Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

I går hentet jeg en kunde som hadde forhåndsbestilt tur til flybussen, men pga at sentralen hadde gjort en feil i bestillingen og satt den en time etter at hun egentlig skulle bli hentet kom jeg naturligvis for sent (5 minutter, kunden ringte og purret på drosjen i god tid).

 

Hun var naturligvis litt panisk, men jeg sa til henne at hvis vi ikke rekker flybussen kjører jeg deg til Gardermoen gratis så du slipper å bekymre deg. Da ble hun naturligvis veldig fornøyd. Hyggelig kunde som det gikk an å prate med, synd vi rakk flybussen det er ikke mange kunder man faktisk kan ha en løpende interessant dialog med sammenhengende i 2 1/2 time, men denne kunden kunne jeg pratet med hele dagen.

 

Det skjer ikke ofte, men når det skjer er jeg noen ganger litt sadistisk, hvis kunden slenger rundt seg med skjellsord og ubekvemligheter. Kunden har full panikk "VI KOMMER IKKE TIL Å REKKE FLYET ZOMG", det er interessant å observere mennesker når noe er i ferd med å gå galt i livet deres. Noen ganger sier jeg ingenting, tar meg god tid til å lesse bagasjen og gjør meg ekstra bedagelig og rolig "Kanskje vi får fint vær i dag, hva tror dere?" bare for å se reaksjonen.

 

Så først når jeg setter meg inn forteller jeg om garantien om å rekke flybussen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

neida, det er drosjesjåfører med stål kontroll det, men hvor kjører du vonfaff?

 

Hemmelig :wee:

Lenke til kommentar

Tja. Hvis man har null bagasje og køen i sikkerhetskontrollen ikke er for lang kan man kanskje klare det. Men da med veldig knappe marginer. Husk man trenger ikke å sjekke inn fysisk på flyplassen på innenriksflyginger, hvis man ikke har bagasje.

 

Men det er uansett veldig smart å beregne mer tid.

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En viktig ting å skille på er jo avgangstid, og ombordstigningstid. Er i utgangspunktet ikke noe problem å komme på flyplassen fem minutter før ombordstigningstiden, gitt at man har sjekket inn på forhånd og bare reiser med håndbagasje. Om man kommer fem minutter før avgangstid derimot, har gaten stengt og man står der uten mye man skulle ha sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
I Oslo, ikke sant?

 

Hadde noen siktet et skytevåpen mot meg og gitt meg et valg: kjøre drosje i Oslo eller bli gatemusikant, hadde jeg ... vel ærlig talt hadde jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort, for jeg kan ikke spille et musikkinstrument. Jeg hadde nok improvisert noe fryktelig, men jeg hadde altså ikke kjørt drosje.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Du trenger da ikke løyve for å kunne kjøre drosje

 

Kjøreseddel derimot. Men det var vel dette du siktet til

 

(Du trenger heller ikke kjøreseddel for å eie en drosje, men da kan du ikke kjøre drosjen selv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
I Oslo, ikke sant?

 

Hadde noen siktet et skytevåpen mot meg og gitt meg et valg: kjøre drosje i Oslo eller bli gatemusikant, hadde jeg ... vel ærlig talt hadde jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort, for jeg kan ikke spille et musikkinstrument. Jeg hadde nok improvisert noe fryktelig, men jeg hadde altså ikke kjørt drosje.

 

holder med deg i den, moss kanskje?

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke løyve for å kunne kjøre drosje

 

Kjøreseddel derimot. Men det var vel dette du siktet til

 

(Du trenger heller ikke kjøreseddel for å eie en drosje, men da kan du ikke kjøre drosjen selv)

 

Sorry at jeg blandet begreper. Har sittet i alt for mange drosjer hvor sjåføren tuller så fælt med både kjøring og alt annet at de umulig kan ha gjennomgått noen form for opplæring. I tillegg er det omtrent ingen sjåfører i Norge som har synlig id, så det er umulig å kontrollere dette uten konfrontasjon.

 

Dere seriøse aktører burde begynne med synlig id, så ville det vært mye enklere å sile ut de useriøse.

Endret av karantene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener jeg så en oversikt i Aftenposten for maks et år siden, hvor det sto at Oslo-områdets taxisjåfører var høyt oppe på lista over de beste taxisjåførene i Europas hovedsteder. Da kontrollerte de kjøretøyets tilstand, evnen til å prate engelsk, hvorvidt de velger raskeste vei eller ei, lydighet ift. trafikkreglene og flere ting som var viktige.

 

Det eneste trekket var synlig ID for passasjerene.

 

Her har vi en lignende sak, denne om pris og tilgjengelighet http://www.aftenposten.no/leder/Oslo-best-pa-taxi-i-Europa-6598460.html

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...