Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 9. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Skulle hente pakke på butikken. Har aldri mottatt pakke på denne butikken før og de har ikke vanlig post i butikk, bare utlevering av pakker sendt med Tollpost. Greit nok det tenkte jeg. Gikk inn i butikken hvor jeg fikk øye på en tidligere kollega fra da jeg selv jobbet i butikk (riktignok en annen butikk). Liker ikke dama, hun er ekstremt lite kundevennlig og unngår kunder som pesten. Men jeg går bort til henne og sier jeg skal hente en pakke som er sendt dit, jeg ante jo ikke hvordan jeg skulle hente pakken da det ikke var noe utleveringssted. "Ja, da må du gå ned til tippeluken.", sier henne og fortsetter med det hun driver med. Jeg rusler tilbake og stiller meg i kø ved tippingen, vi er to stk i kø nå. Det plinges etter hjelp i kassen og kjerringa kommer diltende rett mot oss og tippinga. Ser meg rett i øya, gir meg et merkelig smil, og ... rett før hun kommer frem (snakk om en meter) skjener hun til kassa og plukker opp en nøkkel og kommer seg fort vekk. Kunder er farlige demoner må vite. I stedet for å ekspedere oss to som stod der (fyren forran tror jeg hadde ventet en stund) prioriterer henne i stedet å sjekke til tobbaksautomaten om den har det bra. Når hun har gjort det, ser jeg henne spasere inn i butikken igjen på andre siden mens vi fortsatt står uten å få hjelp. Faen som jeg hater den kjerringa, dreiv på akkurat slik når vi jobbet sammen og. Vi to alene på jobb, jeg betjener kassa, ordner med grillmaten som var rett bak, og har generell kontroll på butikken. Mens hun gjemmer seg på lageret og "rydder", de gangene jeg trengte hjelp eller skulle ha pause var det ikke akkurat mye teamwork. Henter jeg pakke der igjen og hun gjør noe sånt igjen skal jeg si i fra at hun er ansatt for å gjøre en jobb, ikke gå rundt og gjemme seg for kunder. Oi, ble lang den. Jaja. Endret 9. august 2012 av Alt-Ctrl 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vertical^ Skrevet 9. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2012 Få tak i sjef/daglig leder/hva en, og fortell hva du nettopp opplevde. 14 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det minner meg om en historie for noen år siden.. En jeg kjenner som jobbet på Ikea fortalte om en kunde som kom til kassen for å betale for noen varer. Kollegaen bak kassen sa "det blir 41.212ish kr" og kunden satte kortet i og betalte for seg. Etter betalingen ble godkjent så sperret de begge øynene opp og tenkte over hva det var som ble sagt... for kunden hadde egentlig varer for ca 5k. Noe ble tydeligvis slått inn x10-20 ganger.. kunden fikk heldigvis raskt refundert pengene. 9 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Kunde: "Jo, jeg er helt sikker på at den var kjøpt her. Den var kjøpt på <navn>" Jeg: "Altså *stave navn*" K: "Ja, <A, B, C, D, E>, ABCDE." J: "Jeg finner ikke noe på det navnet. Kan det være kjøpt på et annet navn?" *Kunde blir oppgitt* K: "Gå og hent noen andre som kan dette bedre en deg. Dette blir for dumt". J: "Det er ingen andre som kan finne deg på det navnet, med mindre du har stavet det feil" K: "DET ER KJØPT PÅ DET NAVNET. GÅ OG FINN NOEN ANDRE!!" Ok, tenker jeg, jeg gidder ikke dette lengre. Kollega kommer ut. K: "Det er kjøpt på <ACBED>;" Kollegaen finner kunden. Du vet selv hvem du er. Fuck deg. Veldig mye. Fuck deg. Hvorfor lar du uhøflige kunder få viljen sin? Det oppfordrer jo bare til at og være uhøflig lønner seg Du skjønner når du begynner å jobbe i butikk. Det er bare å gi seg. Kunder er værre enn pesten. Endret 9. august 2012 av Diskutant 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tragedy of the commons... 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Skulle hente pakke på butikken. Har aldri mottatt pakke på denne butikken før og de har ikke vanlig post i butikk, bare utlevering av pakker sendt med Tollpost. Greit nok det tenkte jeg. Gikk inn i butikken hvor jeg fikk øye på en tidligere kollega fra da jeg selv jobbet i butikk (riktignok en annen butikk). Liker ikke dama, hun er ekstremt lite kundevennlig og unngår kunder som pesten. Men jeg går bort til henne og sier jeg skal hente en pakke som er sendt dit, jeg ante jo ikke hvordan jeg skulle hente pakken da det ikke var noe utleveringssted. "Ja, da må du gå ned til tippeluken.", sier henne og fortsetter med det hun driver med. Jeg rusler tilbake og stiller meg i kø ved tippingen, vi er to stk i kø nå. Det plinges etter hjelp i kassen og kjerringa kommer diltende rett mot oss og tippinga. Ser meg rett i øya, gir meg et merkelig smil, og ... rett før hun kommer frem (snakk om en meter) skjener hun til kassa og plukker opp en nøkkel og kommer seg fort vekk. Kunder er farlige demoner må vite. I stedet for å ekspedere oss to som stod der (fyren forran tror jeg hadde ventet en stund) prioriterer henne i stedet å sjekke til tobbaksautomaten om den har det bra. Når hun har gjort det, ser jeg henne spasere inn i butikken igjen på andre siden mens vi fortsatt står uten å få hjelp. Faen som jeg hater den kjerringa, dreiv på akkurat slik når vi jobbet sammen og. Vi to alene på jobb, jeg betjener kassa, ordner med grillmaten som var rett bak, og har generell kontroll på butikken. Mens hun gjemmer seg på lageret og "rydder", de gangene jeg trengte hjelp eller skulle ha pause var det ikke akkurat mye teamwork. Henter jeg pakke der igjen og hun gjør noe sånt igjen skal jeg si i fra at hun er ansatt for å gjøre en jobb, ikke gå rundt og gjemme seg for kunder. Oi, ble lang den. Jaja. Hvis dette er noe du har opplevd før, så skulle du sagt ifra til daglig leder på butikken. Og enda viktigere, når du var ansatt der selv skulle du sagt ifra. Arbeidsgiveren din ville nok gjerne ha visst om det. De vil jo slippe å betale en ansatt som ikke jobber, og du vil jo gjerne ha hjelp på jobben. Men så klart, først bør du fortelle henne hva hun gjør galt. Endret 9. august 2012 av Zarac 3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det er vel ikke noe morsomt å si ifra om sånt, selv om det er noen man ikke liker. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Ikke noe moro, nei, men helt nødvendig. Han har jo ingen ambisjoner om å bli bestevennen hennes, så han har ingenting å tape. Kanskje hun faktisk er grei, og tar kritikken til seg? Eller kanskje hun er ei hurpe, nekter å endre på atferden sin, og blir oppsagt uansett. Endret 9. august 2012 av Zarac 4 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Skulle hente pakke på butikken. Har aldri mottatt pakke på denne butikken før og de har ikke vanlig post i butikk, bare utlevering av pakker sendt med Tollpost. Greit nok det tenkte jeg. Gikk inn i butikken hvor jeg fikk øye på en tidligere kollega fra da jeg selv jobbet i butikk (riktignok en annen butikk). Liker ikke dama, hun er ekstremt lite kundevennlig og unngår kunder som pesten. Men jeg går bort til henne og sier jeg skal hente en pakke som er sendt dit, jeg ante jo ikke hvordan jeg skulle hente pakken da det ikke var noe utleveringssted. "Ja, da må du gå ned til tippeluken.", sier henne og fortsetter med det hun driver med. Jeg rusler tilbake og stiller meg i kø ved tippingen, vi er to stk i kø nå. Det plinges etter hjelp i kassen og kjerringa kommer diltende rett mot oss og tippinga. Ser meg rett i øya, gir meg et merkelig smil, og ... rett før hun kommer frem (snakk om en meter) skjener hun til kassa og plukker opp en nøkkel og kommer seg fort vekk. Kunder er farlige demoner må vite. I stedet for å ekspedere oss to som stod der (fyren forran tror jeg hadde ventet en stund) prioriterer henne i stedet å sjekke til tobbaksautomaten om den har det bra. Når hun har gjort det, ser jeg henne spasere inn i butikken igjen på andre siden mens vi fortsatt står uten å få hjelp. Faen som jeg hater den kjerringa, dreiv på akkurat slik når vi jobbet sammen og. Vi to alene på jobb, jeg betjener kassa, ordner med grillmaten som var rett bak, og har generell kontroll på butikken. Mens hun gjemmer seg på lageret og "rydder", de gangene jeg trengte hjelp eller skulle ha pause var det ikke akkurat mye teamwork. Henter jeg pakke der igjen og hun gjør noe sånt igjen skal jeg si i fra at hun er ansatt for å gjøre en jobb, ikke gå rundt og gjemme seg for kunder. Oi, ble lang den. Jaja. Jeg har jobba med en sånn persjon selv.. Etter å ha sagt ifra flere ganger om at jeg ikke var interesert i at det skulle se ut som et bomba horehus i butikken og at kundene ikke fikk den servicen de skulle ha etter at vi var på kvelds skiftet sammen, (bare fordi han var mest hypp på å leike seg på lageret og gud veit hva han egentlig dreiv med) så måtte jeg til slutt gå å ta en alvordsprat med sjefen.. Jeg informerte om at jeg ikke hadde betalt for å ha ansvaret for at andre skulle gjøre jobben sin, eller for den saks skyld gjøre jobben for to mens noen hadde like mye betalt for å leike seg på lageret.. Etter den praten så blei det ikke flere kveldsskift på han fyren og jeg fikk jobbe med noen som tok jobben mer seriøst. (Samtidig som jeg sjelden har jobba med noen som jeg har hatt det mer gøy med på jobb.) Når ting fungerer bra jobbmessig og det sosiale flyter, så går butikken mye bedre også fant vi ut. Så fikk jo jeg mer ansvar på jobben etterhvert også, men det er en annen historie. 6 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Daglig leder var klar over det den gangen vi jobbet sammen. Og daglig leder hun har nå er garantert også klar over det. Greia er at "hun bare er sånn". Vært til psykiatrisk og litt forskjellig. Husker når vi skulle låse for kvelden så sjekket hun alltid låsene flere ganger for å være heeelt sikker. Lagerdøra der vi jobbet (gammel COOP Marked butikk) var av den gamle sorten. Svær nøkkel og diger lås, i tillegg ble det lagt en diger bjelke på tvers for å være sikker. Jeg hadde jo ordnet med alt det og ingen kom til å komme inn der med mindre de kjørte gjennom med bil. Men neida, da skulle hun låse opp, ta av bjelken, åpne dørene, kikke rundt og så gjøre alt på nytt. Jeg gikk jo lenge før henne, flere ganger kom mannen hennes og for å hjelpe henne med å låse. Husker de kunne være der opptil halvannen time på kvelden bare for å låse og sjekke at kaffetrakteren faktisk var avslått. Selv om den av avslått og stikkontakta var kobla ut. Sprø kjerring. 6 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Og jeg som tror jeg er klin kokos fordi jeg er nødt til å sjekke at min egen bil er låst en gang i blant... 5 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Haha, jeg også. Trykker alltid to ganger på låseknappen når jeg skal gå vekk fra bilen... Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Du bor sikkert på landet. 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Tragedy of the commons... Yeah, filthy peasants/plebs/casuals. Endret 9. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Populært innlegg vebbiii Skrevet 10. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. august 2012 Jeg gikk jo lenge før henne, flere ganger kom mannen hennes og for å hjelpe henne med å låse. Husker de kunne være der opptil halvannen time på kvelden bare for å låse og sjekke at kaffetrakteren faktisk var avslått. Selv om den av avslått og stikkontakta var kobla ut. Øøøøh.. Halvannen time på å låse og skru av kaffetrakteren? Tror du virkelig det var det de gjorde? 19 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Skulle vel sjekke safen, sjekke at lysene i butikken faktisk var avslått, at ovnen ikke var på og en hel haug andre greier og tenker jeg. Men du tenker kanskje litt mer koffert eller? høø høø Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 NSB sponset meg i dag \o/ "Hvor mange personer er det plass i bilen din" spurte kundebehandleren fra NSB. øøøhh .... Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Og jeg kjørte en familie fra statene som konstant kalte meg 'Sir', holdt på å kjøre av veien flere ganger edit: la meg omformulere det: Jeg hadde lyst til å kjøre av veien flere ganger Endret 10. august 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Alltid hyggelig å møte på amerikanere, de overøser deg med høflighetsfraser og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå