Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Hos meg er det utrolig mange menn som holder den tanken om at de ikke trenger hjelp. De pleier som regel å droppe handlevogn/kurv og bærer ti-talls med varer med begge armer. Kan tenke meg han ikke bruker GPS eller spør om veien engang.

Jobber i dagligvarehandel.

Hvis du ikke har unger eller kjerring hjemme skal du aldri handle mer enn det du får i to hender!
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg er det utrolig mange menn som holder den tanken om at de ikke trenger hjelp. De pleier som regel å droppe handlevogn/kurv og bærer ti-talls med varer med begge armer. Kan tenke meg han ikke bruker GPS eller spør om veien engang.

Då er eg utafor normen, eg plar alltid ta handlevogn, og ender anten opp med å fylle den til randen eller kjøpe ein enkelt sjokolade som har falt i mellom gitteret på vogna når eg står ved kassa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber i dagligvarehandel.

Hvis du ikke har unger eller kjerring hjemme skal du aldri handle mer enn det du får i to hender!

Det er faktisk det jeg gjør etter at jeg flyttet hjemmefra forrige uke. Kan det ikke bæres i to hender orker jeg ikke bære det hjem denne turen (Har alt i en sekk og sykler til butikken, relativt lang vei).

Lenke til kommentar

Hos oss må kundene signere på en skjerm når de skal hente varer på lageret, samme hvem som har handlet og hvilken vare det er snakk om. Spørsmålet "Skal jeg signere med mitt eget navn? Det står jo på (far/mor/onkel/venninne/sjefen)!" er rimelig dagligdags. Endel innser idiotien sin når jeg svarer kort og greit at "du skal alltid signere med ditt eget navn", men i dag hadde jeg en fin en.

To kunder kommer inn sammen, med to kvitteringer på forskjellige navn, to like mobiltelefoner. Ettersom det er to kvitteringer må det signeres to ganger. Jenta signerer først for sin telefon, så sier gutten "signer for meg også du". Jeg tenker ikke videre over det, før jeg ser det er signert med "Fredrik xxxxx" på skjermen. Jeg lot det nå fare, ingen som egentlig bruker disse signaturene uansett, men... d'oh ><

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jobber i dagligvarebutikk, og jeg har alltid syntes det har vært vanskelig å se hvor gammel personer som kjøper øl/snus er.

I begynnelsen sjekket jeg folk som var født tidlig på syttitallet, men etter hvert ble jeg bedre og bedre på det.

Flesteparten av kundene som ble sjekket ble fornærmet, og sannsynligheten for at de ble fornærmet over å ha blitt spurt øker jo eldre de er.

Merkelig.

I går hadde jeg to ungdommer i kassen som skulle kjøpe boller og jus rundt lunsjtider. Han siste kjøpte også snus, han så eldre ut enn 18 i mine øyne,

men jeg tenkte det var like greit å bare spørre han.

Meg: "Heihei, har du noen legitimasjon på deg?"

Kunde: " eh, nei."

Meg: "okei, når er du født da?"

Kunde: "I mars i år?"

Meg: "Hvilket år?"

Kunde: "eh, 95? eller 94?" (må være født i 1994 før dags dato for å få kjøpt snus/øl.)

Han fikk ikke kjøpt snus hos meg i går for å si det sånn.

Tok det med et smil da :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Angående ferskvaredisken, så hadde jeg en venn som jobbet på vår lokale Meny for et år siden. Stefaren min var ofte der og handlet, og den stakkars karen var så nærvøs hver eneste gang. Stefaren min fikk alltid med seg feil vare, og ofte feil vekt, men han sa aldri noe, for han har kjent gutten siden vi gikk i førsteklasse sammen, og ville ikke gjøre vondt verre. Det ble bare noe vi lo av rundt middagsbordet. Jeg var innom butikken en kveld han jobbet litt før stengetid da han skulle smelte isen i disken. Han hentet en vannslange og la den oppi disken. Jeg husker ikke hva det var, men han mumlet "oisann, feil igjen" og gikk tilbake til det andre rommet og gjorde noe med spruten. Heldigvis sluttet han etter et par måneder.

Lenke til kommentar

Er så glad i folk som kommer ETTER vi har stengt og skal handle. Jeg sto og låste dørene, så kommer det tre karer inn. Jeg sier til dem "Vi er dessverre stengt" og da svarte de "Vi skal bare ha noe å drikke, altså" og da svarte jeg at det går greit hvis de er raske.

Endte med at de brukte 10 min og handlet for 200kr... Hadde de ikke vært så store og skumle hadde jeg sagt ifra. :(

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om du skrev til meg eller ikke Kevin, men hva skulle overvåkingskameraer hjelpe i den situasjonen? :p

Hadde jeg vært litt eldre og større, samt litt mer alfahann hadde jeg nok sagt ifra, men når det er 3 svære karer som var godt i 20-årene kjenner jeg at jeg ikke har så store baller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hos oss må kundene signere på en skjerm når de skal hente varer på lageret, samme hvem som har handlet og hvilken vare det er snakk om. Spørsmålet "Skal jeg signere med mitt eget navn? Det står jo på (far/mor/onkel/venninne/sjefen)!" er rimelig dagligdags. Endel innser idiotien sin når jeg svarer kort og greit at "du skal alltid signere med ditt eget navn", men i dag hadde jeg en fin en.

To kunder kommer inn sammen, med to kvitteringer på forskjellige navn, to like mobiltelefoner. Ettersom det er to kvitteringer må det signeres to ganger. Jenta signerer først for sin telefon, så sier gutten "signer for meg også du". Jeg tenker ikke videre over det, før jeg ser det er signert med "Fredrik xxxxx" på skjermen. Jeg lot det nå fare, ingen som egentlig bruker disse signaturene uansett, men... d'oh ><

Haha, har spurt om jeg skal signere med mitt eget navn noen ganger, når jeg tenker etter :ohmy: De driver sikkert å snakker om han gjøken (meg) på pauserommet :tease:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med signatur når selv dere på lageret tydeligvis ikke bryr dere om hvem som signerer med sitt eller andres navn? :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...