Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Alltid hyggelig å møte på amerikanere, de overøser deg med høflighetsfraser og lignende. :wee:

Jeg synes det blir litt i det kunstligste laget, spesielt når man ikke er vant til slikt. Og forferdelig plagsomt for det blir enda mer kunstig skal man replisere med samme høflighet (det føles i alle fall slik).

Neste gang skal jeg høflig minne de om at 'Sir' er et forferdelig stygt kalleord på Norsk

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Amazon tidligere i dag, og dette har jeg forsåvidt merka med Apple også:

Svaret begynner med et avsnitt som kan oppsummeres i "unnskyld for at du må kontakte oss", deretter ett avsnitt med "Vi tror du lurte på", før man får ett avsnitt med svaret, ytterligere 3 avsnitt med tilleggsinformasjon du egentlig ikke behøvde, før det siste avsnittet er ca det samme som det første.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Og jeg kjørte en familie fra statene som konstant kalte meg 'Sir', holdt på å kjøre av veien flere ganger :blink:

edit: la meg omformulere det: Jeg hadde lyst til å kjøre av veien flere ganger

Har blitt kalt "mister" og "de" av en overdrevent høffelig herremann på i kassa på rema, ble litt satt ut første gangen...

Var ikke ironisk eller noe, han var dønn seriøs.

Værste var vel at han var på alder med meg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen har noensinne dødd av noen høflighetsfraser, og i samfunn hvor man ikke har luksusen av å kunne sitte på hver sin fjellhylle og surmule er høflighetsfrasene smøringen som holder tannhjulene i gang.

Nordmenn er kjent for å være et avstumpet og uhøflig folkeslag, og det er ikke noe å være stolt av etter min mening.

Nå er vi mange tusen mennesker per kvadratkilometer her jeg bor og har vokst opp, så den der må du lenger ut på landet med. (Fortrinsvis til et sted hvor man sitter på hver sin fjelltopp og surmuler).

Det er helt greit å være høflig. Man takker, unnskylder seg og ønsker den andre god helg - men å omtale andre som "sir", og da underkaste seg selv, blir kunstig og påtatt, særlig i et moderne samfunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Ingen har noensinne dødd av noen høflighetsfraser, og i samfunn hvor man ikke har luksusen av å kunne sitte på hver sin fjellhylle og surmule er høflighetsfrasene smøringen som holder tannhjulene i gang.

Nordmenn er kjent for å være et avstumpet og uhøflig folkeslag, og det er ikke noe å være stolt av etter min mening.

Nå er vi mange tusen mennesker per kvadratkilometer her jeg bor og har vokst opp, så den der må du lenger ut på landet med. (Fortrinsvis til et sted hvor man sitter på hver sin fjelltopp og surmuler).

Det er helt greit å være høflig. Man takker, unnskylder seg og ønsker den andre god helg - men å omtale andre som "sir", og da underkaste seg selv, blir kunstig og påtatt, særlig i et moderne samfunn.

Vel, i Oslo virker så og si alle som jobber der det er kunder som sure, det virker heller som de vil ta lønna og stikke hjem å se på TV.

Det er akkurat det samme i mange andre storbyer rundt i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...