Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I går hentet jeg en kunde som hadde forhåndsbestilt tur til flybussen, men pga at sentralen hadde gjort en feil i bestillingen og satt den en time etter at hun egentlig skulle bli hentet kom jeg naturligvis for sent (5 minutter, kunden ringte og purret på drosjen i god tid). Hun var naturligvis litt panisk, men jeg sa til henne at hvis vi ikke rekker flybussen kjører jeg deg til Gardermoen gratis så du slipper å bekymre deg. Da ble hun naturligvis veldig fornøyd. Hyggelig kunde som det gikk an å prate med, synd vi rakk flybussen det er ikke mange kunder man faktisk kan ha en løpende interessant dialog med sammenhengende i 2 1/2 time, men denne kunden kunne jeg pratet med hele dagen. Det skjer ikke ofte, men når det skjer er jeg noen ganger litt sadistisk, hvis kunden slenger rundt seg med skjellsord og ubekvemligheter. Kunden har full panikk "VI KOMMER IKKE TIL Å REKKE FLYET ZOMG", det er interessant å observere mennesker når noe er i ferd med å gå galt i livet deres. Noen ganger sier jeg ingenting, tar meg god tid til å lesse bagasjen og gjør meg ekstra bedagelig og rolig "Kanskje vi får fint vær i dag, hva tror dere?" bare for å se reaksjonen. Så først når jeg setter meg inn forteller jeg om garantien om å rekke flybussen. Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 8. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Det er pur ondskap… Endret 8. august 2012 av henrikwl 13 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 neida, det er drosjesjåfører med stål kontroll det, men hvor kjører du vonfaff? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 neida, det er drosjesjåfører med stål kontroll det, men hvor kjører du vonfaff? Hemmelig Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 8. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2012 I Oslo, ikke sant? Den historien minner meg på en kunde som en medkundeveileder fortalte meg om. Det var buss for tog. Jeg husker ikke hvor han jobbet, men det var muligens Kløfta eller et sted i nærheten. Bussen klarer naturligvis aldri å kjøre like fort som toget, så bussen som skule til Gardermoen ble 5 minutter forsinket i forhold til rutetabellen. En kunde hisset seg opp og sa "Det er 10 minutter til flyet mitt går og nå rekker jeg det ikke fordi bussen er forsinket!" I utgangspunktet hadde han altså beregnet 15 minutter til reisevei og innsjekking før flyet gikk. Det hadde umulig fungert uansett. 17 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Tja. Hvis man har null bagasje og køen i sikkerhetskontrollen ikke er for lang kan man kanskje klare det. Men da med veldig knappe marginer. Husk man trenger ikke å sjekke inn fysisk på flyplassen på innenriksflyginger, hvis man ikke har bagasje. Men det er uansett veldig smart å beregne mer tid. Endret 8. august 2012 av A-Jay 2 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 En viktig ting å skille på er jo avgangstid, og ombordstigningstid. Er i utgangspunktet ikke noe problem å komme på flyplassen fem minutter før ombordstigningstiden, gitt at man har sjekket inn på forhånd og bare reiser med håndbagasje. Om man kommer fem minutter før avgangstid derimot, har gaten stengt og man står der uten mye man skulle ha sagt. 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I Oslo, ikke sant? Hadde noen siktet et skytevåpen mot meg og gitt meg et valg: kjøre drosje i Oslo eller bli gatemusikant, hadde jeg ... vel ærlig talt hadde jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort, for jeg kan ikke spille et musikkinstrument. Jeg hadde nok improvisert noe fryktelig, men jeg hadde altså ikke kjørt drosje. Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 8. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2012 Det er da mange gatemusikanter som klarer seg helt fint uten å kunne spille noe instrument. 41 Lenke til kommentar
karantene Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Og mange drosjesjåfører i Oslo som kjører uten løyve. Holder at du er fetteren til kompisen til en som eier en drosje. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Du trenger da ikke løyve for å kunne kjøre drosje Kjøreseddel derimot. Men det var vel dette du siktet til (Du trenger heller ikke kjøreseddel for å eie en drosje, men da kan du ikke kjøre drosjen selv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I Oslo, ikke sant? Hadde noen siktet et skytevåpen mot meg og gitt meg et valg: kjøre drosje i Oslo eller bli gatemusikant, hadde jeg ... vel ærlig talt hadde jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort, for jeg kan ikke spille et musikkinstrument. Jeg hadde nok improvisert noe fryktelig, men jeg hadde altså ikke kjørt drosje. holder med deg i den, moss kanskje? Lenke til kommentar
karantene Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Du trenger da ikke løyve for å kunne kjøre drosje Kjøreseddel derimot. Men det var vel dette du siktet til (Du trenger heller ikke kjøreseddel for å eie en drosje, men da kan du ikke kjøre drosjen selv) Sorry at jeg blandet begreper. Har sittet i alt for mange drosjer hvor sjåføren tuller så fælt med både kjøring og alt annet at de umulig kan ha gjennomgått noen form for opplæring. I tillegg er det omtrent ingen sjåfører i Norge som har synlig id, så det er umulig å kontrollere dette uten konfrontasjon. Dere seriøse aktører burde begynne med synlig id, så ville det vært mye enklere å sile ut de useriøse. Endret 8. august 2012 av karantene 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Mener jeg så en oversikt i Aftenposten for maks et år siden, hvor det sto at Oslo-områdets taxisjåfører var høyt oppe på lista over de beste taxisjåførene i Europas hovedsteder. Da kontrollerte de kjøretøyets tilstand, evnen til å prate engelsk, hvorvidt de velger raskeste vei eller ei, lydighet ift. trafikkreglene og flere ting som var viktige. Det eneste trekket var synlig ID for passasjerene. Her har vi en lignende sak, denne om pris og tilgjengelighet http://www.aftenposten.no/leder/Oslo-best-pa-taxi-i-Europa-6598460.html Endret 8. august 2012 av Hanske Lenke til kommentar
karantene Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Her har vi en lignende sak, denne om pris og tilgjengelighet http://www.aftenpost...pa-6598460.html "Undersøkelsen sier ingenting om hvordan publikum opplever kvaliteten og servicen i næringen" Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Ja, men det var ikke den saken jeg opprinnelig mente. Det var bare en jeg fant da jeg googlet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 8. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Kunde: "Jo, jeg er helt sikker på at den var kjøpt her. Den var kjøpt på <navn>" Jeg: "Altså *stave navn*" K: "Ja, <A, B, C, D, E>, ABCDE." J: "Jeg finner ikke noe på det navnet. Kan det være kjøpt på et annet navn?" *Kunde blir oppgitt* K: "Gå og hent noen andre som kan dette bedre en deg. Dette blir for dumt". J: "Det er ingen andre som kan finne deg på det navnet, med mindre du har stavet det feil" K: "DET ER KJØPT PÅ DET NAVNET. GÅ OG FINN NOEN ANDRE!!" Ok, tenker jeg, jeg gidder ikke dette lengre. Kollega kommer ut. K: "Det er kjøpt på <ACBED>;" Kollegaen finner kunden. Du vet selv hvem du er. Fuck deg. Veldig mye. Fuck deg. Endret 9. august 2012 av Diskutant 46 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Moderatormelding Da parkerte vi TAXI-diskusjonen for denne gangen! KristianModerator 6 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hvorfor lar du uhøflige kunder få viljen sin? Det oppfordrer jo bare til at og være uhøflig lønner seg Endret 9. august 2012 av -iL- Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg var på Rimi i dag og handlet to bananer. Typen som satt i kassa slo inn bananene og sa prisen. Jeg la på penger på cashguarden og skulle til å gå videre da han plutselig utbrøt "Unnskyld, sa jeg 700 kroner?" 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå