Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Må si at den jobben jeg hadde i kassa, kanskje var noe av det værste jeg har vært med <å (Ultra).

I told you! Tror jeg hvertfall. :p

 

Jepp, men noen ganger må man bare lære av erfaringer :p

 

Det var alltid kjipt med super tilbud. Husker det var noen som kjøpte over 60 bokser med makrell i tomat.... Ikke så fett å telle alle sammen på en travel lørdag >.<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var helt fersk i kassa, ble jeg lurt trill rundt av en kunde. Han skulle kjøpe et par ender, hvor prisen ikke går inn på kassa.

Jeg ringer så ferskvare avd. og spør hva prisen er.

Fem min etter, kommer samme kunden inn igjen og sier han har snakket med ferskvare avd. som hadde sagt til han, at den var på tilbud og at han skulle si fra i kassa, om at han skulle få noen penger tilbake.

Godtroende som jeg var, tenkte jeg at det han sa var sant, noe det så ikke var. Butikken tapte da 400kr den kvelden.

Etter det ringte jeg om det skulle være den minste mistanke og telte over alle varene hvis noen kjøpte et stort kvanta.

Så får de heller finne seg i at det tar 5min ekstra.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Dette er mer en hendelse på vei hjem fra min arbeidsplass. Jeg fremstod sikkert som en rar kunde.

 

Sist gang jeg var på dollys så sa han fyren bak disken: Vil du ha ost på skorp?

 

... Hva er det liksom? Er det så flaut å si det at han må finne på en alternativ måte å si det på? Det heter jo "vil du ha ost på skorpa?" ... Han visste ikke hvor mye ekstra det kosta heller. Tipper det var så urimelig dyrt at det er fordel han å ikke huske det når kunden spør.

 

Pizzaen var dårlig btw. Alt for stor skorpe og bare farse.

Lenke til kommentar

Nyansatte er alltid synd - jeg forstår utmerket godt at de er nye og at de må lære seg jobben, men likevel blir jeg litt skuffet som betaler like mye for litt svakere service. Klipper man seg hos lærling får man tross alt halv pris. Jeg pleier likevel å være kompis, de møter sikkert en del pes i løpet av en dag uansett hvor de jobber.

Lenke til kommentar

Men det hender man klipper seg hos noen som burde være lærling fortsatt, til full pris. :p

 

Jeg har bare spist god dollypiza i Oslo, selv om utkjøringspizza gjerne var litt mindre forseggjort. i Bergen har jeg prøvd Dollys tre ganger (hjemkjøring alle tre) og det kommer ikke til å skje igjen. Den eneste grunnen til pizza nr. tre var at pizza nr. to var en time for sen, så vi fikk den tredje gratis/billig. Men alle tre hadde for lite (til dels ALT for lite) fyll, enten bare av den ene typen, eller av fyll totalt. Skuffende.

Lenke til kommentar

Idag var jeg irriterende kunde. Var på søndagsåpen matbutikk, 2 kasser bare, 1 åpen og laaaang kø. Og jeg hadde bestemt meg for å bruke opp alle småpengene mine. Så der kommer jeg med 30 kr i tiere og 30kr i enere, og skal kjøpe ting til 60 kr. det var sånn myntautomat, så tok jo en liten evighet å legge på. Følte meg litt dum ja, og hun i kassa så litt surt på meg :p

Lenke til kommentar
Idag var jeg irriterende kunde. Var på søndagsåpen matbutikk, 2 kasser bare, 1 åpen og laaaang kø. Og jeg hadde bestemt meg for å bruke opp alle småpengene mine. Så der kommer jeg med 30 kr i tiere og 30kr i enere, og skal kjøpe ting til 60 kr. det var sånn myntautomat, så tok jo en liten evighet å legge på. Følte meg litt dum ja, og hun i kassa så litt surt på meg :p

Story of my life.

Lenke til kommentar

Haha, var en morsom fyr innom for et par mnd'er siden. Fyren satt i rullestol og ble kjørt rundt av taxi, og taxi sjåføren ble med inn i lokalet vårt (serviceavd. El-butikk).

 

Fyren rulla inn og jeg var den heldige som fikk snakke med vedkommende. Han begynte å fortelle en lang og fin historie, og det hele begynte dagen før, ca rundt 1900.

 

Han merka at telefonen hans hadde mista dekning og hadde mye rare tegn på skjermen i tidsperioden 1900-2100 ganske så nøyaktig. Den var vistnok låst og han kunne ikke gjøre noe som helst. Selv å ta ut batteriet, forsvant ikke tegnene som var på skjermen. Han mumlet videre noe om at dette måtte være planlagt og at det måtte være naboene som stod bak. Han hadde hørt noe sånt som "Fikk du tak i det?" eller "traff du rett telefon?" igjennom vinduet sitt fra naboene rett før hendelsen skjedde.

 

Så han fortalte videre at han var på "oppdrag" fra politikontoret i nærheten, hvor han hadde vært rett før han kom til oss. De hadde hørt på han og bedt han gå til oss for at vi da skulle kunne gå inn på telefonen hans og finne beviser for at det hadde vært noen andre inne på telefonen(naboene) og brukt/hacket hans telefon i tidsrommet 1900-2100 kvelden før.

 

Jeg forklarte så godt jeg kunne at dette var ikke noe vi som forhandler kunne gjøre, og jeg tvilte sterkt på at noe verksted kunne få ut bevis om at naboene hadde hacket seg inn i hans telefon (trådløst, vel og merke), men at vi godt kunne prøve. Men dette mente han var løgn fra min side, da politiet hadde sagt hva vi kunne gjøre og ikke, og de må da kunne jobben sin ellers hadde de vel ikke sagt akkurat det??!?

Jaja, prøvde å fortelle en teori for vedkommende at skulle dette være mulig, måtte de ha koblet seg til telefonen med en kabel og pc. Og joda, dette var jo plutselig ikke så rart, da det hadde vært noen å lagt en kabel i yttergangen hans tidligere samme dag (elektriker/rørlegger whatever).

 

Det hele ble bare verre og verre, og det verste var at taxisjåføren satt i samme rommet, og så ut i lufta som om ingenting og at dette var helt normalt.

 

Husker ikke helt hva som ble slutten på visa, men han dro nå hvertfall uten av vi gjorde noe som helst. Stakkars folk, fyrn var dønn seriøs.

 

 

 

Hadde en annen fyr innom for en liten stund siden. Han hadde kjøpt en telefon dagen før, og kom innom til oss dagen etter med en skjerm som ikke fungerte. Idet jeg så telefonen innså jeg med engang hva som hadde skjedd, skjermen var knust (dette er noe som lett sees på skjermer, da det alltid følger et likt mønster i form av en rose og rare farger).

 

Da jeg hørte med kunden hadde telefonen fungert fint i et par timer, og hadde bare ligget på stuebordet. Da telefonen skulle brukes senere var den "bare blitt sånn". Tok telefonen med til sjefen og han bekreftet det samme, det var ikke noe tvil. Skjermen var knust. Kunden ville ha ny med en gang, der og da.

 

Fortalte dette til kunden, og han blåste seg noe voldsomt opp. Nei det gikk ikke an at denne var knust, den hadde kanskje falt ned i gulvet en gang, men såpass må den da tåle etc etc.

 

Sjekket en gang til med en annen kollega, og han mente akkurat det samme. Skjermen var blitt knust, ingen tvil.

 

Gikk tilbake til kunden og prøvde å tilby en ny telefon, til sterkt redusert pris så vi møttes på halvveien(dette var en telefon til 400kroner, billig nokia modell og mitt forslag var en ny likedan modell til 200,-).

 

Idet siste ordet falt fra min munn om alternativ løsning smeller det. Kunden blir illrød i fjeset og begynner å kjefte på meg personlig. Kaller meg alle mulige slags styggdommer, alt fra hårfarge, kroppstype, dialekt (fyrn var bergenser, hallo?) og mye mer som ikke passer her.

 

I tillegg drar han høyre knyttneve bakover og prøver så godt han kan å både ta tak i meg, samt gi meg en skikkelig trøkk-16. Han klarer å ta tak i skjorta mi, men jeg klarer å sno meg unna, mens jeg uttrykker "UT!" mens jeg peker på døra. Fyrn tar heldigivis med seg telefonen og flyr ut døra kjeftende.

 

Ble såpass paff av hendelsen at jeg tok en tur på bakrommet og fikk igjen pusten. ^^

 

Det var det siste jeg hadde forventet. Så senere på dagen at han hadde gått over veien til søsterfirma og kjøpt en annen modell til 600,- eller hva det var. :roll:

 

Noen andre som har opplevd vold/forsøk på vold?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Er vel derfor man lærer at betjeningen ikke skal forsøke å stoppe folk som stjeler, men vente på vekter eller politi.

Det var det første vi fikk vite når vi startet på Rimi. Fordi butikktyver kan bli veldig desperate og trengt inn i et hjørne når de blir tatt, og skade betjeningen som ikke er opplært i sånt.

 

Det var heller verdt å miste noen kroner enn å få en sykemeldt ansatt, tross alt.

Lenke til kommentar

Nå veit ikke jeg hvor du jobba, men vi hadde ikke vektere som kunne være der på noen minutter. Og det å ringe politiet pga noen småtyver fant vi ut at det var lite vits i.

 

De hadde vært borte lenge før verken politi eller vektere kom frem.

 

Det vi gjorde var at vi stoppa de, fikk det de prøvde stjele og fortalte de at de ikke var velkommen i butikken vår lenger. Så var det bare å holde de ute neste gang de kom.

 

Første og hittil eneste gangen jeg opplevde at noen ble voldelige fordi jeg stoppet de. Er riktignok noen som har tatt litt vel av når jeg har nekta selge de øl etter at ølsalget hadde stengt, men det har bare blitt med trusler, heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...