bor. De som jobber der ser alltid sure ut. Kvinner i 30-årene. Sier aldri hei og hadet. Når de gir meg penger tilbake, og jeg sier takk, så hender det av og til de klarer å lire fra seg en stille værsågod. Føler meg nesten uvelkommen der.

 

Så jeg går bare der til nøds, nettopp fordi betjeningen er så sure. Går heller 150 meter lenger til en Meny, hvor det stort sett er søte og hyggelige jenter i kassa :)

Ah.. Den velkjente og fryktede 30++kassadama, som er bitter fordi hun ikke har kommet lenger i livet i sin alder. Alltid en hyggelig opplevelse å handle med :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nyansatte er alltid synd - jeg forstår utmerket godt at de er nye og at de må lære seg jobben, men likevel blir jeg litt skuffet som betaler like mye for litt svakere service. Klipper man seg hos lærling får man tross alt halv pris. Jeg pleier likevel å være kompis, de møter sikkert en del pes i løpet av en dag uansett hvor de jobber.

 

Det er faktisk et godt poeng.

Da jeg jobbet på Peppes Pizza, var det alltid sånn at vaktsjef eller personen som står i ovnen, er ansvarlig for at pizzaen fylder de kravene som er gitt fra Peppes Pizza. Henger faktisk en "checkliste" der om hvordan pizzaen skal se ut, om den blir fulgt til punkt og prikke er jo en annen sak.

Men jeg husker flere ganger at jeg måtte kaste pizzaene fordi de enten var dårlig hevet eller ovnen stekte for dårlig.

Så det skal egentlig være en kvalitetssjekk, og jeg prøvde ihvertfall mitt beste å følge de punktene som er gitt. Men på travle lørdager, spesielt hvis det er "spis så mye du vil for 99kr", så er det et greit tempo der inne ja.

 

Nå vet jeg heller ikke hvordan Dollys gjør det, men vi prøver ihvertfall så godt vi kan. Det er jo også super lett å få gratis pizza eller halv pris på neste..

Lenke til kommentar

Når jeg var på Rema1000 etter jobb og handla satt det en fyr i kassa som ikke så særlig happy ut. Han satt og stirra med 1000-meters blikk ut i lokalet mens han scanna varer, og mumla såvidt om folk i køen ville ha pose. Hørtes ut som han gikk på autopilot og hjernen var et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Når jeg var på Rema1000 etter jobb og handla satt det en fyr i kassa som ikke så særlig happy ut. Han satt og stirra med 1000-meters blikk ut i lokalet mens han scanna varer, og mumla såvidt om folk i køen ville ha pose. Hørtes ut som han gikk på autopilot og hjernen var et helt annet sted.

 

Ofte sånn det går etter å ha sittet der i en del timer :p Kjenner meg igjen der ja..

Lenke til kommentar

Jeg mener selv jeg oppfører meg eksemplarisk i kasser. Ber alltid om pose på forhånd slik at de skal slippe å spørre, og så føyer jeg til at jeg ikke trenger kvittering når jeg ser det nærmer seg slutten av varene mine. Og så et lite smil, men sjelden jeg sier "ha det bra". Nei, det holder med et kort smil.

Jeg har (hadde, begynner å glemme...) en drøss av fortellinger om redselsfulle kunder, forresten.

 

Den verste kunden, eller kundene, var noen polakker som skulle ha madrass. Greit nok det, ingenting i mot polakker, men når folk sto og dunket meg på skulderen og maste mens jeg holdt på med andre kunder - som var før dem i køen, vel og merke -, det var absolutt det verste jeg visste.

Til slutt tok ei av dem og viftet tilbudsavisen oppi fjeset på meg og sa "HAAALLOOOO!!", og da ble jeg dessverre uprofesjonell. Reiv avisen ut av hånden hennes, hev den på gulvet og småskrek "jeg har ikke tid til dette drittet!!!". Det ble et øyeblikks stillhet i madrassområdet, så jeg fòr av sted mot lageret for å finne frem madrassene til de kundene jeg holdt på med mens jeg ble terrorisert. Da jeg kom opp igjen fra lageret sto alle polakkene med sjefen min i midtgangen av butikken og var høylytte. Endte med at jeg sa jeg beklaget og tok hun jeg trev avisen fra i hånden. Hva sjefen sa husker jeg ikke, men det ble ikke noe mer med det, så jeg regner med han bare tenkte sitt i sitt stille sinn.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, puuh :p heh :) Mye morsom lesing, og mye off topic diskusjoner :p heh :)

 

Jobba som dørvakt for ett par år siden, og folka som skulle inn måtte ha dags/festival pass denne helgen det gjelder.

Så kommer en "kjendis" fra tv verdenen og ville inn, hadde selvfølgelig ikke dags pass eller festival pass. Jeg sa hyggelig ifra at det måtte han ha, gjett om jeg ble skjelt ut :p haha :)

Og det var mine kollega'er enig med også :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde komme gratis inn fordi de tiltrekker andre mennesker som tiltrekker mer business. Det er derfor man slipper inn pene jenter som får drinker spandert og det er derfor man slipper inn de som gir dørvakten penger - begge genererer mer penger i kassen for utestedet. Det har ingenting med at noen er bedre enn andre, det er bare den særbehandlingen kjente mennesker får en del av belønningen. Klart det kan virke urettferdig at de som har mest får mest gratis, men sånn skal det jo være. Kjendiser skal slippe billig unna.

Lenke til kommentar

Tviler på at det har noenting å si om en b-kjendis kommer gratis inn på en festilval for tiltrekking av buisness, sorry. Hadde det vært et utested, greit nok, men da ville jeg gjerne hatt beskjed på forhånd som dørvakt ihvertfall...

 

Til topic:

 

Også har vi han ensomme karen som ikke er spesielt god i norsk, som spør om ALLT og ser på ALLT, tar på allt av varer og studerer hver minste ting, helt til vi stenger og går uten å kjøpe noe.

 

 

Til han under: Regner med det :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Sinte kunder har man nok av, spesielt sinte gjester som er nektet servering.

 

VM i skreifiske er en stor begivenhet her i Lofoten i Mars. Og selvfølgelig kommer det veldig mange fulle folk i denne perioden. Ja, de er faktisk full når de ankommer. Her er noen historier fra denne begivenheten:

 

1. En gjeng kommer i resepsjonen på lørdag morgen før utroing. De har glemt å kjøpe seg øl. Dette er da kl 8 om morgen. Så de vil kjøpe en kasse med øl hos meg. Spør dem da om de skal ha dette med seg på rommet, noe de sier nei til, de skal ha den med seg. Beklager høflig men det går ikke, det har vi ikke lov til. Fyren sier like etterpå "Kan jeg få kjøpe 24 øl å ta med meg opp på rommet?"

Hvor dum tror de folk i resepsjon egentlig er? Beklager igjen at det går nok ikke, hvor han stormer ut, fly forbannet grunnet "dårlig service". Det de glemmer er at vi har skjenkebevilgning, ikke salgsbevilgning. 2 forskjellige ting.

 

2. Full gjest, ja meget full, kommer i resepsjonen kl 12 og skal ha seg en drink, vodka og juice. Beklager at de kan jeg ikke fordi jeg kan ikke skjenke sprit før etter kl 13.00. Han sier det er greit, da tar han heller en whiskey. Beklager, igjen, men det lar seg ikke gjøre. Fly forbannet begynner han å fomle at han er ikke så full, blabla, frem og tilbake. Ber han da om å forlate resepsjonen og gå på rommet, noen han ikke vil gjøre fordi han har ikke noe rom hos oss. Så jeg bortviser han fra hotellet grunnet oppførselen, noe han heldigvis aksepterte og gikk, selvfølgelig fly forbannet. Etter 3 forsøk å treffe døra kom han seg ut.

 

3. Var på romvask siden for å hjelpe der, dette var da en søndags morgen. Mange hadde sjekket ut, så jeg var begynt å rive av sengene på enkelte av rommene. Tok opp puten, fant et pornoblad derunder. På listen sto det at rommet var brukt som enkeltrom, så var bare en person som hadde sovet der. Fortsatte å rive av sengen, da jeg plutselig fant, mellom sengene (var et twin rom, dvs 2 separate senger) en grå sokk. For de som ikke tenker for mye i koffert: pornoblad + sokk=?

 

4. Utsjekken for denne VM helga havnet på 1 April, og noen kompiser rotet seg sammen for å lure kameraten deres. De spurte oss i resepsjonen om vi kunne være behjelpelig med dette, noe vi naturligvis var med på. Kompisen hadde vært smelle full når han kom på rommet, men hadde vært alene. De ønsket at vi skulle si at vi hadde tatt ekstra betalt den natta fordi rommet var blitt brukt som dobbeltrom. Så når han da kom for å sjekke ut, la vi ut i det vide og det breie rundt dette. Kompisene satt bak og ristet av latter. Stakkarsen som skulle sjekke ut ble større og større i øynene, og lurte på hva vi snakket om. Joda sa vi, han kom inn på hotellet med en dame i handa og snøvlet noe forferdelig. Mannen ble likblek, fyllenervene klart i spill. Men kompisene reddet han og spratt frem med et "Aprilsnarr".

Vi lurte dog dem og ved å si de hadde kjøpt et par av husets dyreste flasker med cognag, som koster 1400 kr flasken. Så de ble og likblek for de var jo full som fan når de kom inn, så de husket naturligvis ikke noe av dette.

Lenke til kommentar
1. En gjeng kommer i resepsjonen på lørdag morgen før utroing. De har glemt å kjøpe seg øl. Dette er da kl 8 om morgen. Så de vil kjøpe en kasse med øl hos meg. Spør dem da om de skal ha dette med seg på rommet, noe de sier nei til, de skal ha den med seg. Beklager høflig men det går ikke, det har vi ikke lov til. Fyren sier like etterpå "Kan jeg få kjøpe 24 øl å ta med meg opp på rommet?"

Hvor dum tror de folk i resepsjon egentlig er? Beklager igjen at det går nok ikke, hvor han stormer ut, fly forbannet grunnet "dårlig service". Det de glemmer er at vi har skje

 

noe lignende funka faktisk for meg og en gjeng en gang, vi hadde med noe vin vi tenkte vi skulle ha på rommet, og spurte pent i resepsjonen om vi kunne låne noen vin-glass. hun spurte hva vi skulle ha de til, vi svarte jo så klart vin.

dette fikk vi ikke lov til pga sjenkebevilningen. endret da forklaring til vann, da fikk vi til nøds lånt noen glass :p

men, vi la igjen en del penger på hotellet også, ett godt 6-sifret beløp, så det er kanskje ikke så rart heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...