Hanske Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det med "forsøkt utlevert" er et kjent problem. Har opplevd det flere ganger selv også. Skulle ønske noen bare la ned hele Posten/Bring. 5 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Da den ikke kom, sjekket jeg sporingen på nett, som sa at den var forsøkt utlevert og var nå på nærmeste postkontor. Fant ingen lapp i postkassen, men gikk bort for å hente mobilen. Lappen fikk jeg først dagen etterpå. Åpenbart at den ikke var forsøkt utlevert (og ja, det er NULL sjanse for at jeg ikke hørte ringeklokken). Du er ikke alene om akkurat det der. Har skjedd meg en rekke ganger. Sist det skjedde, fikk jeg tak i Postens kundeservice før de stengte. Da klarte jeg å få de til å sende en utskremt Post-i-butikk medarbeider ut med pakken til meg (i privat bil) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 16. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. august 2012 Det med "forsøkt utlevert" er et kjent problem. Det er bare noe de skriver når de er for sene på jobb og ikke gidder gjøre seg ferdig før de skal hjem. Fakta. 18 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Er sånn nesten hver gang jeg får pakke av Posten også - selv om det stort sett ikke er dørlevering. Får en lapp i postkassen hvor det står at det ikke var plass til pakken, og at den kan hentes på butikken. Sist sjekket jeg for moro skyld, og det var nesten vakkert hvor godt pakken passet i kassen - det hadde nesten vært plass til en til av samme størrelse. Jeg har ingenting imot å hente pakkene mine selv, men blank løgn setter jeg lite pris på. EDIT: Nytter det altså å klage på dette? Da skal jeg jammen meg ringe neste gang, og ordne det slik at slabbedasken personlig må ta seg av det. Endret 16. august 2012 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 EDIT: Nytter det altså å klage på dette? Da skal jeg jammen meg ringe neste gang, og ordne det slik at slabbedasken personlig må ta seg av det. Ta bilde av pakken med kollinr og full pakke, ved siden av hentelappen der det står for stor. Så tar du bilder av pakken fint pakket i postkassen. Send til øverste hold. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det hjelper å klage til Posten! Jeg bestilte videresending av posten min mens jeg var hjemme på ferie - kom tilbake og oppdaget at det lå litt post i postkassen. Ble jo selvfølgelig irritert for at det ikke hadde blitt sendt videre, og sendte en klagemail. De var villige til å refundere beløpet slik jeg ba om, og det tok ikke lang tid før de hadde behandlet det heller. Har prøvd å klage på postbudet også etter at han rotet det til med en pakke, men det gikk ikke så veldig bra. 2 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Har selv måttet hente deal extreme pakker på postkontoret, var vist for stor for postkassen med sine 10x12x1.5cm. Det er bare postbud som er jævlig late og gir faen i "klump", og slenger det til postkontoret i stedet. Klag i vei, posten tar det ganske seriøst. 4 Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Er sånn nesten hver gang jeg får pakke av Posten også - selv om det stort sett ikke er dørlevering. Får en lapp i postkassen hvor det står at det ikke var plass til pakken, og at den kan hentes på butikken. Sist sjekket jeg for moro skyld, og det var nesten vakkert hvor godt pakken passet i kassen - det hadde nesten vært plass til en til av samme størrelse. Jeg har ingenting imot å hente pakkene mine selv, men blank løgn setter jeg lite pris på. EDIT: Nytter det altså å klage på dette? Da skal jeg jammen meg ringe neste gang, og ordne det slik at slabbedasken personlig må ta seg av det. Kontakt Posten kundeservice. Alle husstander er registrert med en viss 'kassestørrelse', eks. størrelse A, B, C eller D, hos deg er det tydeligvis registrert feil størrelse i forhold til det som er reelt. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 NOKK PRAT OM POSTEN. MER KUNDEHISTORIER:) 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Diskusjon rundt Posten er strengt talt off-topic. Dette kan vi ta i en annen tråd.. MVH KVTL Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Fantastisk dag på jobben. En god del ungdommer som kommer inn i tur og orden og vil kjøpe røyk. Ingen av dem som har legitimasjon, men er alle over 18. Litt senere en kunde som allerede har hatt en god del øl som vil kjøpe en ny sekspakning. Topper seg med en som kommer ti over 9 og vil at vi skal gå inn igjen for å åpne garasjen slik at han kan få bilen sin. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Tråden er nå ryddet for innhold fra de som ikke lyttet på KVTL. Forøvrig så skal tilbakemeldinger på moderering skje til vedkommende moderator, ikke tas i tråden hvor modereringen er gjennomført. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Sist det skjedde, fikk jeg tak i Postens kundeservice før de stengte. Da klarte jeg å få de til å sende en utskremt Post-i-butikk medarbeider ut med pakken til meg (i privat bil) Minner meg om en case vi hadde rett før sommerferien. Kunde hadde kjøpt gassgrill og propan, men da han kom på lageret for å hente viste det seg at vi var tomme for gass. Løste seg ved at da gassen kom inn igjen dagen etter booket vi taxi som kjørte propanflasken hjem til kunden 4 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Skrev dette innlegget i trafikkforumet, men det er jo delvis en kundehistorie. Og siden jeg har tatt meg tid til å skrive det, kryssposter jeg det her så flere kan få ta del i denne historien Dette skjedde for mange, mange år siden på firefeltsveien. Hadde kunde i bilen. Så jeg en uniformert Toyota Hiace med stor motorbåt på slep som lå i 110 på firefelts motorvei. Dette irriterte meg litt for han holdt da ca 30 km/t over tillat fartsgrense. Jeg pratet litt med kunden om det og han synes også dette var drøyt. Så jeg la meg i 115 på speedometeret og kjørte forbi ham for å se hva slags reaksjoner jeg ville få. Var klar over at dette ville provosere politibetjenten men jeg klarte ikke å dy meg. Og sant nok, etter 5 minutter kom blålyset og jeg måtte pent stoppe. Det var en ikke en pent lite irritert politibetjent type sinnatagg som startet med noe jeg går ut ifra er standardspørsmål: "Er du klar over hvilken fart du holdt og hva som er fartsgrensen her?" Så jeg repliserte -"Er DU klar over hvilken fart DU holdt og hva som er fartsgrensen her?" Dette sendte betjenten inn i et raserianfall av de sjeldne. "Du er en drosjesjåfør. Du skal liksom gå foran som et godt eksempel i trafikken, tonen din og holdningen din er uakseptabel, tror du ikke dette får konsekvenser!!!!11???" -"Godt mulig. Men du er en politibetjent, du har et større ansvar enn meg når det gjelder å gå foran som et godt eksempel i trafikken. Trafikkreglene paragraf 13 hoppet dere over på politihøgskolen eller?" Da kunne jeg skimte fråden i munnen på ham og han forlangte å se sertifikatet. -"Lommeboken har jeg glemt hjemme og der ligger førerkortet, så nei det er ikke mulig for deg å se førerkortet akkurat nå" "DETTE ENDER MED EN ANMELDELSE, JEG SKAL SØRGE FOR AT DU BLIR FOTGJENGER I EN GOD TID FREMOVER, DU VENTER HER" -"ok, kan jeg få tjenestenummeret ditt?" "NEI!" Så gikk han tilbake til politibilen hvor kollegaen hans satt. Jeg smålo litt av situasjonen, pratet med kunden som synes oppstyret var veldig underholdende. Så kom betjenten tilbake "Du må ikke tro det kommer til å hjelpe deg noe at du sitter der og prater med kunden din" -"neiok" "Jeg vil at du innrømmer overfor meg at det du gjorde var galt" -"nei" sa jeg og knep igjen munnen. "Hva mener du? Var du ikke klar over hvilken fart du holdt?" -"Jeg er klar over hvilken fart du holdt og jeg er klar over hva som er fartsgrensen på kjøretøyet ditt, som er 80 km/t. Og siden jeg vet at politiet aldri bryter loven avpasset jeg farten min til kjøretøyet ditt" Politimannen hadde et intenst blikk og stirret lenge på meg. Det var som en tidsinnstilt bombe man ikke hadde uret på, men som man visste kom til å eksplodere hvert øyeblikk. Så tittet han ned på notatblokken sin og begynte å notere. "Løyvenummer X-000" Han gikk bak bilen og noterte registreringsnummeret. Så kom han tilbake. "Jeg vil ha personalia" -"For det første, ringer du min arbeidsgiver nå tlf 99999999 så kan han opplyse deg hvem jeg er, for det andre vet kollegaen din i passasjersetet ditt veldig godt hvem jeg er, da jeg nylig leverte en politianmeldelse på datteren hans da hun stakk av fra regningen. Anmeldelsen er henlagt, men du finner sikkert fortsatt personalia mitt i arkivet" For første gang gjennom vår samtale merket jeg at politibetjenten slet med å finne ord. Han hentet seg relativt kjapt inn igjen med den vanlige tiraden om at jeg kom til å miste jobben, førerkortet, få grå stær, fotsopp, hungersnød og tredje verdenskrig. Men til dags dato har jeg ikke hørt noe Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 17. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2012 Du er helten min, og havner i signaturen. 13 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg er smigret Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Haha, fikk som fortjent. Alltid like artig å høre når politiet får sin egen medisin Lenke til kommentar
hun Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Veldig travelt på jobb disse dager grunnet skolestart. Skulle gå til lunsj med matpakka i hånda da en fæææl dame huker tak i meg og bare: "Jobber du her frøken?? Åjaaaa, tok jeg lunsjpausen din nå? HEHEHEHEHEHEHE" Jeg: "Hehe" (regnet med at hun tulla og at hun hvert øyeblikk kom til å snu på hælen på jakt etter andre som kunne hjelpe) "Jaja. Nå skal du høre, dress og skjorte til mine 2 sønner" ..og det var den lunsjpausen 6 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Den er sur. Alltid når jeg skal gå til lunsj pleier jeg å gå omveier for å unngå kunder. 2 Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Veldig travelt på jobb disse dager grunnet skolestart. Skulle gå til lunsj med matpakka i hånda da en fæææl dame huker tak i meg og bare: "Jobber du her frøken?? Åjaaaa, tok jeg lunsjpausen din nå? HEHEHEHEHEHEHE" Jeg: "Hehe" (regnet med at hun tulla og at hun hvert øyeblikk kom til å snu på hælen på jakt etter andre som kunne hjelpe) "Jaja. Nå skal du høre, dress og skjorte til mine 2 sønner" ..og det var den lunsjpausen Det er da du ber kunden vente litt, og finne en annen kollega. Til nøds hjelpe kunden om det er svært travelt og ingen andre ansatte som kan hjelpe henne. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå